abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 augustus 2025 @ 19:14:07 #125
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218557255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ik het in de groep gooi?
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen? Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten? Meer investeren in de GGZ? Ik weet het niet.
Dat laatste sowieso, maar dat moet ook gewoon los van deze zaak natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:14:07 #126
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_218557256
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Maar als iemand dat dan wel doet maakt het dat nog geen probleem, of iets dat niet zou moeten kunnen.
Jep. Het zijn en blijven persoonlijke keuzes. Haar vrienden konden haar niet dwingen mee te gaan in de taxi. Wellicht had ze eens met haar ouders afspraken gemaakt om niet alleen in de nacht naar huis te fietsen, maar dan kan ze dan toch op enig moment van afwijken.

Wij kunnen het onverstandig vinden en alle users die al ouders zijn van dochters kunnen aangeven dat zij hun kind dat nooit zouden laten gebeuren, maar wie zijn wij.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_218557262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Het blijft toch altijd wel toevallig

Toevallig dat dit meisje net die ene gek op haar pad kruiste net zoals M. Vaaststra dat ook deed

Is het dan wel TOEVAL vraag ik me af?

Misschien is het gewoon geen toeval dat mensen die een moord of een verkrachting willen uitvoeren juist rond dat tijdstip gewoon op hun fiets stappen

Misschien had deze gek deze route al 100 keer s nacht gedaan in de hoop dat hij iemand tegen zou komen

De politie moet dus niet alleen naar die beelden van die nacht kijken

De politie moet ook beelden van eerdere dagen gaan bekijken, misschien wel de beelden van de afgelopen 2 maanden of langer om te kijken wie er in de nacht langs die locatie fietsen en of er iedere keer mogelijk iemand die vaker op die beelden voorkomt, en mogelijk aan een signalement voldoet die mogelijk door het meisje nog is medegedeeld

Een dader heeft meestal een patroon in zo een situatie

Het gaat altijd om Patronen

Gekkies hebben vaak een Patroon in hun doen en laten
pi_218557267
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Man man man. Het is toch niet haar schuld dat ze een gek treft? :{
Een gek kan je overal aantreffen

Je kan ook zorgen dat je logische nadenkt als 17 jarige meisje dat je die route gewoon niet moet terug fietsen alleen

Ik vraag me af of die vriendinnen van haar, haar nog hebben geprobeerd tegen te houden om het niet te doen

Waarom ga je in eerste instantie met een fiets van 3000 euro naar het centrum van Amsterdan

Dat was de eerste foute keuze van haar

en daarna volgde er nog er nog een paar
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:15:39 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218557270
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hoe kunnen we onze vrouwen en meiden beter beschermen?
Dit is toch een grote faal als maatschappij.
Dat kun je niet.

Je kunt nu eenmaal niet ieder individu 24/7 beveiligen.

Man of vrouw, jong of oud, overdag of 's nachts, iedereen kan de pech hebben een psycho tegen te komen op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
Het oeroude gezegde luidt niet voor niks 'er lopen meer gekken buiten rond dan er binnen zitten'.
Helemaal met de kapot bezuinigde GGZ.

Wel zou je bijvoorbeeld pepperspray legaal moet maken in Nederland.
In Duitsland gewoon overal te koop.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 21-08-2025 19:29:50 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218557272
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat laatste sowieso, maar dat moet ook gewoon los van deze zaak natuurlijk.
Je wil zo min mogelijk van deze zaken.

En meestal is de eerste zaak niet meteen moord bij een dader.
pi_218557275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee, maar we leven niet in 1800 waar we geen flauw idee hebben wat er buiten onze wijk gebeurt.
Vrouwen opsluiten dan maar na 20:00, zodat ze niet midden in de nacht op straat kunnen zijn?
  Spellchecker donderdag 21 augustus 2025 @ 19:16:04 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218557277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Schijnt dat ze nog aan de lijn was toen het gebeurde. Dan kom je als 112-telefonist ook niet lekker thuis :X
Dit gaat over Els en RTL.
Niet over het slachtoffer en 112.
  Miss 200.000.000! donderdag 21 augustus 2025 @ 19:17:00 #133
367000 roos94
pi_218557282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Schijnt dat ze nog aan de lijn was toen het gebeurde. Dan kom je als 112-telefonist ook niet lekker thuis :X
Dan voel je je echt éxtreem machteloos. :{
pi_218557284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hoe kunnen we onze vrouwen en meiden beter beschermen?
Dit is toch een grote faal als maatschappij.
Verplicht op taekwondo, jiujitsu en worstelen tot minstens hun 12de.
pi_218557292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vrouwen opsluiten dan maar na 20:00, zodat ze niet midden in de nacht op straat kunnen zijn?
nee je gaat gewoon niet alleen

en je gaat helemaal niet alleen midden in de nacht zo een gevaarlijke route fietsen voor je fukking 3000 euro fietsje

Ik vraag me af

Was ze dronken dat ze dit deed?

Kan natuurlijk

Dat ze door de drank niet meer kon helder nadenken en dat ze daarom die keuze maakte
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:17:45 #136
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218557294
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het zou moeten kunnen maar het kan niet.
Het is nu ook niet zo dat er in Nederland elke dag een vrouw van haar fiets getrokken wordt en verkracht of vermoord wordt. Al doet het nieuws de laatste dagen wat anders vermoeden. Het lijkt gewoon pure domme pech, dat zij slachtoffer is geworden. Om het als dom o.i.d. te bestempelen dat ze naar huis gefietst is vind ik persoonlijk absurd.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:18:06 #137
473584 Gretzl
pi_218557295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Wat is meer waard die fiets of haar leven

Toch niet zo slim van haar om naar huis te fietsen
Kan me voorstellen dat een tiener na een gezellige uitgaansavond/-nacht hier niet direct (op filosofische wijze) bij stil staat. We weten niet hoe haar leven er uit zag. Wellicht had ze het ‘geluk’ als 17-jarige om nog niet eerder een echt nare situatie met een (vreemde) man meegemaakt te hebben en speelde zo’n scenario nooit in haar hoofd.

Durf wel te stellen dat ze eerder die taxi had genomen als er recent nog een moord op een (jonge) vrouw uitgebreid in het nieuws was gekomen. Dat is toch vaak weer die eye-opener. In de maanden na de moord op Anne Faber vermeden ongetwijfeld meer vrouwen dan normaal de eenzame fietsritten.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:18:07 #138
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218557297
quote:
Dat blijkt uit dit antwoord, waarvoor dank.
quote:
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen?
Sta ik in principe niet onwelwillend tegen over.
quote:
Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten?
Idem, maar TBS is ook een mogelijkheid.
quote:
Meer investeren in de GGZ?
Dat lijkt me sowieso een goed idee.
quote:
Ik weet het niet.
Ik ook niet.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218557303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In een bos bij Zeist ook 2 of 3 vrouwen extreem aangerand in de afgelopen 24 uur.

Vrouwen zouden echt het recht moeten krijgen om zich met pepperspray of iets te kunnen bewapenen.
Want wij als maatschappij kunnen dat kennelijk niet.
  Spellchecker donderdag 21 augustus 2025 @ 19:18:48 #140
197773 crew  maily
pi_218557306
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Hebben ze in dat dorp geen 24/7 bewaakte fietsenstallingen?
Ze wou de fiets niet in AMSTERDAM laten staan.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:19:02 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557309
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het is nu ook niet zo dat er in Nederland elke dag een vrouw van haar fiets getrokken wordt en verkracht of vermoord wordt. Al doet het nieuws de laatste dagen wat anders vermoeden. Het lijkt gewoon pure domme pech, dat zij slachtoffer is geworden. Om het als dom o.i.d. te bestempelen dat ze naar huis gefietst is vind ik persoonlijk absurd.
Uiteraard is het dom. Die weg komt volgens mij langs de Bijlmer. Daar moet je ‘s nachts natuurlijk niet fietsen.
pi_218557313
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:18 schreef maily het volgende:

[..]
Ze wou de fiets niet in AMSTERDAM laten staan.
Ja, in dat dorp hebben ze toch wel stallingen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218557315
Victim blaming is weer hip? Tieners maar binnenhouden tot ze volwassen zijn? En dat kan daarna zelfs overdag misgaan maar dat lag bij Anne Faber natuurlijk ook aan de route.

Diep tragisch dit maar sommigen wil het liefst nog even benadrukken dat Lisa beter een andere keuze had gemaakt. Achteraf altijd makkelijk praten
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:19:50 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Verplicht op taekwondo, jiujitsu en worstelen tot minstens hun 12de.
En de jongens?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:20:33 #145
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218557325
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En de jongens?
Een blaffer :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:20:36 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218557326
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:
Victim blaming is weer hip? Tieners maar binnenhouden tot ze volwassen zijn? En dat kan daarna zelfs overdag misgaan maar dat lag bij Anne Faber natuurlijk ook aan de route.

Diep tragisch dit maar sommigen wil het liefst nog even benadrukken dat Lisa beter een andere keuze had gemaakt. Achteraf altijd makkelijk praten
Bij deze benadruk ik het nog even.
pi_218557333
Je kan altijd een gek tegen komen, of je nu man of vrouw bent. Er fietsen dagelijks zat mensen in het donker van A naar B zonder dat er iets was gebeurd. Was de mening anders geweest als ze iets ouder was en op weg naar een vroege dienst in de zorg?

Ik hoop dat ze de dader snel vinden voordat er meer slachtoffers vallen. Wat een psychopaat.
pi_218557335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:

Volgens mij is zo een willekeurige moord vaak ook niet het eerste misdrijf van zo'n kerel.

Bij Faber wat het helemaal duidelijk. Wat een faal. :{
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:21:20 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218557336
quote:

[..]
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen? Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten? Meer investeren in de GGZ? Ik weet het niet.
Fatsoenlijk straffen zou wel een mooi begin zijn. Ook de herinvoering van de doodstraf voor daders van moorden als deze lijkt me noodzakelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218557339
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Iedere idioot weet dat snacht terugfietsen rond dat tijdstip in principe gewoon niet veilig is

Het is zelfs niet veilig om rond dat tijdstip rond het centrum van amsterdam rond te lopen als 17 jarige meisje laat staan dat je zo een afstand midden in de nacht gaat terug fietsen van a naar b in dit geval

laten we wel even realistische zijn
Jéé iedereen maakt wel eens een beslissing waar je achteraf denk poeh dat had ik beter niet kunnen doen. Zeker op die leeftijd. Ook wel eens midden in de nacht staan liften of bezopen lopend of fietsend alleen naar huis gegaan. Nu zou ik dat niet meer doen. Het gaat gelukkig meestal wel goed.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218557340
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat een tiener na een gezellige uitgaansavond/-nacht hier niet direct (op filosofische wijze) bij stil staat. We weten niet hoe haar leven er uit zag. Wellicht had ze het ‘geluk’ als 17-jarige om nog niet eerder een echt nare situatie met een (vreemde) man meegemaakt te hebben en speelde zo’n scenario nooit in haar hoofd.

Durf wel te stellen dat ze eerder die taxi had genomen als er recent nog een moord op een (jonge) vrouw uitgebreid in het nieuws was gekomen. Dat is toch vaak weer die eye-opener. In de maanden na de moord op Anne Faber vermeden ongetwijfeld meer vrouwen dan normaal de eenzame fietsritten.
Ja dat kan

Maar iedereen kent de gevaren wat er wel niet kan gebeuren

Ze vond de fiets blijkbaar zo belangrijk dat ze die keuze maakte

Het ging haar om de waarde van de fiets

Mogelijk was die fiets van haar ouders en was ze er voorzichtig mee

Toch blijft het een rare keuze om die toch te maken, maar iedereen gaat er vanuit dat zoiets haar of hem niet zal overkomen inderdaad
  Spellchecker donderdag 21 augustus 2025 @ 19:22:20 #152
197773 crew  maily
pi_218557345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ja dat kan

Toch blijft het een rare keuze om die toch te maken, maar iedereen gaat er vanuit dat zoiets haar of hem niet zal overkomen inderdaad
gelukkig weet jij alles :')
  Miss 200.000.000! donderdag 21 augustus 2025 @ 19:22:22 #153
367000 roos94
pi_218557346
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Er is gewoon een kansberekening.

Als jij doordeweeks om 13.00 smiddags door de binnenstad van Groningen fietst kan je van je fiets getrokken worden.

Maar de kans dat je van je fiets getrokken wordt als je in je eentje midden in de nacht in de buurt van een Amsterdams bos fietst, is groter. Simpel.

Omdat je alleen bent, het donker is, niemand jou ziet, en je dus een makkelijkere prooi bent voor kwaadwillenden.

Er zijn vele duizenden misschien wel miljoenen mensen vermoord omdat ze op x plek liepen. Deze verhalen zijn alom bekend. Je hoort ze bijna dagelijks.

En het is niet hun schuld. Nooit. Maar je logische verstand gebruiken kan af en toe geen kwaad. Het is 2025. De verhalen en gevaren zijn bekend. We leven in een tijdperk waar alles en iedereen gedeeld wordt. Ook nare dingen. Mensen zouden daarvan moeten leren.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:22:33 #154
473584 Gretzl
pi_218557348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee, maar we leven niet in 1800 waar we geen flauw idee hebben wat er buiten onze wijk gebeurt.
Ik volg je hierin. De moord op Lisa gaat nu ongetwijfeld voor een hoop vrouwen die vaker (een langer stuk) alleen fietsen weer een wake up call zijn. Zelfde tragiek als met (vlieg)rampen waarvan we achteraf zeggen dat ze makkelijk hadden konden voorkomen worden met voorzorgmaatregel x.

Dit verschrikkelijke lot was Lisa zeer waarschijnlijk niet overkomen als er eerder dit jaar al een ander Nederlands meisje van dezelfde was vermoord, onderweg naar huis. De korte termijnimpact van dit soort grote mediazaken op het gedrag van mensen is behoorlijk groot, ben ik van overtuigd.
pi_218557351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ja dat kan

Dat meisje was een heel stuk minder bang uitgevallen dan jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')