Dat laatste sowieso, maar dat moet ook gewoon los van deze zaak natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het in de groep gooi?
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen? Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten? Meer investeren in de GGZ? Ik weet het niet.
Jep. Het zijn en blijven persoonlijke keuzes. Haar vrienden konden haar niet dwingen mee te gaan in de taxi. Wellicht had ze eens met haar ouders afspraken gemaakt om niet alleen in de nacht naar huis te fietsen, maar dan kan ze dan toch op enig moment van afwijken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar als iemand dat dan wel doet maakt het dat nog geen probleem, of iets dat niet zou moeten kunnen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Het blijft toch altijd wel toevallig
Toevallig dat dit meisje net die ene gek op haar pad kruiste net zoals M. Vaaststra dat ook deed
Is het dan wel TOEVAL vraag ik me af?
Misschien is het gewoon geen toeval dat mensen die een moord of een verkrachting willen uitvoeren juist rond dat tijdstip gewoon op hun fiets stappen
Misschien had deze gek deze route al 100 keer s nacht gedaan in de hoop dat hij iemand tegen zou komen
De politie moet dus niet alleen naar die beelden van die nacht kijken
De politie moet ook beelden van eerdere dagen gaan bekijken, misschien wel de beelden van de afgelopen 2 maanden of langer om te kijken wie er in de nacht langs die locatie fietsen en of er iedere keer mogelijk iemand die vaker op die beelden voorkomt, en mogelijk aan een signalement voldoet die mogelijk door het meisje nog is medegedeeld
Een dader heeft meestal een patroon in zo een situatie
Het gaat altijd om Patronen
Gekkies hebben vaak een Patroon in hun doen en laten
Een gek kan je overal aantreffenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Man man man. Het is toch niet haar schuld dat ze een gek treft?
Dat kun je niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe kunnen we onze vrouwen en meiden beter beschermen?
Dit is toch een grote faal als maatschappij.
Je wil zo min mogelijk van deze zaken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso, maar dat moet ook gewoon los van deze zaak natuurlijk.
Vrouwen opsluiten dan maar na 20:00, zodat ze niet midden in de nacht op straat kunnen zijn?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee, maar we leven niet in 1800 waar we geen flauw idee hebben wat er buiten onze wijk gebeurt.
Dit gaat over Els en RTL.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt dat ze nog aan de lijn was toen het gebeurde. Dan kom je als 112-telefonist ook niet lekker thuis
Dan voel je je echt éxtreem machteloos.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt dat ze nog aan de lijn was toen het gebeurde. Dan kom je als 112-telefonist ook niet lekker thuis
Verplicht op taekwondo, jiujitsu en worstelen tot minstens hun 12de.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe kunnen we onze vrouwen en meiden beter beschermen?
Dit is toch een grote faal als maatschappij.
nee je gaat gewoon niet alleenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vrouwen opsluiten dan maar na 20:00, zodat ze niet midden in de nacht op straat kunnen zijn?
Het is nu ook niet zo dat er in Nederland elke dag een vrouw van haar fiets getrokken wordt en verkracht of vermoord wordt. Al doet het nieuws de laatste dagen wat anders vermoeden. Het lijkt gewoon pure domme pech, dat zij slachtoffer is geworden. Om het als dom o.i.d. te bestempelen dat ze naar huis gefietst is vind ik persoonlijk absurd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het zou moeten kunnen maar het kan niet.
Kan me voorstellen dat een tiener na een gezellige uitgaansavond/-nacht hier niet direct (op filosofische wijze) bij stil staat. We weten niet hoe haar leven er uit zag. Wellicht had ze het ‘geluk’ als 17-jarige om nog niet eerder een echt nare situatie met een (vreemde) man meegemaakt te hebben en speelde zo’n scenario nooit in haar hoofd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat is meer waard die fiets of haar leven
Toch niet zo slim van haar om naar huis te fietsen
Dat blijkt uit dit antwoord, waarvoor dank.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
Sta ik in principe niet onwelwillend tegen over.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen?
Idem, maar TBS is ook een mogelijkheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten?
Dat lijkt me sowieso een goed idee.quote:
Ik ook niet.quote:
In een bos bij Zeist ook 2 of 3 vrouwen extreem aangerand in de afgelopen 24 uur.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vrouwen opsluiten dan maar na 20:00, zodat ze niet midden in de nacht op straat kunnen zijn?
Ze wou de fiets niet in AMSTERDAM laten staan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Hebben ze in dat dorp geen 24/7 bewaakte fietsenstallingen?
Uiteraard is het dom. Die weg komt volgens mij langs de Bijlmer. Daar moet je ‘s nachts natuurlijk niet fietsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is nu ook niet zo dat er in Nederland elke dag een vrouw van haar fiets getrokken wordt en verkracht of vermoord wordt. Al doet het nieuws de laatste dagen wat anders vermoeden. Het lijkt gewoon pure domme pech, dat zij slachtoffer is geworden. Om het als dom o.i.d. te bestempelen dat ze naar huis gefietst is vind ik persoonlijk absurd.
Ja, in dat dorp hebben ze toch wel stallingen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:18 schreef maily het volgende:
[..]
Ze wou de fiets niet in AMSTERDAM laten staan.
En de jongens?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Verplicht op taekwondo, jiujitsu en worstelen tot minstens hun 12de.
Bij deze benadruk ik het nog even.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:
Victim blaming is weer hip? Tieners maar binnenhouden tot ze volwassen zijn? En dat kan daarna zelfs overdag misgaan maar dat lag bij Anne Faber natuurlijk ook aan de route.
Diep tragisch dit maar sommigen wil het liefst nog even benadrukken dat Lisa beter een andere keuze had gemaakt. Achteraf altijd makkelijk praten
Volgens mij is zo een willekeurige moord vaak ook niet het eerste misdrijf van zo'n kerel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:19 schreef Ericr het volgende:
Victim blaming is weer hip? Tieners maar binnenhouden tot ze volwassen zijn? En dat kan daarna zelfs overdag misgaan maar dat lag bij Anne Faber natuurlijk ook aan de route.
Diep tragisch dit maar sommigen wil het liefst nog even benadrukken dat Lisa beter een andere keuze had gemaakt. Achteraf altijd makkelijk praten
Fatsoenlijk straffen zou wel een mooi begin zijn. Ook de herinvoering van de doodstraf voor daders van moorden als deze lijkt me noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Pepperspray standaard legaal voor vrouwen? Mannen die herhaaldelijk een misdrijf plegen voor altijd opsluiten? Meer investeren in de GGZ? Ik weet het niet.
Jéé iedereen maakt wel eens een beslissing waar je achteraf denk poeh dat had ik beter niet kunnen doen. Zeker op die leeftijd. Ook wel eens midden in de nacht staan liften of bezopen lopend of fietsend alleen naar huis gegaan. Nu zou ik dat niet meer doen. Het gaat gelukkig meestal wel goed.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iedere idioot weet dat snacht terugfietsen rond dat tijdstip in principe gewoon niet veilig is
Het is zelfs niet veilig om rond dat tijdstip rond het centrum van amsterdam rond te lopen als 17 jarige meisje laat staan dat je zo een afstand midden in de nacht gaat terug fietsen van a naar b in dit geval
laten we wel even realistische zijn
Ja dat kanquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat een tiener na een gezellige uitgaansavond/-nacht hier niet direct (op filosofische wijze) bij stil staat. We weten niet hoe haar leven er uit zag. Wellicht had ze het ‘geluk’ als 17-jarige om nog niet eerder een echt nare situatie met een (vreemde) man meegemaakt te hebben en speelde zo’n scenario nooit in haar hoofd.
Durf wel te stellen dat ze eerder die taxi had genomen als er recent nog een moord op een (jonge) vrouw uitgebreid in het nieuws was gekomen. Dat is toch vaak weer die eye-opener. In de maanden na de moord op Anne Faber vermeden ongetwijfeld meer vrouwen dan normaal de eenzame fietsritten.
gelukkig weet jij allesquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja dat kan
Maar iedereen kent de gevaren wat er wel niet kan gebeuren
Ze vond de fiets blijkbaar zo belangrijk dat ze die keuze maakte
Het ging haar om de waarde van de fiets
Mogelijk was die fiets van haar ouders en was ze er voorzichtig mee
Toch blijft het een rare keuze om die toch te maken, maar iedereen gaat er vanuit dat zoiets haar of hem niet zal overkomen inderdaad
Er is gewoon een kansberekening.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is nu ook niet zo dat er in Nederland elke dag een vrouw van haar fiets getrokken wordt en verkracht of vermoord wordt. Al doet het nieuws de laatste dagen wat anders vermoeden. Het lijkt gewoon pure domme pech, dat zij slachtoffer is geworden. Om het als dom o.i.d. te bestempelen dat ze naar huis gefietst is vind ik persoonlijk absurd.
Ik volg je hierin. De moord op Lisa gaat nu ongetwijfeld voor een hoop vrouwen die vaker (een langer stuk) alleen fietsen weer een wake up call zijn. Zelfde tragiek als met (vlieg)rampen waarvan we achteraf zeggen dat ze makkelijk hadden konden voorkomen worden met voorzorgmaatregel x.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee, maar we leven niet in 1800 waar we geen flauw idee hebben wat er buiten onze wijk gebeurt.
Dat meisje was een heel stuk minder bang uitgevallen dan jij.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja dat kan
Maar iedereen kent de gevaren wat er wel niet kan gebeuren
Ze vond de fiets blijkbaar zo belangrijk dat ze die keuze maakte
Het ging haar om de waarde van de fiets
Mogelijk was die fiets van haar ouders en was ze er voorzichtig mee
Toch blijft het een rare keuze om die toch te maken, maar iedereen gaat er vanuit dat zoiets haar of hem niet zal overkomen inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |