Filmpje https://www.instagram.com/p/DNkpCMqMGL5/quote:Woedende reacties op Walibi-video waarin doodsbange vrouw als ‘object’ wordt verkocht en vermoord
Protestbeweging De Dolle Mina’s, actrice en schrijfster Nienke ’s Gravemade en honderden anderen zijn woedend over de nieuwe promovideo van pretpark Walibi Holland, waarin een doodsbange vrouw als ‘object’ wordt geveild aan de hoogste bieder. De video is bedoeld als reclame voor Fright Nights, een jaarlijks terugkerend Halloween-evenement in het park.
In de video is te zien hoe ‘het volgende object’ van de veiling wordt onthuld: een huilende, bange vrouw in een kist. Ze is ‘object nummer 666’: het getal dat wordt geassocieerd met het kwaad en de duivel.
De bieders zijn voornamelijk mannen. Eén van hen brengt het hoogste bod uit en ‘wint’. De vrouw probeert nog te ontsnappen uit de kist, maar zakt dan gillend door de vloer. Haar bloed vliegt tegen de wanden, de veilingmeester grinnikt en het publiek reageert uitzinnig van vreugde.
‘Femicide is geen decorstuk’
‘Iedere acht dagen wordt een vrouw vermoord, omdat ze vrouw is. Gisteren werd een meisje van 17 vermoord, alleen op haar fiets’, schrijft actrice en schrijfster Nienke ’s Gravemade in een reactie. Ze doelt daarmee op de 17-jarige Lisa, die in de nacht van dinsdag op woensdag met ‘ernstig geweld’ werd gedood in Amsterdam. ‘Ruim 7000 gevallen van mensenhandel per jaar. Allemaal in Nederland. Doek jullie marketingteam op.’Ook protestbeweging De Dolle Mina’s reageert. ‘Walibi, kleine tip: femicide is geen decorstuk voor Halloween’, schrijft de organisatie. ‘Volgende keer graag een script waar vrouwen méér zijn dan slachtoffers en nabestaanden niet gekwetst worden.’
Walibi Holland laat weten dat het park later met een reactie komt.
Steeds meer mensen voegen zich bij de honderden reacties die er al staan. ‘Ongelooflijk. Zeldzaam slecht. Ik zorg dat ik en mijn kinderen hier niet meer komen’, reageert iemand. ‘Niet op de hoogte van alles wat nu gaande is rondom het geweld van vrouwen?’, schrijft een ander. ‘Wat een walgelijke reclame dit’, luidt nog een van de reacties.
https://www.ad.nl/binnenl(...)xkhim2kafpI5q8PghFMw
Zag de foto nog daarvoor d helft en het verbaasde mij meteen niet uit welke hoek dit zou komen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Activiste Nienke, willen scoren over de rug van een vermoord meisje.
Dit soort figuren neem ik niet serieus.
[ x ]
Ze speelt daar een typetje.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:08 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Zag de foto nog daarvoor d helft en het verbaasde mij meteen niet uit welke hoek dit zou komen.
Als ik zoek op Nienke haar naam kom ik uit op een dame zonder hoofddoek.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Activiste Nienke, willen scoren over de rug van een vermoord meisje.
Dit soort figuren neem ik niet serieus.
[ x ]
Zie post *8quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als ik zoek op Nienke haar naam kom ik uit op een dame zonder hoofddoek.
Ik heb dit motief nog nooit voorbij horen komen. Waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed? Of is het gewoon niet waar?quote:Iedere acht dagen wordt een vrouw vermoord, omdat ze vrouw is.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:14 schreef The-BFG het volgende:
Ik wens ze succes met het cancelen van 90% van de horrorfilms...
Das Sci-fi. De terrifier reeks is namelijk alles behalve woke (of iig niet opgevallen dan)quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Die zijn tegenwoordig heel woke en divers.
Het was een grapje over hoe slecht de film is. Zo slecht dat het horror is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:23 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Das Sci-fi. De terrifier reeks is namelijk alles behalve woke (of iig niet opgevallen dan)
Niet mijn gerne, waardoor ik de grap wss niet snaptequote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het was een grapje over hoe slecht de film is. Zo slecht dat het horror is.
"Somehow Palpatine returned!"quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Niet mijn gerne, waardoor ik de grap wss niet snapte
ik durf er ook niet heen hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
Daar ben ik geweest bij Walibi Fright Night is best wel heel eng.
Die enge acteurs lopen gewoon tussen het publiek. Die kunnen elk moment "toeslaan." Dat voelt veel "echter."
Dat is heel raar dan komt er zo een man met een "kettingzaag" achter je aan lopen en je weet dat het zo een acteur is maar je rent toch weg.quote:
echt engquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is heel raar dan komt er zo een man met een "kettingzaag" achter je aan lopen en je weet dat het zo een acteur is maar je rent toch weg.
Iedereen ook.
Das feministische femicide.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
Hoezo de bieders zijn vooral mannelijk? Van de 4 die bieden, zijn twee vrouwen
En de vrouw wint het laatste bod.
Maar dan kan die vrouw net zo goed zelfmoord plegen toch? Of er is toch een ander motief... zelf is ze ook vrouw, maar misschien weet ze dat helemaal niet ofzo.quote:
Godverdomme zeg, ik ben zo klaar met bedrijven die reageren op domme social media bullshit. Hou gewoon je klep en doe niets, het waait wel weer over en de journalisten die niets anders doen dan de hele dag op twitter struinen vinden wel weer wat anders.quote:"Rekening houdend met de recente gebeurtenissen en uit respect hebben we dan ook besloten deze video tot en met aanstaande zondag terug te trekken uit al onze communicatie uitingen", is te lezen op de site van het pretpark.
Op een Duitse kerstmarkt heb je hetzelfde en dat is gratis.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
Daar ben ik geweest bij Walibi Fright Night is best wel heel eng.
Die enge acteurs lopen gewoon tussen het publiek. Die kunnen elk moment "toeslaan." Dat voelt veel "echter."
Dit ja. Normaal rol ik m'n ogen bij de zoveelste gekwetste activist(e), maar dit spotje gaat m.i. toch een stapje te ver.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou ben ik niet zo van het principieel gekwetst zijn enzo, maar ik vind dat spotje toch wat ongemakkelijk.
Lol idd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
Hoezo de bieders zijn vooral mannelijk? Van de 4 die bieden, zijn twee vrouwen
En de vrouw wint het laatste bod.
Rtl.nl noemt het best vaak onder het kopje femicide. Vaak is het meer omdat ze een relatie hebben (gehad) met een gevaarlijke gek en niet oldat ze borstendragend over straat looptquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb dit motief nog nooit voorbij horen komen. Waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed? Of is het gewoon niet waar?
Die uitleg lijkt er al een stuk beter op.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Rtl.nl noemt het best vaak onder het kopje femicide. Vaak is het meer omdat ze een relatie hebben (gehad) met een gevaarlijke gek en niet oldat ze borstendragend over straat loopt
Is ook niet zo, maar bekt zo lekker in deze tijd...quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb dit motief nog nooit voorbij horen komen. Waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed? Of is het gewoon niet waar?
Wow!! Dat klinkt echt super eng!!!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is heel raar dan komt er zo een man met een "kettingzaag" achter je aan lopen en je weet dat het zo een acteur is maar je rent toch weg.
Iedereen ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |