abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218557114
Her investeringsklimaat is een heel andere discussie.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:02:44 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218557159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de politiek in het specifieke geval Aegon invloed heeft?
Vind dat nogal een aanname van je.
Ik denk van niet, maar een hoop mensen denken van wel.
pi_218557173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk van niet, maar een hoop mensen denken van wel.
Is mij niet opgevallen. Maar misschien wil je dat graag lezen.
pi_218557179
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zal allemaal wel. Maar bij elk bedrijf wat vertrekt zijn er reacties: mooi zo!
Volgens mij werkt het zo niet
Waarom zou de maatschappij vastlopen als alle bedrijven weg zijn? De mensen met hersens zouden dan toch hun vaardigheden kunnen tonen?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 19:05:08 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218557186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Kijk maar eens naar de OP. Of al die lui die over linkse kabinetten lopen te janken.
pi_218557298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
control f:
links
kansenparels
asielzoekers

Succes!
pi_218557329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 19:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom zou de maatschappij vastlopen als alle bedrijven weg zijn? De mensen met hersens zouden dan toch hun vaardigheden kunnen tonen?
Not sure
Vakman pur sang
pi_218557831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je nu eigenlijk concreet dat de politiek gaat doen om Aegon hier te houden?

Dat antwoord blijft bij alle klagers immer uit.
Er moet meer realiteitszin komen. Je hoeft ze niet zo te pamperen zoals Rutte deed maar 'houdoe' zeggers hebben niet door wat dit voor de schatkist gaat betekenen als steeds meer bedrijven de grens over gaan. Je zult een tussenweg moeten zien te vinden, ook als inhoudelijk je dingen moeten weggeven die tegen de borst stuiten.
pi_218558177
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links beleid zal dit alleen maar erger worden. Nederland is hard op weg naar een derdewereldland. Kapitaalkrachtige bedrijven die zorgen voor veel werkgelegenheid verdwijnen massaal, het mkb wordt ook vakkundig de nek omgedraaid. In ruil daarvoor krijgen we hordes met kansenparels binnen die generaties lang aan de onderkant van de samenleving zitten en onze verzorgingsstaat leegvreten.
Allemaal nadat de EU actief is geworden .
Letterlijk in 1990 begon de afbraak van Nederland al.
In 2000 toen we de gulden naar de euro omzetten zaten we vast aan de Europa.

Geweldige dat alles via de marktwaarde moet.
pi_218558328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Er moet meer realiteitszin komen. Je hoeft ze niet zo te pamperen zoals Rutte deed maar 'houdoe' zeggers hebben niet door wat dit voor de schatkist gaat betekenen als steeds meer bedrijven de grens over gaan. Je zult een tussenweg moeten zien te vinden, ook als inhoudelijk je dingen moeten weggeven die tegen de borst stuiten.
Sommigen voorspellen een doemscenario als alle bedrijven uit ons land zouden vertrekken, terwijl iedereen met hersens weet dat daardoor de maatschappij toch niet vastloopt.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 21:47:08 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218558916
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Altijd zo mooi, elke groot bedrijf kan vertrekken en “we missen ze toch niet hoor!”
Want we hebben een hekel aan bedrijven, zeker grote bedrijven. Met hun kutbanen, waar je moet werken :r en ze willen ook nog winst maken, de vlegels!
Bedrijfsleven is belangrijk hoor, natuurlijk. Essentieel zelfs. Maar dan hecht ik toch niet per se de meeste waarde aan de belastingontduikende multinational die alleen maar hier blijft zolang het ze het beste uitkomt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 augustus 2025 @ 21:58:17 #112
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218559010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En nee, die verhuizen niet allemaal mee. Die blijven hier in de ww hangen.
Voor hoe lang? De WW is niet oneindig. Ze vinden heus wel een baan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218559173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Sommigen voorspellen een doemscenario als alle bedrijven uit ons land zouden vertrekken, terwijl iedereen met hersens weet dat daardoor de maatschappij toch niet vastloopt.
Ik zie niet in hoe de maatschappij dan niet vast loopt.
pi_218559301
De Aegon ten tijde van dat ze de schaatssport sponsorden was een hele andere Aegon dan die er nu is. Bijna alle Nederlandse verzekeringen van destijds zijn nu inmiddels in andere handen. Het huidige Aegon heeft weinig activiteiten in Nederland meer.
pi_218559308
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links beleid zal dit alleen maar erger worden. Nederland is hard op weg naar een derdewereldland. Kapitaalkrachtige bedrijven die zorgen voor veel werkgelegenheid verdwijnen massaal, het mkb wordt ook vakkundig de nek omgedraaid. In ruil daarvoor krijgen we hordes met kansenparels binnen die generaties lang aan de onderkant van de samenleving zitten en onze verzorgingsstaat leegvreten.
Wat is dat toch voor rare reflex om na decennia rechtse kabinetten te hebben gehad met zo nu en dan een kabinet over het midden ertussen, dan maar te wijzen naar "links" voor problemen die er zijn?

Buiten dat heeft Aegon hier bijna geen bedrijvigheid meer, dus verhuist het hoofdkantoor met 250 banen. Lijkt me logisch en niks te maken met "links" of "rechts".

En, voor wat het waard is, Nederland staat onder hoogopgeleide expats die ergens naartoe willen voor hun carriere ook hoog aangeschreven.
pi_218561429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 22:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe de maatschappij dan niet vast loopt.
Ben jij toevallig een grote jongen met een bedrijf? Zo klink je in ieder geval wel met je doemdenken.
pi_218561574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:46 schreef torentje het volgende:

[..]
terwijl iedereen met hersens weet dat daardoor de maatschappij toch niet vastloopt.
Omdat deze weldenkende mensen zelf ook hun koffers gaan pakken en vertrekken, misschien bent U onbekend met het fenomeen braindrain. Na economisch verval, treedt sociaal verval op in de vorm van toenemende criminaliteit, corruptie en sociale onrust. Wel denkende mensen wachten dat niet af, vooral om zelf niet in het mogelijk laatste stadium terecht te komen, een burgeroorlog als het echt uit de hand gaat lopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218561927
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Ben jij toevallig een grote jongen met een bedrijf? Zo klink je in ieder geval wel met je doemdenken.
Apart toch als je op een redelijke manier probeert de discussieren en men komt er niet helemaal uit met tegenargumenten alles persoonlijk gemaakt moet worden tegenwoordig. Voer voor psychologen.
pi_218561948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Omdat deze weldenkende mensen zelf ook hun koffers gaan pakken en vertrekken, misschien bent U onbekend met het fenomeen braindrain. Na economisch verval, treedt sociaal verval op in de vorm van toenemende criminaliteit, corruptie en sociale onrust. Wel denkende mensen wachten dat niet af, vooral om zelf niet in het mogelijk laatste stadium terecht te komen, een burgeroorlog als het echt uit de hand gaat lopen.
Jij bent dus ook al zo'n doemdenker die in het voordeel van de grote jongens met bedrijven een scenario schetst.
pi_218561965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Apart toch als je op een redelijke manier probeert de discussieren en men komt er niet helemaal uit met tegenargumenten alles persoonlijk gemaakt moet worden tegenwoordig. Voer voor psychologen.
Men mag toch nog wel proberen te achterhalen wat de redenen achter een uitspraak zijn?
pi_218562008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
3500 hoogbetaalde banen in Nederland. Dat moeten we hier inderdaad niet willen. Kapitalisme is vies en veel geld verdienen is verdacht.
Die 3500 werken nu voor ASR (die hebben namelijk veel van Aegon’s bedrijfsactiviteiten overgenomen) en zullen dus niet hun baan verliezen als hun voormalige werkgever naar Amerika verhuist.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218562017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Die 3500 werken nu voor ASR (die hebben namelijk veel van Aegon’s bedrijfsactiviteiten overgenomen) en zullen dus niet hun baan verliezen als hun voormalige werkgever naar Amerika verhuist.
En hoogbetaald twijfel ik ook wel aan. Bij die 3500 zitten ook gewoon schadebehandelaren, acceptanten, telefonisten en administratief medewerkers die gewoon een normaal salaris verdienen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218562063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Men mag toch nog wel proberen te achterhalen wat de redenen achter een uitspraak zijn?
Dat was niet je intentie.
pi_218562172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat was niet je intentie.
In ieder geval, jij hebt mijn vermoeden over jou bevestigd.
pi_218562201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:25 schreef torentje het volgende:

[..]
In ieder geval, jij hebt mijn vermoeden over jou bevestigd.
Het zal. :')
pi_218562270
quote:
81s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het zal. :')
Je hebt van mij echter niets te vrezen, maar dat wist je al.
pi_218563231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent dus ook al zo'n doemdenker die in het voordeel van de grote jongens met bedrijven een scenario schetst.
Wat bedrijven doen zal me verder worst zijn, als het hier onprettig wordt, dan ga ik het niet verder afwachten en mijn vermoeden is dat ik daar niet de enige in ben. Het scenario wat ik beschrijf is voor zover mij bekend niet onrealistisch, genoeg landen zijn erin voorgegaan. Ik ben geen "this time its different" of wij zijn beter gelover.
pi_218568674
Opgeruimd staat netjes voor die boevenbank. Voegt weinig toe aan onze economie.
.
pi_218568927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je kan toch lezen of niet?

Er waren voor de overdracht naar asr 3600 werknemers bij Aegon en nu nog 3500 medewerkers bij Aegon.

Conclusie:
Het overgrote deel van de medewerkers werkt nog steeds bij Aegon en is binnenkort werkloos.
Of je trekt je eigen llm even in twijfel. Dit zijn toch compleet onlogische aantallen?

Overigens mochten het er 3000 zijn dan is dat niets. Beetje ziekenhuis heeft meer personeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218568949
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 07:56 schreef Fer het volgende:
Opgeruimd staat netjes voor die boevenbank. Voegt weinig toe aan onze economie.
De bank (Knab) was maar een heel klein en relatief nieuw deel van Aegon. Knab is overgenomen door een Oostenrijkse (?) partij en blijft in Nederland.

Boevenverzekeraar vooral :+
pi_218569316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat bedrijven doen zal me verder worst zijn, als het hier onprettig wordt, dan ga ik het niet verder afwachten en mijn vermoeden is dat ik daar niet de enige in ben. Het scenario wat ik beschrijf is voor zover mij bekend niet onrealistisch, genoeg landen zijn erin voorgegaan. Ik ben geen "this time its different" of wij zijn beter gelover.
Jij schetst een scenario van ellende en rampspoed als de grote jongens met hun bedrijven de verstedelijkte gebieden zouden mijden, terwijl het daardoor juist prettiger leven wordt voor de onfortuinlijke stedelingen, dat jij de grote jongens met hun bedrijven gaat missen in de verstedelijkte gebieden, verbaast me.
pi_218570211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij schetst een scenario van ellende en rampspoed als de grote jongens met hun bedrijven de verstedelijkte gebieden zouden mijden, terwijl het daardoor juist prettiger leven wordt voor de onfortuinlijke stedelingen, dat jij de grote jongens met hun bedrijven gaat missen in de verstedelijkte gebieden, verbaast me.
Lang niet iedereen is tevreden met een minimalistisch bestaan, afgunst is nu eenmaal een wijd verspreid fenomeen. Als de grote bedrijven vertrekken en/of stoppen dan valt ook hun hele toeleveringsketen bestaande uit middelgrote en kleine bedrijven in verval. Een verslechterend investeringsklimaat tov het buitenland heeft op termijn vergaande consequenties en als men daar geen acht op slaat zullen de gevolgen zich vroeger of later openbaren.
pi_218571616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Toon mij dan maar aan waar ik 'alle onfortuinlijke stedelingen' criminaliseer
quote:
Omdat deze weldenkende mensen zelf ook hun koffers gaan pakken en vertrekken, misschien bent U onbekend met het fenomeen braindrain. Na economisch verval, treedt sociaal verval op in de vorm van toenemende criminaliteit, corruptie en sociale onrust.
quote:
quote:
. Als de grote bedrijven vertrekken en/of stoppen dan valt ook hun hele toeleveringsketen bestaande uit middelgrote en kleine bedrijven in verval. Een verslechterend investeringsklimaat tov het buitenland heeft op termijn vergaande consequenties en als men daar geen acht op slaat zullen de gevolgen zich vroeger of later openbaren.
Volgens jou zou dat alles gebeuren als de grote jongens met hun bedrijven de verstedelijkte gebieden zouden mijden. Economisch verval, sociaal verval, sociale onrust, corruptie, onprettig, een verslechterend investeringsklimaat met verregaande consequenties.
pi_218576092
i.p.v. 'Ook Aegon verlaat Nederland' zou 'Zelfs Aegon verlaat Nederland' spectaculaire klinken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218576186
Aegon is alleen diensten, dan zeg ik: :W

Bedrijven die noodzakelijk zijn in oorlog en rampen, die moet je behouden.
pi_218634355
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De bank (Knab) was maar een heel klein en relatief nieuw deel van Aegon. Knab is overgenomen door een Oostenrijkse (?) partij en blijft in Nederland.

Boevenverzekeraar vooral :+
Je kon er geld lenen om een huis te komen met woekerpolis en een dozijn addertjes in het contract verstopt. Dat noem ik een boevenbank.
.
  maandag 8 december 2025 @ 14:59:03 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219442554
Ik heb nog een good old hypotheek via Aegon. De verzekering loopt nu via ASR, de hypotheek kan ik nu inzien via een speciaal daarvoor ontworpen AEGON hypotheek portal. Ik vind de informatieverziening in die laatste iets minder goed geworden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 december 2025 @ 15:13:32 #138
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  maandag 8 december 2025 @ 15:22:48 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219442769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat proberen heel veel mensen aan hem duidelijk te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219443633
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat proberen heel veel mensen aan hem duidelijk te maken.
Als je je verveelt, doe dat dan niet in Nederland maar val je pa en opa’s daarmee lastig.
Met andere woorden: ga werken voor de kost en besteed je energie nuttig.

Er is altijd wel iets te doen dat bijdraagt aan je toekomst of je omgeving.

Werk geeft niet alleen inkomen, maar ook structuur en voldoening.
Zo voorkom je dat verveling omslaat in nutteloos tijdverdrijf en bouw je tegelijk aan iets waardevols.
  maandag 8 december 2025 @ 17:34:38 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219443641
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 17:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Als je je verveelt, doe dat dan niet in Nederland maar val je pa en opa’s daarmee lastig.
Met andere woorden: ga werken voor de kost en besteed je energie nuttig.

Er is altijd wel iets te doen dat bijdraagt aan je toekomst of je omgeving.

Werk geeft niet alleen inkomen, maar ook structuur en voldoening.
Zo voorkom je dat verveling omslaat in nutteloos tijdverdrijf en bouw je tegelijk aan iets waardevols.
Heeft iemand anders dit voor je getypt? Maar exact Torentje, ga eens wat doen met je leven.
En zoek hulp.
1947-2016
pi_219444018
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heeft iemand anders dit voor je getypt? Maar exact Torentje, ga eens wat doen met je leven.
En zoek hulp.
Nogmaals, ik weet dat ik een snelle lijfwacht nodig heb als ik in levende lijve een gesprek wil voeren met de inmiddels vele verveelde vervelende genieën, want dan zou ik na dat gesprek schadevrij naar huis kunnen.
  maandag 8 december 2025 @ 18:39:33 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219444141
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogmaals, ik weet dat ik een snelle lijfwacht nodig heb als ik in levende lijve een gesprek wil voeren met de inmiddels vele verveelde vervelende genieën, want dan zou ik na dat gesprek schadevrij naar huis kunnen.
:D _O-
1947-2016
pi_219445901
We moesten (net zoals Ierland) strenger worden en alle maatregelen die het bedrijven toestaan de belasting te ontduiken afschaffen van de EU. Dus lopen al die bedrijven die nu ineens wel belasting moeten betalen weg.

:W

De meest bekende is de Hollandse dubbele boterham, maar er zijn er meer. (Ik vind het ook interessant, dat er geen Nederlandse vertaling van dat artikel is.)
pi_219446042
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 22:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
We moesten (net zoals Ierland) strenger worden en alle maatregelen die het bedrijven toestaan de belasting te ontduiken afschaffen van de EU. Dus lopen al die bedrijven die nu ineens wel belasting moeten betalen weg.

:W

De meest bekende is de Hollandse dubbele boterham, maar er zijn er meer. (Ik vind het ook interessant, dat er geen Nederlandse vertaling van dat artikel is.)
Volgens mij is er binnen de EU en tevens voor bijv Zwitserland sinds 1-1-2024 een internationaal verdrag van kracht waardoor dit soort van belastingontwijking niet meer mogelijk is.

Minimum Corporate Taxation
pi_219447798
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 23:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Volgens mij is er binnen de EU en tevens voor bijv Zwitserland sinds 1-1-2024 een internationaal verdrag van kracht waardoor dit soort van belastingontwijking niet meer mogelijk is.

Minimum Corporate Taxation
Ja, in de VS heb je staten waar je als bedrijf gewoon helemaal geen belasting hoeft te betalen, zoals Texas. Dus dan hoef je ook geen ingewikkelde constructies te bedenken.

Om een hoofdkantoor met enkele tientallen of een paar honderd mensen te verplaatsten is nog te overzien, de boekhouders kunnen gewoon blijven zitten waar ze zitten. De fabrieken verplaatsen is een heel ander verhaal. Als die hier nog staan, zijn ze blijkbaar winstgevend genoeg. Maar dat is bij een verzekeraar natuurlijk niet van toepassing.

Maar ik vind het een goede zaak, dat de EU dat heeft aangepakt ^O^
pi_219447921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, in de VS heb je staten waar je als bedrijf gewoon helemaal geen belasting hoeft te betalen, zoals Texas. Dus dan hoef je ook geen ingewikkelde constructies te bedenken.

Om een hoofdkantoor met enkele tientallen of een paar honderd mensen te verplaatsten is nog te overzien, de boekhouders kunnen gewoon blijven zitten waar ze zitten. De fabrieken verplaatsen is een heel ander verhaal. Als die hier nog staan, zijn ze blijkbaar winstgevend genoeg. Maar dat is bij een verzekeraar natuurlijk niet van toepassing.

Maar ik vind het een goede zaak, dat de EU dat heeft aangepakt ^O^
Ook in Texas moeten bedrijven belasting betalen, er is daar welliswaar geen state corporate tax, maar onder de federal corporate tax kom je niet uit. Ook daaraan is een minimum effectieve belasting van 15% van toepassing, volgens mij heeft ook de VS het internationale verdrag tav een minimum effectieve belasting afdracht onderschreven.

Corporate tax in the United States

Corporate alternative minimum tax
pi_219447932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ook in Texas moeten bedrijven belasting betalen, er is daar welliswaar geen state coporate tax, maar onder de federal corporate tax kom je niet uit. Ook daaraan is een minimum effectieve belasting van 15% van toepassing, volgens mij heeft ook de VS het internationale verdrag tav een minimum effectieve belasting afdracht onderschreven.

Corporate tax in the United States

Corporate alternative minimum tax
Ah, ok, dat wist ik niet. Dat had ik kunnen weten.

Dus wat is nu de meest gebruikte manier om onder die belastingen uit te komen.
pi_219447989
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Dus wat is nu de meest gebruikte manier om onder die belastingen uit te komen.
Een land zoeken wat dat internationale verdrag niet heeft onderschreven, maar die landen staan dan wel te boek als een belastingparadijs. Ik vermoed dat die zich vooral in het MO bevinden en omdat de meeste landen ook voorwaarden stellen aan de origine/oorsprong van de winst is het niet zo eenvoudig als daar een kantoor openen en de winst daar naartoe te verschuiven. Je moet dan het gehele bedrijf naar zo'n land verkassen en omdat investeerders ook de risicopremie/(kans op conflictschade) van de vestigingsplaats doorrekenen is het MO al snel niet zo interessant meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 09-12-2025 11:51:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')