abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218554483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat kan ik je niet vertellen. Maar aangezien je eigen bron (Aegon) aangeeft dat er 3500 mensen bij Aegon werken in Nederland zal dat wel kloppen toch?
[..]
Van de Aegon site.
Is die informatie nog wel recent bijgewerkt? Het hoofdkantoor is niet meer in Den Haag, maar is verhuisd naar Schiphol. Volgens meerdere mediabronnen gaat het nog om ongeveer 250 medewerkers.

https://www.nu.nl/economi(...)voor-250-mensen.html

Edit: die cijfers op de Aegon-site lijken oud te zijn, uit 2021. Nog van voor de overname door a.s.r. dus.
pi_218554488
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Alle VVD jaren waren dus zeer goed voor het bedrijfsleven.
Grotendeels wel denk ik. Al was de keuze voor instabiliteit vanaf de zomer 2023 met eerst een kabinetsval om niets en daarna een inherent instabiel experiment met uiterst rechts natuurlijk geen briljant idee.
pi_218554493
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Alle VVD jaren waren dus zeer goed voor het bedrijfsleven.
Vooral voor multinationals ja.

Wat minder voor Jan modaal, maar de gemiddelde burger is toch ondergeschikt aan de heilige economie, niet waar?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218554501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vooral voor multinationals ja.

Wat minder voor Jan modaal, maar de gemiddelde burger is toch ondergeschikt aan de heilige economie, niet waar?
Jan Modaal profiteert in de basis natuurlijk ook wel van een goed draaiende economie. Alleen jammer dat ze niet zo goed bleken in het wegnemen van de scherpe kantjes :P.
pi_218554514
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Grotendeels wel denk ik. Al was de keuze voor instabiliteit vanaf de zomer 2023 met eerst een kabinetsval om niets en daarna een inherent instabiel experiment met uiterst rechts natuurlijk geen briljant idee.
Denk dat de honderden bedrijven die wachten op een aansluiting voor elektriciteit het niet met je eens zijn. De toekomstige bedrijven denk ik ook niet dat er steeds minder kinderen worden geboren (dus minder personeel in de toekomst) wegens gebrek aan huisvesting. De bedrijven die niet mogen uitbreiden wegens de CO2 uitstoot zullen ook niet gelukkig zijn.

Gelukkig heeft de VVD in al die jaren aan de macht een goed vestigingsklimaat geschapen.... /s
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:14:54 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218554536
Weg met de kapitalisten!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218554565
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jan Modaal profiteert in de basis natuurlijk ook wel van een goed draaiende economie. Alleen jammer dat ze niet zo goed bleken in het wegnemen van de scherpe kantjes :P.
Ja, ware het niet dat vooral het grotere bedrijfsleven profiteert van de goed draaiende economie de laatste decennia.

Het vertaalt zich nauwelijks in hogere lonen, betere arbeidsvoorwaarden of heel veel groei in werkgelegenheid (die is er wel, maar niet in gelijke mate).

Daar staat tegenover dat de belastingen die gewone burgers moeten ophoesten al decennia stijgt ten behoeve van het dalen van de belasting dat het bedrijfsleven moet inbrengen, gaat er steeds meer van de winsten niet terug naar werknemers of innovaties maar verdwijnt het in vermogenaanwas, worden werknemersrechten steeds “flexibeler” en worden sociale voorzieningen afgebroken wegens onbetaalbaar.

Onderaan de streep is dat gewoon een hele slechte deal voor Jan modaal.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:21:47 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218554584
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:43 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Alsof die allemaal meeverhuizen.

Ze zijn nu ASR medewerker ipv Aegon medewerker, of vinden andere hoogbetaalde banen. Er zijn genoeg advertenties om te vullen!
Het gaat ook om 250 medewerkers, maar K_S is - zoals iedereen weet - niet vies van wat drama.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218554597
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links beleid zal dit alleen maar erger worden. Nederland is hard op weg naar een derdewereldland. Kapitaalkrachtige bedrijven die zorgen voor veel werkgelegenheid verdwijnen massaal, het mkb wordt ook vakkundig de nek omgedraaid. In ruil daarvoor krijgen we hordes met kansenparels binnen die generaties lang aan de onderkant van de samenleving zitten en onze verzorgingsstaat leegvreten.
Welk links beleid? Er zit een centrumrechtse regering en we hebben nog nooit een echt links kabinet gehad.
blablablabla
pi_218554606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:12 schreef Pendora het volgende:

[..]
Denk dat de honderden bedrijven die wachten op een aansluiting voor elektriciteit het niet met je eens zijn. De toekomstige bedrijven denk ik ook niet dat er steeds minder kinderen worden geboren (dus minder personeel in de toekomst) wegens gebrek aan huisvesting. De bedrijven die niet mogen uitbreiden wegens de CO2 uitstoot zullen ook niet gelukkig zijn.

Gelukkig heeft de VVD in al die jaren aan de macht een goed vestigingsklimaat geschapen.... /s
Geboortecijfer is inderdaad wel een probleempje aan het worden, al lijkt het me dat veel van die typische baantjes op zo'n kantoor straks toch gewoon door AI gedaan kunnen worden.
blablablabla
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:27:39 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218554621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Oooh dan maakt het natuurlijk niet uit.
Ja jij begint erover :D Maar ik vind het inderdaad niet zo spannend, het MKB in Nederland heeft veel meer directe waarde voor de consument dan een multinational verzekeraar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218554622
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:07 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Is die informatie nog wel recent bijgewerkt? Het hoofdkantoor is niet meer in Den Haag, maar is verhuisd naar Schiphol. Volgens meerdere mediabronnen gaat het nog om ongeveer 250 medewerkers.

https://www.nu.nl/economi(...)voor-250-mensen.html

Edit: die cijfers op de Aegon-site lijken oud te zijn, uit 2021. Nog van voor de overname door a.s.r. dus.
Exact, geen ramp dus en met het huidige personeelstekort vinden de overgebleven wel wat anders.

Gezien de zetel in Bermuda vermoed ik dat we qua belasting hier ook niet erg veel gaan missen.
pi_218554634
Hoe meer bedrijven er vertrekken des te minder mensen we nodig hebben. ^O^
pi_218554643
Vrij logisch vertrek, ik heb ook niet de indruk dat dit dOoR dE pOliTiEk komt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:51:19 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218554804
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat bedrijven dan meer belasting gaan betalen.
Dat is wel een heel kort bochtje hè. Hoe aantrekkelijk het is om te investeren hangt natuurlijk van veel meer factoren af, en GL en PvdA scoren doorgaans bij de doorrekening van hun programma's bovengemiddeld op het gebied van banen en economische groei.

Daarnaast kan je je afvragen wat je precies hebt aan bedrijven die gevestigd zijn in een belastingparadijs en vooral heel bedreven zijn in geld het land uitsluizen.
Huilen dan.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:54:33 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218554829
Bekijk deze YouTube-video

Aegon verkast HQ naar de VS omdat dat de kernmarkt is geworden, heeft verder niets met het Nederlandse fiscale/economische klimaat te maken.

Aegon-teams blijven gewoon in Nederland actief.

Beursnotering AEX blijft gewoon.

OP en kornuiten kunnen dus stoppen met de krokodillentranen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218554889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Welk links beleid? Er zit een centrumrechtse regering en we hebben nog nooit een echt links kabinet gehad.
Echt hoor. Hoe komen ze daar nou altijd bij. Men vraagt zich soms af.... Mensen onthou nou eens: rechts is waar je duim links zit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218555336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je kan toch lezen of niet?

Er waren voor de overdracht naar asr 3600 werknemers bij Aegon en nu nog 3500 medewerkers bij Aegon.

Conclusie:
Het overgrote deel van de medewerkers werkt nog steeds bij Aegon en is binnenkort werkloos.
Haha _O-

Dit klopt totaal niet.
pi_218555388
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Haha _O-

Dit klopt totaal niet.
Hahaha jawel!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218555390
Enorme paniek om een bedrijf dat blijkbaar al jaren geleden de Nederlandse activiteiten heeft verkocht en het is schijnbaar ook nog eens de schuld van links dat al generaties niet aan de macht is geweest en asielzoekers. Uitleg is niet nodig.

Conservatieven hebben vaak een over ontwikkelde angstreflex en dit topic is er volgens mij bewijs van :').
pi_218555394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hahaha jawel!
Roflcopter nee.
pi_218555398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Enorme paniek om een bedrijf dat blijkbaar al jaren geleden de Nederlandse activiteiten heeft verkocht en het is schijnbaar ook nog eens de schuld van links dat al generaties niet aan de macht is geweest en asielzoekers. Uitleg is niet nodig.

Conservatieven hebben vaak een over ontwikkelde angstreflex en dit topic is er volgens mij bewijs van :').
Je bent er maar druk mee, jij. _O-
  donderdag 21 augustus 2025 @ 14:26:18 #73
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218555414
Gelukkig hebben we een arbeiderstekort in Nederland dus dit scheelt weer wat geïmporteerde arbeiders.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218555419
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je bent er maar druk mee, jij. _O-
Lol aangesproken ^
pi_218555437
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hahaha jawel!
Nee, want de cijfers over medewerkers gaan over 2021, wat nog vóór de verkoop aan ASR is.
pi_218555452
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jan Modaal zou de spil van de lokale economieën moeten zijn, niet de grote jongens uit het bedrijfsleven, omdat de grote jongens uit het bedrijfsleven er voor gezorgd hebben dat Jan Modaal nergens meer een koninklijke ontvangst krijgt.
pi_218555476
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
Nou, houdoe en bedankt voor de schandalen :W .
We moeten wel erg vaak houdoe zeggen.
Het wordt een beetje duur zo.
pi_218555562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
We moeten wel erg vaak houdoe zeggen.
Het wordt een beetje duur zo.
De Exodus houdt nog veel even aan. De vette Ruttiaanse jaren met gigantische fiscale voordelen zijn voorbij voor multinationals die Nederland slechts gebruiken als tax-haven.

Prima zaak: wegwezen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 15:11:07 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_218555705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, want de cijfers over medewerkers gaan over 2021, wat nog vóór de verkoop aan ASR is.
Klopt. De Nederlandse website van Aegon is nog in de lucht omdat de fusie met ASR nog niet volledig verwerkt is. Een deel van de hypotheken/pensioenen/levensverzekeringen worden nog onder de merknaam Aegon gevoerd, omdat die nog niet naar de ASR-systemen overgezet zijn. Dat proces loopt nu nog.
pi_218555740
Alsof het mij ene reet kan schelen dat zo'n kutbedrijf naar de VS gaat. Gaan ze daar toch lekker Trumps bilnaad helemaal schoonlikken, boeiend.
pi_218555752
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links beleid zal dit alleen maar erger worden. Nederland is hard op weg naar een derdewereldland. Kapitaalkrachtige bedrijven die zorgen voor veel werkgelegenheid verdwijnen massaal, het mkb wordt ook vakkundig de nek omgedraaid. In ruil daarvoor krijgen we hordes met kansenparels binnen die generaties lang aan de onderkant van de samenleving zitten en onze verzorgingsstaat leegvreten.
We hebben al decennia rechts beleid, flippo. En nog rennen ze massaal weg.
For great justice!
  donderdag 21 augustus 2025 @ 15:21:56 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218555778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Echt hoor. Hoe komen ze daar nou altijd bij. Men vraagt zich soms af.... Mensen onthou nou eens: rechts is waar je duim links zit. :)
Ach ja als iemand begint te roepen dat het allemaal de schuld van jarenlang links beleid is, dan weet je dat je met iemand met het IQ van een dropveter te maken hebt.
pi_218555826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach ja als iemand begint te roepen dat het allemaal de schuld van jarenlang links beleid is, dan weet je dat je met iemand met het IQ van een dropveter te maken hebt.
Of iemand die de PVV nog te links vindt. :')
For great justice!
  donderdag 21 augustus 2025 @ 16:31:42 #84
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218556306
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
GL-PvdA gaat vast een veel beter investeringsklimaat tot stand brengen. :')
Sowieso beter dan die VVD ellende.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
  donderdag 21 augustus 2025 @ 16:34:49 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218556327
Ze vertrekken dus niet echt, ze stoten Nederlandse activiteiten af.
pi_218556338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ze vertrekken dus niet echt, ze stoten Nederlandse activiteiten af.
Ze hebben 3 jaar geleden al hun activiteiten afgestoten. Er zaten alleen nog overheadfuncties in Nederland. Een aanzienlijk deel van die 250 banen die verloren gaan werd gedaan door expats.

En deze stap zat er al heel lang aan te komen. Nog voor de verkoop van Aegon NL was Lard Friese bijna alleen maar in Amerika te vinden.
pi_218556515
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Wel weer mooie senior paid jobs die weggaan. Het is geen ramp, maar wel een foute trend.
En hoeveel belasting betalen die nu jaarlijks met zijn allen, denk je?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 17:02:07 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218556586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En hoeveel belasting betalen die nu jaarlijks met zijn allen, denk je?
Ik ken de loonsom niet. Maar veel.
Als je goed verdient 7k ofzo betaal je voor loonbelasting, btw, dus het is een bijdrage aan de schatkist.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218556595
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat zal ik ze missen.
Altijd zo mooi, elke groot bedrijf kan vertrekken en “we missen ze toch niet hoor!”
Want we hebben een hekel aan bedrijven, zeker grote bedrijven. Met hun kutbanen, waar je moet werken :r en ze willen ook nog winst maken, de vlegels!
Vakman pur sang
pi_218556637
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:50 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
De Exodus houdt nog veel even aan. De vette Ruttiaanse jaren met gigantische fiscale voordelen zijn voorbij voor multinationals die Nederland slechts gebruiken als tax-haven.

Prima zaak: wegwezen.
Als ze weg gaan ga je van het ene uiterste naar het andere. Dan is er ook geen geld meer voor linkse hobby's.
pi_218556645
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken de loonsom niet. Maar veel.
Goed verhaal.
pi_218556657
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Altijd zo mooi, elke groot bedrijf kan vertrekken en “we missen ze toch niet hoor!”
Want we hebben een hekel aan bedrijven, zeker grote bedrijven. Met hun kutbanen, waar je moet werken :r en ze willen ook nog winst maken, de vlegels!
Ze waren jaren geleden al vertrokken. Wat heb je ze toch gemist.
pi_218556660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Als ze weg gaan ga je van het ene uiterste naar het andere. Dan is er ook geen geld meer voor linkse hobby's.
Dit kabinet heeft sowieso al niet zo gek veel op met linkse hobby's natuurlijk.
pi_218556702
quote:

[..]
Maar dan is er wel minder chaotische drukte in de verstedelijkte gebieden, waardoor mensen zonder stemverheffing een gesprek kunnen voeren. M.a.w. er zou in de verstedelijkte gebieden geen geestelijke armoede meer zijn.
pi_218556712
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij Aegon moest je veel doen maar werken was er niet 1 van.
pi_218556736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar dan is er wel minder chaotische drukte in de verstedelijkte gebieden, waardoor mensen zonder stemverheffing een gesprek kunnen voeren. M.a.w. er zou in de verstedelijkte gebieden geen geestelijke armoede meer zijn.
Jij gaat op de lijst van mijn favoriete users.
pi_218556926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 17:26 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Bij Aegon moest je veel doen maar werken was er niet 1 van.
Dat zal allemaal wel. Maar bij elk bedrijf wat vertrekt zijn er reacties: mooi zo!
Volgens mij werkt het zo niet
Vakman pur sang
  donderdag 21 augustus 2025 @ 18:43:02 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218557023
quote:

[..]
Maar wat verwacht je nu eigenlijk concreet dat de politiek gaat doen om Aegon hier te houden?

Dat antwoord blijft bij alle klagers immer uit.
pi_218557103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je nu eigenlijk concreet dat de politiek gaat doen om Aegon hier te houden?

Hoho. De oplossing is al meerdere keren aangedragen. Geen links aan de macht en minder asielzoekers.

Welke linkse partij dit veroorzaakt heeft en hoe asielzoekers verzekeraars wegjagen is nog niet gepost.
pi_218557110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de politiek in het specifieke geval Aegon invloed heeft?
Vind dat nogal een aanname van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')