Alleen maar slechte.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer?
Ervaring noodzakelijk kwaad. We hebben dit schooljaar ongeveer een maand een vaste chauffeur gehad en daarna wisselend. Chauffeurs stoppen snel. Vorig schooljaar ongeveer 6 maanden vaste chauffeur gehad en daarvoor ook.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer? Vrouwlief zat daar op te oriënteren en zag dat het tot 8 weken kan duren voordat dat is geregeld. Wij hebben echter geen alternatieven, want op 3 dagen van de week heeft vrouwlief de auto nodig en kan ik Jewel dus sowieso niet brengen, maar op alle dagen komen we hoe dan ook in de knel met de schooltijden van onze 7 jarige. Want de school waar we gaan kijken zit op een half uur rijden van ons af. En ik schrok toch ook best wel van de eigen bijdrage van bijna 700 euro voor dat leerlingenvervoer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Helaas ook geen goede ervaringen. Veel verschillende chauffeurs en veel gedoe in de taxi. Vanaf het moment dat ik het verantwoord vond dat mijn zoon zelf naar school kon fietsen, heb ik het direct opgezegd. Tot die tijd met veel kunst- en vliegwerk. Een goede communicatie met school en gemeente helpt. Dat ging bij ons minder, vooral met de gemeente.quote:Op maandag 17 november 2025 14:23 schreef Schanu het volgende:
Verder vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met leerlingenvervoer?
Dit. En er is verdomd weinig (of geen) controle op chauffeurs, zowel tijdens hun werk als op hun geschiktheid met kinderen te werken als op hun veiligheid.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:31 schreef Hupje het volgende:
Ik heb helaas (als SO leerkracht) ook geen hoge dunk van leerlingvervoer. Het hangt af van de chauffeur hoe het gaat. Maar de taxibedrijven zelf kiezen de indeling van de chauffeurs en wanneer dat wisselt.
+ Ze zijn tegenwoordig al blij als ze alle bussen bemand hebben, dus kijken ook niet echt naar geschiktheidquote:Op dinsdag 18 november 2025 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit. En er is verdomd weinig (of geen) controle op chauffeurs, zowel tijdens hun werk als op hun geschiktheid met kinderen te werken als op hun veiligheid.
Als je belt met de gemeente is er vaak eerder meer mogelijkquote:Op woensdag 19 november 2025 09:55 schreef Schanu het volgende:
Qua vervoer, mocht de overstap slagen, de beginperiode zullen we sowieso kijken naar andere mogelijkheden. Dat zal denk ik alleen al moeten omdat de aanvraagtijd voor leerlingenvervoer hier dus 8 weken duurt en ik aanneem dat Jewel eerder over kan stappen naar de nieuwe school als de TLV eenmaal rond is. Maar ook omdat we de overgang inderdaad zo soepel en rustig mogelijk willen laten verlopen. Ze zal daar neem ik aan ook beginnen met een rustige opbouw, en niet direct van 3 halve dagen naar daar 5 volle dagen moeten. We houden er zelfs sterk rekening mee dat die volle dagen er dit gehele schooljaar niet meer in gaan zitten, omdat ze weer tegen overspannenheid aanschurkt (of dat misschien zelfs al is) en we nu willen werken aan alleen nog maar succesverhalen op school zodat het niet meer standaard voor haar wordt geassocieerd met stress en paniek. Ze gaat al meer dan 5 jaar met zoveel tegenzin en verdriet naar school, dat zal echt heel veel tijd nodig hebben om weer recht te trekken.
Wat is de reden voor dat besluit? Ik kan mij nog iets bedenken bij aparte klassen maar hele aparte scholen...quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:47 schreef Kyara het volgende:
Vandaag hebben we uitgesproken dat het voor dochter 2 ook beter is om na dit jaar naar het VSO te gaan. Alleen vind haar ambulant begeleider het wel beter als ze naar een andere school gaat als haar zus. Ik vraag me wel af of dat überhaupt mogelijk is want ze hebben hetzelfde niveau en allebei autisme. Zoveel keuze is er niet (om nog maar over de praktische bezwaren maar te zwijgen)
Maar goed, nu maar hopen dat school dit ook ziet want die vinden dat het allemaal fantastisch gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je mogelijkheid om even bij te komen?quote:Op woensdag 3 december 2025 13:34 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat de school hier wel in mee zal gaan. Na dit jaar is deze school sowieso klaar.
Het idee van aparte scholen is dat ze heel erg in elkaars vaarwater zitten en waar ze elkaar op de basisschool omhoog konden trekken, trekken ze nu elkaar naar beneden. Ik weet niet hoeveel klassen een gemiddelde vso heeft of aparte klassen een mogelijkheid is. Maar dat gaat de ambulant begeleider nog met de regie psycholoog bespreken.
En verder ben ik helemaal klaar met alles en iedereen. Met kinderen, school en werk vooral. De rek is er gewoon echt uit.
ik tel af naar de kerstvakantiequote:Op woensdag 3 december 2025 16:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb je mogelijkheid om even bij te komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |