De Lidl verkoopt ook zoiets.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:56 schreef livelink het volgende:
@:schanu, mijn zoon vond dit soort hangstoelen heel fijn. Hij kroop daar helemaal in weg, zeg maar en dan is het net alsof je in een holletje hangt.
[ afbeelding ]
Wij hadden er één van Ikea, maar daar vind ik ze niet meer. Wel bij Temu. Hij heeft die van hem echt jaren gebruikt tot hij er echt te groot voor was. Ik hou niet van Temu, zou daar zelf niet graag kopen, maar voor deze prijs kun je het in ieder geval wel proberen.
https://www.temu.com/nl/-(...)601099528029609.html
Wij hebben ook zoiets alleen dan een gewone hangmat aan het plafond gehangen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:56 schreef livelink het volgende:
@:schanu, mijn zoon vond dit soort hangstoelen heel fijn. Hij kroop daar helemaal in weg, zeg maar en dan is het net alsof je in een holletje hangt.
[ afbeelding ]
Wij hadden er één van Ikea, maar daar vind ik ze niet meer. Wel bij Temu. Hij heeft die van hem echt jaren gebruikt tot hij er echt te groot voor was. Ik hou niet van Temu, zou daar zelf niet graag kopen, maar voor deze prijs kun je het in ieder geval wel proberen.
https://www.temu.com/nl/-(...)601099528029609.html
Dit vind ik een heel slim idee, dankjewel!quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:23 schreef Takkie88 het volgende:
@:Schanu; zou je zoiets niet ook aan een losse standaard kunnen hangen? Je hebt bijvoorbeeld van die hangstoelen in de vorm van een ei die vaak verkocht worden met een metalen standaard.
Ik zou de titel aanpassen in "anesthesist ZEGT autisme te kunnen genezen met navelstrengbloed"quote:Op donderdag 11 september 2025 20:42 schreef DJMO het volgende:
Ik wilde als lurker gewoon even wat linkjes komen droppen. Te beginnen met dit artikel op de fp: 'Anesthesist kan autisme genezen met navelstrengbloed'
Gevolgd door:
https://www.autismecentru(...)autisme-bij-vrouwen/
https://www.autismecentru(...)nctionerend-autisme/
Misschien heeft een van jullie wat aan deze linkjes. Bij het lezen van het artikel over hoogfunctionerend autisme bij vrouwen ging er voor mij een wereld open in ieder geval.
Heb er beweert van gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou de titel aanpassen in "anesthesist ZEGT autisme te kunnen genezen met navelstrengbloed"
De gemeente heeft natuurlijk een rol in jeugdzorg en de tegemoetkoming van de kosten. Wij hebben indertijd ook een bericht gehad van de gemeente, waarin ze het hele dossier van mijn zoon wilde ontvangen. Daar was ik het niet mee eens. Ik wilde niet dat zijn dossier in handen van een gemeente-ambtenaar kwam (had ook wat eerdere aanvaringen gehad met de gemeente, namelijk). Dat was ook het moment dat ik eigenlijk wilde stoppen met de psychiatrische begeleiding, omdat ik het nut niet meer zo zag. Vanwege het feit dat ik weigerde zijn dossier op te sturen gaf de gemeente aan dat ze niks gingen betalen. Voor ons was dat goed op dat moment, maar voor jou ligt dat natuurlijk anders.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
Wij ontvingen een brief van de gemeente. De praktijk heeft ze het verzoek gestuurd om aan te sluiten bij een evaluatiegesprek. Naar aanleiding hiervan zal een consulente van de gemeente contact opnemen, én we mogen een persoonlijk plan opstellen als we willen.
Is dit gebruikelijk? Geen idee wat ik mij voor moet stellen bij een rol van de gemeente, in 4 jaar tijd nog niet eerder meegemaakt. En een persoonlijk plan, met waar we tegen aan lopen en hulp bij willen. Ten eerste, dat weet de praktijk heel goed en ik heb geen behoefte om wéér opnieuw alles door te moeten nemen maar nu met de gemeente. Ten tweede, hoe weet ik wat we nodig hebben als ik niet weet of ze iets kunnen bieden en zo ja wat? En als we de diagnostische fase nog nog niet eens door zijn? Sowieso, als een gemeente medewerker aansluit bij een evaluatiegesprek van de praktijk, dan gaan we neem ik aan het proces bij de praktijk evalueren. Hoe past de rol van de gemeente daar in?
Ik ben erg in de war...
Over in de war zijn gesproken, ik heb een uitnodiging gekregen voor mijn eigen gesprekken. Er is daarnaast een terugkoppelingsgesprek ingepland (in december) en in MEI 2026 een evaluatiegesprek. Dus ik heb gemaild met de vraag of dat wel klopt, een evaluatiegesprek dat ruim 5 maanden plaatsvindt na het terugkoppelingsgesprek. Ik kreeg daarop het antwoord dat ze die alvast hebben ingepland omdat de behandeling dan plaatsvindt en die wordt dan dus in mei geëvalueerd. Maar tijdens de intake is heel duidelijk aangegeven dat als er geen diagnose komt, ik ook geen behandeling krijg en het dus ophoudt. Waarom moet ik dan wel nu al heel voorbarig een dag en tijd in mijn agenda blocken voor een evaluatiegesprek dat dus wel of niet plaats gaat vinden?
Even alleen dit stukje omdat ik van de rest echt helemaal geen verstand heb - maar ik vermoed omdat de agenda's in de ggz vaak behoorlijk snel vollopen, en ze daarom vervolgafspraken waarvan al duidelijk is dat die (indien diagnose gesteld wordt) moeten gaan plaatsvinden al inplannen. Zodat dan ook meteen duidelijk is hoeveel overige ruimte er voor hen nog is voor andere afspraken. En het makkelijker is om die afspraak bij overbodig blijken er vijf maanden tevoren uit te halen (die is waarschijnlijk zo weer opgevuld met een andere afspraak) dan hem nog in te plannen als hij wel nodig blijkt. Bij de afdeling waar een van mijn studenten die een psychologie gerelateerde stage loopt, staan tot zomer volgend jaar al intakes, uitslaggesprekken etc gepland.. zij plannen ook altijd het standaardtraject in 1x, en als er dan mensen toch niet voor vervolg hoeven te komen na de eerste twee afspraken dan worden die plekken ad hoc opgevuld want zat mensen op de wachtlijst.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
Waarom moet ik dan wel nu al heel voorbarig een dag en tijd in mijn agenda blocken voor een evaluatiegesprek dat dus wel of niet plaats gaat vinden?
De simpele reden: de gemeente betaalt en wil weten of de praktijk haar werk goed gedaan heeft en of het een zinnige interventie is, of doelen gehaald worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
Wij ontvingen een brief van de gemeente. De praktijk heeft ze het verzoek gestuurd om aan te sluiten bij een evaluatiegesprek. Naar aanleiding hiervan zal een consulente van de gemeente contact opnemen, én we mogen een persoonlijk plan opstellen als we willen.
Is dit gebruikelijk? Geen idee wat ik mij voor moet stellen bij een rol van de gemeente, in 4 jaar tijd nog niet eerder meegemaakt. En een persoonlijk plan, met waar we tegen aan lopen en hulp bij willen. Ten eerste, dat weet de praktijk heel goed en ik heb geen behoefte om wéér opnieuw alles door te moeten nemen maar nu met de gemeente. Ten tweede, hoe weet ik wat we nodig hebben als ik niet weet of ze iets kunnen bieden en zo ja wat? En als we de diagnostische fase nog nog niet eens door zijn? Sowieso, als een gemeente medewerker aansluit bij een evaluatiegesprek van de praktijk, dan gaan we neem ik aan het proces bij de praktijk evalueren. Hoe past de rol van de gemeente daar in?
Ik ben erg in de war...
Duizendmaal ditquote:Op vrijdag 12 september 2025 06:59 schreef Amsel het volgende:
En het is allemaal belangrijk en goed en nuttig, maar man man man wat kost het veel tijd allemaal! Zoveel afspraken, zoveel telefoontjes, zoveel mailtjes en appjes, zo vaak een kind dat weer thuis blijft van school. We doen het met liefde, maar het is doodvermoeiend allemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, als je al een jaar aan het aanrommelen bent omdat er overal vertraging is in overdracht, wachtlijsten, vakanties etc dan werkt dat niet in je voordeel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:46 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe meer structurele stress er is, hoe meer een ass’er zal proberen dingen te controleren die hij kan controleren. En als dat niet lukt, zijn de meltdowns des te groter. De enige echte oplossing is de bronnen van structurele stress wegnemen, maar dat gaat vast niet zo makkelijk.
En het kind heeft jou als ouder nodig om zijn emoties te reguleren, want dat kan hij niet zelf, als er veel stress is. Maar ja, als de ouder ook gestresst is, wordt het wel lastig. Logisch dat je dat ‘gezeur’ er dan niet bij kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |