abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 20 augustus 2025 @ 14:50:48 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218548526

quote:
Jezus Leeft gaat weer bij abortuskliniek in Utrecht demonstreren na jarenlange strijd met gemeente
Utrecht - De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma had de vereniging Jezus Leeft niet mogen verbieden te demonstreren pal voor de abortuskliniek in de stad. Het stadsbestuur is nu ook door de hoogste rechter op de vingers getikt. Jezus Leeft is blij en zegt "binnen een of twee weken" weer in Utrecht te willen demonstreren.
Het conflict tussen Jezus Leeft en de gemeente gaat al meer dan vier jaar terug. Jezus Leeft-oprichter en evangelist Joop van Ooijen wilde op 5 mei 2021 met drie betogers voor het Vrelinghuis aan de Biltstaat in Utrecht demonstreren. Voor de kliniek wilde hij een ambulance parkeren, met daarop een spandoek met de tekst 'Abortus is babymoord'.
De gemeente verwees de anti-abortusdemonstranten naar een laad- en losplek 70 meter verderop, tot onvrede van Van Ooijen. Die stapte naar de rechter én werd daar in het gelijk gesteld. Burgemeester Dijksma had beter moeten motiveren waarom vanwege de verkeersveiligheid en volksgezondheid de demonstratie op de laad- en losplek moest plaatsvinden.
Niet goed gemotiveerd
De gemeente stapte daarop naar de Raad van State, de hoogste bestuursrechter. Maar ook die oordeelt nu dat de burgemeester niet goed heeft gemotiveerd waarom het voor de verkeersveiligheid en volksgezondheid – vanwege corona gold de anderhalvemetermaatregel - nodig was om een andere plek aan te wijzen
De ambulance waarmee Jezus Leeft demonstreert, hier voor de abortuskliniek in Rotterdam.
LEES OOK
Rechter moet oordelen: is demonstratierecht belangrijker dan ongestoord naar abortuskliniek gaan?
Demonstreren is een grondrecht, en dat mag alleen worden beperkt als dat nodig is voor gezondheid, verkeer of het voorkomen van wanordelijkheden. De kans daarop was klein, denkt de rechter, mede omdat de vereniging had laten weten er met slechts drie demonstranten te gaan staan.
Mogelijk kwetsend
Dijksma ging niet alleen vanwege de gevaren voor de verkeersveiligheid en volksgezondheid in hoger beroep, liet ze eerder al weten in een brief aan de gemeenteraad. Ook "de (grond)rechten van de kwetsbare vrouwen die de kliniek in vrijheid en ongestoord moeten kunnen bezoeken" waren voor haar een belangrijke reden om deze specifieke demonstranten te willen weren.
"De impact die demonstraties daar hebben op bezoekers van de kliniek is namelijk niet te vergelijken met andere demonstraties. Zeker omdat deze demonstraties niet zozeer over een algemene openbare meningsuiting gaan, maar persoonlijk worden gericht aan vrouwen die de kliniek bezoeken."
De rechter zegt te begrijpen dat de demonstratie van Jezus Leeft "mogelijk kwetsend kan zijn voor bezoeksters van de kliniek". Toch betekent dat volgens de rechter niet dat er sprake kan zijn van vrees voor wanordelijkheden. "De burgemeester baseert haar besluit voornamelijk op meldingen die in 2021 en 2022 zijn gedaan naar aanleiding van demonstraties van andere verenigingen."
Mensen helpen
Joop van Ooijen laat weten blij te zijn met de uitspraak en binnen een of twee weken weer te gaan demonsteren in Utrecht. "Waarom niet? We hebben lang zat moeten wachten."
Volgens Van Ooijen spreekt hij nooit actief vrouwen aan die naar de kliniek gaan en gaat hij alleen in gesprek met mensen die naar zijn ambulance komen. "Wij staan er om mensen te helpen." Jezus Leeft moet de demonstratie overigens wel weer aanmelden bij de gemeente. De burgemeester moet, als zij deze weer wil verbieden, rekening houden met deze uitspraak van de Raad van State.
Teleurgesteld
Burgemeester Dijksma vindt het "een erg teleurstellende uitspraak". Ze laat weten dat ze met het hoger beroep hoopte de rechten van vrouwen in een kwetsbare positie te beschermen en daarbij ook het demonstratierecht intact te houden. "Helaas heb ik als burgemeester te weinig handvatten om deze schurende grondrechten naast elkaar te laten bestaan in mijn stad. Daarom roep ik het Rijk op om landelijk beleid te maken voor de bescherming van bezoekers van een abortuskliniek."
Een volgende demonstratie kan Dijksma dus niet tegenhouden, erkent ze. "Totdat er iets verandert in de wetgeving is daar helaas niets tegen te doen."
https://www.rtvutrecht.nl(...)bieDdrOOv2r5Kn8c7t2g

POLL

[ Bericht 11% gewijzigd door Paul op 22-08-2025 13:15:55 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 20 augustus 2025 @ 14:53:35 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218548544
Het lijkt wel in de lucht te zitten al dat gepreek en gedoe op straat.

https://1zwolle.nl/nieuws(...)le-omzetverlies.html

quote:
Het begint de spuigaten uit te lopen met evangelisten en straatpredikers in Zwolle, zeggen meerdere ondernemers en kroegbazen in de binnenstad. Nauwelijks bekomen van een urenlange religieuze bijeenkomst met geluidsversterking op de Grote Markt tijdens koopavond, stond vrijdag alweer de volgende groep klaar om horecagasten en winkelend publiek te bekeren. Terwijl restauranthouders hun terras zien leeglopen en winkeliers klagen over omzetverlies, wijst de gemeente op het recht op vrijheid van godsdienst en het recht tot betoging, waardoor ingrijpen niet mogelijk is.
pi_218548552
Komt Jezus zelf ook?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:07:48 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218548632
Jezus redt, Jezus redt.
Alle mensen opgelet.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:09:08 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218548639
Jezus is dood.
Huilen dan.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:11:42 #6
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218548655
Binnenkort maar eens bij kerken demonstreren met allemaal ongelukkige kinderen die ter wereld moesten komen. Of deze mensen ze van eten, onderdak e.d. willen voorzien.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218548692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Binnenkort maar eens bij kerken demonstreren met allemaal ongelukkige kinderen die ter wereld moesten komen. Of deze mensen ze van eten, onderdak e.d. willen voorzien.
Of demonstreren met de vele duizenden mensen die slachtoffer zijn geworden van het ontucht van de (schijn)heilige mensen.

Bakvolk, al die strenggelovigen.
pi_218548700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat doen ze al. Moeten ze wel lid worden van de club.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218548783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daarom is het dus belangrijk dat de winkelstraat op zondag gewoon open is. Dan zitten al dit soort figuren veilig opgeborgen in de kerk :)

Tevens zou ik pleiten voor extra activiteiten op zondagen om overlast van dit soort figuren te voorkomen ;)
pi_218548786
heb ooit een keer op jezus leeft gestemd
voelde wel goed
lol
pi_218548811
Wat mij betreft wordt dit verboden maar kennelijk ziet de rechter het demonstratierecht als een recht om anderen te treiteren, gezien ook de marxistische/pally clubjes steeds ongestoord hun gang mogen gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 augustus 2025 @ 15:44:05 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218548871
Anders, namelijk: als jij niet degene bent die zwanger is, heb je er uitermate weinig over te zeggen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 20 augustus 2025 @ 15:49:48 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218548903
Deze mensen verdienen stevige tikken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:54:19 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218548936
God vindt de illusie van vrije wil belangrijker dan een verbod op abortus.

Jezus heeft gesproken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218548946
Hmmm dat was duidelijk geen D66 rechter. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218548952
Van Jack van Gelder moet je of tegen of voor abortus zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:06:08 #17
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218549005
Gewoon beter motiveren dus. Lijkt me dat het prima aantoonbaar is met statistieken dat de toegang tot abortus tot betere gezondheidszorg leidt, dus dat het een negatief effect heeft om bij een kliniek te demonstreren.
Sowieso natuurlijk een hekel aan lui die menen dat de opvattingen van hun skydaddy relevant zijn voor anderen.
Life is what you make it.
pi_218549012
Als we deze mensen keer op keer bespugen en schoppen is het snel klaar.
  Forum Admin woensdag 20 augustus 2025 @ 16:09:14 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218549018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:57 schreef Caland het volgende:
Van Jack van Gelder moet je of tegen of voor abortus zijn.
Van Straatcommando moet je van Gelder uitlachen en verder negeren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218549042
Anders, namelijk: gaat je geen reet aan wie wanneer en waarom voor abortus kiest.

Tevens: Ze willen mensen helpen? Ga dat lekker in je kerk doen en laat deze vrouwen volledig met rust.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218549051
Tsja demonstratierecht is een mooi ding. Jammer dat het meest lage tuig op aarde vrouwen daarmee nog een trap na wil geven op wat voor veel van hun het moeilijkste moment van hun leven is.
  Spellchecker woensdag 20 augustus 2025 @ 16:14:48 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218549055
quote:

[..]

Omg De Deur ...

De volgende sekte ... :r
pi_218549204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Van Straatcommando moet je van Gelder uitlachen en verder negeren
Akkoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218549274
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:33 schreef RotatoR het volgende:
Wat mij betreft wordt dit verboden maar kennelijk ziet de rechter het demonstratierecht als een recht om anderen te treiteren, gezien ook de marxistische/pally clubjes steeds ongestoord hun gang mogen gaan.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:38:00 #25
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218549290
Mooi initiatief
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator woensdag 20 augustus 2025 @ 16:41:34 #26
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218549321
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Deze mensen verdienen stevige tikken.
Geweld lijkt mij hier niet de oplossing.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218549338
Als ik de uitspraak zo even snel doorlees dan lijkt het probleem mij vooral te liggen bij de gemeente. Die komen namelijk tot twee keer toe met een bijzonder slappe onderbouwing om deze demonstratie te verbieden, waardoor de Raad van State het besluit onvoldoende gemotiveerd vindt. Ik snap die uitspraak eerlijk gezegd wel.
quote:
4.4. De kern van het besluit van de burgemeester is haar vrees dat de bezoekers van de kliniek fysiek of met bijvoorbeeld het tonen van afbeeldingen of teksten zullen worden belaagd en emotionele schade zullen ondervinden van de demonstratie. De burgemeester heeft daarbij mee laten wegen dat vrouwen die een abortuskliniek bezoeken niet belemmerd mogen worden om gebruik te maken van hun recht dat te doen. Hoewel de Afdeling begrijpt dat de demonstratie ook in de vorm die de vereniging voor ogen heeft mogelijk kwetsend kan zijn voor bezoeksters van de kliniek, is dit onvoldoende voor het oordeel dat hier sprake is van vrees voor wanordelijkheden als bedoeld in artikel 2 van de Wom. De burgemeester baseert haar besluit voornamelijk op meldingen die in 2021 en 2022 zijn gedaan naar aanleiding van demonstraties van andere verenigingen, maar heeft niet onderbouwd waarom hieruit volgt dat bij de beoogde demonstratie van de vereniging in de parkeervakken tegenover de kliniek soortgelijke wanordelijkheden zullen volgen. De ingang van de kliniek en toegangsweg daarnaartoe bevinden zich dan immers aan de overzijde. Daarbij komt dat de vereniging kenbaar heeft gemaakt tussen 10:00 en 12:00 uur met slechts drie demonstranten aanwezig te zullen zijn. Ook zouden de demonstranten voornamelijk in de ambulance verblijven. De burgemeester heeft onvoldoende onderbouwd waarom ondanks deze omstandigheden aannemelijk is dat wanordelijkheden zullen plaatsvinden.
Volgens mij is het echt niet zo moeilijk om een goede motivering voor het verbieden van dit soort onzin te bedenken.
pi_218549349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Geweld lijkt mij hier niet de oplossing.
Gewoon die gasten, net als hun grote held, aan hun kruis ophangen.
Volg de pijlen.
  Moderator woensdag 20 augustus 2025 @ 16:48:09 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218549356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Gewoon die gasten, net als hun grote held, aan hun kruis ophangen.
Ja. Leuk. Stoere taal.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218549360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ja. Leuk. Stoere taal.
*O*
Volg de pijlen.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:51:41 #31
224960 highender
Travellin' Light
pi_218549387
Dit doet me overigens denken aan die uitspraak van de Raad van State waarmee dat inreisverbod van ‘haatpredikers’ werd teruggedraaid omdat dat besluit onvoldoende gemotiveerd was. In beide gevallen had de burgemeester/minister gewoon met een betere onderbouwing moeten komen. De Raad van State krijgt ook nu weer de schuld natuurlijk maar dit had in eerste instantie gewoon beter onderbouwd moeten worden, zo moeilijk is het allemaal echt niet.
pi_218549416
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:53 schreef Raw85 het volgende:
Dit doet me overigens denken aan die uitspraak van de Raad van State waarmee dat inreisverbod van ‘haatpredikers’ werd teruggedraaid omdat dat besluit onvoldoende gemotiveerd was. In beide gevallen had de burgemeester/minister gewoon met een betere onderbouwing moeten komen. De Raad van State krijgt ook nu weer de schuld natuurlijk maar dit had in eerste instantie gewoon beter onderbouwd moeten worden, zo moeilijk is het allemaal echt niet.
Hoe zou dit dan goed onderbouwd kunnen worden, denk je?
pi_218549427
Voor die goden toch ook helemaal niet leuk dat er tussen de volgelingen een boel doorgeslagen debielen zitten die namens jou allemaal asociale dingen doen en zeggen, waardoor de rest van je creatie vooral geneigd is zich nog verder van je af te keren. Ik zou een nieuwe savegame beginnen.
pi_218549440
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe zou dit dan goed onderbouwd kunnen worden, denk je?
Daar kom ik nog een keer op terug!
pi_218549482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 17:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Daar kom ik nog een keer op terug!
En wanneer ongeveer?
pi_218549485
quote:

[..]

quote:
“Vrouwen zijn bezeten en luisteren niet, hij roept van alles over etnische groepen dat ze terroristen zijn en bij Hamas horen.” Ook lhbti’ers moeten het volgens hem ontgelden en neemt de straatpredikant geen blad voor de mond tegen mensen die niet verlost willen worden. “Dan wordt hij ronduit provocerend,” aldus Saathof.

Terwijl de evangelist op zijn podium staat te prediken, steken twee serveersters van Maxim’s met dienbladen de straat over. Beiden dragen een kort jurkje. Het wordt luidkeels afgekeurd door de prediker; de uitbater van het restaurant krijgt ervan langs omdat het volgens hem zondig is om ze te “ontheiligen en ter hoererij te houden” en Zwolle met “schandelijke daden te vervullen”.
Misschien kan hier de restauranthouder ook het trucje van (vrees voor) escalatie toepassen. Gewoon nog harder schreeuwen, over de moeder van de evangelist ofzo.

Edit:

quote:
One80 is gelieerd aan evangeliegemeente De Deur.
En daarover lees ik:

quote:
Een oud-voorganger van geloofsgemeenschap De Deur in Zwolle heeft dinsdag in de rechtbank bekend ontucht gepleegd te hebben met een geloofsgenote. ''Wat ik heb gedaan, deed ik als vriend, niet als voorganger.''
quote:
Haar verhaal kwam naar buiten nadat de politie met haar ging praten over de graffiti op haar huis. Het pand was beklad met de termen 'slet' en 'hoer' nadat de voorganger tijdelijk uit zijn ambt was gezet. Ze kende de nu 61-jarige man al vanaf haar negende als haar 'pastor'.

In 2015 riep hij haar bij zich nadat ze een relatie was aangegaan met een andere geloofsgenoot terwijl ze getrouwd was, iets dat niet mag binnen de kerk. ''Ik had een disciplinaire maatregel moeten opleggen'', zei de verdachte dinsdag in de rechtszaal, ''maar ik deed dat niet uit medelijden met haar.'' Vervolggesprekken leidden volgens hem tot een verregaande vriendschappelijke relatie, inclusief seksuele handelingen. ''Ze zag me als haar vriend.''

Het slachtoffer deed zelf in de rechtszaal haar verhaal en daaruit kwam een heel ander beeld naar voren. Ze vertelde over sessies waarbij vrouwen binnen de gesloten geloofsgemeenschap in opdracht van de pastor vissen moesten slachten. In totaal 25 vrouwen deden aan deze sessies mee. Het was 'een seksuele fetisj' voor de verdachte, zei ze. Hij preekte over kannibalisme en verkrachtingen ''en vrouwen moesten toneelstukken opvoeren waarbij sommigen moesten doen of ze hem opaten''.

De vrouw zei ook geestelijk te zijn misbruikt door de pastor. De rol van vrouwen binnen De Deur bestond volgens haar slechts uit 'het bijstaan van je man en kinderen baren'. Dat laatste lukte haar niet, wat haar een minderwaardigheidscomplex bezorgde. ''In naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest besloot hij mijn borsten te zegenen. Hij maakte misbruik van mijn minderwaardigheidsgevoel.''

Aanvankelijk werd de pastor slechts tijdelijk opzij gezet door de kerk. Nadat onder meer het Reformatorisch Dagblad over de zedenzaak schreef, besloot De Deur afscheid te nemen van de voorganger. Evangelie Gemeente De Deur is in 1978 in Steenwijk ontstaan, komt voort uit de Amerikaanse Jesus People en verhuisde in 1981 naar Zwolle. Daar is het nu de hoofdzetel van de tientallen gemeenten in Nederland. De gemeente aan de Gasthuisdijk is radicaal en wordt door sommigen omschreven als een sekte. De verdachte voorganger was jarenlang kerkleider.

Hoezo was er sprake van een gelijkwaardige relatie als een hulpverlener, wat een pastor is, een relatie aangaat met iemand die zijn hulp zoekt? Die notabene 28 jaar ouder is dan haar, vroeg de officier van justitie zich af. Het feit dat de feiten uit 2015 dateren, maakte dat ze een werkstraf van 240 uur waarvan 60 uur voorwaardelijk eiste. Onderdeel van de voorwaardelijke straf is een contactverbod met het slachtoffer. Volgens advocaat Wiek Achten blijkt nergens uit dat er sprake was van een hiërarchische verhouding tussen verdachte en slachtoffer. Er was ook geen sprake van druk of dwang. Terwijl de verdachte in zijn laatste woord aangaf hoeveel spijt hij had, liep het slachtoffer met haar begeleiders demonstratief de zaal uit.
Wat zou God erger vinden, stelselmatig misbruik of serveersters die een rokje dragen?

[ Bericht 51% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 20-08-2025 17:37:36 ]
pi_218549536
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wanneer ongeveer?
Ik FOK! altijd vanaf m’n telefoon, moet voor dit soort onderbouwingen even een keer vanaf m’n laptop in de kwestie duiken.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 17:26:24 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218549599
Als bij een horecagelegenheid korte tijd achtereen in het holst van de nacht een paar cobra's afgaan dan is dat reden tot sluiting. Zou dat ook voor de kerk gelden? O~)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218549604
Als ze die vrouwen indirect beschuldigen van babymoord (want abortus), dan wordt het tijd om een paar advocaten foto's te laten maken en met een lasterzaak te komen.

EDIT:
Waarom de uitbater van die zaak niet naar buiten is komen rennen met een honkbalknuppel om de waardigheid van zijn serveersters te verdedigen snap ik niet. Die evangelist mag van mij echt een paar rake klappen krijgen.

Bovendien: in Zwolle zitten Groenlinks (2 posities) en de Christenunie (2 posities) in het B&W. Dat zou een hoop uit moeten leggen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Telefoonvork op 20-08-2025 17:37:49 ]
  woensdag 20 augustus 2025 @ 17:34:10 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218549651
Juist een groep die in onbevlekte ontvangenis gelooft, zou toch achter abortus moeten staan. Zwanger worden is nu eenmaal niet te voorkomen, als let je nog zo goed op
Laffe huichelaar
  woensdag 20 augustus 2025 @ 17:34:20 #42
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_218549652
valt dit niet onder de Wom?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 20 augustus 2025 @ 17:38:29 #43
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218549685
Ik snap ze wel, Maria was zomaar opeens ongevraagd zwanger dus Jezus zou vandaag de dag geaborteerd zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 20 augustus 2025 @ 17:46:23 #44
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218549724
Jezus leeft.
pi_218549729
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 17:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Misschien kan hier de restauranthouder ook het trucje van (vrees voor) escalatie toepassen. Gewoon nog harder schreeuwen, over de moeder van de evangelist ofzo.

Edit:
[..]
En daarover lees ik:
[..]
[..]
Wat zou God erger vinden, stelselmatig misbruik of serveersters die een rokje dragen?
Dit soort evangelisten zijn het levende bewijs dat abortus nuttig is voor de maatschappij.
De moeder van de evangelist had een betere keuze moeten maken.

Waarom mogen die idioten voorbijgangers lastig vallen met hun mening?
pi_218549797
Optiefen met die barbaren. Een ieder die loopt te zieken voor een abortuskliniek kan gratis een enkeltje eerste hulp krijgen.

Godverdomme zeg. Beter nog: Laat maar een grote groep van homoseksuelen en lesbiennes in koor 'godverdomme' zingen tegen die gestoorde evangelische mafklappers.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218549826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 17:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik FOK! altijd vanaf m’n telefoon, moet voor dit soort onderbouwingen even een keer vanaf m’n laptop in de kwestie duiken.
Ik verwacht morgenochtend om 8:00 uur een volledig rapport over deze kwestie op mijn bureau!
Volg de pijlen.
pi_218549855
Het is maar beter dat er abortus is, en het zou ook legaal moeten zijn om al geboren kinderen met terugwerkende kracht te laten aborteren, ook kinderen van anderen, bijvoorbeeld als ze te hard huilen of schreeuwen in het vliegtuig. :o _O- :+
Mja
pi_218549872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:08 schreef TAmaru het volgende:
Het is maar beter dat er abortus is, en het zou ook legaal moeten zijn om al geboren kinderen met terugwerkende kracht te laten aborteren, ook kinderen van anderen, bijvoorbeeld als ze te hard huilen of schreeuwen in het vliegtuig. :o _O- :+
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218549908
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 16:13 schreef miss_sly het volgende:
Anders, namelijk: gaat je geen reet aan wie wanneer en waarom voor abortus kiest.

Tevens: Ze willen mensen helpen? Ga dat lekker in je kerk doen en laat deze vrouwen volledig met rust.
Dat is natuurlijk onzin, er zal altijd een moment moeten zijn waarin je als wetgever aangeeft tot hier en niet verder of vindt je het nog kunnen bij de weeën?

Nuance is juist belangrijk als het om abortus gaat, het zou niet meer dan een 'laatste verdrietige noodgreep' (dixit Hilary Clinton) moeten zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 20-08-2025 18:24:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')