abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:06:59 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218533531
Hongarije woedend op Oekraïne na aanval op Russische pijpleiding
https://www.msn.com/nl-nl(...)ff49f729041254&ei=38

Dat belangen lang niet altijd overeenkomen, is getuige de reactie van de Hongaarse regering-Orbán een klare zaak. :lijstje:

Welnu, tijdens 'n recent bezoek aan familie van m'n partner :* *) te Boedapest, onder genot van goede wijnen en meest Hongaarse lekkkernijen en allerhande soorten maaltijden, met later een bezoek aan het zogeheten Balatonfüred (gelegen aan Balatonmeer), ging het reeds meerdere malen over belangrijke kwesties die de Hongaren enigszins dwars zitten tijdens deze oorlog. :{
Als goedgemutste en vrij belangrijke personalia in de business en plaatstelijke humane organisaties aldaar (waar veelal Engels wordt gesproken), delen wij in de verontwaardiging over de pijplijding. :7~

En daar sluiten ook wij ons geheel bij aan; want zeg nu zelf: dat Oekraïne in de problemen zit door alle ''schermutselingen'' tussen Rusland en het westen is begrijpelijk. ;( :'( :{
Het is uiteraard niet zo dat ik goedkeur hoe ongecontroleerde russen daar tekeer gaan. En een staakt-het-vuren, met als gevolg duurzame vrede, blijft uiteraard een grote wens van u en ons allen op de beste locatie(s), dunkt mij. *) Een ieder volgt uiteraad de jongste ontwikkelingen nauwlettend, waaronder de veelbesproken ontmoeting tussen Trump en de heer Poetin in Alaska 8-) die in de optiek van veel bekenden redelijke argumenten heeft. *)

Ook vanuit de Zuid-as *), waar gulden samenwerking met Russen een dagelijke gang van zaken was (en ergens nog steeds is, alleen op wat meer 'aangepaste manier'), kwamen soortgelijke reacties over deze kwestie.
''Dat Oekraïne de oliepijpleiding moest vernielen die zoal Hongaren belangrijk voorzien en bevoorraden, daar kan men op Hongaarse bodem echter niet helemaal bij'', aldus familie van partner :*, ikzelf *) en zakelijke contacten in het sfeervolle Boedapest :Y) waar het eveneens goed toeven is! :7~

Scjvb

++++

Het artikel:

Artikel door Shane Croucher • 2u •

Hongarije woedend op Oekraïne

Hongarije heeft Oekraïne beschuldigd van een "schandalige en onaanvaardbare" aanval die een Russische oliepijpleiding uitschakelde die Hongarije bevoorraadt—en waarschuwde Kyiv over haar afhankelijkheid van Hongaarse elektriciteitsleveringen.

De regering-Orbán in Boedapest heeft kritiek geuit op de westerse betrokkenheid bij het helpen van Oekraïne in de verdediging tegen de Russische invasie, en heeft geprobeerd haar betrekkingen met Moskou te behouden, ondanks het NAVO- en Europese Unie (EU)-lidmaatschap.

Hongarije was het enige EU-lid dat geen medeondertekenaar was van een verklaring ter ondersteuning van Kyiv voorafgaand aan de ontmoeting van de Amerikaanse president Donald Trump in Alaska met de Russische president Vladimir Poetin, en het verzet zich tegen de ambities van Kyiv om tot het blok toe te treden.

"Deze laatste aanval op onze energiezekerheid is schandalig en onaanvaardbaar!" postte de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó maandagochtend 18 augustus op X.

Het Oekraïense leger meldde vorige week dat het het oliepomstation Unecha in de Russische regio Brjansk had getroffen. Volgens hen leveren de twee pijpleidingen die door Unecha lopen olie aan de Russische strijdkrachten. Maar een van die pijpleidingen is de Druzjba, die ook olie levert aan Hongarije.

Szijjártó zei dat de Russische viceminister van Energie, Pavel Sorokin, hem had laten weten dat ze werken aan het herstel van de levering, maar dat hij geen tijdstip kon geven voor de hervatting ervan.

"Al 3,5 jaar proberen Brussel en Kyiv Hongarije de oorlog in Oekraïne in te slepen. Deze herhaalde Oekraïense aanvallen op onze energievoorziening dienen datzelfde doel," zei Szijjártó op X.

"Laat ik duidelijk zijn: dit is onze oorlog niet. Wij hebben er niets mee te maken, en zolang wij in dit land aan de leiding staan, blijft Hongarije erbuiten. Tot slot een herinnering aan de Oekraïense besluitvormers: elektriciteit uit Hongarije speelt een cruciale rol in het draaiende houden van jullie land..."

TCE/Newsweek
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218533535
Doe nog wat meer smilies in je openings post. Onleesbaar op deze manier..
pi_218533554
quote:
Tot slot een herinnering aan de Oekraïense besluitvormers: elektriciteit uit Hongarije speelt een cruciale rol in het draaiende houden van jullie land..."
lekker stoer man
  maandag 18 augustus 2025 @ 15:07:18 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533982
quote:
15s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:06 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije woedend
Lekker voor ze.

Die Poetin-pijpers in de kliek van Orban kunnen een dikke krijgen ^p^ .
Huilen dan.
pi_218534187
Dikke pad doet huilie huilie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218534347
Ze kunnen kapotvallen die fascisten in Hongarije.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 17:13:05 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218534915
Energie infrastructuur is gewoon een legitiem doelwit dus waarom jij en je goedgemutste personalia er boos om zijn snap ik niet helemaal

Rusland is Oekraine binnengevallen, schiet daar alles en iedereen kapot, oekraine schiet terug

C'est la guerre
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:14:14 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218534928
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:08 schreef LethalNinja het volgende:
Ik zie een lege OP moet je nagaan
Je bent een waardeloze agent.
pi_218535485
Vervelend voor Hongarije, maar onderdeel van een oorlog dat dit kan gebeuren. Wellicht had men ook de slimme keus moeten maken zich los te koppelen van Rusland op het gebied van grondstoffen.
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 15:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lekker voor ze.

Die Poetin-pijpers in de kliek van Orban kunnen een dikke krijgen ^p^ .
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 15:19 schreef xpompompomx het volgende:
Dikke pad doet huilie huilie.
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 15:41 schreef Hallojo het volgende:
Ze kunnen kapotvallen die fascisten in Hongarije.
Nou nou, wat een woede en een haat weer zeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 augustus 2025 @ 18:35:17 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218535503
Tja, je kiest er zelf voor om afhankelijk te blijven van Rusland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 18 augustus 2025 @ 18:36:29 #12
345631 Scjvb
pi_218535508
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:14 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Ik zie een lege OP moet je nagaan
Als ik zo vrij mag zijn: een hierboven prima gevulde OP van mijn hand, herbergt min of meer reeds het correcte antwoord op een vraag die sp3c hierboven aan mij stelt *), in de wetenschap dat deze oorlog uiteraard ook in alle opzichten wreed is. :{

En al blijven persoonlijke contacten zelfs goed tot zeer goed :Y), deze gebeurtenisen doen eerder geoliede en winstgevende zaken met onder andere 'n aantal Russen momenteel helaas weinig goeds.

That's the point!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 00:15:43 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218538333
The point is dat met name winsten in deze sector (8> en heleboel geoliede en winstgevende zaken in oekraine weinig goed doen :{w waardoor jij en je goedgemutste vrinden ^) dit aan hadden moeten zien komen en erop hadden moeten anticiperen |:)

Dus nogmaals, waarom zo boos :( je nam zelf bewust het risico c_/
pi_218538665
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:15 schreef sp3c het volgende:
The point is dat met name winsten in deze sector (8> en heleboel geoliede en winstgevende zaken in oekraine weinig goed doen :{w waardoor jij en je goedgemutste vrinden ^) dit aan hadden moeten zien komen en erop hadden moeten anticiperen |:)

Goede borrel gehad? Ik heb dit verhaal van je twee keer gelezen maar je punt is mij nog steeds niet duidelijk.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:20:15 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218538692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 07:06 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Goede borrel gehad? Ik heb dit verhaal van je twee keer gelezen maar je punt is mij nog steeds niet duidelijk.
quote:
88s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:13 schreef sp3c het volgende:
Energie infrastructuur is gewoon een legitiem doelwit dus waarom jij en je goedgemutste personalia er boos om zijn snap ik niet helemaal

Rusland is Oekraine binnengevallen, schiet daar alles en iedereen kapot, oekraine schiet terug

C'est la guerre
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:20:27 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218538693
zo ingewikkeld is het allemaal heul niet maar misschien moet je er zelf gewoon eentje minder nemen voortaan :{w
pi_218538726
Vervelend voor ze, zeg.

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218538736
Oekraine bewijst ons (EU) hier een dienst mee want die Orban is maar een vervelend dictatortje.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:49:37 #19
345631 Scjvb
pi_218540538
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:15 schreef sp3c het volgende:

Hoogstpersoonlijk niet erg boos hoor! ;)

Kijk sp3c, het is heel gemakkelijk van buitenaf hierover oordelen en soms gezouten meningen te geven.
Gebeurt overigens wel vaker, dus verder geen verwijt. :)

Echter, binnen deze wereld of totaal andere zaken komt er wel wat meer kijken dan alleen anticiperen. Men komt immers best een heel eind, maar tot in perfectie vooruitlopen op toekomstige ontwikkelingen waar u het dan over heeft was lang niet altijd even vanzelfsprekend dan wel mogelijk. ;)
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:58:36 #20
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218540584
In het westen zijn talloze dingen duurder geworden door de oorlog tussen rusland en oekraine, waar kunnen wij de facturen naar toe sturen?
Lachen joh.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:01:47 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218540606
Goed solide werk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:03:18 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218540612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:58 schreef Pajanus het volgende:
In het westen zijn talloze dingen duurder geworden door de oorlog tussen rusland en oekraine, waar kunnen wij de facturen naar toe sturen?
Stuur maar naar Putin. Die lijkt mij de hoofdverantwoordelijke.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:08:48 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218540640
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
Vervelend voor Hongarije, maar onderdeel van een oorlog dat dit kan gebeuren. Wellicht had men ook de slimme keus moeten maken zich los te koppelen van Rusland op het gebied van grondstoffen.
[..]
[..]
[..]
Nou nou, wat een woede en een haat weer zeg.
Woede? Dat lijkt me nochtans projectie van jouw kant.
Huilen dan.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:39 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218540644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:58 schreef Pajanus het volgende:
Het Kremlin.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:14:30 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218540668
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:49 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hoogstpersoonlijk niet erg boos hoor! ;)

Kijk sp3c, het is heel gemakkelijk van buitenaf hierover oordelen en soms gezouten meningen te geven.
Gebeurt overigens wel vaker, dus verder geen verwijt. :)

Echter, binnen deze wereld of totaal andere zaken komt er wel wat meer kijken dan alleen anticiperen. Men komt immers best een heel eind, maar tot in perfectie vooruitlopen op toekomstige ontwikkelingen waar u het dan over heeft was lang niet altijd even vanzelfsprekend dan wel mogelijk. ;)
Zeker wel en met de verbeterende capaciteiten van de Oekrainers met de dag vanzelfsprekender

Jij en je goedgemutste vrienden hebben gegokt en verloren hier, is niet erg, moeten jullie zelf weten maar die extreme woede die je nu zogenaamd voelt om je investeringen is wel misplaatst ;)
pi_218540671
Oekraïne weet wel hoe je pijpleidingen moet opblazen, dat hebben ze al eens eerder gedaan
  Forum Admin dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:15:32 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218540673
Tekenend dat je er "brute" voor hebt gezet. Tot zover je geveinsde act.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218540679
Oekraïne die pijpleidingen sloopt. Gôh.
pi_218540687
Oké Rusland doet niet handige dingen, nog veel erger zelfs. En mij zou het niet boeien.
Maar zou deze aanval wel handig zijn geweest?
Dit raakt ook de EU, dit zijn gewoon enorme kosten, Hongarije moet toch voorzien worden van gas.
Dan zou het me niks verbazen dat dit is gedaan met een tip en goedkeuring uit de VS om meer LNG te kopen. Dat moet de EU dan weer mede financieren, dat gebeurt gewoon als er een vervanger voor Russisch gas moet komen.
En dan is niemand erbij geholpen.

Het is gewoon vernietiging van geld en kapitaal.
Vakman pur sang
pi_218540700
quote:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ff49f729041254&ei=38

Dat belangen lang niet altijd overeenkomen, is getuige de reactie van de Hongaarse regering-Orbán een klare zaak. :lijstje:

Welnu, tijdens 'n recent bezoek aan familie van m'n partner :* *) te Boedapest, onder genot van goede wijnen en meest Hongaarse lekkkernijen en allerhande soorten maaltijden, met later een bezoek aan het zogeheten Balatonfüred (gelegen aan Balatonmeer), ging het reeds meerdere malen over belangrijke kwesties die de Hongaren enigszins dwars zitten tijdens deze oorlog. :{
Als goedgemutste en vrij belangrijke personalia in de business en plaatstelijke humane organisaties aldaar (waar veelal Engels wordt gesproken), delen wij in de verontwaardiging over de pijplijding. :7~

En daar sluiten ook wij ons geheel bij aan; want zeg nu zelf: dat Oekraïne in de problemen zit door alle ''schermutselingen'' tussen Rusland en het westen is begrijpelijk. ;( :'( :{
Het is uiteraard niet zo dat ik goedkeur hoe ongecontroleerde russen daar tekeer gaan. En een staakt-het-vuren, met als gevolg duurzame vrede, blijft uiteraard een grote wens van u en ons allen op de beste locatie(s), dunkt mij. *) Een ieder volgt uiteraad de jongste ontwikkelingen nauwlettend, waaronder de veelbesproken ontmoeting tussen Trump en de heer Poetin in Alaska 8-) die in de optiek van veel bekenden redelijke argumenten heeft. *)

Ook vanuit de Zuid-as *), waar gulden samenwerking met Russen een dagelijke gang van zaken was (en ergens nog steeds is, alleen op wat meer 'aangepaste manier'), kwamen soortgelijke reacties over deze kwestie.
''Dat Oekraïne de oliepijpleiding moest vernielen die zoal Hongaren belangrijk voorzien en bevoorraden, daar kan men op Hongaarse bodem echter niet helemaal bij'', aldus familie van partner :*, ikzelf *) en zakelijke contacten in het sfeervolle Boedapest :Y) waar het eveneens goed toeven is! :7~

Scjvb

++++

Het artikel:

Artikel door Shane Croucher • 2u •

[ afbeelding ]Hongarije woedend op Oekraïne

Hongarije heeft Oekraïne beschuldigd van een "schandalige en onaanvaardbare" aanval die een Russische oliepijpleiding uitschakelde die Hongarije bevoorraadt—en waarschuwde Kyiv over haar afhankelijkheid van Hongaarse elektriciteitsleveringen.

De regering-Orbán in Boedapest heeft kritiek geuit op de westerse betrokkenheid bij het helpen van Oekraïne in de verdediging tegen de Russische invasie, en heeft geprobeerd haar betrekkingen met Moskou te behouden, ondanks het NAVO- en Europese Unie (EU)-lidmaatschap.

Hongarije was het enige EU-lid dat geen medeondertekenaar was van een verklaring ter ondersteuning van Kyiv voorafgaand aan de ontmoeting van de Amerikaanse president Donald Trump in Alaska met de Russische president Vladimir Poetin, en het verzet zich tegen de ambities van Kyiv om tot het blok toe te treden.

"Deze laatste aanval op onze energiezekerheid is schandalig en onaanvaardbaar!" postte de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó maandagochtend 18 augustus op X.

Het Oekraïense leger meldde vorige week dat het het oliepomstation Unecha in de Russische regio Brjansk had getroffen. Volgens hen leveren de twee pijpleidingen die door Unecha lopen olie aan de Russische strijdkrachten. Maar een van die pijpleidingen is de Druzjba, die ook olie levert aan Hongarije.

Szijjártó zei dat de Russische viceminister van Energie, Pavel Sorokin, hem had laten weten dat ze werken aan het herstel van de levering, maar dat hij geen tijdstip kon geven voor de hervatting ervan.

"Al 3,5 jaar proberen Brussel en Kyiv Hongarije de oorlog in Oekraïne in te slepen. Deze herhaalde Oekraïense aanvallen op onze energievoorziening dienen datzelfde doel," zei Szijjártó op X.

"Laat ik duidelijk zijn: dit is onze oorlog niet. Wij hebben er niets mee te maken, en zolang wij in dit land aan de leiding staan, blijft Hongarije erbuiten. Tot slot een herinnering aan de Oekraïense besluitvormers: elektriciteit uit Hongarije speelt een cruciale rol in het draaiende houden van jullie land..."

TCE/Newsweek
Daar mogen de Hongaren hun vriend Poetin voor bedanken want deze wil geen vrede maar oorlog.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:23:13 #31
345631 Scjvb
pi_218540713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Tekenend dat je er "brute" voor hebt gezet. Tot zover je geveinsde act.
ok.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Rusland doet niet handige dingen, nog veel erger zelfs. En mij zou het niet boeien.
Dit raakt ook de EU, dit zijn gewoon enorme kosten, Hongarije moet toch voorzien worden van gas.
Dan zou het me niks verbazen dat dit is gedaan met een tip en goedkeuring uit de VS om meer LNG te kopen. Dat moet de EU dan weer mede financieren, dat gebeurt gewoon als er een vervanger voor Russisch gas moet komen.

Inderdaad gewoon puur kapitaalvernietiging, en het duperen van afnemers in meerdere Europese contreien.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:25:58 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218540733
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]
ok.
[..]
Inderdaad gewoon puur kapitaalvernietiging, en het duperen van afnemers in meerdere Europese contreien.
Weet je wat pas kapitaalvernietiging is: nog langer voor je energieproductie afhankelijk blijven van Rusland en zo je economie laten gijzelen wanneer het de opperschurk in het kremlin goed uitkomt.

We moeten Oekraïne hiervoor bedanken _O_.
Huilen dan.
pi_218540761
Het westen wil voldoen aan Poetins verlanglijstje en alsnog wil hij geen vrede :) Daar hoor ik Orban niet over. Dus niet zeuren!
pi_218540778
Bekkie, mand, volgevreten subsidie papzak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:00:38 #35
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218540908
Wat een insinuerend artikel trouwens ook weer, 'brute aanval' alsof de raketaanvallen bij de tegenzijde niet bruut zijn. Wat maakt dit bruut?
Lachen joh.
pi_218541193
Genoeg alternatieven zoals Albanië en Azerbeidzjan ^O^

quote:
Albanië heeft aardolie- en aardgasbronnen, zowel op land als op zee, en beschikt over het grootste onshore olieveld van continentaal Europa, genaamd Patos-Marinza. Het land is bezig met de ontwikkeling van de energie-infrastructuur, waaronder de Trans-Adriatic Pipeline (TAP), die gas vanuit Azerbeidzjan naar Europa zal transporteren, en waarlangs Albanië in de toekomst gas zal ontvangen. Albanië importeert momenteel bijna 80% van de diesel die het nodig heeft, terwijl de rest wordt geproduceerd door de Albanese raffinaderij ARMO.
Olie en gas in Albanië:
Raffinage: De belangrijkste olie- en gasvelden bevinden zich bij Kuçovë, in centraal Albanië. Een deel van de ruwe olie wordt hier geraffineerd en vervolgens via pijpleidingen naar de havenstad Vlorë vervoerd, volgens Landenweb.
Import: Albanië importeert een groot deel van de benodigde diesel.
Exploitatie: Sinds 1992 zijn er tientallen nieuwe onshore putten geboord en zijn er duizenden nieuwe 2D en enkele 3D seismische profielen voltooid, zowel onshore als offshore, volgens de International Trade Administration (.gov).
Reserves: State-run oliebedrijf AlbPetrol schat dat Albanië over reserveerbare olievoorraden van ongeveer 120 miljoen vaten beschikt, en aardgasvoorraden van 5,7 miljard m3, volgens de International Trade Administration (.gov).
TAP: De TAP-pijpleiding, die momenteel wordt aangelegd, zal een cruciale rol spelen bij het ontwikkelen van de Albanese energiemarkt en het realiseren van het doel van het land om een gas hub in de Westelijke Balkan te worden, volgens de Data Privacy Framework (.gov).
Gasleveringen: Hoewel de TAP door Albanië loopt, ontvangt het land momenteel geen gas via de pijpleiding, maar zal dit in de toekomst gaan ontvangen, volgens Argus Media.
Toekomst: Azerbeidzjan zal vanaf 2025 of 2026 gas aan Albanië gaan leveren.

dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:33:14 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218541347
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is een geweldige zet idd.

quote:
Dit raakt ook de EU,
Dit raakt vooral Hongarije wat nu al jaren lang uitstelt om andere gasimport te regelen en dus actief de staatskas en daarmee de oorlogsmachine van Rusland aan het spekken was.

quote:
dit zijn gewoon enorme kosten, Hongarije moet toch voorzien worden van gas.
Er zijn gelukkig alternatieven

quote:
Beter nu dan morgen.

quote:
Hoe minder geld er naar Rusland gaat hoe eerder deze oorlog is afgelopen.

quote:
Weet je wat pas een vernietiging van kapitaal is? Aan de ene kant miljarden naar Oekraine sturen om te spenderen aan defensie en aan de andere kant miljarden naar Rusland sturen wat ze dan stoppen in hun aanval op Oekraine.

Denk.

Na.
pi_218541878
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Woede? Dat lijkt me nochtans projectie van jouw kant.
Ik ben niet degene die aan het foeteren is, andere users (waaronder jij) wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218542383
Om in (infantiele) stijl van ts te antwoorden:

*O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/ *O* _O_ :B ^O^ c_/
pi_218542415
:) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :! :muziek: :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^ :) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; O-) :N :X }:| :r :% oO< :O :z :Z ^O^ :Y) :{w _O_ _O- :W 8)7 }) c_/ -O- *O* ^) o|O ~O> ~:) O~) >:O ):O :|W w/ <O) oO/ oO/ 8} :G :R :B B:)B :M :S___D :S___D :S___D :!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218542423
Maar goed. Dat "Hongarije" op de verkeerde partij boos is is "apart".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218543207
Tja dit is karma. Je kiest een partij in een oorlog, dan hoef je geen genade te verwachten.

3,5 jaar opruiende retoriek jegens Oekraine, is het een godswonder dat Oekraine niet eerder Hongarije heeft afgesloten.
pi_218543222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:00 schreef Pajanus het volgende:
Wat een insinuerend artikel trouwens ook weer, 'brute aanval' alsof de raketaanvallen bij de tegenzijde niet bruut zijn. Wat maakt dit bruut?
Dit is bruut voor de russische oorlogskas, op een cruciaal moment in de russische economie.
pi_218544686
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:08 schreef LethalNinja het volgende:
Zeg je dat ook tegen mensen die met mimiek tegen je praten?
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:51:40 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218545992
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe deze VVD debiel perfect de terechte afkeer van normale mensen tegen dit soort gespuis treffend weet neer te zetten.

Verkrachting, diefstal, moord tot en met genocide, het interesseert dit type egocentrische mongolen niet zolang de centjes maar binnen blijven stromen. Sterker nog, zaken doen met de verkrachter, de dief, de (massa)moordenaar is gewoon “goed zaken doen” in de egoïstische wereld van dit gespuis.

Tja, je moet er maar trots op zijn.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:53:22 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218546003
Gewoon pijp Orban zijn mond en in zijn kont, en dan is die leiding weer gerepareerd.
pi_218546020
Landverraad was nog nooit zo makkelijk in 2025
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 13:34:57 #48
345631 Scjvb
pi_218548028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe deze VVD debiel perfect de terechte afkeer van normale mensen tegen dit soort gespuis treffend weet neer te zetten.

Verkrachting, diefstal, moord tot en met genocide, het interesseert dit type egocentrische mongolen niet zolang de centjes maar binnen blijven stromen. Sterker nog, zaken doen met de verkrachter, de dief, de (massa)moordenaar is gewoon “goed zaken doen” in de egoïstische wereld van dit gespuis.

Dat riekt naar een ernstige beschuldiging richting mij, evenals aan het adres van economisch belanghebbenden in functie, beste knul.

Ongeacht alle ellende die zich afspeelt in Oost-Europa, blijft het immers een kunst u niet te laten leiden door teveel emotie en dus belangrijke zaken los van het noodlottige gebeuren aldaar te kunnen zien. M.i. lijkt u deze kwaliteit(en) echter niet te hebben en bent hier de enige niet, maar dat is jammer!

Welnu, uiteraard spreekt het voor zich dat óók ik, zo ook veel anderen in de betere branches, zich eveneens ernstige zorgen maken over het welzijn van de plaatselijke bevolking in Oekraïne en het verloop der omstandigheden tot op heden.

U mag het zeggen.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 14:38:05 #49
403588 mcmlxiv
pi_218548460
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat riekt naar een ernstige beschuldiging richting mij, evenals aan het adres van economisch belanghebbenden in functie, beste knul.

Ongeacht alle ellende die zich afspeelt in Oost-Europa, blijft het immers een kunst u niet te laten leiden door teveel emotie en dus belangrijke zaken los van het noodlottige gebeuren aldaar te kunnen zien. M.i. lijkt u deze kwaliteit(en) echter niet te hebben en bent hier de enige niet, maar dat is jammer!

Welnu, uiteraard spreekt het voor zich dat óók ik, zo ook veel anderen in de betere branches, zich eveneens ernstige zorgen maken over het welzijn van de plaatselijke bevolking in Oekraïne en het verloop der omstandigheden tot op heden.

U mag het zeggen.
Nee hoor, niet meer dan dat je uit je posts uitstraalt doorsnee VVD gespuis van het niveau Henry Keizer te zijn. Het type mens wat geen moraliteit kent en waarbij voldoen aan regels en wetten alleen door economische factoren wordt bepaald. De enige emotie die ik voel bij jouw soort is een vorm van walging, meer niet hoor. Je weet wel, zo'n gevoel van een beetje kots in je mond. Onsmakelijk, maar oplosbaar.

Wees nou toch eerlijk jongen, jij maakt je geen moment zorgen over het welzijn van wie dan ook buiten je directe kring. Dat kun jij niet eens. Wanneer jij straffeloos zou kunnen verdienen aan dit conflict dan zou je geen moment aarzelen. Dat past nou eenmaal bij jouw "belangrijke zaken".
pi_218548480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:

Tja, ben wel blij dat TS nu eindelijk gewoon eens kleur bekend tussen al z'n schijnheilige geneuzel:

quote:
waar gulden samenwerking met Russen een dagelijke gang van zaken was
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 20 augustus 2025 @ 15:07:12 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218548625
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ongeacht alle ellende die zich afspeelt in Oost-Europa, blijft het immers een kunst u niet te laten leiden door teveel emotie en dus belangrijke zaken los van het noodlottige gebeuren aldaar te kunnen zien.
Hmmm

quote:
[...]

Als goedgemutste ... delen wij in de verontwaardiging over de pijplijding. :7~
:wtf: :?
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:12:20 #52
345631 Scjvb
pi_218548666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, ben wel blij dat TS nu eindelijk gewoon eens kleur bekend tussen al z'n schijnheilige geneuzel:
[..]

Oh, m.i. niets schijnheilig hoor, misschien wat 'voorzichtig' en soms wat bescheiden in uitlatingen over wat dan ook. :)
En zo ziet u maar weer: waar nodig zijn mensen van ons kaliber vaak ook nog recht door zee! ;)
  Moderator woensdag 20 augustus 2025 @ 15:28:22 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218548778
Als je anderen verwijt dat ze niet vanuit de emotie moeten reageren in een topic dat je zelf start over hoe jij de woede deelt van de Hongaren over een aanval op een legitiem Russisch doelwit dan ben je wel echt een beetje schijnheilig aan het doen hoor

Minstens hypocriet
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:44:16 #54
403588 mcmlxiv
pi_218548873
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Oh, m.i. niets schijnheilig hoor, misschien wat 'voorzichtig' en soms wat bescheiden in uitlatingen over wat dan ook. :)
En zo ziet u maar weer: waar nodig zijn mensen van ons kaliber vaak ook nog recht door zee! ;)

Dit is toch het kaliber waar jij graag bij wil horen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')