lekker stoer manquote:Tot slot een herinnering aan de Oekraïense besluitvormers: elektriciteit uit Hongarije speelt een cruciale rol in het draaiende houden van jullie land..."
Lekker voor ze.quote:
Ik zie een lege OP moet je nagaanquote:Op maandag 18 augustus 2025 14:08 schreef LethalNinja het volgende:
Doe nog wat meer smilies in je openings post. Onleesbaar op deze manier..
quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lekker voor ze.
Die Poetin-pijpers in de kliek van Orban kunnen een dikke krijgen.
quote:
Nou nou, wat een woede en een haat weer zeg.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:41 schreef Hallojo het volgende:
Ze kunnen kapotvallen die fascisten in Hongarije.
Als ik zo vrij mag zijn: een hierboven prima gevulde OP van mijn hand, herbergt min of meer reeds het correcte antwoord op een vraag die sp3c hierboven aan mij steltquote:Op maandag 18 augustus 2025 17:14 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik zie een lege OP moet je nagaan
Goede borrel gehad? Ik heb dit verhaal van je twee keer gelezen maar je punt is mij nog steeds niet duidelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:15 schreef sp3c het volgende:
The point is dat met name winsten in deze sectoren heleboel geoliede en winstgevende zaken in oekraine weinig goed doen
waardoor jij en je goedgemutste vrinden
dit aan hadden moeten zien komen en erop hadden moeten anticiperen
![]()
Dus nogmaals, waarom zo boosje nam zelf bewust het risico
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 07:06 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Goede borrel gehad? Ik heb dit verhaal van je twee keer gelezen maar je punt is mij nog steeds niet duidelijk.
quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:13 schreef sp3c het volgende:
Energie infrastructuur is gewoon een legitiem doelwit dus waarom jij en je goedgemutste personalia er boos om zijn snap ik niet helemaal
Rusland is Oekraine binnengevallen, schiet daar alles en iedereen kapot, oekraine schiet terug
C'est la guerre
Hoogstpersoonlijk niet erg boos hoor!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:15 schreef sp3c het volgende:
The point is dat met name winsten in deze sectoren heleboel geoliede en winstgevende zaken in oekraine weinig goed doen
waardoor jij en je goedgemutste vrinden
dit aan hadden moeten zien komen en erop hadden moeten anticiperen
![]()
Dus nogmaals, waarom zo boosje nam zelf bewust het risico
Stuur maar naar Putin. Die lijkt mij de hoofdverantwoordelijke.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:58 schreef Pajanus het volgende:
In het westen zijn talloze dingen duurder geworden door de oorlog tussen rusland en oekraine, waar kunnen wij de facturen naar toe sturen?
Woede? Dat lijkt me nochtans projectie van jouw kant.quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
Vervelend voor Hongarije, maar onderdeel van een oorlog dat dit kan gebeuren. Wellicht had men ook de slimme keus moeten maken zich los te koppelen van Rusland op het gebied van grondstoffen.
[..]
[..]
[..]
Nou nou, wat een woede en een haat weer zeg.
Het Kremlin.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:58 schreef Pajanus het volgende:
In het westen zijn talloze dingen duurder geworden door de oorlog tussen rusland en oekraine, waar kunnen wij de facturen naar toe sturen?
Zeker wel en met de verbeterende capaciteiten van de Oekrainers met de dag vanzelfsprekenderquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoogstpersoonlijk niet erg boos hoor!![]()
Kijk sp3c, het is heel gemakkelijk van buitenaf hierover oordelen en soms gezouten meningen te geven.
Gebeurt overigens wel vaker, dus verder geen verwijt.![]()
Echter, binnen deze wereld of totaal andere zaken komt er wel wat meer kijken dan alleen anticiperen. Men komt immers best een heel eind, maar tot in perfectie vooruitlopen op toekomstige ontwikkelingen waar u het dan over heeft was lang niet altijd even vanzelfsprekend dan wel mogelijk.
Daar mogen de Hongaren hun vriend Poetin voor bedanken want deze wil geen vrede maar oorlog.quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:06 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije woedend op Oekraïne na aanval op Russische pijpleiding
https://www.msn.com/nl-nl(...)ff49f729041254&ei=38
Dat belangen lang niet altijd overeenkomen, is getuige de reactie van de Hongaarse regering-Orbán een klare zaak.![]()
Welnu, tijdens 'n recent bezoek aan familie van m'n partner![]()
te Boedapest, onder genot van goede wijnen en meest Hongaarse lekkkernijen en allerhande soorten maaltijden, met later een bezoek aan het zogeheten Balatonfüred (gelegen aan Balatonmeer), ging het reeds meerdere malen over belangrijke kwesties die de Hongaren enigszins dwars zitten tijdens deze oorlog.
![]()
Als goedgemutste en vrij belangrijke personalia in de business en plaatstelijke humane organisaties aldaar (waar veelal Engels wordt gesproken), delen wij in de verontwaardiging over de pijplijding.~
En daar sluiten ook wij ons geheel bij aan; want zeg nu zelf: dat Oekraïne in de problemen zit door alle ''schermutselingen'' tussen Rusland en het westen is begrijpelijk.![]()
![]()
![]()
Het is uiteraard niet zo dat ik goedkeur hoe ongecontroleerde russen daar tekeer gaan. En een staakt-het-vuren, met als gevolg duurzame vrede, blijft uiteraard een grote wens van u en ons allen op de beste locatie(s), dunkt mij.Een ieder volgt uiteraad de jongste ontwikkelingen nauwlettend, waaronder de veelbesproken ontmoeting tussen Trump en de heer Poetin in Alaska
die in de optiek van veel bekenden redelijke argumenten heeft.
![]()
Ook vanuit de Zuid-as, waar gulden samenwerking met Russen een dagelijke gang van zaken was (en ergens nog steeds is, alleen op wat meer 'aangepaste manier'), kwamen soortgelijke reacties over deze kwestie.
''Dat Oekraïne de oliepijpleiding moest vernielen die zoal Hongaren belangrijk voorzien en bevoorraden, daar kan men op Hongaarse bodem echter niet helemaal bij'', aldus familie van partner, ikzelf
en zakelijke contacten in het sfeervolle Boedapest
waar het eveneens goed toeven is!
~
Scjvb
++++
Het artikel:
Artikel door Shane Croucher • 2u •
[ afbeelding ]Hongarije woedend op Oekraïne
Hongarije heeft Oekraïne beschuldigd van een "schandalige en onaanvaardbare" aanval die een Russische oliepijpleiding uitschakelde die Hongarije bevoorraadt—en waarschuwde Kyiv over haar afhankelijkheid van Hongaarse elektriciteitsleveringen.
De regering-Orbán in Boedapest heeft kritiek geuit op de westerse betrokkenheid bij het helpen van Oekraïne in de verdediging tegen de Russische invasie, en heeft geprobeerd haar betrekkingen met Moskou te behouden, ondanks het NAVO- en Europese Unie (EU)-lidmaatschap.
Hongarije was het enige EU-lid dat geen medeondertekenaar was van een verklaring ter ondersteuning van Kyiv voorafgaand aan de ontmoeting van de Amerikaanse president Donald Trump in Alaska met de Russische president Vladimir Poetin, en het verzet zich tegen de ambities van Kyiv om tot het blok toe te treden.
"Deze laatste aanval op onze energiezekerheid is schandalig en onaanvaardbaar!" postte de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó maandagochtend 18 augustus op X.
Het Oekraïense leger meldde vorige week dat het het oliepomstation Unecha in de Russische regio Brjansk had getroffen. Volgens hen leveren de twee pijpleidingen die door Unecha lopen olie aan de Russische strijdkrachten. Maar een van die pijpleidingen is de Druzjba, die ook olie levert aan Hongarije.
Szijjártó zei dat de Russische viceminister van Energie, Pavel Sorokin, hem had laten weten dat ze werken aan het herstel van de levering, maar dat hij geen tijdstip kon geven voor de hervatting ervan.
"Al 3,5 jaar proberen Brussel en Kyiv Hongarije de oorlog in Oekraïne in te slepen. Deze herhaalde Oekraïense aanvallen op onze energievoorziening dienen datzelfde doel," zei Szijjártó op X.
"Laat ik duidelijk zijn: dit is onze oorlog niet. Wij hebben er niets mee te maken, en zolang wij in dit land aan de leiding staan, blijft Hongarije erbuiten. Tot slot een herinnering aan de Oekraïense besluitvormers: elektriciteit uit Hongarije speelt een cruciale rol in het draaiende houden van jullie land..."
TCE/Newsweek
ok.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Tekenend dat je er "brute" voor hebt gezet. Tot zover je geveinsde act.
Inderdaad gewoon puur kapitaalvernietiging, en het duperen van afnemers in meerdere Europese contreien.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Rusland doet niet handige dingen, nog veel erger zelfs. En mij zou het niet boeien.
Maar zou deze aanval wel handig zijn geweest?
Dit raakt ook de EU, dit zijn gewoon enorme kosten, Hongarije moet toch voorzien worden van gas.
Dan zou het me niks verbazen dat dit is gedaan met een tip en goedkeuring uit de VS om meer LNG te kopen. Dat moet de EU dan weer mede financieren, dat gebeurt gewoon als er een vervanger voor Russisch gas moet komen.
En dan is niemand erbij geholpen.
Het is gewoon vernietiging van geld en kapitaal.
Weet je wat pas kapitaalvernietiging is: nog langer voor je energieproductie afhankelijk blijven van Rusland en zo je economie laten gijzelen wanneer het de opperschurk in het kremlin goed uitkomt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
ok.
[..]
Inderdaad gewoon puur kapitaalvernietiging, en het duperen van afnemers in meerdere Europese contreien.
quote:Albanië heeft aardolie- en aardgasbronnen, zowel op land als op zee, en beschikt over het grootste onshore olieveld van continentaal Europa, genaamd Patos-Marinza. Het land is bezig met de ontwikkeling van de energie-infrastructuur, waaronder de Trans-Adriatic Pipeline (TAP), die gas vanuit Azerbeidzjan naar Europa zal transporteren, en waarlangs Albanië in de toekomst gas zal ontvangen. Albanië importeert momenteel bijna 80% van de diesel die het nodig heeft, terwijl de rest wordt geproduceerd door de Albanese raffinaderij ARMO.
Olie en gas in Albanië:
Raffinage: De belangrijkste olie- en gasvelden bevinden zich bij Kuçovë, in centraal Albanië. Een deel van de ruwe olie wordt hier geraffineerd en vervolgens via pijpleidingen naar de havenstad Vlorë vervoerd, volgens Landenweb.
Import: Albanië importeert een groot deel van de benodigde diesel.
Exploitatie: Sinds 1992 zijn er tientallen nieuwe onshore putten geboord en zijn er duizenden nieuwe 2D en enkele 3D seismische profielen voltooid, zowel onshore als offshore, volgens de International Trade Administration (.gov).
Reserves: State-run oliebedrijf AlbPetrol schat dat Albanië over reserveerbare olievoorraden van ongeveer 120 miljoen vaten beschikt, en aardgasvoorraden van 5,7 miljard m3, volgens de International Trade Administration (.gov).
TAP: De TAP-pijpleiding, die momenteel wordt aangelegd, zal een cruciale rol spelen bij het ontwikkelen van de Albanese energiemarkt en het realiseren van het doel van het land om een gas hub in de Westelijke Balkan te worden, volgens de Data Privacy Framework (.gov).
Gasleveringen: Hoewel de TAP door Albanië loopt, ontvangt het land momenteel geen gas via de pijpleiding, maar zal dit in de toekomst gaan ontvangen, volgens Argus Media.
Toekomst: Azerbeidzjan zal vanaf 2025 of 2026 gas aan Albanië gaan leveren.
Dit is een geweldige zet idd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Rusland doet niet handige dingen, nog veel erger zelfs. En mij zou het niet boeien.
Maar zou deze aanval wel handig zijn geweest?
Dit raakt vooral Hongarije wat nu al jaren lang uitstelt om andere gasimport te regelen en dus actief de staatskas en daarmee de oorlogsmachine van Rusland aan het spekken was.quote:Dit raakt ook de EU,
Er zijn gelukkig alternatievenquote:dit zijn gewoon enorme kosten, Hongarije moet toch voorzien worden van gas.
Beter nu dan morgen.quote:Dan zou het me niks verbazen dat dit is gedaan met een tip en goedkeuring uit de VS om meer LNG te kopen. Dat moet de EU dan weer mede financieren, dat gebeurt gewoon als er een vervanger voor Russisch gas moet komen.
Hoe minder geld er naar Rusland gaat hoe eerder deze oorlog is afgelopen.quote:En dan is niemand erbij geholpen.
Weet je wat pas een vernietiging van kapitaal is? Aan de ene kant miljarden naar Oekraine sturen om te spenderen aan defensie en aan de andere kant miljarden naar Rusland sturen wat ze dan stoppen in hun aanval op Oekraine.quote:Het is gewoon vernietiging van geld en kapitaal.
Ik ben niet degene die aan het foeteren is, andere users (waaronder jij) wel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Woede? Dat lijkt me nochtans projectie van jouw kant.
Dit is bruut voor de russische oorlogskas, op een cruciaal moment in de russische economie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:00 schreef Pajanus het volgende:
Wat een insinuerend artikel trouwens ook weer, 'brute aanval' alsof de raketaanvallen bij de tegenzijde niet bruut zijn. Wat maakt dit bruut?
Zeg je dat ook tegen mensen die met mimiek tegen je praten?quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:08 schreef LethalNinja het volgende:
Doe nog wat meer smilies in je openings post. Onleesbaar op deze manier..
Dat riekt naar een ernstige beschuldiging richting mij, evenals aan het adres van economisch belanghebbenden in functie, beste knul.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe deze VVD debiel perfect de terechte afkeer van normale mensen tegen dit soort gespuis treffend weet neer te zetten.
Verkrachting, diefstal, moord tot en met genocide, het interesseert dit type egocentrische mongolen niet zolang de centjes maar binnen blijven stromen. Sterker nog, zaken doen met de verkrachter, de dief, de (massa)moordenaar is gewoon “goed zaken doen” in de egoïstische wereld van dit gespuis.
Tja, je moet er maar trots op zijn.
Nee hoor, niet meer dan dat je uit je posts uitstraalt doorsnee VVD gespuis van het niveau Henry Keizer te zijn. Het type mens wat geen moraliteit kent en waarbij voldoen aan regels en wetten alleen door economische factoren wordt bepaald. De enige emotie die ik voel bij jouw soort is een vorm van walging, meer niet hoor. Je weet wel, zo'n gevoel van een beetje kots in je mond. Onsmakelijk, maar oplosbaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat riekt naar een ernstige beschuldiging richting mij, evenals aan het adres van economisch belanghebbenden in functie, beste knul.
Ongeacht alle ellende die zich afspeelt in Oost-Europa, blijft het immers een kunst u niet te laten leiden door teveel emotie en dus belangrijke zaken los van het noodlottige gebeuren aldaar te kunnen zien. M.i. lijkt u deze kwaliteit(en) echter niet te hebben en bent hier de enige niet, maar dat is jammer!
Welnu, uiteraard spreekt het voor zich dat óók ik, zo ook veel anderen in de betere branches, zich eveneens ernstige zorgen maken over het welzijn van de plaatselijke bevolking in Oekraïne en het verloop der omstandigheden tot op heden.
U mag het zeggen.
Tja, ben wel blij dat TS nu eindelijk gewoon eens kleur bekend tussen al z'n schijnheilige geneuzel:quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe deze VVD debiel perfect de terechte afkeer van normale mensen tegen dit soort gespuis treffend weet neer te zetten.
Verkrachting, diefstal, moord tot en met genocide, het interesseert dit type egocentrische mongolen niet zolang de centjes maar binnen blijven stromen. Sterker nog, zaken doen met de verkrachter, de dief, de (massa)moordenaar is gewoon “goed zaken doen” in de egoïstische wereld van dit gespuis.
Tja, je moet er maar trots op zijn.
quote:waar gulden samenwerking met Russen een dagelijke gang van zaken was
Hmmmquote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ongeacht alle ellende die zich afspeelt in Oost-Europa, blijft het immers een kunst u niet te laten leiden door teveel emotie en dus belangrijke zaken los van het noodlottige gebeuren aldaar te kunnen zien.
quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:06 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije woedend op Oekraïne na aanval op Russische pijpleiding
[...]
Als goedgemutste ... delen wij in de verontwaardiging over de pijplijding.~
Oh, m.i. niets schijnheilig hoor, misschien wat 'voorzichtig' en soms wat bescheiden in uitlatingen over wat dan ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, ben wel blij dat TS nu eindelijk gewoon eens kleur bekend tussen al z'n schijnheilige geneuzel:
[..]
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, m.i. niets schijnheilig hoor, misschien wat 'voorzichtig' en soms wat bescheiden in uitlatingen over wat dan ook.![]()
En zo ziet u maar weer: waar nodig zijn mensen van ons kaliber vaak ook nog recht door zee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |