Is volgens mij ook zo. Bij handel, mensen die denken de markt te kunnen timen, die maken vaak verlies.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind wel een percentage van 80% verlies bij handel in CFD's, turbo's (en andere hefboomproducten).
Dus daar zal het wel op geïnspireerd zijn door die Mark.
[..]
https://www.finner.nl/beleggen/risicos-bij-beleggen#cfd's
[..]
https://www.veb.net/artikel/09259/hefboomproducten-nog-steeds-populair-bij-beleggers-en-lucratief-voor-banken
Histories gezien maakt de sp500 rond de 8% reëel rendement. Dus al gecorrigeerd voor inflatie.quote:Op zondag 17 augustus 2025 16:33 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Beste kans maar je met een S&P500 die 8% maakt waarvan je 4,5% overhoudt na alle kosten en inflatie.
Diagonally doorgelezen, maar dat is dus precies wat ik niet ga doen. Ik ga niet proberen de markt te timen en ga zo breed mogelijk zitten waarbij de meest opwindende vraag is hoeveel USA en tech erin moet/mag zitten.quote:
Dit en als je maandelijks geld wil ontvangen om van te leven kan het fijner zijn om een mandje te hebben welke (hoge) dividend uitkeringen (bv high dividend yield ETF of BDC's) doen of hoge(re) couponrentes (bv Rabo certificaten) uitkeren. Dan hoef je niet maandelijks te verkopen met de eventuele timingstress die daar bij komt kijken.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan. Keuzes keuzes..![]()
Ik begreep dat ie ook een horizon van 6 jaar had, en op een gegeven moment jaarlijk 40K wilde onttrekken ofzo. Scheef ie ergens in een ander topic.
Mijn advies aan @:HIZ:
Schakel ook ChatGTP in om een plan te maken. Die kan dit best wel goed voor je doorrekenen qua kosten en startegie etc. Geef je aan dat je bij DeGiro belegt.
In de toekomst kijken kan niemand.
En weet dat veel beleggers ook een gedeelte in [b]vastgoed, goud etc beleggen om hun portefeuille gebalanceerd te hebben. De meesten stoppen niet al hun geld in 1 tracker. [/b]
ChatGTP kan je daar bij helpen. Die kan een heel plan voor je maken, die je zelf als leidraad kunt gebruiken om uit te zoeken of dat is wat je wil.
Het zijn risicoproducten maar ik heb er goed geld mee verdiend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nooit in certificaten gaan zitten als leek, zie ze maar eens te verkopen en waarde en uitkering zijn praktisch volledig afhankelijk van, naar jouw voorbeeld, van de Rabobank.
Kijk eens via https://marketviewer.equiduct.com/quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:32 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Beleggen in nep. Heb rond 12:00 31000 postnl aandelen gekocht. Zie je niks van terug in volume op euronext
Aandeel "jackpot"?quote:
Gefeliciteerd! Opties PLT ook (waarom ze nog steeds geen SIG of zo heten, is mij een volslagen raadsel)quote:
Wat moet ik me voorstellen bij Disruptive Technology?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef HiZ het volgende:
Lyxor MSCI Disruptive Technology ESG filtered ucits etf
62.500
Techfondsenquote:Op vrijdag 19 september 2025 10:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij Disruptive Technology?
Vanmorgen flink wat short put's PLT (Signify) sept uitoefenprijs 23. Kijken wat het wordt voor de gein: dit weekeind voor niks de beest uithangen, of de aandelen in ontvangst nemen. Koers Signify nu: 23.12
S&P 500 en Healthcare ETF hebben veel overlap.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef HiZ het volgende:
OK, we zijn weer een stapje verder. Tentatief zou dit het kunnen worden :
iShares core S&P 500 ucits etf
¤125.000
iShares Healthcare innovation ucits etf
¤62.500
Xtrackers MSCI Healthcare ucits etf
¤62.500
VanEck Defense ucits etf
¤125.000
iShares digitalization ucits etf
¤62.500
62.500
Of ben ik helemaal op het foute spoor zo?
Zou het bij max 3 ETF’s houden.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef HiZ het volgende:
¤125.000
¤62.500
¤62.500
VanEck Defense ucits etf
¤125.000
¤62.500
62.500
Ik zou al die sector-specifieke etfs eruit gooien. In feite zeg je dat je denkt dat de markt op dit moment die specifieke sectoren waarschijnlijk verkeerd geprijsd heeft en jij wel weet dat ze binnenkort gaan outperformen. Dat lijkt me persoonlijk sterk. Zoals je zelf zegt:quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef HiZ het volgende:
¤125.000
¤62.500
¤62.500
VanEck Defense ucits etf
¤125.000
¤62.500
62.500
Ze hebben bovendien ook vaak nog eens een betrekkelijk hoge TER.quote:Ik heb een aversie tegen timen van de markt, gewoon omdat ik de markt niet echt ken.
World ETF is ook 60-65% S&P500 maar dan zonder dat rendement dankzij zwakke economieën.quote:Op zaterdag 20 september 2025 15:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou al die sector-specifieke etfs eruit gooien. In feite zeg je dat je denkt dat de markt op dit moment die specifieke sectoren waarschijnlijk verkeerd geprijsd heeft en jij wel weet dat ze binnenkort gaan outperformen. Dat lijkt me persoonlijk sterk. Zoals je zelf zegt:
[..]
Ze hebben bovendien ook vaak nog eens een betrekkelijk hoge TER.
Edit: En zoals vvdjemoeder hieronder inderdaad zegt, zou ik ook de S&P500 los laten. Je introduceert daarmee extra politiek en valuta risico waar niks tegenover staat.
Als je in de wereld wil zitten kun je moeilijk fout gaan met bv. iShares Core MSCI World UCITS of SPDR MSCI World UCITS ETF of eigenlijk willekeurig welke andere met een lage TER.
Of als je gelooft in factor investing kun je bv. denken aan AVWC / AVWS met eventueel AVEM erbij voor emerging markets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |