abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:03:52 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220244219
Gelukkig hier tot in de zomer vast contract.
Maar ook allemaal wel histery hoor: 44% stijging marktprijs obv tijdelijke obstructie kanaal van hormuz. Hier worden mensen schathemeltje rijk van.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:08:17 #202
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220244230
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:03 schreef phpmystyle het volgende:
tijdelijke obstructie kanaal van hormuz.
Weet je ook voor hoe lang?

Het is geen kanaal trouwens.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:17:59 #203
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220244285
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Weet je ook voor hoe lang?

Nee. Duurt vast geen maanden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220244347
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:08 schreef ACT-F het volgende:

Nou het is ook niet bepaald een straat he!
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:37:57 #205
24533 ACT-F
pi_220244362
quote:
81s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Nou het is ook niet bepaald een straat he!
En ook geen laan!

Maar ondertussen worden alle schepen de laan uit gestuurd.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:40:12 #206
24533 ACT-F
pi_220244371
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Duurt vast geen maanden.
Dat dachten de Russen ook toen ze Oekraïne binnenvielen.
pi_220244377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
De meeste werkenden hebben inderdaad niet hetzelfde inkomen als mij, maar een hoger inkomen.
Men geeft liever tienduizenden euro's uit aan een dure keuken of badkamer dan dat er een paar duizend euro aan isolatie wordt besteed.

Maar ik hoor ze straks wel weer jammeren als de gasprijzen ¤2 en hoger zijn.
Mensen met een appartement moeten aan de stadswarmte. Dat is niet alleen heel duur, maar ook gekoppeld aan de aardgasprijs, alhoewel die allemaal op restwarmte zouden moeten draaien, met bijstook van biomassa. Dat heb ik helaas ook, waardoor ik al twee jaar in de kou zit.
pi_220244397
De doorgang bij Hormuz is ook niet dicht, want Iran wil ook olie en gas verkopen, maar er worden wat "vijandelijke" schepen aangevallen, waardoor de verzekeringen geëxplodeerd zijn en de bemanningen hun leven niet meer zeker zijn.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 08:45:37 #209
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220244398
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik wilde een tijdje geleden contract afkopen en overstappen op variabel. Uiteindelijk niet gedaan gelukkig. Vaste contract loopt nu af op 14 oktober. Hopelijk is het tegen die tijd weer genormaliseerd. :X
Bij mij ergens in juni/juli dan hoop ik ook dat het wat normaliseert.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220244428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom hou je mij verantwoordelijk voor het struisvogel gedrag van andere woningeigenaren?

Alle woningen die ik in eigendom krijg zal ik verduurzamen en gasloos maken. Woningen van anderen zijn primair de verantwoordelijkheid van die andere eigenaren. Daarbij deel ik graag mijn tips en ervaringen en doe ik mijn best om het voor die anderen makkelijker te maken.

In dat "makkelijker maken" heb ik al vele honderden uren gestoken waar het gaat om de netbeheerders aanspreken op hun leugens en pogingen tot oplichting en misleiding.
Je helpt mensen geld te besparen op hun energiekosten. Niks mis mee, maar als het om het geld gaat, moet je niet zeggen dat je het doet voor het klimaat. Of de netcongestie.

En niet iedereen heeft daar de mogelijkheden voor, zoals @ACT-F ook al zei. Dus het is vrij asociaal om dan neer te kijken op iedereen die niet hetzelfde doen en te zeggen dat zij niks over hebben voor het klimaat. En nee, als iedereen dat zou doen, kun je de fossiele brandstoffen nog steeds niet uitbannen.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 10:42:17 #211
24533 ACT-F
pi_220245297
quote:
Gasprijs stijgt met nog eens 16 procent door oorlog in Midden-Oosten

De gasprijs is dinsdagochtend met nog eens 16 procent gestegen als gevolg van de onrust in het Midden-Oosten. De prijsstijging komt boven op de grote prijsstijgingen van maandag.

De prijs steeg op de Amsterdamse gasbeurs met 16 procent, tot meer dan 50 euro per megawattuur. Maandag was de prijs al met 36 procent gestegen door zorgen over de verstoringen van de gastoevoer, doordat het conflict in het Midden-Oosten zich uitbreidde.

Qatar, een grote producent van vloeibaar gas (lng), heeft de productie stilgelegd nadat energiecentrales waren aangevallen door Iraanse drones. Iran voert zulke tegenaanvallen uit na aanvallen door de Verenigde Staten en Israël.

Qatar is een van de belangrijkste wereldwijde leveranciers van lng, samen met de Verenigde Staten en Australië. Het gastransport was al stil komen liggen na de Amerikaans-Israëlische aanvallen, doordat Iran de Straat van Hormuz blokkeerde. Dat is een nauwe zeestraat waar het gas doorheen wordt vervoerd.

Overigens merken huishoudens met een vast of variabel energiecontract de stijging van de gasprijzen niet direct. Dat gebeurt pas als energieleveranciers in Nederland de prijzen doorberekenen. "Energieleveranciers kopen gas vaak vooraf in, waardoor kortetermijnbewegingen op de markt niet meteen effect hebben op de energierekening", schrijft branchevereniging Energie-Nederland. Maar een dynamisch contract volgt de marktprijzen, dus mensen met zo'n contract merken het gelijk in hun tarieven.

Langdurige onrust in het Midden-Oosten kan tot stijgende energieprijzen en hogere inflatie leiden, waarschuwt de Europese Centrale Bank (ECB). Een escalerend conflict in het Midden-Oosten is een van de belangrijkste scenario's waar de ECB rekening mee houdt.
https://www.nu.nl/economi(...)n-midden-oosten.html
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 10:42:56 #212
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220245303
Wie zegt dan dat ie het voor het klimaat doet? Ik in ieder geval niet, het hele klimaat kan me gestolen worden. Daar doe ik het niet voor in ieder geval.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 3 maart 2026 @ 10:43:59 #213
24533 ACT-F
pi_220245314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Wie zegt dan dat ie het voor het klimaat doet? Ik in ieder geval niet, het hele klimaat kan me gestolen worden. Daar doe ik het niet voor in ieder geval.
Keine Klimaanlage? :')
pi_220245427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, jij zegt eerlijk dat je het alleen voor jezelf doet.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 11:43:31 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_220245675
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Keine Klimaanlage? :')
:') Klar haben wir zuhause Klimaanlagen. Sogar 4. Oder 5, wenn man die Wärmepumpe auch mit zählt.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 11:44:24 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_220245682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, jij zegt eerlijk dat je het alleen voor jezelf doet.
Precies. Als dat voordelig is voor anderen, helemaal top. Als dat nadelig is voor anderen, net zo helemaal top.
pi_220245891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mensen met een appartement moeten aan de stadswarmte. Dat is niet alleen heel duur, maar ook gekoppeld aan de aardgasprijs, alhoewel die allemaal op restwarmte zouden moeten draaien, met bijstook van biomassa. Dat heb ik helaas ook, waardoor ik al twee jaar in de kou zit.
Dat hoeft helemaal niet. Ook appartementengebouwen kunnen prima op een warmtepomp draaien.
pi_220245985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je helpt mensen geld te besparen op hun energiekosten. Niks mis mee, maar als het om het geld gaat, moet je niet zeggen dat je het doet voor het klimaat. Of de netcongestie.

En niet iedereen heeft daar de mogelijkheden voor, zoals @:ACT-F ook al zei. Dus het is vrij asociaal om dan neer te kijken op iedereen die niet hetzelfde doen en te zeggen dat zij niks over hebben voor het klimaat. En nee, als iedereen dat zou doen, kun je de fossiele brandstoffen nog steeds niet uitbannen.
Ik doe het voor zowel klimaat als netcongestie als ook de portemonnee.

Als ik het alleen voor de portemonnee deed, had ik niet al een paar jaar een dynamisch energiecontract. Want met veel zonnepanelen en hoog verbruik op de duurste winterdagen is dat niet het voordeligste. Ik heb bewust een dynamisch contract gekozen omdat het een extra motivatie is om zowel de netcongestie als de klimaatimpact te beperken.
De goedkoopste uren zijn namelijk de uren waarop er (landelijk gezien) veel stroom beschikbaar is en weinig stroom wordt afgenomen.

Ik probeer zoveel mogelijk van die goedkopere uren met eigen stroomproductie gebruik te maken.
En ik ben er ook helemaal niet rouwig om dat de salderingsregeling verdwijnt. Ik hoef niet rijk te worden van mijn zonnepanelen.

In de volgende stappen zal een thuisaccu zeker aan bod komen (maar het nieuwe dak heeft meer prioriteit, huidige dak zit aan einde levensduur). Dan kan ik het net nog meer ontlasten en nog meer gebruik maken van de uren waarop er een overvloed aan groene stroom is en de klimaatimpact van mijn energieverbruik dus minimaal is.

En ja, ook een elektrische auto komt steeds meer in beeld. Huidige wagen is aardig op leeftijd en tweedehands elektrische auto's komen steeds meer in financieel bereik voor een iets-minder-dan-modaal verdiener. Als mn huidige auto het nog een jaar of 2 volhoudt, dan wordt de aanschaf haalbaar.
pi_220246000
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En je gaat ervan uit dat iedereen een eigen woning heeft waar die naar hartelust kan sleutelen met aangeboren technische vaardigheden?
Nee, ik ga er vanuit dat elke woning een eigenaar heeft. Jij doet wederom zomaar een onjuiste en ongefundeerde aanname om het maar in je "kan allemaal niet" straatje te laten passen.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 13:30:30 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_220246813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als ik het alleen voor de portemonnee deed, had ik niet al een paar jaar een dynamisch energiecontract. Want met veel zonnepanelen en hoog verbruik op de duurste winterdagen is dat niet het voordeligste. Ik heb bewust een dynamisch contract gekozen omdat het een extra motivatie is om zowel de netcongestie als de klimaatimpact te beperken.
De goedkoopste uren zijn namelijk de uren waarop er (landelijk gezien) veel stroom beschikbaar is en weinig stroom wordt afgenomen.

Ik probeer zoveel mogelijk van die goedkopere uren met eigen stroomproductie gebruik te maken.
En ik ben er ook helemaal niet rouwig om dat de salderingsregeling verdwijnt. Ik hoef niet rijk te worden van mijn zonnepanelen.

In de volgende stappen zal een thuisaccu zeker aan bod komen (maar het nieuwe dak heeft meer prioriteit, huidige dak zit aan einde levensduur). Dan kan ik het net nog meer ontlasten en nog meer gebruik maken van de uren waarop er een overvloed aan groene stroom is en de klimaatimpact van mijn energieverbruik dus minimaal is.

En ja, ook een elektrische auto komt steeds meer in beeld. Huidige wagen is aardig op leeftijd en tweedehands elektrische auto's komen steeds meer in financieel bereik voor een iets-minder-dan-modaal verdiener. Als mn huidige auto het nog een jaar of 2 volhoudt, dan wordt de aanschaf haalbaar.
EV rijdt briljant. Als je dan ook nog thuis kunt laden én een groot deel van het jaar op zonne-energie dan ben je echt spek koper.
pi_220246826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet. Ook appartementengebouwen kunnen prima op een warmtepomp draaien.
Theoretisch misschien wel, in de praktijk is dat niet zo makkelijk. En de regering wil dat we allemaal aan de stadswarmte gaan.
pi_220246856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je dat zelf graag doet: prima. Waarom je het doet is verder niet belangrijk. Het wordt een andere zaak als je gaat zeggen dat iedereen die niet hetzelfde doet een asociaal is die niet om het klimaat geeft. En dat probeert af te dwingen.

We leven hier in een vrij land.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 13:52:46 #223
24533 ACT-F
pi_220246982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee, ik ga er vanuit dat elke woning een eigenaar heeft. Jij doet wederom zomaar een onjuiste en ongefundeerde aanname om het maar in je "kan allemaal niet" straatje te laten passen.
Je doet hier zelf 2 aannames:

Dat elke woning een eigenaar heeft, wat natuurlijk klopt maar dat hoeft niet de bewoner zelf te zijn en daarmee buiten zijn macht om aanpassingen te verrichten.

Je doet de aanname 'dat het allemaal niet kan straatje te laten passen'. Wederom onjuist, want men wil wel maar kan niet omdat de bewoner niet de eigenaar is. Daarnaast is er de technische beperking qua fysieke ruimte in het gebouw, de kosten die daarbij gepaard gaan en ruimte op het elektriciteitsnet.

Beticht anderen niet van aannames als je zelf nóg meer aannames doet. Ik mis zelfreflectie.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 14:33:16 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_220247190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Theoretisch misschien wel, in de praktijk is dat niet zo makkelijk. En de regering wil dat we allemaal aan de stadswarmte gaan.
Nee, praktisch ook. Zus van mn moeder woont in zo'n appartementencomplex.
pi_220247196
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, praktisch ook. Zus van mn moeder woont in zo'n appartementencomplex.
Dat hebben ze zo gebouwd? Is dat koop of huur?
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 14:52:11 #226
16180 crew  CoolGuy
pi_220247307
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat hebben ze zo gebouwd? Is dat koop of huur?
Dat hebben ze zo gebouwd. Gebouw is uit 2024. Dat is een huurappartement.
pi_220247355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat hebben ze zo gebouwd. Gebouw is uit 2024. Dat is een huurappartement.
Als het al bestaat is dat een groter probleem.
pi_220247419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
EV rijdt briljant. Als je dan ook nog thuis kunt laden én een groot deel van het jaar op zonne-energie dan ben je echt spek koper.
Weet ik, maar ik weiger te lenen voor een auto. Dus de EV moet wachten tot er voldoende aanschaf budget is.
pi_220247437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De regering hoeft die stadsverwarming helemaal niet perse. Dat zijn de gemeentes die zwichten voor de lobby van energieleveranciers
pi_220247452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je dat zelf graag doet: prima. Waarom je het doet is verder niet belangrijk. Het wordt een andere zaak als je gaat zeggen dat iedereen die niet hetzelfde doet een asociaal is die niet om het klimaat geeft. En dat probeert af te dwingen.

We leven hier in een vrij land.
Maar waarom post je dit? Ik heb niemand asociaal genoemd oid. Dat verzin jij er bij.

Ik heb alleen gemeld dat wanneer "we" in plaats van 20 jaar ouwehoeren wat voortvarender aan de slag waren gegaan er nu veel minder behoefte was aan fossiele energie en dus ook veel minder "last" van de huidige gebeurtenissen in het Midden Oosten.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:16:26 #231
16180 crew  CoolGuy
pi_220247456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als het al bestaat is dat een groter probleem.
Nou, zij woont er dus het bestaat. En met haar nog een heleboel meer mensen. Voor hun is het geen probleem. Voor jou ook niet want jij woont er niet. Indien wel een probleem voor jou, ja, jammer dan.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:17:48 #232
16180 crew  CoolGuy
pi_220247462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Weet ik, maar ik weiger te lenen voor een auto. Dus de EV moet wachten tot er voldoende aanschaf budget is.
Nee lenen voor een auto is kut. Gewoon zelf kopen. Hebben wij (lees; ik :') ) ook gedaan. Niet nieuw uiteraard, stonden 23.000km op de teller, uit 2022.
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 15:18:28 #233
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220247464
Lenen voor een auto is een van de meest domme dingen die je kan doen op financieel gebied.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:20:04 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_220247475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Lenen voor een auto is een van de meest domme dingen die je kan doen op financieel gebied.
Yes. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan hele volksstammen mensen.
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 15:22:35 #235
pi_220247494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Yes. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan hele volksstammen mensen.
Wat dacht je van de wildgroei van private lease.

Dat is omdat mensen nou eenmaal een dikkere auto dan de buurman willen hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:23:28 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_220247501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Das nog dommer. Dan huur je effectief een auto en aan het eind heb je niks.
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 15:24:56 #237
pi_220247512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Das nog dommer. Dan huur je effectief een auto en aan het eind heb je niks.
En betaal je de afschrijving voor de fabrikant/lease maatschappij.

Maar je rijdt wel altijd een "dikke nieuwe auto"
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:25:29 #238
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220247515
quote:

[..]

Ik heb zo'n buurvrouw. Gescheiden, 2 kinderen, parttime baantje in de zorg. Maar wel met een Mercedes. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 15:34:40 #239
pi_220247572
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb zo'n buurvrouw. Gescheiden, 2 kinderen, parttime baantje in de zorg. Maar wel met een Mercedes. :')
Ongetwijfeld een A of B met de kleinste motor die er is
  dinsdag 3 maart 2026 @ 15:35:27 #240
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220247577
quote:

[..]

Ik heb die neiging niet.

Gelukkig maar, want aangezien bij de diverse buren een BWM 740i, Volvo XC90, Mercedes S450 en zulks voor de deur staan, zou dat een prijzige grap worden 😱

Gelukkig ben ik tevreden met mijn Renault Clio 2 uit 2006.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 15:38:23 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220247592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ongetwijfeld een A of B met de kleinste motor die er is
Nog steeds een grotere motor dan die van de C1 waar mevr. Xpompompomx in rondrijdt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 3 maart 2026 @ 15:48:43 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220247655
twitter
pi_220248024
quote:
"Energieleveranciers kopen gas vaak vooraf in, waardoor kortetermijnbewegingen op de markt niet meteen effect hebben op de energierekening",
Hahaha!

Zondagochtend Budget Energie verlengd voor 1,20 euro per kuub.

Als ik nu kijk: Gas ¤ 1,42255 / m³

Hou toch op man _O-
pi_220248102
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hou toch op man _O-
Ze zijn pas net begonnen, Europa staat voor een 'Perfect storm' :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:37:55 #245
24533 ACT-F
pi_220248158
quote:

[..]
Hahaha!

Hou toch op man _O-
Logisch, want de prijs voor nieuwe klanten kan alleen met de dagprijs bepaald worden.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 16:40:27 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_220248174
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:42:46 #247
24533 ACT-F
pi_220248195
Overheid blij, want hogere prijzen = meer btw :9
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 16:56:36 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_220248368
Ik ben ook blij. *O*
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:07:37 #249
24533 ACT-F
pi_220249455
quote:
Nieuw energiecontract is in anderhalve dag honderden euro's duurder geworden

Wie een nieuw energiecontract wil, moet er rekening mee houden dat de prijzen sinds maandagochtend hard zijn gestegen. Voor een gemiddeld huishouden is een energiecontract in anderhalve dag honderden euro's duurder geworden.

De gevolgen van de situatie in het Midden-Oosten voelen consumenten direct in hun portemonnee. Dat blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Keuze.nl. Branchevereniging Energie-Nederland publiceerde maandag nog dat consumenten voorlopig geen last zullen hebben van de stijgende energieprijzen. Dat blijkt nu dus niet op te gaan voor mensen met een aflopend energiecontract.

Veel energieleveranciers hebben de cashbacks verlaagd en gastarieven verhoogd. Een aantal leveranciers heeft zelfs tijdelijk het aanbod teruggetrokken. Dat heeft als gevolg dat de prijzen bij alle energieleveranciers behoorlijk oplopen. Dat ziet ook Pim Holstvoogd, energie-expert bij vergelijker Independer. Tegen NU.nl zegt hij dat er meerdere scenario's zijn om rekening mee te houden.

"We merken dat energiemaatschappijen de afgelopen dagen regelmatig hun tarieven veranderen. De prijsstijgingen zijn nog niet schokkend hoog, maar we zien wel een stijgende lijn." Met een vast contract heb je daar niet direct last van. Voor iedereen met een variabel contract hangt het af van wat voor soort contract je hebt afgesloten, en of de tarieven iedere maand, kwartaal of halfjaarlijks veranderen.

Als je vaste contract binnenkort afloopt, is het belangrijk om goed op de prijzen te letten. "Hoe langer je wacht, hoe onzekerder het is of je dat ook voor een goede prijs kunt doen", zegt Holstvoogd. Hij voegt toe dat je kunt afwachten tot de situatie kalmeert, maar dat dat geen garantie is voor een lagere prijs. "Meer rust zie je meteen terug in de prijzen, maar dat weten we niet zeker. Daarom raadt hij aan niet te wachten als je zekerheid zoekt."
https://www.nu.nl/economi(...)uurder-geworden.html
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:28:16 #250
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220249605
quote:

[..]
Hahaha!

Hou toch op man _O-
Dat geld alleen bij verlagingen.

Maar gvd ik zit nog variabel vanwege nieuwbouw en wilde in mei vast contract gaan afsluiten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')