Dat hebben ze zo gebouwd. Gebouw is uit 2024. Dat is een huurappartement.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben ze zo gebouwd? Is dat koop of huur?
Als het al bestaat is dat een groter probleem.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat hebben ze zo gebouwd. Gebouw is uit 2024. Dat is een huurappartement.
Weet ik, maar ik weiger te lenen voor een auto. Dus de EV moet wachten tot er voldoende aanschaf budget is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
EV rijdt briljant. Als je dan ook nog thuis kunt laden én een groot deel van het jaar op zonne-energie dan ben je echt spek koper.
De regering hoeft die stadsverwarming helemaal niet perse. Dat zijn de gemeentes die zwichten voor de lobby van energieleveranciersquote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Theoretisch misschien wel, in de praktijk is dat niet zo makkelijk. En de regering wil dat we allemaal aan de stadswarmte gaan.
Maar waarom post je dit? Ik heb niemand asociaal genoemd oid. Dat verzin jij er bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je dat zelf graag doet: prima. Waarom je het doet is verder niet belangrijk. Het wordt een andere zaak als je gaat zeggen dat iedereen die niet hetzelfde doet een asociaal is die niet om het klimaat geeft. En dat probeert af te dwingen.
We leven hier in een vrij land.
Nou, zij woont er dus het bestaat. En met haar nog een heleboel meer mensen. Voor hun is het geen probleem. Voor jou ook niet want jij woont er niet. Indien wel een probleem voor jou, ja, jammer dan.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als het al bestaat is dat een groter probleem.
Nee lenen voor een auto is kut. Gewoon zelf kopen. Hebben wij (lees; ikquote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weiger te lenen voor een auto. Dus de EV moet wachten tot er voldoende aanschaf budget is.
Yes. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan hele volksstammen mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Lenen voor een auto is een van de meest domme dingen die je kan doen op financieel gebied.
Wat dacht je van de wildgroei van private lease.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Yes. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan hele volksstammen mensen.
Das nog dommer. Dan huur je effectief een auto en aan het eind heb je niks.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat dacht je van de wildgroei van private lease.
Dat is omdat mensen nou eenmaal een dikkere auto dan de buurman willen hebben.
En betaal je de afschrijving voor de fabrikant/lease maatschappij.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das nog dommer. Dan huur je effectief een auto en aan het eind heb je niks.
Ik heb zo'n buurvrouw. Gescheiden, 2 kinderen, parttime baantje in de zorg. Maar wel met een Mercedes.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een A of B met de kleinste motor die er isquote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb zo'n buurvrouw. Gescheiden, 2 kinderen, parttime baantje in de zorg. Maar wel met een Mercedes.
Ik heb die neiging niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog steeds een grotere motor dan die van de C1 waar mevr. Xpompompomx in rondrijdt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een A of B met de kleinste motor die er is
Hahaha!quote:"Energieleveranciers kopen gas vaak vooraf in, waardoor kortetermijnbewegingen op de markt niet meteen effect hebben op de energierekening",
Ze zijn pas net begonnen, Europa staat voor een 'Perfect storm'quote:
Logisch, want de prijs voor nieuwe klanten kan alleen met de dagprijs bepaald worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hahaha!
Zondagochtend Budget Energie verlengd voor 1,20 euro per kuub.
Als ik nu kijk: Gas ¤ 1,42255 / m³
Hou toch op man
https://www.nu.nl/economi(...)uurder-geworden.htmlquote:Nieuw energiecontract is in anderhalve dag honderden euro's duurder geworden
Wie een nieuw energiecontract wil, moet er rekening mee houden dat de prijzen sinds maandagochtend hard zijn gestegen. Voor een gemiddeld huishouden is een energiecontract in anderhalve dag honderden euro's duurder geworden.
De gevolgen van de situatie in het Midden-Oosten voelen consumenten direct in hun portemonnee. Dat blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Keuze.nl. Branchevereniging Energie-Nederland publiceerde maandag nog dat consumenten voorlopig geen last zullen hebben van de stijgende energieprijzen. Dat blijkt nu dus niet op te gaan voor mensen met een aflopend energiecontract.
Veel energieleveranciers hebben de cashbacks verlaagd en gastarieven verhoogd. Een aantal leveranciers heeft zelfs tijdelijk het aanbod teruggetrokken. Dat heeft als gevolg dat de prijzen bij alle energieleveranciers behoorlijk oplopen. Dat ziet ook Pim Holstvoogd, energie-expert bij vergelijker Independer. Tegen NU.nl zegt hij dat er meerdere scenario's zijn om rekening mee te houden.
"We merken dat energiemaatschappijen de afgelopen dagen regelmatig hun tarieven veranderen. De prijsstijgingen zijn nog niet schokkend hoog, maar we zien wel een stijgende lijn." Met een vast contract heb je daar niet direct last van. Voor iedereen met een variabel contract hangt het af van wat voor soort contract je hebt afgesloten, en of de tarieven iedere maand, kwartaal of halfjaarlijks veranderen.
Als je vaste contract binnenkort afloopt, is het belangrijk om goed op de prijzen te letten. "Hoe langer je wacht, hoe onzekerder het is of je dat ook voor een goede prijs kunt doen", zegt Holstvoogd. Hij voegt toe dat je kunt afwachten tot de situatie kalmeert, maar dat dat geen garantie is voor een lagere prijs. "Meer rust zie je meteen terug in de prijzen, maar dat weten we niet zeker. Daarom raadt hij aan niet te wachten als je zekerheid zoekt."
Dat geld alleen bij verlagingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hahaha!
Zondagochtend Budget Energie verlengd voor 1,20 euro per kuub.
Als ik nu kijk: Gas ¤ 1,42255 / m³
Hou toch op man
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |