Ja, doe maar een algemeen asielzoekers, moslims en transgender topic, er zijn users die echt alleen maar op deze onderwerpen reageren, een mening over iets anders hebben ze nooit.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 00:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het zo wel heel fijn zijn als er een apart forum was voor de vreemdelingenhaat, wat dat begint wel heel irritant te worden.

waarom altijd maar respect moeten hebben ? Als iemand Friesland een achtergesteld gebied vindt - dan moeten wij Friezen dat maar slikken. Maar als we ook maar 1 vinger wijzen naar de massale tsunami aan moslims aka theedoeken - dan is het ' foei, mag niet. Rassenhaat. Weg.' Ik heb 0 problemen met moslims. Zolang ze lekker hun eigen ding doen in hun eigen zandbak en geen torens binnenvliegen of hier rondwaggelen. Misschien dat julie hier de multiculturele brei omarmen - maar dat doet lang niet iedereen. Het doet pijn aan mn ogen dat Nederland langaam in een moslimland veranderd. Gaan we lekker hypocriet bevrijdingsdag vierenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is dat er van vreemdelingenhaat amper sprake is maar vanuit een bepaalde hoek sommige users alle kritiek op onderwerpen zoals migratie of de Islam gecensureerd willen zien worden.
Als we het geklaag van de user @:Aberkullie als voorbeeld nemen: verwijzen naar vrouwen een hoofddoek als 'theedoeken' is getuigt van weinig respect. Maar heeft helemaal niets te maken met rassenhaat. Moslims zijn namelijk als groep geen 'ras'.
Zo zien we dus weer hoe het wordt racisme hier wordt misbruikt om in te steken op censuur.
[..]
Waarom ga je niet gewoon de discussie aan? Daar is een forum immers voor bedoelt. Het is nogal raar om topics te vermijden als er dingen instaan waar jij het niet mee eens bent of wellicht zelfs aanstoot aan neemt. Dat wekt namelijk de indruk alsof je hier alleen maar bent voor een circle jerk met geestverwanten.

Je hoort regelmatig over "Article 1", uit de Amerikaanse grondwet, dat je alles moet kunnen zeggen. In de VS.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
Het is ook een stukje verwachtingsmanagement waar het aan ontbreekt, en daarmee kijk ik met een voorzichtig oog naar de moderatie.
Er is lang op FOK! - maar eigenlijk maatschappijbreed - toegestaan en genormaliseerd dat voor bepaalde groepen (dikwijls progressief) onwelgevallige reacties gemodereerd of gecanceld werden. We zien een voorzichtige kentering komen. Maar het blijft terugkomen: reacties die niet binnen het mainstream narratief passen (NPO) dienen verwijderd te worden. En het liefst de auteur ook.
Dat is niet normaal.
We hebben daar zelf een hele specifieke wet over (strafrecht, geen civiel recht):quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Helaas is die verwaterd sinds Wilders de PVV heeft opgericht.quote:Artikel 137d
1
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2
Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

Niemand stelt dat je altijd maar respect moet hebben, alleen de manier waarop je dingen verwoord kan een groot verschil maken. Als je gaat schelden of sneren via spottende of denigrerende termen dan is dat al snel in strijdt met de FOK! policy.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:03 schreef Apotheose het volgende:
[..]
waarom altijd maar respect moeten hebben ? Als iemand Friesland een achtergesteld gebied vindt - dan moeten wij Friezen dat maar slikken. Maar als we ook maar 1 vinger wijzen naar de massale tsunami aan moslims aka theedoeken - dan is het ' foei, mag niet. Rassenhaat. Weg.' Ik heb 0 problemen met moslims. Zolang ze lekker hun eigen ding doen in hun eigen zandbak en geen torens binnenvliegen of hier rondwaggelen. Misschien dat julie hier de multiculturele brei omarmen - maar dat doet lang niet iedereen. Het doet pijn aan mn ogen dat Nederland langaam in een moslimland veranderd. Gaan we lekker hypocriet bevrijdingsdag vieren![]()
Oh en volgens mij is er nog steeds vrijheid van meningsuiting hier. Dus bij deze: mijn ongezouten mening. Doe ermee wat je wilt
Wat we vooral zien is dat je de definitie van de term 'rassenhaat' niet helemaal lijkt te begrijpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik kots op jouw smerige gedachtengoed

Omdat zoiets verdomde weinig toevoegt. Het kliekje blijft toch wel in hun circlejerk van vreemdelingenhaat rondgaan. Dan maakt niet niet uit hoe vaak hun leugens aangetoond worden en hun retoriek ontleed wordt…quote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon de discussie aan? Daar is een forum immers voor bedoelt. Het is nogal raar om topics te vermijden als er dingen instaan waar jij het niet mee eens bent of wellicht zelfs aanstoot aan neemt. Dat wekt namelijk de indruk alsof je hier alleen maar bent voor een circle jerk met geestverwanten.

Het is ook wel storend dat een paar van die types echt in ieder denkbaar topic dat soort gezeik spammen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, doe maar een algemeen asielzoekers, moslims en transgender topic, er zijn users die echt alleen maar op deze onderwerpen reageren, een mening over iets anders hebben ze nooit.
Kunnen ze mooi daar blijven in plaats van zich te verspreiden over tientallen topics.

Inb4 rant over de problemen die je met moslims hebtquote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:03 schreef Apotheose het volgende:
[..]
waarom altijd maar respect moeten hebben ? Als iemand Friesland een achtergesteld gebied vindt - dan moeten wij Friezen dat maar slikken. Maar als we ook maar 1 vinger wijzen naar de massale tsunami aan moslims aka theedoeken - dan is het ' foei, mag niet. Rassenhaat. Weg.' Ik heb 0 problemen met moslims.
Niet elke donkerbruine en stinkende mening verdient een podium. Laat staan er recht op te hebben.quote:Zolang ze lekker hun eigen ding doen in hun eigen zandbak en geen torens binnenvliegen of hier rondwaggelen. Misschien dat julie hier de multiculturele brei omarmen - maar dat doet lang niet iedereen. Het doet pijn aan mn ogen dat Nederland langaam in een moslimland veranderd. Gaan we lekker hypocriet bevrijdingsdag vieren![]()
Oh en volgens mij is er nog steeds vrijheid van meningsuiting hier. Dus bij deze: mijn ongezouten mening. Doe ermee wat je wilt

Ah, het is gewoon een sport, om andere mensen zo kwaad mogelijk te maken. En te kijken hoever je daarmee kunt gaan. Ja, dat had ik al verwacht.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tip: als je iemand wil raken laat dan niet blijken dat je zelf ziedend en trillend achter je toetsenbord je reacties tikt

Gelukkig word ik nog steeds kwaad als iemand zijn rassenideologie hier neer denkt te moeten kwakken, dat maakt me ver verheven boven het chemisch afval hierquote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tip: als je iemand wil raken laat dan niet blijken dat je zelf ziedend en trillend achter je toetsenbord je reacties tikt

Hier projecteer je weer iets wat overduidelijk niet klopt. Wellicht zit daar het probleemquote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het is prima dat jij wellicht positief aankijkt tegen onderwerpen zoals migratie en de Islam of in elk geval de zorgen niet deelt die anderen daar wel over hebben. Users hebben alle recht kritiek te uiten binnen de grenzen die zijn gesteld door de FOK! policy. Met 'vreemdelingenhaat' heeft dat helemaal niets te maken.

Volgens mij willen de meesten hier achterover leunen en aanschouwen hoe de VS en Rusland er met de knikkers vandoor gaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ondertussen gooien ze bij voorkeur wel alles in de uitverkoop voor Poetin.

Vooral dit inderdaad. Echt een ziekelijke obsessie waar je een leuk psychologisch onderzoek tegen aan kan gooienquote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, doe maar een algemeen asielzoekers, moslims en transgender topic, er zijn users die echt alleen maar op deze onderwerpen reageren, een mening over iets anders hebben ze nooit.
Kunnen ze mooi daar blijven in plaats van zich te verspreiden over tientallen topics.

Zou kunnen. Die indruk heb ik niet. Ik zie wel een aantal zeer luidruchtige pro-Russische trollen die keer op keer met ranzige praat komen…quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Volgens mij willen de meesten hier achterover leunen en aanschouwen hoe de VS en Rusland er met de knikkers vandoor gaan.

Wellicht had Hillary Clinton met haar “basket of deplorables” toch wel een punt. Het is een groep die zichzelf compleet is verloren in haat en angst, waarbij je je sterk af kan vragen of er iets mogelijk is om ze daar ooit weer uit te halen…quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooral dit inderdaad. Echt een ziekelijke obsessie waar je een leuk psychologisch onderzoek tegen aan kan gooien

Neuh, want meer nepnieuws, meer polarisatie, dieper algoritmequote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wellicht had Hillary Clinton met haar “basket of deplorables” toch wel een punt. Het is een groep die zichzelf compleet is verloren in haat en angst, waarbij je je sterk af kan vragen of er iets mogelijk is om ze daar ooit weer uit te halen…

Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
waarbij je je sterk af kan vragen of er iets mogelijk is om ze daar ooit weer uit te halen…

Doorgaans mensen die daar in het echte leven ook zelden tot nooit mee te maken hebben, dat maakt het wel geinig.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Als mensen beginnen te schuimbekken over rondwaggelende oeloeboeloes en theedoeken waarover ze struikelen dan is alle hoop verloren.

Het is toch echt merkbaar dat zelfs normale kritiek op onderwerpen zoals migratie en de Islam enorm gevoelig liggen. Dat wordt door sommigen al snel weggezet als racisme, xenofobie, Islamofobie of dus vreemdelingenhaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hier projecteer je weer iets wat overduidelijk niet klopt. Wellicht zit daar het probleem.
Zorgen of commentaar uiten vind ik helemaal prima, dat doe ik zelf ook.
Het gaat er echter om dat het steeds lomper en lager gaat, je wilt het wellicht niet zien maar de meest ranzige bende komt hier continue voorbij. En ja, daar zit echt een hele stevige dosis vreemdelingenhaat tussen.
En dat hoef ik niet te lezen, het is al naar genoeg als het in topics over hele andere onderwerpen steeds de kop op steekt, dan ga ik het zeker niet actief opzoeken.
En wie heeft hier nu concreet gesteld dat blanke mensen superieur zouden zijn? En op welk vlak eigenlijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het is niet dat bruine mensen veel slechter zijn, het is dat blanke mensen verreweg superieur zijn. White Supremacy.
Tja, het zijn toch thema's die ook geregeld in de media opduiken en dus hier besproken worden. Anderen hebben deze focus weer op andere onderwerpen zoals rechts/Wilders/Trump/Orban/etc. Is dat dan ook een ziekelijke obsessie te noemen?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooral dit inderdaad. Echt een ziekelijke obsessie waar je een leuk psychologisch onderzoek tegen aan kan gooien
Ah, bijvoorbeeld vanwege kritiek op de Islam en/of mensen met een hoofddoek? Als je enige historische kennis zou hebben zou je weten dat Hitler zelf nogal gecharmeerd was van de Islam. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:35 schreef Aberkullie het volgende:
Hitler mocht willen dat hij in zijn tijd zulke trouwe volgelingen had, dat had het hem een stuk gemakkelijker gemaakt
quote:Hitler is reported to have contrasted Islam with Christianity, which he described as "weak," "flabby," and "meek." In contrast, he saw Islam as a "strong," "aggressive," and "practical" faith that was more suited to the "Germanic temperament." He purportedly lamented that the Germanic peoples had not been converted to Islam after the Battle of Tours in 732 CE, claiming that an "Islamized Germany" would have conquered the world.
Bron: Google Gemini

Die indruk heb ik juist niet. Er lopen een paar uitzonderingen rond die snappen dat je niet heel Rusland naar de maan kunt schieten en dat we het niet gaan rooien met een "STOP RUSLAND, wat jij doet is fout en alles moet weer terug naar hoe het was op het moment van onze keuze!".quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou kunnen. Die indruk heb ik niet. Ik zie wel een aantal zeer luidruchtige pro-Russische trollen die keer op keer met ranzige praat komen…

Dat denk ik ook. En dan kan je je weer afvragen in hoeverre je die een podium moet bieden.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Als mensen beginnen te schuimbekken over rondwaggelende oeloeboeloes en theedoeken waarover ze struikelen dan is alle hoop verloren.
Vervolgens vrolijk melden dat ze 'nul problemen hebben met moslims'.

Waarom ligt kritiek op de Islam toch zo gevoelig? Kun je daar een paar concrete argumenten voor geven?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Vervolgens vrolijk melden dat ze 'nul problemen hebben met moslims'.

Er is vanochtend weer een voorbeeld van wat ik noem aan het oreren in het topic.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die indruk heb ik juist niet. Er lopen een paar uitzonderingen rond die snappen dat je niet heel Rusland naar de maan kunt schieten en dat we het niet gaan rooien met een "STOP RUSLAND, wat jij doet is fout en alles moet weer terug naar hoe het was op het moment van onze keuze!".

Trump domineert het wereldtoneel. De gemiddelde moslim of transgender doet dat niet. De gemiddelde moslim of transgender is in tegenstelling tot Trump geen crimineel of seksueel roofdier (hoe graag sommige users dat ook van de meerderheid van de moslimgemeenschap wil denken)quote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is toch echt merkbaar dat zelfs normale kritiek op onderwerpen zoals migratie en de Islam enorm gevoelig liggen. Dat wordt door sommigen al snel weggezet als racisme, xenofobie, Islamofobie of dus vreemdelingenhaat.
[..]
En wie heeft hier nu concreet gesteld dat blanke mensen superieur zouden zijn? En op welk vlak eigenlijk?
[..]
Tja, het zijn toch thema's die ook geregeld in de media opduiken en dus hier besproken worden. Anderen hebben deze focus weer op andere onderwerpen zoals rechts/Wilders/Trump/Orban/etc. Is dat dan ook een ziekelijke obsessie te noemen?
[..]
Ah, bijvoorbeeld vanwege kritiek op de Islam en/of mensen met een hoofddoek? Als je enige historische kennis zou hebben zou je weten dat Hitler zelf nogal gecharmeerd was van de Islam. Zie bijvoorbeeld:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |