Trump heeft blijkbaar weer allerlei toezeggingen gedaan aan Poetin. Zoals het er nu naar uitziet moet Oekraïne de gehele Donetsk afstaan in ruil voor een staakt het vuren. Bijzonder hoe we van een ultimatum met sancties naar een nieuw capitulatie voorstel zijn gegaan.quote:Ontmoeting Trump en Poetin op vrijdag in Alaska
President Trump en de president Poetin zullen elkaar aanstaande vrijdag ontmoeten in de Amerikaanse staat Alaska. Dat maakte Trump bekend op zijn social media platform Truth Social. Trump en Poetin zullen elkaar spreken over de oorlog in Oekraine. Meer details over de aanstaande ontmoeting ontbreken nog.
Het is voor het eerst sinds 2019 dat Trump en Poetin elkaar ontmoeten.
https://nos.nl/artikel/2578029
Dat vind ik oprecht nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Merkel staat aan de wieg van een groot deel van deze ellende.
Nope.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:
Het zijn de Amerikanen geweest die dat hebben zitten pushen,
De afgelopen twee decennia heeft Duitsland zichzelf bij voortduring verzwakt door kortzichtige keuzes.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht niet
Merkel en Sarkozy hebben lang de Europese positie verdedigd dat we gewoon kunnen handelen met Rusland én Oekraïne, maar dat wij Oekraïne niet zullen opnemen in de Westerse invloedssferen.
Het zijn de Amerikanen geweest die dat hebben zitten pushen, Merkel is daar in mee gegaan en dat vind ik laakbaar. Maar dit probleem is niet initieel veroorzaakt door Europa.
En nog veel meer. Merkel heeft meer bijgedragen aan de ondergang van Europa dan die andere controversiële Duitse politicusquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Merkel staat aan de wieg van een groot deel van deze ellende.
Idd. De weg geplaveid voor onze totale afhankelijkheid van externe actoren als Trump en Poetin en Europa misschien wel terminaal verzwakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nog veel meer. Merkel heeft meer bijgedragen aan de ondergang van Europa dan die andere controversiële Duitse politicus
Welke, precies?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nog veel meer. Merkel heeft meer bijgedragen aan de ondergang van Europa dan die andere controversiële Duitse politicus
Weinig 5-sterrenhotels op een militaire basis, het is geen Navo-top.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:22 schreef ExTec het volgende:
Ze hadden eigenlijk gewoon buiten wat gaten in de grond moeten graven, om te kunnen schijten, hadden ze zich nog meer thuis gevoeld.
[ x ]
Is op de luchthaven zelf. En de delegatie krijgt wel hotels. Denk dat trump geen zin had om daar centen aan uit te geven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Weinig 5-sterrenhotels op een militaire basis, het is geen Navo-top.
De tune van M*A*S*H* over de Korea-oorlog is niet voor niets "Suicide is Painless".quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo is het eigenlijk wel. En eigenlijk onnodig dat het moet. De VS en Rusland offeren over de decennia nogal wat lui op voor oorlog.
Moet je ook eens bv Korea oorlogsveteranen uit de VS horen.
Bij welvaart is het zeker niet nodig maar de mensheid schijnt door veranderingen te moeten gaan die dus schijnbaar door oorlogen (vooral erna) teweeg worden gebracht.
En dat het gros van onze kinderen daar niet voor gemaakt is klopt wel, we hebben ze op een hoger voetstuk staan en willen ze niet in een oorlog duwen voor iets subjectiefs als het vaderland beschermen. Dat werkt niet meer en mensen voelen zich meer mens van de wereld (of continent) dan dat ze vaderlandslievend zijn.
Maar tegelijkertijd als dat zo is dan weet de partij die tegenover je staat en men wel gevechtbereid is dat je zwakker bent, vooral op mankracht in een landoorlog.
En daar wordt momenteel misbruikt van gemaakt.
Ik zie de ingrediënten voor een nieuwe wereldorde oorlog wel steeds meer bij elkaar komen.
...terwijl ook vandaag Rusland gewoon doorgaat met haar aanvallen....quote:Trump said he believes Putin wants to make a deal to end the war in Ukraine, but also that the meeting has a 25% chance of failure.
Ik bedenk dat iemand die vrede wil, tenminste dit toont door bijbehorend handelen te tonen. Het kan natuurlijk zijn dat de wapenbroeders opdracht hebben om tussen 21u30-21u45 alleen hun saluutschoten af te vuren.quote:Deadly fighting on the frontlines of Moscow’s war in Ukraine has not eased despite the talks between Russian President Vladimir Putin and US counterpart Donald Trump in Alaska, due to start in a few hours.
Das een Oostenrijker hequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
VDL?
Of misschien een iets minder controversieel persoon, maar ook niet helemaal frisse, AH?
En Merkel had in 2008 veel sterker in haar schoenen moeten staan tegen George Bush en Jaap de Hoop Scheffer en wel moeten blokkeren dat Oekraïne en Georgië bij de NAVO konden komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afgelopen twee decennia heeft Duitsland zichzelf bij voortduring verzwakt door kortzichtige keuzes.
De Energiewende, ingezet door Merkel (CDU) en later voortgezet door SPD en Groenen, maakte het land afhankelijk van Russisch gas, wat desastreus bleek.
Het defensiebeleid onder CDU/CSU en SPD liet de Bundeswehr verkommeren.
Open migratiebesluiten sinds 2015, gedragen door Merkel en gesteund door Groenen en Linke, veroorzaakten sociale spanningen, woningnood en druk op zorg en onderwijs.
De industrie verzwakte door hoge energieprijzen, strikte milieuregels en een verstikkende bureaucratie, mede opgelegd door Groenen en SPD.
Kortom: een politiek van morele borstklopperij, ideologische koppigheid en economische, militaire en geopolitieke zelfondermijning, waarvoor alle grote partijen medeverantwoordelijk zijn.
Maar Angela Merkels rol in deze ontwikkelingen was centraal en bepalend. Zij was gedurende deze periode de politieke constante in Duitsland en de eindverantwoordelijke die vrijwel alle belangrijke strategische keuzes in die periode mede-vormgaf en goedkeurde.
Wat hebben ze nog te zeggen of te bepalen? Ze kunnen slechts lijdzaam toekijken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Maar even over de secondaire sancties, die de VS (eventueel) wil gaan doorvoeren als het overleg vanavond mislukt.
Vance verwacht van Europa, dat Europa dezelfde tarieven gaat doorvoeren op bijvoorbeeld China en India. maar daar heb ik nog geen Europese leider iets over horen zeggen.
Dus die tarieven gaan we doorvoeren op china en india, ja?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat hebben ze nog te zeggen of te bepalen? Ze kunnen slechts lijdzaam toekijken.
En dan daarmee gewoon vergeten en/of ontkennen dat Rusland de uitvoering gaf aan die schuld door simpelweg Oekraïne binnen te vallen. Eerst rotzooien met commando operaties aan de oostflank en vervolgens met groene mannetjes het afpakken van de Krim. Hoeveel schuld wil je nog hebben te verdelen?quote:The Ukraine conflict is a “situation that should never have started,” US President Donald Trump has said, claiming that “everybody” involved is to blame for the hostilities.
....
I think that we have a situation that should never have started, it should never have started. It didn’t start under me, and for four years it wasn’t even discussed,” he said, suggesting that all parties, including the previous US leadership, were to blame for the enduring hostilities.
“Everything that we did was wrong. Everything that was done was wrong. Everybody’s to blame. Putin’s to blame. They’re all to blame,” he claimed.
Je bent wel heel hard.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afgelopen twee decennia heeft Duitsland zichzelf bij voortduring verzwakt door kortzichtige keuzes.
De Energiewende, ingezet door Merkel (CDU) en later voortgezet door SPD en Groenen, maakte het land afhankelijk van Russisch gas, wat desastreus bleek.
Het defensiebeleid onder CDU/CSU en SPD liet de Bundeswehr verkommeren.
Open migratiebesluiten sinds 2015, gedragen door Merkel en gesteund door Groenen en Linke, veroorzaakten sociale spanningen, woningnood en druk op zorg en onderwijs.
De industrie verzwakte door hoge energieprijzen, strikte milieuregels en een verstikkende bureaucratie, mede opgelegd door Groenen en SPD.
Kortom: een politiek van morele borstklopperij, ideologische koppigheid en economische, militaire en geopolitieke zelfondermijning, waarvoor alle grote partijen medeverantwoordelijk zijn.
Maar Angela Merkels rol in deze ontwikkelingen was centraal en bepalend. Zij was gedurende deze periode de politieke constante in Duitsland en de eindverantwoordelijke die vrijwel alle belangrijke strategische keuzes in die periode mede-vormgaf en goedkeurde.
Als onze meester het ons beveelt, jazeker. Wij op de cuckstoel hebben niks in de melk te brokkelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus die tarieven gaan we doorvoeren op china en india, ja?
Een beetje machteloos schelden verandert niks aan die realiteit.quote:
Er gitzwart negatief inzitten denk ik ook niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje machteloos schelden verandert niks aan die realiteit.
Narratief het favoriete woordje wat ze geleerd hebben van dorpsmongool Gideon van Meijeren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent wel heel hard.
Er was geen noodzaak meer om een defensie apparaat in de benen te houden die 3 - 4% van het BBP kost, de USSR was weg, China was een opkomende economie, en het M-O is ver weg.
Merkel heeft niet kunnen voorkomen dat USA is doorgegaan met het prikken van van Rusland én dat het Europese narratief is geschoven van "Oekraïne is gewoon een land" naar "Oekraine hoort bij de EU". Alle Amerikaanse interventies van vóór 2014 in Oekraïne heeft Merkel niet kunnen voorkomen.
Overigens ben ik geen Merkel fan door haar asiel- en energie politiek.
Ik zit er geheel niet gitzwart negatief in.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er gitzwart negatief inzitten denk ik ook niet.
Maar ben je dan voor 1 grote, sterke EU? Met mss wel een EU leger?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:
Zolang we die realiteit vermijden, hobbelen we in de EU door op dit halfslachtige, heilloze pad.
We zullen met open ogen als samenleving een keuze moeten maken. En om die keuzes te maken hebben we politici nodig die ons deze keuzes en de bijbehorende gevolgen, de voordelen en de nadelen, schetsen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ben je dan voor 1 grote, sterke EU? Met mss wel een EU leger?
Veel mensen zijn dat niet. Maar anderzijds zien we hier wel mensen die voor de rest reuze verbaast zijn dat de EU maar zo zo slachkrachtig is.
Tsja, snuggere… ze zijn aan het kijken of er middels onderhandelingen een staakt het vuren uit kan worden gesleept. Dus dat houdt inderdaad in dat er nog steeds gevochten wordt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:50 schreef Vallon het volgende:
Trump denkt - opnieuw - dat Putin vrede wil... bronnen: cnn
\
[..]
...terwijl ook vandaag Rusland gewoon doorgaat met haar aanvallen....
FAKE NEWS LOSERS en gefaalde keyboardkrijgers! Terwijl jullie op je zolderkamer zuur zitten te zijn over LENINGRAD, een historisch belangrijke stad, trouwens, heel belangrijk, VEEL mensen zeggen dat, ben ik de ENIGE die écht begrijpt hoe de wereld werkt. Niet 1 dag? JULLIE hebben mij élke dag nodig! JULLIE kunnen niet zonder mij! En weet je waarom? Omdat ik jullie HERSENEN huurvrij bewoon. Met een penthouse, trouwens, heel mooi, gouden liften en alles.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:26 schreef oheng het volgende:
Ondertussen, heeft Trump het op Truth Social over Leningrad.
LENINGRAD. Kan er nou echt niet 1 dag voorbij gaan zonder een fucking idiote uitspraak van die totaaldebiel?
1 dag!
Een staakt het vuren is niet in het voordeel van rusland, zie economische situatie, en in de tussentijd kan Oekraine de verdediging op orde brengen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
ze zijn aan het kijken of er middels onderhandelingen een staakt het vuren uit kan worden gesleept.
Atlantisquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
FAKE NEWS LOSERS en gefaalde keyboardkrijgers! Terwijl jullie op je zolderkamer zuur zitten te zijn over LENINGRAD, een historisch belangrijke stad, trouwens, heel belangrijk, VEEL mensen zeggen dat, ben ik de ENIGE die écht begrijpt hoe de wereld werkt. Niet 1 dag? JULLIE hebben mij élke dag nodig! JULLIE kunnen niet zonder mij! En weet je waarom? Omdat ik jullie HERSENEN huurvrij bewoon. Met een penthouse, trouwens, heel mooi, gouden liften en alles.
Als ik zeg Leningrad, dan is dat omdat ik iets weet wat JULLIE niet weten. Misschien moet je even een boek open doen, of beter nog, luister naar mij, de BESTE president ooit, misschien OOIT in de geschiedenis van de mensheid. Biden weet niet eens wat een stad is!
Dus ja, ik heb het over Leningrad. En morgen misschien over Atlantis. Want IK ben Trump. En IK bepaal waar het over gaat.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
FAKE NEWS LOSERS en gefaalde keyboardkrijgers! Terwijl jullie op je zolderkamer zuur zitten te zijn over LENINGRAD, een historisch belangrijke stad, trouwens, heel belangrijk, VEEL mensen zeggen dat, ben ik de ENIGE die écht begrijpt hoe de wereld werkt. Niet 1 dag? JULLIE hebben mij élke dag nodig! JULLIE kunnen niet zonder mij! En weet je waarom? Omdat ik jullie HERSENEN huurvrij bewoon. Met een penthouse, trouwens, heel mooi, gouden liften en alles.
Als ik zeg Leningrad, dan is dat omdat ik iets weet wat JULLIE niet weten. Misschien moet je even een boek open doen, of beter nog, luister naar mij, de BESTE president ooit, misschien OOIT in de geschiedenis van de mensheid. Biden weet niet eens wat een stad is!
Dus ja, ik heb het over Leningrad. En morgen misschien over Atlantis. Want IK ben Trump. En IK bepaal waar het over gaat.
Dat snap ik ook slimmerd en maakt het mij zo bizar dat de één dat ziet als doel en de ander dat beziet als vrede.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, snuggere… ze zijn aan het kijken of er middels onderhandelingen een staakt het vuren uit kan worden gesleept. Dus dat houdt inderdaad in dat er nog steeds gevochten wordt.
These high-level diplomatic meals are often planned with protocol and may feature regionally inspired cuisine or dishes selected for their symbolism or ease of serving in formal settings, but there is no detailed information released today about what Trump and Putin are actually having for lunch. The focus of the lunch appears to be on continued negotiations about ending the Russia-Ukraine war and broader diplomatic topics, rather than on the menu itself.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
Wat houdt die lunch eigenlijk in?
Ik zie vlad nog geen ribs burgers en oreo cookies naar binnenwerken een coke aldaar..
Ik wil die kop van vlad wel eens zien als Trump met allemaal vette bewerkte rommel aan komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
These high-level diplomatic meals are often planned with protocol and may feature regionally inspired cuisine or dishes selected for their symbolism or ease of serving in formal settings, but there is no detailed information released today about what Trump and Putin are actually having for lunch. The focus of the lunch appears to be on continued negotiations about ending the Russia-Ukraine war and broader diplomatic topics, rather than on the menu itself.
Soort HR-met-ontslagen-werknemer-gesprekje nadat de directie tot ontslag heeft besloten?quote:
"Daar zitten we dan Volodymyr. Nou, zie je, Poetin.. eh, ik bedoel de bijeenkomst verliep heel goed.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Soort HR-met-ontslagen-werknemer-gesprekje nadat de directie tot ontslag heeft besloten?
Zo meteen: BREAKING Trumps lands in Alaska.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:59 schreef over_hedge het volgende:
BREAKING NEWS! Hij stapt een vliegtuig in
Ja irritant. Haalt de kracht van het woord breaking news ook wel beetje naar benedenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo meteen: BREAKING Trumps lands in Alaska.
Beetje spanning opbouwen hè? Net de superbowl.
Hopelijk is het een Boeing.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:59 schreef over_hedge het volgende:
BREAKING NEWS! Hij stapt een vliegtuig in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |