abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2025 @ 23:33:04 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218507429
quote:
https://www.nu.nl/politie(...)rmijnt-mijn-rol.html
Van Baarle geen lijsttrekker meer voor DENK: 'Partijbestuur ondermijnt mijn rol'

Stephan van Baarle trekt zich twee maanden voor de verkiezingen terug als lijsttrekker van DENK na een conflict met het partijbestuur. Dat deelt hij donderdagavond op X.
"Met pijn in mijn hart trek ik me terug als lijsttrekker", schrijft Van Baarle. De reden hiervoor is dat het partijbestuur zijn rol als lijsttrekker zou hebben "ondermijnd". Ook zou het bestuur het hem "onmogelijk" hebben gemaakt zijn werk te doen, waardoor hij zich "gedwongen" voelt deze stap te zetten.

Het is onduidelijk wat er precies speelt tussen Van Baarle en het partijbestuur van DENK. "DENK verdient rust. De partij is groter dan ons allemaal. Verder geef ik dus geen commentaar."

De fractie van DENK schaart zich achter Van Baarle, laten de twee fractieleden Ismail el Abassi en Dogukan Ergin weten in een bericht op X. Ze beschuldigen partijvoorzitter Ejder Köse van het op "vernederende wijze" ondermijnen van Van Baarle en willen dat het bestuur opstapt. Het bestuur heeft nog niet gereageerd.

De 33-jarige Van Baarle zit sinds 2021 in de Tweede Kamer voor DENK en werd in 2023 fractievoorzitter. Bij de verkiezingen van twee jaar geleden was hij lijsttrekker. De beslissing om op te stappen als lijsttrekker komt ruim twee maanden voor de Tweede Kamerverkiezingen, die op 29 oktober plaatsvinden.
Flinke crisis bij DENK ineens. Dat mag wel een eigen topic hebben.

Benieuwd hoe deze machtstrijd gaat aflopen.
pi_218507582
Alweer crisis?
pi_218507845
Mooi
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218507857
Op naar de nul zetels :W
pi_218508032
Ik denk niet dat ik hem ga missen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:09:03 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218508865
Was Baarle niet die marionette/spreekpop van Erdogan?

Lijkt me prima dat die niet meer in de Nederlandse politiek meedoet. Ga maar ergens anders een land van binnenuit proberen kapot te maken
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218508946
Gaat ie nu naar PvdA/GL?
Daar zit bijna geen verschil met Denk qua denkwijze....

Gegarandeerd dat ie bij een andere partij opduikt...
pi_218509885
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218518748
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:
Gaat ie nu naar PvdA/GL?

Denk is juist een afsplitsing van PvdA/GL... denk niet dat dat echt goed werkt.

Ik denk dat het bestuur hier aan het kortste eind trekt en dat deze wannabe-Turk volgende week weer op z'n plek zit.
pi_218520413
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 10:09 schreef embedguy het volgende:
Was Baarle niet die marionette/spreekpop van Erdogan?

Lijkt me prima dat die niet meer in de Nederlandse politiek meedoet. Ga maar ergens anders een land van binnenuit proberen kapot te maken
Hij doet meer voor de Nederlanders dan de trekpop (Wilders) van Israël
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:50:34 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218521476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:
Gaat ie nu naar PvdA/GL?

Nee die gaat nergens heen. Het bestuur wordt eruit geschopt en hij komt terug verwacht ik.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:51:36 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218521492
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tuurswissel-a4903216

De lokale fracties steunen Van Baarle, dus doei bestuur.
  zondag 17 augustus 2025 @ 00:33:53 #13
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218523023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij doet meer voor de Nederlanders dan de trekpop (Wilders) van Israël
Whataboutisme

Dat Wilders (ook) waardeloos is, ben ik het volledig met je eens.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 17 augustus 2025 @ 16:56:05 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218527961
twitter

Ah, de lange arm van Erdogan
  zondag 17 augustus 2025 @ 17:12:46 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218528069
Ik denk niet dat Erdo zich met dit soort micromanagement bezig houdt.
pi_218528156
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 17:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat Erdo zich met dit soort micromanagement bezig houdt.
Ik ook niet. En bovendien staat Ed er best goed op bij Erdo, die is niet voor niets voorzitter geworden. Maar ik vermoed dat hij gewoon geen zin heeft in het gezeik.
pi_218528786
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]

Ah, de lange arm van Erdogan
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng

Kuzu
pi_218528804
Kuzu :')
pi_218528918
Hij is weer terug! Het walgelijke bestuur is opgestapt! *O*
Aan het typen...
  maandag 18 augustus 2025 @ 08:22:05 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218531286
De analyse van Chris Aalberts is wel een goede
https://chrisaalberts.nl/(...)ssen-de-pvv-en-denk/

DENK is nog lang geen volwassen partij.
pi_218531448
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 08:22 schreef Hexagon het volgende:
De analyse van Chris Aalberts is wel een goede
https://chrisaalberts.nl/(...)ssen-de-pvv-en-denk/

DENK is nog lang geen volwassen partij.
Zal het ook nooit worden.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:59:29 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218546036
Wat voor anti lhbtq posters had de vvd ook alweer?🤔
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218546047
quote:
16s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat voor anti lhbtq posters had de vvd ook alweer?🤔
Ik hoop heel veel. Wat een tyfusschijtinitatief is dat zeg. Wij willen graag normaal gevonden worden - zeggen de mensen die in een roze string de grachten over gaan. Doe dan godverdomme ook normaal.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 09:01:56 #24
459912 FlippingCoin
pi_218546056
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik hoop heel veel. Wat een tyfusschijtinitatief is dat zeg. Wij willen graag normaal gevonden worden - zeggen de mensen die in een roze string de grachten over gaan. Doe dan godverdomme ook normaal.
Niet echt het punt. ☺
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218546059
quote:
16s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niet echt het punt. ☺
Wel mijn punt.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 09:05:25 #26
459912 FlippingCoin
pi_218546085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wel mijn punt.
boeiend
pi_218546730
quote:
Plak er een BBB logo op en half Fok vindt het een fantastische poster. Weg met woke waanzin en symboliek door je strot! Stop de subsidies! Vrij spel aan CC!

Nee, in stemgedrag is DENK redelijk progressief en progressiever dan CDA en VVD. Lang niet zo progressief als het zou moeten (D66, GroenLinks), dat wel.

Beslist geen Poldertaliban of SGP.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218546863
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Plak er een BBB logo op en half Fok vindt het een fantastische poster. Weg met woke waanzin en symboliek door je strot! Stop de subsidies! Vrij spel aan CC!

Nee, in stemgedrag is DENK redelijk progressief en progressiever dan CDA en VVD. Lang niet zo progressief als het zou moeten (D66, GroenLinks), dat wel.

Kom nou eens met inhoudelijke teksten i.p.v. modewoorden als 'progressief'. Wat doen ze dan precies, wat andere partijen nalaten, wat zo progressief is?
pi_218547142
quote:

[..]

Zou je iets concreter kunnen worden? Want nu herhaal je eigenlijk gewoon jouw stelling in meer woorden…
pi_218547163
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:03 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Kom nou eens met inhoudelijke teksten i.p.v. modewoorden als 'progressief'. Wat doen ze dan precies, wat andere partijen nalaten, wat zo progressief is?
Vergelijk gewoon eens het stemgedrag vwb abortus met SGP

https://www.partijgedrag.nl/index.php

Of homo-emancipatie, subsidie voor de Rutgers stichting.

Zo een motie:

Het afschaffen van identiteitsverklaringen over seksuele gerichtheid, genderidentiteit, genderexpressie of geslachtskenmerken

Constaterende dat met de aangenomen motie Kwint c.s. (35 352 nr. 31) een einde had moeten komen aan identiteitsverklaringen in het onderwijs waarin homoseksualiteit afgewezen wordt;

Overwegende dat in identiteitsverklaringen zoals die van de VGS weliswaar niet meer expliciet staat dat een «homoseksuele levenswijze» moet worden «afgewezen», maar dat deze verklaringen een homoseksuele of transgenderlevenswijze nog wel degelijk impliciet afwijzen;
Verzoekt de regering, daadwerkelijk een einde te maken aan alle identiteitsverklaringen waarin een seksuele gerichtheid, genderidentiteit, genderexpressie of geslachtskenmerken (en het daarnaar leven) in welke vorm dan ook, impliciet of expliciet, wordt afgewezen.

Denk stemde voor, de gebruikelijke conservatieve partijen tegen (VVD stemde wel voor).

De wet om de vijfdagentermijn af te schaffen voor abortus. DENK was in de Eerste en Tweede Kamer unaniem voor. Dat is progressief.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35737_initiatiefvoorstel

Conservatieve partijen zoals SGP maar ook @AgLarrr zijn CDA waren tegen. VVD stemde niet unaniem, zoals zo vaak in de historie met dit soort onderwerpen (ook homohuwelijk).

Bontenbal zijn antwoord bij Oranjezomer was veelzeggend, wat hij werkelijk (op termijn) wil met abortus.

Nee, DENK is niet de Poldertaliban en is ook geen salafistische partij. Dat is wat de rechtse media ons proberen te vertellen maar gewoon onjuist. Het laat eerder zien dat ook moslims (Van Baarle is ongelovig) voor abortus kunnen zijn.

Zo een eclectisch beeld past echter niet binnen het conservatieve stramien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 20-08-2025 11:50:55 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218547217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou je iets concreter kunnen worden? Want nu herhaal je eigenlijk gewoon jouw stelling in meer woorden…
Stemgedrag lijkt me toch een heldere verwijzing?

https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Concreet genoeg.

De post hierboven pikt er concrete voorbeelden uit. DENK stemde unaniem vóór abortusverruiming.

De dominante rechtse onderdrukkers-media en ecosystemen in dit land schetsen hele misplaatste beelden. Leugenaars zijn het.

Zeg ik als iemand die nooit op Denk zou stemmen (o.a. vanwege zo een laffe poster).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:57:18 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218547238
quote:
Heel ruimdenkend is het niet, maar het wijkt ook niet heel veel af van wat je op de gemiddelde plattelandsverjaardag hoor.
pi_218547261
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo een motie:

Het afschaffen van identiteitsverklaringen over seksuele gerichtheid, genderidentiteit, genderexpressie of geslachtskenmerken

Constaterende dat met de aangenomen motie Kwint c.s. (35 352 nr. 31) een einde had moeten komen aan identiteitsverklaringen in het onderwijs waarin homoseksualiteit afgewezen wordt;

Overwegende dat in identiteitsverklaringen zoals die van de VGS weliswaar niet meer expliciet staat dat een «homoseksuele levenswijze» moet worden «afgewezen», maar dat deze verklaringen een homoseksuele of transgenderlevenswijze nog wel degelijk impliciet afwijzen;
Verzoekt de regering, daadwerkelijk een einde te maken aan alle identiteitsverklaringen waarin een seksuele gerichtheid, genderidentiteit, genderexpressie of geslachtskenmerken (en het daarnaar leven) in welke vorm dan ook, impliciet of expliciet, wordt afgewezen.

Denk stemde voor, de gebruikelijke conservatieve partijen tegen (VVD stemde wel voor).

De wet om de vijfdagentermijn af te schaffen voor abortus. DENK was in de Eerste en Tweede Kamer unaniem voor. Dat is progressief.

Conservatieve partijen zoals SGP maar ook @:AgLarrr zijn CDA waren tegen. VVD stemde niet unaniem, zoals zo vaak in de historie met dit soort onderwerpen (ook homohuwelijk).

Bontenbal zijn antwoord bij Oranjezomer was veelzeggend, wat hij werkelijk (op termijn) wil met abortus.

Nee, DENK is niet de Poldertaliban en is ook geen salafistische partij. Dat is wat de rechtse media ons proberen te vertellen maar gewoon onjuist. Het laat eerder zien dat ook moslims (Van Baarle is ongelovig) voor abortus kunnen zijn.

Goede post! Ik denk (en vind) alleen dat ontzettend veel mensen tegenwoordig het woordje 'progressief' verwarren met meegaan in allerlei denkbeelden.

Dat homo's en lesbienne's maatschappijbreed geaccepteerd moeten worden lijkt mij vrij duidelijk. En als je echt het gevoel hebt dat je in het verkeerde lijf bent geboren dan snap ik ook echt dat je daar graag wat aan wil doen. Maar dat overdreven gedoe met die gay prides, ouders die hun kinderen 'genderneutraal' opvoeden.. doe even normaal met elkaar hoor. het lijkt wel alsof we ons gezonde verstand compleet zijn verloren en elk jaar een stukje gekker worden met elkaar.

En de simpele reden dat ik DENK (en met name van Baarle moet ik zeggen) een butpartij vind is het feit dat ze eigenlijk alleen maar vanuit een slachtofferrol opereren; daar heb ik op voorhand al niks mee. Altijd dat gejammer over discriminatie en het 'feit' dat de islam zo benadeeld wordt. Als politieke partij moet je er voor alle Nederlanders zijn en niet alleen voor het (relatief) kleine clubje mensen wat uit andere landen komt of bij een minderheid hoort.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:16:17 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218547358
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo een motie:

Conservatieve partijen zoals SGP maar ook @:AgLarrr zijn CDA waren tegen. VVD stemde niet unaniem, zoals zo vaak in de historie met dit soort onderwerpen (ook homohuwelijk).

Nou zeg, je zou maar in een land leven waarin je over dit soort fundamentele ethische zaken van mening mag verschillen of e.e.a. zou willen nuanceren. Beter schrappen ze artikel 6 van de grondwet.

:X :N

Over bedreiging van de democratische rechtsstaat gesproken; op alle flanken hebben ze totalitaire neigingen - dat blijkt keer op keer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218547508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:00 schreef Solispolar het volgende:
Maar dat overdreven gedoe met die gay prides,

Dat moet maar verboden worden dan? We moeten ermee? Stoppen met aandacht vragen? Nog maar een dagje huldiging voor Ajax?

Accepteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde is. De pride is niet elke week. De gemiddelde voetbalsupporter is ook niet 'normaal'.

quote:
ouders die hun kinderen 'genderneutraal' opvoeden.. doe even normaal met elkaar hoor.
Genderneutraal opvoeden is de normaal. Rollenbevestigend opvoeden is aangeleerd (het sturen naar spelen met poppen en jongens spelen met lego).

Dan nog: laat de overheid hierbuiten. Het is geen verplichting. Conservatieven anno nu willen het wél via de overheid een bepaalde richting op sturen.

quote:
En de simpele reden dat ik DENK (en met name van Baarle moet ik zeggen) een butpartij vind is het feit dat ze eigenlijk alleen maar vanuit een slachtofferrol opereren; daar heb ik op voorhand al niks mee.
Ik zie DENK assertief en zelfbewust optreden. Wetende dat er nu veel meer goed opgeleide moslims zijn. Dat schiet bij rechts dan weer in het verkeerde keelgat. Die voelen zich bedreigd.

quote:
Altijd dat gejammer over discriminatie en het 'feit' dat de islam zo benadeeld wordt. Als politieke partij moet je er voor alle Nederlanders zijn en niet alleen voor het (relatief) kleine clubje mensen wat uit andere landen komt of bij een minderheid hoort.
Denk probeert nu dus te verbreden. Ze zien zelf dat ze meer een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn. Geen hokjesgeest of deelbelangen voorop.

Dat moslims door de overheid worden gediscrimineerd valt moeilijk te ontkennen - Schoof 1 was een anti-Islam kabinet.

De toeslagenaffaire bracht keiharde racisme en discriminatie aan het licht, waar dmv voorselectie moslims en gekleurden er expres uit werden gepikt.

Er staan nieuwe plannen op stapel: VVD wil goedkeuring voor scholen weer bij de gemeenteraad neerleggen, expliciet met het doel om islamitische scholen te weren en uit te bannen.

Burgemeester Delft zegt op heimelijk opgenomen tape over volgen moslims: ‘Huppatee, daar gaan we’
https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-gaan-we~abf6f59c/

Het is zeker niet aanstellerig van moslims om zich zorgen te maken over hun toekomst
https://www.trouw.nl/opin(...)n-toekomst~b77b0673/

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-geschaad~a0e8a6e6/

De enige correcte conclusie moet zijn dat DENK wel een punt heeft. Moslims worden door de overheid inderdaad gediscrimineerd, onder een vergrootglas gelegd.

Maar DENK wil bijvoorbeeld ook (itt FvD!) een aanpak tegen antisemitisme. Dat haatmisdrijven, waaronder antisemitisme, zwaarder worden bestraft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218547549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:16 schreef AgLarrr het volgende:
Over bedreiging van de democratische rechtsstaat gesproken; op alle flanken hebben ze totalitaire neigingen - dat blijkt keer op keer.
Zegt de conservatief die SGP een acceptabele partij vindt (inclusief vrouwenstandpunt) maar over Denk twijfelt...
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:47:53 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218547608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zegt de conservatief die SGP een acceptabele partij vindt (inclusief vrouwenstandpunt) maar over Denk twijfelt...
Wat fijn dat je dat allemaal zo voor me invult. Dat scheelt weer denken. _O-

Overigens zijn beide partijen inhoudelijk gezien vrijwel net zo conservatief. De enige reden dat DENK het in progressieve sferen wel goed doet en de SGP niet, is omdat ze anders niet inclusief zouden zijn. DENK lift politiek gezien mee onder de mantel van het inclusivisme, zodat dat ze hun orthodoxe levensopvattingen als diversiteit kunnen verkopen. Of dacht je dat ze daar de spreekwoordelijke regenboog armband om andere redenen categorisch weigerden?

pi_218547668
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dat moet maar verboden worden dan? We moeten ermee? Stoppen met aandacht vragen? Nog maar een dagje huldiging voor Ajax?

Accepteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde is. De pride is niet elke week. De gemiddelde voetbalsupporter is ook niet 'normaal'.
[..]
Genderneutraal opvoeden is de normaal. Rollenbevestigend opvoeden is aangeleerd (het sturen naar spelen met poppen en jongens spelen met lego).

Dan nog: laat de overheid hierbuiten. Het is geen verplichting. Conservatieven anno nu willen het wél via de overheid een bepaalde richting op sturen.
[..]
Ik zie DENK assertief en zelfbewust optreden. Wetende dat er nu veel meer goed opgeleide moslims zijn. Dat schiet bij rechts dan weer in het verkeerde keelgat. Die voelen zich bedreigd.
[..]
Denk probeert nu dus te verbreden. Ze zien zelf dat ze meer een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn. Geen hokjesgeest of deelbelangen voorop.

Dat moslims door de overheid worden gediscrimineerd valt moeilijk te ontkennen - Schoof 1 was een anti-Islam kabinet.

De toeslagenaffaire bracht keiharde racisme en discriminatie aan het licht, waar dmv voorselectie moslims en gekleurden er expres uit werden gepikt.

Er staan nieuwe plannen op stapel: VVD wil goedkeuring voor scholen weer bij de gemeenteraad neerleggen, expliciet met het doel om islamitische scholen te weren en uit te bannen.

Burgemeester Delft zegt op heimelijk opgenomen tape over volgen moslims: ‘Huppatee, daar gaan we’

Het is zeker niet aanstellerig van moslims om zich zorgen te maken over hun toekomst

De enige correcte conclusie moet zijn dat DENK wel een punt heeft. Moslims worden door de overheid inderdaad gediscrimineerd, onder een vergrootglas gelegd.

Maar DENK wil bijvoorbeeld ook (itt FvD!) een aanpak tegen antisemitisme. Dat haatmisdrijven, waaronder antisemitisme, zwaarder worden bestraft.
Het is echt een gave van je dat je in je progressieve strijd tegen religie en conservatisme steevast een lans breekt voor de meest conservatieve religie van allemaal.

Waarom is dat? Is dat echt enkel en alleen omdat die mensen nu eenmaal vaak een kleurtje hebben en in je ideologie dus per definitie slachtoffer zijn?

Kan niet zijn vanwege de oh zo tolerante opvattingen over vrouwen, homo's en andersgelovigen, want die zijn net zo erg als bij die religie die je wel steeds weet te bekritiseren.

Waarom zouden hoogopgeleide moslims trouwens een bedreiging zijn voor rechts? Zijn hoogopgeleide christenen dat voor links? Of ook? Is het bedreigend omdat allerlei middeleeuws gedachtegoed dan academischer verpakt wordt of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218547705
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[..]

[..]
[..]

Jij denkt in kampen; ik houd daar niet zo van. Als je het over constructief denken hebt: dit is een mooi voorbeeld van niet-constructief denken.

Waar ik wel van houd is man en paard noemen. Problemen benoemen als ze ook daadwerkelijk als probleem bestempeld mogen worden. En als je dan simpelweg kijkt naar de immigratie in de westerse wereld (en vooral: wat dat voor problemen met zich meebrengt) dan denk ik dat we best van een probleem kunnen spreken.

Denk dat ik Wilders de oplossing is? Nee, maar partijen als DENK en Groenlinks die de kranen wagenwijd opendraaien werken nog harder in de verkeerde richting. Nogmaals: het gezond verstand lijkt totaal weg te zijn gespoeld uit onze maatschappij.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 13:03:49 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218547763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:58 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Jij denkt in kampen; ik houd daar niet zo van. Als je het over constructief denken hebt: dit is een mooi voorbeeld van niet-constructief denken.

Waar ik wel van houd is man en paard noemen. Problemen benoemen als ze ook daadwerkelijk als probleem bestempeld mogen worden. En als je dan simpelweg kijkt naar de immigratie in de westerse wereld (en vooral: wat dat voor problemen met zich meebrengt) dan denk ik dat we best van een probleem kunnen spreken.

Denk dat ik Wilders de oplossing is? Nee, maar partijen als DENK en Groenlinks die de kranen wagenwijd opendraaien werken nog harder in de verkeerde richting. Nogmaals: het gezond verstand lijkt totaal weg te zijn gespoeld uit onze maatschappij.
Het maatschappelijk debat wordt momenteel beheerst door radicalen op beide flanken - populisten, zeloten, er van overtuigd dat ze het morele gelijk aan hun zijde hebben; die hebben geen (mentale) ruimte voor nuance of toenadering. Alles is extreem dit- of dat. Als je niet voor bent, moet je wel tegen zijn. Etc.

pi_218547867
quote:

[..]
Iedereen denkt in kampen. Conservatieven met 'Hitler was links' lulkoek zitten in het foute kamp. Conservatieven zijn fout en inmiddels reactionair.

AgLarrr is er zo één die er altijd overheen walst met zijn eigen narratief.

Onzin zoals "GroenLinks is minstens zo extreem als JA21", en "Denk is net zo conservatief als SGP" (groteske onzin, boven het bewijs). Het is aantoonbare en toetsbare flauwekul.

JA21 wil grondrechten buiten werking stellen voor Islam, wil een Nationaal Coördinator Woke Bestrijding, wil een actief remigratiebeleid (voor mensen met Nederlands paspoort). Laat de armoede exploderen.

quote:
De status quo is niet 'grenzen wijd open'. Verre van. De status quo wordt steeds verder naar rechts opgeschoven. GroenLinks streeft nu naar een netto migratie van 50000 (net als CDA!).

Dit is wat hitsertje Bolkestein schreef 20 jaar geleden (2006):

"Pas dankzij een nieuwe Wet op de Immigratie zijn de jaarlijkse aantallen nu gezakt tot een derde of een kwart van wat zij eens waren. Niettemin zal Amsterdam binnen een luttel aantal jaren een absolute meerderheid van islamitische allochtonen kennen. Rotterdam en Den Haag zullen na enige tijd Amsterdam hierin volgen."

Bekijk deze YouTube-video

Angstzaaierij, leugens en het is nooit streng genoeg (komt vooral neer op rechten ontnemen en mensen naar beneden trappen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218547926
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Iedereen denkt in kampen. Conservatieven met 'Hitler was links' lulkoek zitten in het foute kamp. Conservatieven zijn fout en inmiddels reactionair.

Onzin zoals "GroenLinks is minstens zo extreem als JA21", en "Denk is net zo conservatief als SGP" (groteske onzin, boven het bewijs). Het is aantoonbare en toetsbare flauwekul.

JA21 wil grondrechten buiten werking stellen voor Islam, wil een Nationaal Coördinator Woke Bestrijding, wil een actief remigratiebeleid (voor mensen met Nederlands paspoort). Laat de armoede exploderen.
[..]
De status quo is niet 'grenzen wijd open'. Verre van. De status quo wordt steeds verder naar rechts opgeschoven. GroenLinks streeft nu naar een netto migratie van 50000 (net als CDA!).

"Pas dankzij een nieuwe Wet op de Immigratie zijn de jaarlijkse aantallen nu gezakt tot een derde of een kwart van wat zij eens waren. Niettemin zal Amsterdam binnen een luttel aantal jaren een absolute meerderheid van islamitische allochtonen kennen. Rotterdam en Den Haag zullen na enige tijd Amsterdam hierin volgen."

Angstzaaierij, leugens en het is nooit streng genoeg (komt vooral neer op rechten ontnemen en mensen naar beneden trappen).
Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar jij lijkt vooral overtuigd te zijn van je eigen gelijk.

Voor mij is het vrij duidelijk dat het op immigratiegebied 5 voor 12 is; dat heeft niks met doembeelden of angstzaaierij te maken maar puur met het kijken/zien wat er in omliggende landen (die een paar jaar voorlopen op ons) aan het gebeuren is. Er is geen enkele manier om dat weer om te draaien mits je eenmaal een bepaald station gepasseerd bent.
pi_218547927
quote:

[..]
Jij denkt in kampen; ik houd daar niet zo van.
Nog iets anders. Hier beschuldigde jij ook Denk van.

Denk probeert dus wel degelijk te verbreden en uit de hokjes te komen.

Vooral de rechtse partijen komen voor hun eigen cirkeltje, kringetje en (deel)belangetjes op. Met BBB als het meest duidelijke geval.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 augustus 2025 @ 13:26:53 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218547946
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Alsof in het kader van diversiteit en inclusie de grondwet niet is aangepast. Een deel van de wetsvoorstellen uit de progressieve koker geïnspireerd door inclusiviteitswaan sneuvelen nota bene bij de raad van state omdat ze in strijd zijn met de grondwet. De pot verwijt de ketel. Je bent zelf zo'n radicaal, en daardoor kun je mensen die het niet precies met je eens zijn enkel nog als extreem of radicaal wegzetten.

En ondertussen maar krijsen over het bruine gevaar dat de grondrechten ondermijnt. Radicaal links is nét zo erg als radicaal rechts, maar omdat ze allemaal hoogopgeleid zijn komen ze wat beter uit hun woorden en oogt het allemaal wat minder agressief. Alleen al om die reden is het des te gevaarlijker. Of zal ik je voor het gemak nog even wijzen op mannen als Duivendak en Volkert van der G? Radicale progressieven die moord en geweld niet schuwden.

Een lager is bruin, een goelag is rood, maar in beide ga je net zo dood.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 20-08-2025 13:35:32 ]

pi_218547977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:24 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar jij lijkt vooral overtuigd te zijn van je eigen gelijk.
Natuurlijk ben ik daarvan overtuigd! Natuurlijk is het duidelijk dat de conservatieven heel hard naar rechts hollen en de klok willen terugdraaien. Rechts wordt steeds rechtser, bij een steeds rechtsere status quo, links blijft waar die zit (PvdA in jaren 70 wilde 90% erfbelasting).

quote:
Voor mij is het vrij duidelijk dat het op immigratiegebied 5 voor 12 is
Dit is angstzaaijerij. Migratie is een zegen voor een vergrijsd continent dat anders zou krimpen.

Status quo is niet 'deuren open' en Groenlinks noemt hetzelfde getal als het CDA en NSC.

Op asiel hebben we sinds Cohen (met zijn goedwerkende wet) vrijwel alleen maar rechtse bewindslieden en psychopaten gehad.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218548101
pi_218548107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Alsof in het kader van diversiteit en inclusie de grondwet niet is aangepast.
Er is niks mis met de aanpassing van Artikel 1 en de algemene bepaling (toevoeging handicaps en geaardheid aan gelijkheidsbeginsel). Waar ook de VVD gewoon voor stemde ('VVD is links!').

Nou wat een vreselijke aanpassing! Wordt er ook naar gehandeld nu? De Grondwet is bepaald niet afdwingbaar.

quote:
De pot verwijt de ketel. Je bent zelf zo'n radicaal
Oké dan, conservatieve pseudointellectueel.

quote:
En ondertussen maar krijsen over het bruine gevaar dat de grondrechten ondermijnt. Radicaal links is nét zo erg als radicaal rechts, maar omdat ze allemaal hoogopgeleid zijn komen ze wat beter uit hun woorden en oogt het allemaal wat minder agressief. Alleen al om die reden is het des te gevaarlijker.
Radicaal-links is Bij1. Het is niet PvdD en (het zwaartepunt van) GroenLinks. Hoe hard je ook blijft roepen en volharden dat het wel zo is. Een score van -5 op de schaal is niet radicaal-links (ga de hele riedel niet herhalen; Europees Parlement net zo), en niet linkser dan "we moeten dominant blank blijven" JA21 rechts is.

quote:
Een lager is bruin, een goelag is rood, maar in beide ga je net zo dood.
Het uitroeien van de inheems Amerikanen, toegejuicht door conservatieve helden zoals Locke en Burke, veroorzaakte meer doden dan het hele communisme bij elkaar.

Laat ik even de historicus Rob Hartmans citeren.

"Toen na de val van de Berlijnse Muur door Frits Bolkestein en diens discipelen met veel bombarie werd gejubeld over ‘het gelijk van rechts’, werd voor het gemak vergeten dat in Nederland jarenlang de meest principiële kritiek op de communistische regimes afkomstig was van mensen die zich min of meer als sociaal-democraat beschouwden. Terwijl veel rechtse politici zich vooral zorgen maakten over de Nederlandse handels­belangen, waren het publicisten als Karel van het Reve, Renate Rubinstein en Bart Tromp die erop bleven hameren dat het in de Sovjet-Unie en China niet pluis was."

Zo was het.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 20-08-2025 13:54:19 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218548175
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nog iets anders. Hier beschuldigde jij ook Denk van.

Denk probeert dus wel degelijk te verbreden en uit de hokjes te komen.

Vooral de rechtse partijen komen voor hun eigen cirkeltje, kringetje en (deel)belangetjes op. Met BBB als het meest duidelijke geval.
Ik beschuldig denk daarvan omdat DENK precies dat doet. Sylvana Simons was er ook koningin in.

Hoe kan je nou zeggen dat DENK probeert te verbreden? Die zitten letterlijk op hun telefoon te kijken en te wachten tot het woordje racisme om de hoek komt. Vervolgens gaan ze helemaal los en nemen ze weer plaats in de banken. Heb jij DENK (of liever gezegd: 1 van de kamerleden van DENK) ooit iets zinnigs horen zeggen over andere kwesties? Ik niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Natuurlijk ben ik daarvan overtuigd! Natuurlijk is het duidelijk dat de conservatieven heel hard naar rechts hollen en de klok willen terugdraaien. Rechts wordt steeds rechtser, bij een steeds rechtsere status quo, links blijft waar die zit (PvdA in jaren 70 wilde 90% erfbelasting).
[..]
Dit is angstzaaijerij. Migratie is een zegen voor een vergrijsd continent dat anders zou krimpen.

Status quo is niet 'deuren open' en Groenlinks noemt hetzelfde getal als het CDA en NSC.

Op asiel hebben we sinds Cohen (met zijn goedwerkende wet) vrijwel alleen maar rechtse bewindslieden en psychopaten gehad.
Migratie is een zegen? Zeg dat maar tegen de wijken in grote steden van Duitsland waar de politie praktisch niet meer durft te komen.

Ik snap ook dat migratie nodig is; dat we niet kunnen kiezen voor arbeidsmigranten en vervolgen 'nee' verkopen tegen diezelfde mensen als ze hier willen blijven. Maar we mogen best wat selectiever zijn (ja, nog selectiever) in wat we binnenhalen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat een aanzienlijk deel van die mensen zich niet of nauwelijks aanpast aan hun nieuwe omgeving. Ik vind dat behoorlijk problematisch
  woensdag 20 augustus 2025 @ 14:01:31 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218548200
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 13:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er is niks mis met de aanpassing van Artikel 1 en de algemene bepaling (toevoeging handicaps en geaardheid aan gelijkheidsbeginsel). Waar ook de VVD gewoon voor stemde ('VVD is links!').

Nou wat een vreselijke aanpassing! Wordt er ook naar gehandeld nu?
[..]
Een door populisme gedreven wijziging die de grondwet er de jure en dus de facto mínder inclusief op heeft gemaakt. Hoe vager dat artikel, hoe breder het door de rechter te interpreteren valt en hoe méér gevallen er juridisch onder kunnen passen. Veel ruimte voor de rechter dus.
Door dit soort nutteloze toevoegingen zal de noodzaak ontstaan om nog meer categorieën toe te moeten voegen, met als gevolg dat categorieën die er niet expliciet in staan geen rechtsbescherming meer lijken te hebben. De rechter heeft hier aan invloed en ruimte verloren. Vreselijk goedkope populistische politiek, door staatsrechtelijke amateurs verzonnen, met laakbare constitutionele gevolgen.

quote:
Oké dan, conservatieve pseudointellectueel.
[..]
Radicaal-links is Bij1. Het is niet PvdD en (het zwaartepunt van) GroenLinks. Hoe hard je ook blijft roepen en volharden dat het wel zo is. Een score van -5 op de schaal is niet radicaal-links (ga de hele riedel niet herhalen; Europees Parlement net zo).
Dat eigen straatje moet schoon hè. De cognitieve dissonantie is anders niet dragelijk geloof ik. Jij moet en zal jezelf als gematigd zien; ondanks je voorkeur voor een politieke flank die aantoonbaar geweld en de maatschappelijke verstoringen niet schuwt, en die als de rechterflank hetzelfde doet ineens wel schuimbekkend over straat rolt.

Je kunt het wel tussen haakjes zetten, maar GL omvat ook de politieke legacy van het communisme, met politieke kaderleden die heulden met (de ideeën) van massamoordenaars en geweldsdelicten op hun naam hebben staan. Aan jou de morele vraag of je eigen gelijk je dat waard is.

quote:
[..]
Het uitroeien van de inheems Amerikanen, toegejuicht door conservatieve helden zoals Locke en Burke, veroorzaakte meer doden dan het hele communisme bij elkaar.
Ik weet niet wat de genocide op inheemse Amerikanen er verder mee te maken heeft, maar die erbij slepen om de goelag en de culturele revolutie goed te praten? What the actual fuck.

quote:
"Toen na de val van de Berlijnse Muur door Frits Bolkestein en diens discipelen met veel bombarie werd gejubeld over ‘het gelijk van rechts’, werd voor het gemak vergeten dat in Nederland jarenlang de meest principiële kritiek op de communistische regimes afkomstig was van mensen die zich min of meer als sociaal-democraat beschouwden. Terwijl veel rechtse politici zich vooral zorgen maakten over de Nederlandse handels­belangen, waren het publicisten als Karel van het Reve, Renate Rubinstein en Bart Tromp die erop bleven hameren dat het in de Sovjet-Unie en China niet pluis was."

Zo was het.
Sociaal-democraten zijn dan ook van het politieke midden. Helaas hebben ze in Nederland een pact met de duivel gesloten en daarmee hun politieke zelfmoord ondertekend.

woensdag 20 augustus 2025 @ 15:16:56 #50
459912 FlippingCoin
pi_218548706
quote:

[..]

Kan je dit onderbouwen?
pi_218548768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 14:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Een door populisme gedreven wijziging die de grondwet er de jure en dus de facto mínder inclusief op heeft gemaakt. Hoe vager dat artikel, hoe breder het door de rechter te interpreteren valt en hoe méér gevallen er juridisch onder kunnen passen. Veel ruimte voor de rechter dus.
Door dit soort nutteloze toevoegingen zal de noodzaak ontstaan om nog meer categorieën toe te moeten voegen, met als gevolg dat categorieën die er niet expliciet in staan geen rechtsbescherming meer lijken te hebben. De rechter heeft hier aan invloed en ruimte verloren. Vreselijk goedkope populistische politiek, door staatsrechtelijke amateurs verzonnen, met laakbare constitutionele gevolgen.
Negeer even het toetsingsverbod. Goed gedaan!

De logica is ook weer ver te zoeken (dat is maar een verwerpelijke waarde uit de Verlichting immers... terug naar ancien regime). Het is "vager", en tegelijkertijd zou het specifieker maken er voor zorgen dat andere categorieën niet worden beschermd.

quote:
Dat eigen straatje moet schoon hè. De cognitieve dissonantie is anders niet dragelijk geloof ik. Jij moet en zal jezelf als gematigd zien; ondanks je voorkeur voor een politieke flank die aantoonbaar geweld en de maatschappelijke verstoringen niet schuwt, en die als de rechterflank hetzelfde doet ineens wel schuimbekkend over straat rolt.

Je kunt het wel tussen haakjes zetten, maar GL omvat ook de politieke legacy van het communisme, met politieke kaderleden die heulden met (de ideeën) van massamoordenaars en geweldsdelicten op hun naam hebben staan. Aan jou de morele vraag of je eigen gelijk je dat waard is.
Op die tournee kan ik ook wijzen naar de boerenachterban van het CDA, dat al vele decennia bezig is met intimidaties en bedreigingen (ook ministers). Het hele Groene Front is sinds de oorlog continu fijn bezig geweest. Ik kan wijzen op refo gemeenten dat overspeligen op de kar zet, tot in deze eeuw (of Sinterklaas was tot 1994 niet welkom in ARP gemeenten, daar kwam geweld bij kijken ja). Of het CDA bolwerk Westland met zijn zweepslagen en op zijn zachtst gezegd slechte behandeling van (illegale) arbeiders. CDA en geweld in de achterban, het ging goed samen.

Staatsterreur in Indonesië (PvdA had wroeging en kon omzeild worden) en vele andere plekken is net zo goed terreur; toevallig had CDA voor meer dan 100 jaar (Bolkestein zei 'langer dan de communisten in Rusland') de staatsmacht in handen. Zelfs met de macht in handen was de boerenachterban continu 'leuk' bezig.

Stop nou maar met de onzin dat CDA 'het midden' zou zijn. Dat zijn ze niet deze eeuw, en niet in het Europees Parlement. Het is sowieso een midden dat sterk naar rechts is opgeschoven.

quote:
Ik weet niet wat de genocide op inheemse Amerikanen er verder mee te maken heeft, maar die erbij slepen om de goelag en de culturele revolutie goed te praten? What the actual fuck.
Verdraai mijn woorden lekker... Jouw conservatisme heeft de halve en hele wereld uitgemoord. Jouw conservatisme heeft 90% van de bevolking van individuele landen uitgemoord (o.a. keizerlijk Duitsland in Namibië, uit naam van Christendom). Jouw conservatisme heeft slavernij verheerlijkt, kijkt nu verlekkerd naar blank Zuid-Afrika. Jouw conservatisme heeft inheems Amerika uitgemoord, dat zijn meer doden dan het hele communisme bij elkaar - toen de wereldbevolking een stuk verder was gegroeid. De Wehrmacht van Nazi Duitsland droeg "Gott mit Uns".

"Merck toch hoe sterck" (jouw superscript) werd weer populair gemaakt en uit de vergetelheid gebracht door de Afrikaners. Own it.

quote:
Sociaal-democraten zijn dan ook van het politieke midden. Helaas hebben ze in Nederland een pact met de duivel gesloten en daarmee hun politieke zelfmoord ondertekend.
Het is nog steeds een normaal sociaal-democratisch programma. GroenLinks is niet 'de duivel'. DENK is in stemgedrag aantoonbaar progressiever dan jouw CDA. DENK is niet "even conservatief als SGP" - dit beweren als politicoloog is of dom of kwaadaardig.

Ik ben klaar met jou nu. Helaas ben je niet dom - dat is alleen maar gevaarlijker. Woke for Victory!

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 20-08-2025 15:31:07 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218550596
Tada!
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218551331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Negeer even het toetsingsverbod. Goed gedaan!

De logica is ook weer ver te zoeken (dat is maar een verwerpelijke waarde uit de Verlichting immers... terug naar ancien regime). Het is "vager", en tegelijkertijd zou het specifieker maken er voor zorgen dat andere categorieën niet worden beschermd.
[..]
Op die tournee kan ik ook wijzen naar de boerenachterban van het CDA, dat al vele decennia bezig is met intimidaties en bedreigingen (ook ministers). Het hele Groene Front is sinds de oorlog continu fijn bezig geweest. Ik kan wijzen op refo gemeenten dat overspeligen op de kar zet, tot in deze eeuw (of Sinterklaas was tot 1994 niet welkom in ARP gemeenten, daar kwam geweld bij kijken ja). Of het CDA bolwerk Westland met zijn zweepslagen en op zijn zachtst gezegd slechte behandeling van (illegale) arbeiders. CDA en geweld in de achterban, het ging goed samen.

Staatsterreur in Indonesië (PvdA had wroeging en kon omzeild worden) en vele andere plekken is net zo goed terreur; toevallig had CDA voor meer dan 100 jaar (Bolkestein zei 'langer dan de communisten in Rusland') de staatsmacht in handen. Zelfs met de macht in handen was de boerenachterban continu 'leuk' bezig.

Stop nou maar met de onzin dat CDA 'het midden' zou zijn. Dat zijn ze niet deze eeuw, en niet in het Europees Parlement. Het is sowieso een midden dat sterk naar rechts is opgeschoven.
[..]
Verdraai mijn woorden lekker... Jouw conservatisme heeft de halve en hele wereld uitgemoord. Jouw conservatisme heeft 90% van de bevolking van individuele landen uitgemoord (o.a. keizerlijk Duitsland in Namibië, uit naam van Christendom). Jouw conservatisme heeft slavernij verheerlijkt, kijkt nu verlekkerd naar blank Zuid-Afrika. Jouw conservatisme heeft inheems Amerika uitgemoord, dat zijn meer doden dan het hele communisme bij elkaar - toen de wereldbevolking een stuk verder was gegroeid. De Wehrmacht van Nazi Duitsland droeg "Gott mit Uns".

"Merck toch hoe sterck" (jouw superscript) werd weer populair gemaakt en uit de vergetelheid gebracht door de Afrikaners. Own it.
[..]
Het is nog steeds een normaal sociaal-democratisch programma. GroenLinks is niet 'de duivel'. DENK is in stemgedrag aantoonbaar progressiever dan jouw CDA. DENK is niet "even conservatief als SGP" - dit beweren als politicoloog is of dom of kwaadaardig.

[ afbeelding ]

Ik ben klaar met jou nu. Helaas ben je niet dom - dat is alleen maar gevaarlijker. Woke for Victory!
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218551479
4 zetels heeft die circusbende...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: