Flinke crisis bij DENK ineens. Dat mag wel een eigen topic hebben.quote:https://www.nu.nl/politie(...)rmijnt-mijn-rol.html
Van Baarle geen lijsttrekker meer voor DENK: 'Partijbestuur ondermijnt mijn rol'
Stephan van Baarle trekt zich twee maanden voor de verkiezingen terug als lijsttrekker van DENK na een conflict met het partijbestuur. Dat deelt hij donderdagavond op X.
"Met pijn in mijn hart trek ik me terug als lijsttrekker", schrijft Van Baarle. De reden hiervoor is dat het partijbestuur zijn rol als lijsttrekker zou hebben "ondermijnd". Ook zou het bestuur het hem "onmogelijk" hebben gemaakt zijn werk te doen, waardoor hij zich "gedwongen" voelt deze stap te zetten.
Het is onduidelijk wat er precies speelt tussen Van Baarle en het partijbestuur van DENK. "DENK verdient rust. De partij is groter dan ons allemaal. Verder geef ik dus geen commentaar."
De fractie van DENK schaart zich achter Van Baarle, laten de twee fractieleden Ismail el Abassi en Dogukan Ergin weten in een bericht op X. Ze beschuldigen partijvoorzitter Ejder Köse van het op "vernederende wijze" ondermijnen van Van Baarle en willen dat het bestuur opstapt. Het bestuur heeft nog niet gereageerd.
De 33-jarige Van Baarle zit sinds 2021 in de Tweede Kamer voor DENK en werd in 2023 fractievoorzitter. Bij de verkiezingen van twee jaar geleden was hij lijsttrekker. De beslissing om op te stappen als lijsttrekker komt ruim twee maanden voor de Tweede Kamerverkiezingen, die op 29 oktober plaatsvinden.
Denk is juist een afsplitsing van PvdA/GL... denk niet dat dat echt goed werkt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:
Gaat ie nu naar PvdA/GL?
Daar zit bijna geen verschil met Denk qua denkwijze....
Gegarandeerd dat ie bij een andere partij opduikt...
Hij doet meer voor de Nederlanders dan de trekpop (Wilders) van Israëlquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:09 schreef embedguy het volgende:
Was Baarle niet die marionette/spreekpop van Erdogan?
Lijkt me prima dat die niet meer in de Nederlandse politiek meedoet. Ga maar ergens anders een land van binnenuit proberen kapot te maken
Nee die gaat nergens heen. Het bestuur wordt eruit geschopt en hij komt terug verwacht ik.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:
Gaat ie nu naar PvdA/GL?
Daar zit bijna geen verschil met Denk qua denkwijze....
Gegarandeerd dat ie bij een andere partij opduikt...
Whataboutismequote:Op zaterdag 16 augustus 2025 20:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij doet meer voor de Nederlanders dan de trekpop (Wilders) van Israël
Ik ook niet. En bovendien staat Ed er best goed op bij Erdo, die is niet voor niets voorzitter geworden. Maar ik vermoed dat hij gewoon geen zin heeft in het gezeik.quote:Op zondag 17 augustus 2025 17:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat Erdo zich met dit soort micromanagement bezig houdt.
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedengquote:Op zondag 17 augustus 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Ah, de lange arm van Erdogan
Zal het ook nooit worden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 08:22 schreef Hexagon het volgende:
De analyse van Chris Aalberts is wel een goede
https://chrisaalberts.nl/(...)ssen-de-pvv-en-denk/
DENK is nog lang geen volwassen partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |