Heb je Ethel gespaard, of Mariana bevrijd?quote:Op maandag 18 augustus 2025 23:12 schreef StateOfMind het volgende:
Dat was een toffe quest, met tante Ethel en Mariana
Heb nu, denk ik maar ik heb ongetwijfeld een heleboel gemist nog, zojuist Gandrel ontmoet.
Wat een interessant gesprek opleverde
Bijna level 5, dus ik denk dat ik nu naar de Underdark ga.
Na een Long Rest, wat ongetwijfeld weer wat triggert
Ik vind t heerlijk dit allemaal te lezenquote:
Ethel is niet meer, helemaal in het begin, nog voor ik het ondergrondse gedeelte in ging, liep het al snel uit op een handgemeen, waarbij ze om het leven kwam.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb je Ethel gespaard, of Mariana bevrijd?
Heb ik ook al een tijd op de radar staan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
Vandaag is de release van Delta Force op consoles. Een F2P shooter met BF vibes. Misschien iets om je bezig te houden tot BF uitkomt.
Bekijk deze YouTube-video
Oh, dat ging hard.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ethel is niet meer, helemaal in het begin, nog voor ik het ondergrondse gedeelte in ging, liep het al snel uit op een handgemeen, waarbij ze om het leven kwam.
Maar het was puur zelfverdediging 😱
Marianne is gered en ze leefde nog nog lang en gelukkig met haar zombie echtgenoot![]()
Dat kon sowieso niet meer, een deal, want ik mis al een oogquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Oh, dat ging hard.
Zonde, want in een deal met haar kun je een permanente statbuff krijgen.
Free 2 play zie ik nu pasquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
Vandaag is de release van Delta Force op consoles. Een F2P shooter met BF vibes. Misschien iets om je bezig te houden tot BF uitkomt.
Nee, een statbuff. Een van je stats permanent 1 omhoog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kon sowieso niet meer, een deal, want ik mis al een oog
Die heeft Volo eruit gehaald, ook met een permanent voordeel (iets met Invisibles kunnen zien, uit het hoofd).
Ze heeft me wel onderzocht toen er nog niks aan de hand was, en toen zei ze dat.
Geen deal omdat ik al een oog miste.
Toen ging ik door de open haard.
En toen ik meteen daarna weer terug ging door de open haard, waren de rapen gaar en liep het uit de hand.
Begrijpelijk wel, ik zou het ook niet waarderen als er opeens allerlei vreemden door mijn open haard zouden banjeren.
Hoe dan ook, sowieso niet meer voor mij, want doodquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Of was dat pas later? Ik weet het niet meer.
Vandaag Battlefield 2042 geprobeerd (zat ooit in PS+ gok ik want ik had ‘m in m’n bibliotheek) maar dat is echt een goofy ahh game dus na een paar potjes verwijderd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
Zag er goed uit ja, wel beetje korte trailer.quote:
Ja GTA 6 komt niet hequote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
2 Oktober ga ik sowieso Ghost of Yotei halen
Borderlands 4 en Dying Light The Beast komen volgende maand ook al uit.
BF6 haal ik over een paar maanden wel.
Idioot veel games die deze periode kort op elkaar releasen 😱
Tijdje geleden Tainted Grail of Avalon, laatst Mafia the Old Country, binnenkort Hell is Us.
En in september en oktober nog een aantal grote namen.
strijderquote:Op woensdag 20 augustus 2025 16:23 schreef DKUp het volgende:
Uitgespeeld:
Man of Medan
Suicide Squad Kill The Justice League
Kena
Nu bezig met:
Final Fantasy VII Remake Integrade Chapter 16
Assassin’s Creed Shadows 40 uur in de game
Zou die absoluut met koptelefoon spelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:04 schreef Ang3l het volgende:
Stom.
Een bluetooth koptelefoon werkt niet op de PS5 en m'n oortjes met jack plug zijn stuk. Ik wil Senua niet zonder koptelefoon spelen............
Ik was dat gefluister in je oor na 10 minuten al zat. Is prima zonder koptelefoon te spelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:04 schreef Ang3l het volgende:
Stom.
Een bluetooth koptelefoon werkt niet op de PS5 en m'n oortjes met jack plug zijn stuk. Ik wil Senua niet zonder koptelefoon spelen............
Ik vond dat bij deel 1 juist heel fijnquote:Op woensdag 20 augustus 2025 21:21 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik was dat gefluister in je oor na 10 minuten al zat. Is prima zonder koptelefoon te spelen.
De achterliggende gedachte is dat Senua psychoses heeft, en last heeft van meerdere stemmen in haar hoofd.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 21:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond dat bij deel 1 juist heel fijn
Ga el ergens een goedkope scoren idd.
Paddock?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
De Underdark is wel een toffe omgeving
Doet een beetje aan sommige dungeons van Skyrim denken.
En die paddock wezens
Die leider Spaw refereerde nog naar de Circle of Spores, wat mij ook interessant lijkt (ben nu Circle of the Moon).
Grrr autocorrectquote:
Ah de myconids ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Grrr autocorrect![]()
Paddo wezens
Ja I know. De making off is heel mooi. Hoeveel gsprekken ze hebben gehad met psychologen en eravringsdeskundigen om het zo realstisch mogelijk neer te zetten,quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte is dat Senua psychoses heeft, en last heeft van meerdere stemmen in haar hoofd.
En dat het daarom aangeraden wordt om het met koptelefoon te spelen.
Volgens experts, en patiënten, benadert het op die manier de realiteit heel erg goed.
Dat maakt het juist tof.
Ik word enthousiast van je enthousiasmequote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:15 schreef StateOfMind het volgende:
De Underdark is wel een hele toffe area
Heb ongeveer 2/3 van de map gedaan, en zie nou in de verte een kasteel
Geeft een beetje Elden Ring/Dark Souls vibes.
Gister naar de media markl voor een heel goedkoop sony dingetje....... en toen thuisgekomen met een nieuwe laptopquote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.mediamarkt.nl(...)p-zwart-1349464.html
Underdark is maar 1 ding verplicht geloof ik, dus voel je niet bezwaard.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 23:22 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel, als ik de map uitzoom, dan heb ik waarschijnlijk pas 1/3 gehad.
Nu 55 uur op de teller.
Wel inclusief redelijk wat idle/afk (of beter afc) time.
En dan zit ik nog steeds in Act 1.
Geen idee hoeveel acts er überhaupt zijn, en dat wil ik helemaal niet weten.
Normaliter heb ik rond het 50-60 uur punt dat ik een game even wil pauzeren voor iets anders tussendoor, om daarna verder te gaan.
Maar dat heb ik nu absoluut niet.
En dat is zeldzaam.
Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gister naar de media markl voor een heel goedkoop sony dingetje....... en toen thuisgekomen met een nieuwe laptop
Iets ging daar mis.
Maar ik vertrek per eind Juni bij m'n werk en heb nu geen eigen laptop, dus ik dacht "Ben er nu toch, doorpakken die handel!"
Had je beter andersom kunnen doen, gaan voor een laptop en thuiskomen met alleen een goedkope koptelefoonquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gister naar de media markl voor een heel goedkoop sony dingetje....... en toen thuisgekomen met een nieuwe laptop
Iets ging daar mis.
Maar ik vertrek per eind Juni bij m'n werk en heb nu geen eigen laptop, dus ik dacht "Ben er nu toch, doorpakken die handel!"
Ik wil altijd zoveel mogelijk explorenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Underdark is maar 1 ding verplicht geloof ik, dus voel je niet bezwaard.
Hie ging de Githyanki basis?
Hopelijk krijgen alle Metal Gears deze opfrisbeurt. Vooral MGS4 want die heb ik nooit gespeeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:39 schreef Koffieplanter het volgende:
I'm still in a dream....
Ik ben er ook erg benieuwd naar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen alle Metal Gears deze opfrisbeurt. Vooral MGS4 want die heb ik nooit gespeeld.
Ik word wel moe van mensen in de comments die deze game bij voorbaat al afkraken omdat "Kojima er niet bij betrokken is". Het enige wat Konami gedaan heeft is de boel oppoetsen, het is nog steeds een Kojima game. Men wil Konami echt kapotmaken lijkt het wel. Ik snap daar niks van.
En dat is degene die binnenkort uitkomt, Delta?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat MGS3 Snake Eater waarschijnlijk de beste Metal Gear game is. Er zitten veel geweldige boss fights in en het verhaal is ook goed te behappen voor Kojima begrippen. Als je dit nog nooit gespeeld hebt is het een must buy.
Ja klopt, dit is een remake/ remaster van MGS3 Snake Eater.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dat is degene die binnenkort uitkomt, Delta?
Thanks.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja klopt, dit is een remake/ remaster van MGS3 Snake Eater.
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:35 schreef Drankster het volgende:
Afgelopen donderdag een dagje Gamescom geweest.
Veel toffe dingen gezien en gespeeld: Capcom was groots aanwezig met oa Resident Evil, Onimusha en Pragmata. Onimusha demo gespeeld, en die speelde heel lekker: gelukkig voelt het nog als de Onimusha van vroeger maar zonder tank controls en is het niet een zoveelste Souls kloon geworden (daar was ik een beetje bang voor en de tot nu getoonde trailers waren niet super overtuigend). Resident Evil niet gespeeld want daar was het héél druk en die kopen we sowieso. Pragmata nul interesse in.
Bij de Xbox stand Silksong gespeeld op nieuwe ROG Xbox Ally X handheld en dat ding heeft me positief verrast! Ligt heel goed in de hand en is aanzienlijk lichter dan verwacht. Bezels wel wat groot en de D-pad gaf me wel Xbox 360 Vietnam flashbacks. Ik wacht even wat Valve met de Steamdeck 2 gaat doen want één van die twee gaat het wel worden.
Verder veel mooie stands gezien zoals Anno 117: Pax Romana, Crimson Desert (vorig jaar al gespeeld en nu heel druk dus nu geen interesse in), Zero Blade Zero (idem), The Blood of Dawnwalker, Silent Hill f, Lego Batman: Legacy of the Dark Knight had heel groot uitgepakt met een stand met pakken uit de films en een gigantische replica van de bioscoop Gotham en Dying Light: The Beast waar ze een soort Park Ranger tourist center hadden nagebouwd die mij esthetisch heel erg aansprak. Helaas te laat voor de demo (het laatste uur gingen de demo rijen dicht) maar wel onderstaande trailer gekeken en ik was gelijk hooked door de art direction van de omgeving (soort Europees platteland met vakwerkhuisjes en schattige bergdorpjes: ja dan heb mij te pakken) dat ik de game nu wel met release wil spelen (Vorige Dying Light games niet gespeeld, wel fan van de Dead Island games).
Dit jaar vooral veel op de indie vloeren gelopen en dat vond ik, net als afgelopen jaar, het leukste gedeelte. Unieke en gewaagde games, de devs staan zelf op de vloeren om een praatje te maken en om feedback te vragen over de te spelen demo's en geen lange wachtrijen om ze te spelen. Echt hele leuke dingen gespeeld zoals Valor Mortis (Bioshock Soulslike in first person, echt iets voor @:StateofMind, zie trailer hieronder) Deep Dish Dungeon, Regions of Ruin: Runegate, Monsters are Coming Rock & Road (Vampire Survivor meets Tower defence, iets voor @:jimbo) en Strange Antiquities.
De grote verrassingen dit jaar voor mij waren de bevestiging dat Onimusha geen Soulskloon is en Dying Light: The Beast.
Was ook meer voor de gein bedoeldquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:04 schreef Drankster het volgende:
Hoezo doorpakken. Gewoon op je eigen tempo uitspelen, die andere games gaan echt nergens heen. Het is soms zelf beter om niet dag 1 te willen spelen ivm perfomance patches en soms al een kleine sale. Dit is ook de reden waarom GamePass niet voor mij werkt: ik wil games spelen wanneer ik wil en niet voordat ze van de dienst verdwijnen (wat meestal binnen een jaar is).
Dying Light 1 en 2 zijn in de jaren na de launch flink verbeterd. De prijs is ook lager. The Beast ook nog eens digital only met best een hoge prijs.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was ook meer voor de gein bedoeld
Ik probeer altijd zoveel mogelijk te exploren.
Heb nu iets van 62 uur erin zitten en gisteravond pas de lift van de Arcane Tower geactiveerd.
En daarna verder in de Grymforge.
Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik Act 2 klaar heb, ik 70-75 op de teller heb staan.
En dan komen de overige acts nog
Normaliter heb ik rond de 60 uur meestal zin om een game te pauzeren, om even iets anders te spelen en daarna weer verder te gaan, maar bij deze game heb ik dat totaal niet, ik wil naar doorgaan
Yotei pakt me nog niet dus die komt volgend jaar wel ergens voor een eurootje of 40. Ik heb Death Stranding 2 net binnen dus die ga ik starten als ik met Nioh 2 klaar ben. Daarna Silent Hill 2 denk ik want dan zal het wel ongeveer Halloween zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:43 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dying Light 1 en 2 zijn in de jaren na de launch flink verbeterd. De prijs is ook lager. The Beast ook nog eens digital only met best een hoge prijs.
Ghost of Yoteï ziet er niet wereldschokkend uit, typisch de vervolgdelen zoals GoW Ragnarok, Horizon Forbidden West en Spider-Man 2.
Speel nu ook wat games uit voordat ik doorga met andere titels. Backlog is enorm en al die nieuwe titels zijn niet eens zo geweldig tijdens de launch wat @:Drankster al zegt.
Maar dan speel je toch die games van een jaar oud die naar Gamepass komen elke maand? 😁quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:04 schreef Drankster het volgende:
Hoezo doorpakken. Gewoon op je eigen tempo uitspelen, die andere games gaan echt nergens heen. Het is soms zelf beter om niet dag 1 te willen spelen ivm perfomance patches en soms al een kleine sale. Dit is ook de reden waarom GamePass niet voor mij werkt: ik wil games spelen wanneer ik wil en niet voordat ze van de dienst verdwijnen (wat meestal binnen een jaar is).
Denk dat ik Yotei wel meteen ga kopen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:43 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dying Light 1 en 2 zijn in de jaren na de launch flink verbeterd. De prijs is ook lager. The Beast ook nog eens digital only met best een hoge prijs.
Ghost of Yoteï ziet er niet wereldschokkend uit, typisch de vervolgdelen zoals GoW Ragnarok, Horizon Forbidden West en Spider-Man 2.
Speel nu ook wat games uit voordat ik doorga met andere titels. Backlog is enorm en al die nieuwe titels zijn niet eens zo geweldig tijdens de launch wat @:Drankster al zegt.
Okee, niet dusquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, de route naar de MoonshineTower gevonden, nu eerst de resterende quests doen (Nere, Grome Rescue, Adamantine Forge en Nightsong) en dan zijn alle quests in Underdark klaar.
Digital only? gadverdammequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:43 schreef DKUp het volgende:
[..]
Hehe.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
Nog nooit zo blij geweest met een save 😱
Ik liet op een gegeven moment die koeien de Herdmaster aanvallen.
Fuck dierenbeulen![]()
Maar op een gegeven moment duwde zo'n kutkabouter Gale de afgrond in 😱![]()
Meteen de save gebruikt.
Die game is echt op zo ontzettend veel fronten zo ontzettend diep uitgewerktquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hehe.
Slim positioneren is een groot deel van het spel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:27 schreef Ang3l het volgende:
Dit weekend met Hellblade/Seanua deel 2 begonnen. De stemmen en sfeer vliegen me weer om de oren. Maar ik was even vergeten dat het ook veel puzzles waren waarbij je de weg moet vinden door dingen aan/uit, links/rechts, andersom te zetten en die vind ik af en toe echt frustrerend. De puzzles zelf niet, maar de onduidelijke route.
Dat had ik bij Alan Wake 2 ook al. Zelfde soort pouzzle smet licht aan/uit, en dan een erg onduidelijke route waar je naartoe moet lopen. Hoe vaak ik wel niet in rondjes loop tot op het frustrerende af
Dus ik zit er nog niet helemaal in bij Senua merk ik.Misschien hadden ze Sony om wat gele verf moeten vragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Capcom Resident Evils van de laatste jaren zeggen gedag. Op een gegeven moment was van alles geel in die games.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:15 schreef Drankster het volgende:
[..]
Misschien hadden ze Sony om wat gele verf moeten vragen.
quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:15 schreef Drankster het volgende:
[..]
Misschien hadden ze Sony om wat gele verf moeten vragen.
En ze hadden toen nog geen zaklampenquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]er zit wel wat witte verf in, maar verder is t allemaal heeeeel donker en wazig.
Fakkeltje, jonguh!quote:Op maandag 25 augustus 2025 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ze hadden toen nog geen zaklampen
Maar je zit nog 700+ uur in BG3 akte 2 en 3 hoor!quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Toch zwak geweest en mijn backlog vergroot
Zag Mafia The Old Country op Marktplaats staan, nieuw in seal plus dlc code, voor 35 euro.
Kon het niet laten liggen.
Dan kan die 15 uurtjes er ook wel ff tussendoorquote:Op maandag 25 augustus 2025 16:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je zit nog 700+ uur in BG3 akte 2 en 3 hoor!
Act 2 is best kort.quote:Op maandag 25 augustus 2025 16:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Fakkelteitquote:
Ik kan hem maar vast hebbenquote:Op maandag 25 augustus 2025 16:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mgs1/snake earer was beter dan mgs 5.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg benieuwd naar.
Op MGS 5 (en Phantom Pain) na heb ik nog nooit een Metal Gear game gespeeld vroeger
Schijnt goed te zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zo maar eens een korte game tussendoor, alone in the dark (lekker kort en "gratis"). Voelt als RE1.
Opa.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Een leesbril nodig hebben om het hoesje te kunnen lezen![]()
Staat daar ooit iets interessants op dan?quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Een leesbril nodig hebben om het hoesje te kunnen lezen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |