??quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:08 schreef Swango het volgende:
[..]
Door Israel te laten bestaan?
Leg uit.
De Speld kan wel met pensioen gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef agter het volgende:
Wij hebben namelijk zelf deze stroom mede veroorzaakt. Door Israël te laten ontstaan. En door Israël haar gang te laten gaan daar.
Het ontstaan van Israël is niet de oorzaak van de problemen daar. Want Israël wilde gewoon een veilige haven zijn voor de Joden die daar al duizenden jaren historie hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef agter het volgende:
Wij hebben namelijk zelf deze stroom mede veroorzaakt. Door Israël te laten ontstaan. En door Israël haar gang te laten gaan daar.
Jawel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:32 schreef agter het volgende:
Je kunt die mensen toch niet aan hun lot overlaten.
Als maatregel om de vergrijzing tegen te gaan bedoel je?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zou het wel lollig zijn om al die 60-plussers met Palestijnen in hun huis te zien. Nieuwe reality tv opzetje?
Oh, dan is het goed wat er nu gebeurd.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ontstaan van Israël is niet de oorzaak van de problemen daar. Want Israël wilde gewoon een veilige haven zijn voor de Joden die daar al duizenden jaren historie hebben.
En haar gang laten gaan? Je bedoelt zich verdedigen tegen barbaren die op basis van een achterlijke religie menen dat Joden uitgemoord moeten worden (ander woord daarvoor: genocide)?
George Orwell zou ‘trots’ zijn op deze newspeak…
Mwa, deels. De oprichting heeft het erger maakt, maar de agressie jegens Joden was al bezig voordat Israël was opgericht. Ergens is het ook wel bijzonder als je erover nadenkt: Arabieren leggen claim op een gebied waar zij A) hun oorsprong niet kennen, B) het slechts via verovering, kolonialsme en onderwerping van de lokale bevolking in handen hebben gekregen C) nooit een daadwerkelijk land hebben gehad.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ontstaan van Israël is niet de oorzaak van de problemen daar. Want Israël wilde gewoon een veilige haven zijn voor de Joden die daar al duizenden jaren historie hebben.
En haar gang laten gaan? Je bedoelt zich verdedigen tegen barbaren die op basis van een achterlijke religie menen dat Joden uitgemoord moeten worden (ander woord daarvoor: genocide)?
George Orwell zou ‘trots’ zijn op deze newspeak…
Zou je gewoon antwoord kunnen geven?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blanbla semantische spelletjes. Hoeveel procent van Gaza moet verwoest zijn voor je denkt: wellicht is Israël ook uit op de vernietiging/verdrijving van een bevolking?
Waarom is dit voor zoveel mensen de standaard reactie in dit conflict?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed wat er nu gebeurd.
Zijn ze ook al klaar met de genocidale wensen van Hamas en andere rabiaat antisemitische bewegingen in de regio?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:49 schreef Pegos het volgende:
De wereld is nu helemaal klaar met Netanyahu's Groot Israel plannen en lafhartige immorele oorlogen.
En waarom zou Nederland een samenleving moeten helpen waar moslimfundamentalisme, antisemitisme, anti-Westerse sentimenten en een drang voor martelaarschap en terreur welig tieren?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:42 schreef agter het volgende:
Hopelijk wordt Timmermans de grootste. En kunnen we de Palestijnen eens echt helpen.
Plannen voor 'Groot Israël'? Dit mag je zeker even wat meer onderbouwen ..quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:49 schreef Pegos het volgende:
De wereld is nu helemaal klaar met Netanyahu's Groot Israel plannen en lafhartige immorele oorlogen.
Daar hadden ze al nooit wat mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn ze ook al klaar met de genocidale wensen van Hamas en andere rabiaat antisemitische bewegingen in de regio?
Wat, zoals ik doe?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar hadden ze al nooit wat mee.
Maar blijkbaar moet je voldoende onaardige dingen over Hamas op het turflijstje hebben om wat over Netanyahu te mogen zeggen.
Nee dat is het niet. We willen gewoon onze mening geven over de dingen die de regering Netanyahu uitvreet. Daar hoeven niet steeds disclaimers bij.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, zoals ik doe?
Het is echt gewoon onbegonnen werk, deze discussie
Waar schrijf ik dat?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed wat er nu gebeurd.
Het lijkt me nogal een belangrijke vraag, zeker als je tegen etnisch zuiveren bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. We willen gewoon onze mening geven over de dingen die de regering Netanyahu uitvreet. Daar hoeven niet steeds disclaimers bij.
Heb ik al meerdere malen uitgelegd. Ik verwacht dat Israël de Hamas een kopje kleiner maakt binnen de grenzen van oorlogsrecht.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal een belangrijke vraag, zeker als je tegen etnisch zuiveren bent.
Dus nog maar eens: wat verwacht men nu precies van Israël zolang Hamas haar genocidale agenda hanteert?
Netanyahu aanpakken? Volgaarne. Als iemand in de cel hoort is hij het wel. Doe Smotrich er maar bij.
En dan?
Eens, en daarom is zo'n motie Piri ook volstrekt absurd.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb ik al meerdere malen uitgelegd. Ik verwacht dat Israël de Hamas een kopje kleiner maakt binnen de grenzen van oorlogsrecht.
Hoe dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb ik al meerdere malen uitgelegd. Ik verwacht dat Israël de Hamas een kopje kleiner maakt binnen de grenzen van oorlogsrecht.
Vergeet onder meer landen als Ierland en Spanje niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:28 schreef rutger05 het volgende:
Er zijn sterk pro-Palestijnse landen zoals bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Turkije, China, Rusland naast andere landen in de directe regio die eventueel Palestijnen uit Gaza kunnen opvangen. I.v.m. de enorme integratieproblematiek waarmee wij te kampen hebben in West-Europa en het bijna geheel ontbreken van draagvlak niet hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |