Onze oppositie is kansloos genoeg om de grootste supporter van de etnische zuivering nog de zogenaamde redder voor de migratie stroom te maken ook ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:22 schreef capricia het volgende:
De VVD heeft het ook opgepikt:
[ x ]
Als dit een thema gaat worden bij de verkiezingen, kan dit de PVV enorm doen stijgen.
Genocide boeien, maar de volledig voorspelbare gevolgen daarvan komen als verrassing voor je?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier bereikt Netanyahu wel een greens hoor. Migratiestromen naar Europa![]()
![]()
Blanbla semantische spelletjes. Hoeveel procent van Gaza moet verwoest zijn voor je denkt: wellicht is Israël ook uit op de vernietiging/verdrijving van een bevolking?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben vooral voor de vernietiging van Hamas.
Dat maakt iemand niet direct pro-Netanyahu of pro-Israël; juist die totale ongenuanceerdheid maakt dat men hier maar in het wilde weg loopt te roeptoeteren dat mensen voor of tegen genocide en etnische zuivering zijn, makkelijke kampjes.
Dat Israël aangepakt moet worden staat buiten kijf; hoe dat de bedreiging van Hamas, die simpelweg uit is op de vernietiging van Israël, wegneemt of vermindert, heeft nog enkele rabiate anti-Israël adept me kunnen uitleggen. Of waarom het eisen dat men ontwapent, geen erkenning meer krijgt of zelfs de dome ontmantelt, geen buitengewoon ridicule eisen zijn wétende wat de doelen van Hamas zijn.
Moet ik dan ook popi jopi mensen van grove zaken betichten zoals het 'willen van genocide en vernietiging', alleen deze keer de andere kant op?
Volgens mij is de Israëlische legertop het er wel over eens dat ze hun doel qua decimeren van Hamas al lang en breed bereikt hebben. Zowel waar het aankomt op het uit de weg ruimen van kopstukken als het lamleggen van financiering en dergelijke is de operatie gewoon succesvol geweest. Maar dit soort bewegingen zijn heel moeilijk echt volledig uit te roeien. Zeker ook als de voedingsbodem wegnemen maar wordt gezien als appeasement of 'politiek correct.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben vooral voor de vernietiging van Hamas.
Dat maakt iemand niet direct pro-Netanyahu of pro-Israël; juist die totale ongenuanceerdheid maakt dat men hier maar in het wilde weg loopt te roeptoeteren dat mensen voor of tegen genocide en etnische zuivering zijn, makkelijke kampjes.
Dat Israël aangepakt moet worden staat buiten kijf; hoe dat de bedreiging van Hamas, die simpelweg uit is op de vernietiging van Israël, wegneemt of vermindert, heeft nog enkele rabiate anti-Israël adept me kunnen uitleggen. Of waarom het eisen dat men ontwapent, geen erkenning meer krijgt of zelfs de dome ontmantelt, geen buitengewoon ridicule eisen zijn wétende wat de doelen van Hamas zijn.
Moet ik dan ook popi jopi mensen van grove zaken betichten zoals het 'willen van genocide en vernietiging', alleen deze keer de andere kant op?
Nee dat hebben we niet. Er is ruimte genoeg in die landen daar omheen. Alleen hebben de mensen daar geen zin in dat volk dat zich duidelijk niet prettig weet te gedragen. Plus dat ze het wel leuk vinden dat Israël met hun soortgenoten in de maag zit.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef agter het volgende:
Ik ben links en ik ben wel voor opvang hier. Geen miljoen Palestijnen. Maar wel een aantal.
Ik hoop dat mijn cluppie er ook zo in staat.
Wij hebben namelijk zelf deze stroom mede veroorzaakt. Door Israël te laten ontstaan. En door Israël haar gang te laten gaan daar.
Er zitten alleen nog steeds gijzelaars gevangen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is de Israëlische legertop het er wel over eens dat ze hun doel qua decimeren van Hamas al lang en breed bereikt hebben. Zowel waar het aankomt op het uit de weg ruimen van kopstukken als het lamleggen van financiering en dergelijke is de operatie gewoon succesvol geweest. Maar dit soort bewegingen zijn heel moeilijk echt volledig uit te roeien. Zeker ook als de voedingsbodem wegnemen maar wordt gezien als appeasement of 'politiek correct.
Heeft men niet al een paar aangegeven dat de gijzelaars niet meer doel #1 is en dat het uitschakelen van Hamas als belangrijker wordt gezien?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zitten alleen nog steeds gijzelaars gevangen.
Het punt is, waar veel Israëliërs bang voor zijn en waarom er ook grote demonstraties waren, is dat de kans groot is dat ze tijdens de bezetting alsnog gedood worden of om het leven komen door beschietingen of bombardementen.
Het maakt de kans alleen maar kleiner dat ze levend thuiskomen.
Ook vrezen veel Israëliërs dat het aan hun zijde nog veel doden gaat kosten.
Dat geeft te denken dat het de regering helemaal niet te doen is om de gijzelaars.
Wanneer zijn er ook alweer verkiezingen in Israël?
Dat staat me ook bijquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft men niet al een paar aangegeven dat de gijzelaars niet meer doel #1 zijn en dat het uitschakelen van Hamas als belangrijker wordt gezien?
Deze regering wordt overeind gehouden door kleine kolonistenpartijen. Netanyahu blijft zo lang mogelijk zitten, want die hangt rechtsvervolging boven het hoofd. Het heeft er alle schijn van dat die kleine partijtje de lakens uitdelen. De regering van Netanyahu handelt namelijk in weerwil van niet alleen b.v. de legertop, maar ook een groot deel van de bevolking door deze oorlog maar eindeloos door te voeren en te escaleren. Het voorstel om nu ook de bevolking te verdrijven lijkt eerder te hinten op vol inzetten op nederzettingenpolitiek en het hier op fok zo populaire 'omvolken' in de meest letterlijke zin van het woord.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zitten alleen nog steeds gijzelaars gevangen.
Het punt is, waar veel Israëliërs bang voor zijn en waarom er ook grote demonstraties waren, is dat de kans groot is dat ze tijdens de bezetting alsnog gedood worden of om het leven komen door beschietingen of bombardementen.
Het maakt de kans alleen maar kleiner dat ze levend thuiskomen.
Ook vrezen veel Israëliërs dat het aan hun zijde nog veel doden gaat kosten.
Dat geeft te denken dat het de regering helemaal niet te doen is om de gijzelaars.
Wanneer zijn er ook alweer verkiezingen in Israël?
Gewoon lekker in eigen regio opvangen. Laatste wat je wil is Hamas importeren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:30 schreef Black_Baron het volgende:
Die arme mensen kun je toch niet daar laten, die moeten opgevangen worden. Wir Schaffen das nochmal.
Vvd staat op instorten, dus als Geert de grootste word kun je nog niks.quote:
We zien helaas dat bij meer bondgenoten uiterst rechtse regeringen met autocratische neigingen worden gekozen. Geopolitiek kun je echter nog niet zonder ze. Alleen maar meer reden voor Europa om de strategische afhankelijkheid van VS, China en het Midden-Oosten te verminderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een fijne bondgenoot is Israel hè.
We hebben toch al teveel ouderwetse mannen hier in het land? Ik ben links en hoop dat men niet nog meer ouderwetse mannen importeert, want die maken stemming tegen moderne jongeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef agter het volgende:
Ik ben links en ik ben wel voor opvang hier. Geen miljoen Palestijnen. Maar wel een aantal.
Wij hebben namelijk zelf deze stroom mede veroorzaakt. Door Israël te laten ontstaan. En door Israël haar gang te laten gaan daar.
Met de afbraak van de Iron Dome, zodat ze meer Joden kunnen vermoorden?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:42 schreef agter het volgende:
Hopelijk wordt Timmermans de grootste. En kunnen we de Palestijnen eens echt helpen.
Helpen nog meer aanslagen te plegen en dood en verderf te zaaien?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:42 schreef agter het volgende:
Hopelijk wordt Timmermans de grootste. En kunnen we de Palestijnen eens echt helpen.
Door Israel te laten bestaan?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef agter het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |