Jij bent je er ook van bewust dat er verschillende stromingen zijn binnen de Islam en dat er een ( gewelddadige) strijdt is binnen die stromingen en dat we op die manier stammenoorlogen binnenhalen?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:26 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik me zo kan voorstellen dat het voor Nederlandse moslims extra pijnlijk is wat er met de Palestijnen gebeurt.
Het zijn je geloofsgenoten. Het is heel menselijk als je daar meer gevoelens van machteloosheid enzo bij hebt.
Mij komt het over als dat de Palestijnen een soort van uitschot zijn binnen de islam, aangezien de islamitische regio niet erg happig is om ze als vluchteling in hun respectievelijke land toe te laten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:26 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik me zo kan voorstellen dat het voor Nederlandse moslims extra pijnlijk is wat er met de Palestijnen gebeurt.
Het zijn je geloofsgenoten. Het is heel menselijk als je daar meer gevoelens van machteloosheid enzo bij hebt.
En dat merk jij dagelijks in Nederland? Want hier wonen al zoveel mensen van alle stromingen ter wereld en echt grootschalige stammenoorlogen zijn er nog niet uitgebroken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:09 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Jij bent je er ook van bewust dat er verschillende stromingen zijn binnen de Islam en dat er een ( gewelddadige) strijdt is binnen die stromingen en dat we op die manier stammenoorlogen binnenhalen?
Oh, ik dacht dat er al miljoenen Palestijnen in andere landen in de regio zitten. Alleen Jordanië vangt al 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen op.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mij komt het over als dat de Palestijnen een soort van uitschot zijn binnen de islam, aangezien de islamitische regio niet erg happig is om ze als vluchteling in hun respectievelijke land toe te laten.
Just saying.
Niet tussen moslims maar mijn Koerdische buurvrouw wordt regelmatig verrot gescholden door de Syrische overburen en diezelfde buren vinden het fantastisch om eieren tegen haar raam te gooien.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
En dat merk jij dagelijks in Nederland? Want hier wonen al zoveel mensen van alle stromingen ter wereld en echt grootschalige stammenoorlogen zijn er nog niet uitgebroken.
Ik denk dus dat je een beetje overdrijft. Zou dat kunnen?
Het christendom groeit ook weer.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
En dat merk jij dagelijks in Nederland? Want hier wonen al zoveel mensen van alle stromingen ter wereld en echt grootschalige stammenoorlogen zijn er nog niet uitgebroken.
Kijk en op deze scherpe opmerking wordt niet geantwoord.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:37 schreef Swango het volgende:
[..]
Er bestaan ook Christelijke palestijnen, voor hen geldt jullie medeleven dan niet?
Huh? Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:37 schreef Swango het volgende:
[..]
Er bestaan ook Christelijke palestijnen, voor hen geldt jullie medeleven dan niet?
Omdat geloof kennelijk hetgene was wat voor dat zetje meer menselijkheid zorgt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:26 schreef agter het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk wel.
Die zijn even welkom in Nederland als de PvdA GL de verkiezingen gewonnen heeft en we de Palestijnse vluchtelingen hier op gaan vangen.
Waarom dacht je van niet dan?
Je hebt iets gemist in het nieuws laatst, geeft niets, kan gebeuren, Er zijn groepen Syriërs die niet meer in bepaalde stadsdelen mogen komen van oa. Utrecht en Groningen vanwege een diep gewortelde vete.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat je het over de geloofsgenoten in combinatie met moslims had in één post.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:26 schreef agter het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk wel.
Die zijn even welkom in Nederland als de PvdA GL de verkiezingen gewonnen heeft en we de Palestijnse vluchtelingen hier op gaan vangen.
Waarom dacht je van niet dan?
Niet meer of minder uitschot dan de rest van de zandbak bewoners inclusief de Israëliërs.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mij komt het over als dat de Palestijnen een soort van uitschot zijn binnen de islam, aangezien de islamitische regio niet erg happig is om ze als vluchteling in hun respectievelijke land toe te laten.
Just saying.
Lekker struisvogel spelen en om de zoveel tijd wat rellen in A'dam.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:39 schreef Hugo862 het volgende:
Verder is de Pallies daar houden wel handig. Zolang dat conflict lekker doorloopt kun je het altijd nog gebruiken om je eigen uitschot te verenigen tegen een buitenlandse vijand. Liever dat ze boos zijn op Israël en op jou als Sjeik, koning, Ayatollah, President of whatever je titel ook is.
Allah hu akhbaaaaaaaaaar!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:04 schreef agter het volgende:
[..]
De PvdA met GL bedoel je?
Ja. Die gaan heel groot worden. Misschien wel de grootste. En dan stoppen we met leverantiea aan Israël en dan kunnen we de Palestijnen een betere toekomst geven. En hopelijk ook sommigen meteen naar hier halen. Die dat willen en echt nodig hebben. Ondervoede kinderen en hun families enzo.
Hoop echt dat moslims ook op die partij stemmen. Om dit voor elkaar te krijgen
In het verre verleden grote problemen met de PLO - aanhang*, in casu Yasser Arafat en z'n Fattah beweging. Trachtten destijds een staatsgreep in Jordanie uit te voeren. Toen zijn ze* naar Libanon vertrokken om vanuit het zuiden, Israël binnen te vallen. Meen dat daar toen ook Hezbollah uit is ontsproten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jordanië wil ze ook niet. Is daar een reden voor?
Pardon? De kabinetten Kok vergeten?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We hebben al 55 jaar geen links kabinet meer gehad en die gaat er ook dit jaar niet komen.
Daar lijkt het wel op ja, je stemt er in ieder geval niet voor omdat je een hardwerkende burger uit de onder- of middenklasse bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:24 schreef agter het volgende:
[..]
Het zijn wel echte vluchtelingen.
Gaan we die ook al niet meer opvangen dan?
Ik hoop echt dat de vriendelijke linkse partijen nog wel menselijk naar dese vluchtelingen kijken. Hiervoor stem je toch PvdA of groenlinks. Voor een menselijk asielbeleid.
Ik voel me wel aangesproken; waar zou ik dan op moeten stemmen en waarom niet op PvdA GL?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:36 schreef TwenteFC het volgende:
je stemt er in ieder geval niet voor omdat je een hardwerkende burger uit de onder- of middenklasse bent.
Daarom moet er flink gesanctioneerd worden met een volledig handelsembargo, maar Nederland doet weer moeilijk in Europa. Altijd hetzelfde liedje.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:44 schreef Havermout2 het volgende:
Het lijkt me vooral onderhandelingstactiek van de regering Netanyahu om Europese druk op Israël te minimaliseren. Het idee van 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen op weg naar Europa, zal in veel hoofdsteden hier tot paniek leiden.
Nou ja, je ziet tegenwoordig zelfs de VVD veel vaker links genoemd worden en de kabinetten Rutte waren ook links, althans hier op FOKquote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:36 schreef timmmmm het volgende:
Links kabinetLinks staat op max 60 zetels kameraden, we krijgen geen links kabinet.
Dat was een centrum kabinet, want daar zaten ook D66 en VVD in.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Pardon? De kabinetten Kok vergeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |