abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218587994
Ik laat deze aan mij voorbij gaan ivm de lage rente. Maar voor de liefhebbers:

Freese Horeca V.O.F.
¤ 800.000 | 6,5 % rente | 36 maanden |

https://www.collincrowdfu(...)aa2e394b652fbad49882
pi_218588080
quote:
Is vorige week al 2 ton opgehaald met een geborgde lening. Heeft ook nog een andere lening lopen, 25 Hoofddorp waarvan nu 12 termijnen betaald.

Ik heb ff geen HCN geld meer, hij is dus helemaal voor jullie.
pi_218588378
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:09 schreef Soulfreak het volgende:
Update de heer Bl*aauw (Collin).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft toch gek dat het zo loopt, met iemand met zo'n flinke portefeuille. Maar fijn dat er weer een update is. Hoe hoog kunnen die kosten zijn? Voor zo'n woning zal de verkoopopbrengst toch niet al te veel zakken zou je zeggen
pi_218588427
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:12 schreef Lezer8857 het volgende:
Voor diegene die hebben misgegrepen bij de bakkerij. Wellicht is de kinderopvang een mooi alternatief:

¤ 680.000 | 9,0 % rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfu(...)512407d7c9e71254ca8b
* Knabbel & Babbel
* Verliesjaren

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/ko_athomebv/

Als zelfs NLI er al geen zin meer in heeft?

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 25-08-2025 14:22:53 ]
Pecunia non olet
pi_218588436
Update duurzaam recreatiepark, de deurwaarder mag zich er nu in zijn gebruikelijke schildpaddentempo aan gaan wijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
.

Hopelijk komt er nu ook eens een update over GvE/Foodmarkt de F*AM, die curator zal na 6 maanden dossiervorming toch wel iets op papier hebben staan?
Pecunia non olet
pi_218588600
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:05 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Blijft toch gek dat het zo loopt, met iemand met zo'n flinke portefeuille. Maar fijn dat er weer een update is. Hoe hoog kunnen die kosten zijn? Voor zo'n woning zal de verkoopopbrengst toch niet al te veel zakken zou je zeggen
Met een executieverkoop kan de opbrengst een stuk lager zijn dan bij gewone verkoop. Maar naast de 1e en 2e hypotheek op de 2 panden is meneer ook hoofdelijk aansprakelijk. Dus als de 2 panden niet genoeg opleveren zal het moeten komen uit ander onroerend goed wat hij heeft. De pitch gaf aan dat hij een vastgoedportefeuille bezit van vijf objecten met in totaal 29 appartementen en studio’s, daarnaast bezit hij nog 1 winkelpand. Vraag is alleen of daar niet al hypotheken opzitten en voor hoeveel.
Misschen is de dreiging van executieverkoop genoeg voor meneer om tot actie over te gaan. Voorlopig maar weer even afwachten.
pi_218588697
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:13 schreef obligataire het volgende:
Update duurzaam recreatiepark, de deurwaarder mag zich er nu in zijn gebruikelijke schildpaddentempo aan gaan wijden.

SPOILER
.
.

Hopelijk komt er nu ook eens een update over GvE/Foodmarkt de F*AM, die curator zal na 6 maanden dossiervorming toch wel iets op papier hebben staan?
Ja bij laatst genoemde staan zelfs de ouders voor 100% garant dus dat kan totaal buiten curator om en daar de deurwaarder op af sturen..... maar zoals alles bij GVE gaat het traag
pi_218588749
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:50 schreef Januit het volgende:

[..]
Ja bij laatst genoemde staan zelfs de ouders voor 100% garant dus dat kan totaal buiten curator om en daar de deurwaarder op af sturen..... maar zoals alles bij GVE gaat het traag
En omdat we niets van een update vanuit GVE hoeven te verwachten hierbij het meest recente verslag van curator.
https://insolventies.rech(...)/01_obr_25_35_F_V_04

Waarin bijvoorbeeld staat:
Gefailleerde werd gefinancierd door vijf partijen waaronder een crowdfunding
fonds, de Brouwerij en pandeigenaar.
Gefailleerde bankierde bij een van de grootbanken. Er was echter geen
krediet, wel had de bank een bankgarantie verstrekt aan de verhuurder.

Bij geldnemer zelf hoeven we waarschijnlijk niets terug te verwachten en de hoofdelijke aansprakelijkheid ook niet want ook haar eigen holding is failliet. Dus GVE moet gewoon met spoed de deurwaarder op borgsteller afsturen:

SPOILER
pi_218588881
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
* Knabbel & Babbel
* Verliesjaren

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/ko_athomebv/

Als zelfs NLI er al geen zin meer in heeft?
Heeft iemand in die van NLI gezeten en hoe is het betaalgedrag geweest?
pi_218589250
POLL

Heb voor mezelf gekeken per platform en doe dan zelf "zaken" bij:
GVE, KOM, Waardevoorjegeld en Collin. Voor mij is KOM groep degene die meeste rendement geeft.
pi_218589317
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:03 schreef Januit het volgende:

[..]
En omdat we niets van een update vanuit GVE hoeven te verwachten hierbij het meest recente verslag van curator.
https://insolventies.rech(...)/01_obr_25_35_F_V_04

Waarin bijvoorbeeld staat:
Gefailleerde werd gefinancierd door vijf partijen waaronder een crowdfunding
fonds, de Brouwerij en pandeigenaar.
Gefailleerde bankierde bij een van de grootbanken. Er was echter geen
krediet, wel had de bank een bankgarantie verstrekt aan de verhuurder.

Bij geldnemer zelf hoeven we waarschijnlijk niets terug te verwachten en de hoofdelijke aansprakelijkheid ook niet want ook haar eigen holding is failliet. Dus GVE moet gewoon met spoed de deurwaarder op borgsteller afsturen:

SPOILER
Probleem is wellicht dat de vordering op de ouders voor een deel afhankelijk is van wat er bij de dochter nog verhaald kan worden (al zal dat waarschijnlijk idd nul of nagenoeg nul zijn.
Maar dat moet eerst formeel vast staan?
Pecunia non olet
pi_218589326
Zijn hier lotgenoten met projecten bij October, dat inmiddels gestopt is? De afwikkeling van de projecten in mijn portefeuille gaat in rap tempo achteruit.

Opmerkelijk en atypisch is de gestage toename van projecten waarbij de geldlener enkele termijnen vóór afwikkeling de betalingen staakt. October geeft taal noch teken.

Ik wilde hierover weer contact opnemen met October, maar constateer dat alle reguliere contactlijnen van October uit de lucht zijn; app, mailadressen en telefoonnr. Nooit iets over vernomen.

Dit lijkt mij in strijd met de zorgplicht, ik denk erover de AFM hierover te benaderen. Hoe meer mensen dat doen hoe beter.
pi_218589362
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:50 schreef Januit het volgende:

[..]
Of Flanderijn gaat gewoon niet achter de borg aan...ik had een project waar de ouders ook 100% borg stonden voor het gehele bedrag, tot de leningnemer failliet ging...

quote:
Gezien hun leeftijd en kosten baten afweging gaan wij geen procedure in België opstarten. Het dossier wordt voorlopig aangehouden wegens gebrek aan verhaal.
  maandag 25 augustus 2025 @ 17:33:47 #264
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_218589808
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:11 schreef Lezer8857 het volgende:

Freese Horeca V.O.F.

6,5% ben toch geen gekke henkie.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_218590646
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:11 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Heeft iemand in die van NLI gezeten en hoe is het betaalgedrag geweest?
Yes, ik. Mijn overwegingen:

quote:
De lening is in september 2022 van start gegaan met als looptijd 28 maanden. Vanaf 1 januari 2023 een maandelijkse aflossing van EUR 8.333,-. Het proces om de lening over te sluiten ging blijikbaar moeizaam en de lening is een paar keer verlengd. Vanaf 1-2-2025 is de rente daarom verhoogd van 8,5% naar 9,5%. In het betaalschema zie ik nu dat de betaling van maart 2025 een maand te laat was. Dat had ik niet eens gemerkt. Alle andere betalingen (inclusief de forse aflossing) zijn op tijd geweest. Opvallend is het volgende uit de laatste update van NLi (19-8): "De notaris heeft ons laten weten dat de geplande passeerdatum van 20 augustus moet worden uitgesteld. Er rust momenteel nog een beslag op het pand, en dit moet eerst worden opgeheven voordat de overdracht kan plaatsvinden. De notaris is hierover in overleg met de beslagleggende partij. Zodra het beslag is verwijderd, zal er een nieuwe datum voor het passeren worden ingepland." Is dat een dealbreaker geweest voor een andere financierder? Of was het plan altijd al geweest om bij CCF te herfincieren?
pi_218590747
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:13 schreef probablyunsure het volgende:

[..]
[..]

Bedankt allemaal voor de info. Voldoende rode vlaggen voor mij.
pi_218591091
quote:

[..]
[..]

De kracht van dit forum. Bedankt! Ik trek mijn inleg terug en wacht op beter.

Al ben ik nu wel benieuwd wat voor hobbelig/soepel ritje dit project gaat worden, dus als er één iemand blijft meedoen en ons hier op de hoogte houdt, zou top zijn. O-)
pi_218591233
quote:

[..]
[..]

Bedankt hiervoor. Erg waardevol. Uit navraag bij NLI blijkt dat er volgens hun geen specifieke reden is geweest dat het project niet bij hun is gefinancierd.
pi_218591270
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:17 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Al ben ik nu wel benieuwd wat voor hobbelig/soepel ritje dit project gaat worden, dus als er één iemand blijft meedoen en ons hier op de hoogte houdt, zou top zijn. O-)
Moeten we ons eigen fonds maken. 500 euro per keer in afgekeurde projecten. Wie weet maken we een toprendement.
pi_218593492
Begin juli hier aan de orde geweest. Dat de box 3 belasting beperkt kan worden door obligaties te kopen.
Dat lek is gisterenmiddag per direct gedicht. https://www.rijksoverheid(...)box-3-bij-obligaties

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 26-08-2025 09:15:40 ]
pi_218593564
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:33 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Bedankt hiervoor. Erg waardevol. Uit navraag bij NLI blijkt dat er volgens hun geen specifieke reden is geweest dat het project niet bij hun is gefinancierd.
Zouden ze het zeggen, als het wél zo was?
Pecunia non olet
pi_218593664
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:55 schreef Boyette het volgende:
Rentes ccf van vandaag nog altijd niet geboekt? Dat is ongebruikelijk normaal is dat omstreeks middernacht al verwerkt.
Iemand anders die dit opvalt?
Even in de gaten gehouden.
Ook vandaag zijn er bij mij weer meerdere bijboekingen geweest maar dit is inderdaad pas na 7.00 uur gebeurd terwijl dat meestal al eerder gebeurden. Het maakt voor mij overigens weinig uit en misschien is het een momentopname.
pi_218593796
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:17 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Ik heb de pitch nogmaals bekeken en ik laat mijn inleg staan. 🫣
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_218594577
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:11 schreef Lezer8857 het volgende:

Freese Horeca V.O.F.

Zeer goede zekerheid en lage kosten, dus prima voor een zakelijke investering, netto netto 4,7%.
Pecunia non olet
pi_218595309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:16 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zeer goede zekerheid en lage kosten, dus prima voor een zakelijke investering, netto netto 4,7%.
Netto niet zakelijk zal het rond de 3% zijn. Niet veel maar bij de bank krijg je het niet.
En van de rente bij de bank gaat ook nog belasting af. Ik neem hem ook mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')