Met 1 account 10%, daar zaten de nette panden tussen die niet fors frauduleus waren opgehoogd in waarden. Met ander account daarentegen loopt de teller in de vele duizenden euro's, daar is aanzienlijk minder van terug gekomen. Life is a bitch...and then you die. We waren enthousiast, en onvoldoende terughoudend. Daar hebben we van geleerd zullen we maar zeggen. Voordeel van Collin is dat je per 500 inlegt (niet Cdirekt), daar was het minimum 5.000 euro. Je verlies is dan direct 10x zo groot. Wijze les...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 01:37 schreef JP01 het volgende:
[..]
Laten we zeggen 10% verlies op een project waar sprake van echte fraude door geldnemer was vind ik dan nog ergens wel meevallen. Ik denk dat MC bij Propt wel heeft gehaald wat er te halen viel en daarvoor goed hun best hebben gedaan. Hopelijk heb je dit verlies nog ruimschoots kunnen compenseren met andere projecten bij MC.
Ik laat deze links liggen. Looptijd van 1,5 jaar is fiscaal onhandig voor mij. Bovendien project loopt niet hard. Zodra percentage ingelegd boven 90% ga ik nog een keertje kijken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 13:45 schreef djtiesto8 het volgende:
Zijn er meer FOKkers die mee hebben gedaan met het nieuwe Spaanse project op SIG? Ik ben benieuwd naar jullie tactiek. Verspreid je je inleg over de twaalf deelprojecten, of heb je specifiek gekozen?
Zelf vond ik het voor de risicospreiding weinig toevoegen om ze alle twaalf mee te pakken, maar ik heb wel bewust gekozen voor de grotere appartementen en voor de bovenste verdieping (=beste uitzicht, terwijl dezelfde leensom als de lager gelegen appartementen). Ik kon niet vinden welke nummers nou de bovenste appartementen betroffen, maar op basis van logica lijken mij dat appartement 5, 6, 11 en 12.
Ben benieuwd als dit wel via collin was gegaan of die 5 procent dan wel van toepassing was. Het zou niet uit mogen maken te laat is te laat.quote:
Zolang je niet direct hoeft te storten (zoals bij GvE), maakt dat toch niets uit?quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:34 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Heb geen zin om geld toe te zeggen aan projecten die niet vol komen.
Bij mij zijn ze wel geboekt, alhoewel ik de afgelopen dagen merk dat er in de loop van de ochtend nog wat binnen druppelt (terwijl voorheen vrijwel alles in de nacht gebeurde bij mij).quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:55 schreef Boyette het volgende:
Rentes ccf van vandaag nog altijd niet geboekt? Dat is ongebruikelijk normaal is dat omstreeks middernacht al verwerkt.
Iemand anders die dit opvalt?
Hier zijn er vanmorgen 10 bijgeschreven.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:55 schreef Boyette het volgende:
Rentes ccf van vandaag nog altijd niet geboekt? Dat is ongebruikelijk normaal is dat omstreeks middernacht al verwerkt.
Iemand anders die dit opvalt?
Ik heb de bakkerij ook maar deze neem ik ook mee.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:12 schreef Lezer8857 het volgende:
Voor diegene die hebben misgegrepen bij de bakkerij. Wellicht is de kinderopvang een mooi alternatief:
¤ 680.000 | 9,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfu(...)512407d7c9e71254ca8b
Wat ik mis in deze pitch is wat er met de rechtsvolgorde wordt als er binnen deze eerste hypotheek bij geleend wordt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:12 schreef Lezer8857 het volgende:
Voor diegene die hebben misgegrepen bij de bakkerij. Wellicht is de kinderopvang een mooi alternatief:
¤ 680.000 | 9,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfu(...)512407d7c9e71254ca8b
Een eerste hypothecaire inschrijving staat er . Een evt. volgende zal echt achter deze komen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wat ik mis in deze pitch is wat er met de rechtsvolgorde wordt als er binnen deze eerste hypotheek bij geleend wordt.
Als ik de keuze had zou ik mijn kind niet naar dit troosteloze pand brengen. Een beetje vrolijkheid verwacht je toch wel bij een kinderopvang. Afijn vermoedelijk wel geschikt voor andere doeleinden en dat is weer een pre voor als het mis gaat.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Een eerste hypothecaire inschrijving staat er . Een evt. volgende zal echt achter deze komen.
Eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 900.000,- wordt verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Dus niet alleen voor deze lening van 680k, zodoende geen formele volgorderlijkheid.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Een eerste hypothecaire inschrijving staat er . Een evt. volgende zal echt achter deze komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |