abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218462067
Schrikbarend, nota bene iemand die hier veilig dacht te zijn als homo. Het sluit aan bij de recente berichten in de media over discriminatie die toeneemt tegen homo's en lesbiennes. Het is te hopen dat men de daders te pakken krijgt.
quote:
Man (30) mishandeld in binnenstad Haarlem, vermoedelijk om geaardheid

De politie is op zoek naar twee mannen die betrokken waren bij de zware mishandeling van een 30-jarige man in de binnenstad van Haarlem, vorige week. Het slachtoffer zegt dat hij een harde kaakslag kreeg toen hij zei dat hij homoseksueel is.

Het incident vond plaats in de nacht van donderdag 31 juli op vrijdag 1 augustus, meldt omroep NH. Rond 02.30 uur liep de man samen met zijn vriend in de drukke Smedestraat, midden in het uitgaansgebied. Daar raakte hij in gesprek met een voor hem onbekende man.

Buiten bewustzijn

"Het was vriendelijk, we lachten wat", vertelt hij aan het Haarlems Dagblad. "Hij zei iets over mooie vrouwen die over straat liepen, waarop ik losjes zei: 'Ik zie er hetero uit, maar ik ben gay'. Toen ben ik meteen buiten bewustzijn geraakt door een klap in mijn gezicht. In het ziekenhuis werd ik pas weer wakker."

Volgens zijn vriend was het niet de man die het gesprek aanknoopte, maar een andere man die plotseling uithaalde. Het slachtoffer viel bewusteloos op straat en werd daar nog meermalen in het gezicht geschopt.

Omstanders

Zo'n acht a negen omstanders haalden de dader weg en probeerden hem in bedwang te houden. Toch wist hij te ontkomen, samen met de man die het gesprek had aangeknoopt.

Het slachtoffer werd opgenomen in het ziekenhuis. Daar plaatsten artsen een aantal titanium platen en schroeven in zijn kaak en onder zijn oog. Voorlopig mag hij uitsluitend vloeibaar voedsel eten.

De politie is op zoek naar de twee mannen. Het slachtoffer gaat aangifte doen. "Ik had nooit verwacht dat dit hier in Nederland kon gebeuren. In mijn geboorteland Uganda wel", zegt hij. "Ik moest vluchten vanwege mijn seksualiteit. Want daar zijn anti-lhbti-wetten."
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218462100
quote:
"Ik had nooit verwacht dat dit hier in Nederland kon gebeuren. In mijn geboorteland Uganda wel", zegt hij.
Zeer jammer dat Hendrik-Jan en Diederik zich weer niet konden beheersen.

Van de politie:
quote:
Verdachte 1
- Lichtgetinte huidskleur
- Zwart lang krullend (afro-kapsel)
- 24-30 jaar

Verdachte 2
- Lichtgetinte huidskleur
- Kort donker haar
- 24- 30 jaar
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_218462106
quote:
"Ik had nooit verwacht dat dit hier in Nederland kon gebeuren. In mijn geboorteland Uganda wel", zegt hij.
Jammer dat deze meneer die les op deze manier moet leren. Nee, dat kun je niet openlijk tegen iedereen zeggen, helaas.
pi_218462129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
NOS laat het tegenwoordig al weg, dan weet je al genoeg.
Maar het Signalement
[..]
Stichting opendeur al geweest? :')
Oei.... misschien maar beter geen aandacht geven dan en het slachtoffer aan zijn lot overlaten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218462143
Met zo'n signalement weet je alweer dat het stil blijft bij de regenboog vlaggetjes.
pi_218462254
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jammer dat deze meneer die les op deze manier moet leren. Nee, dat kun je niet openlijk tegen iedereen zeggen, helaas.
Sowieso hoef je nooit kenbaar te maken wat je sexuele geaardheid is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218462257
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:14 schreef RotatoR het volgende:
Met zo'n signalement weet je alweer dat het stil blijft bij de regenboog vlaggetjes.
Ik zat ook even op Twitter te zoeken naar meer informatie en schijnbaar heeft het AD er ook iets over geplaatst.
quote:
Man (33) zwaar mishandeld in Haarlem, mogelijk om geaardheid: ‘Hij lag in een plas met bloed’

De politie zoekt mensen die meer informatie hebben over een mishandeling vorige week in Haarlem, waarbij een 33-jarige man zwaargewond raakte. Het incident had mogelijk te maken met zijn geaardheid, meldt de politie.

De man was in de nacht van 31 juli op 1 augustus rond 02.30 uur samen met een vriend in de Smedestraat in de binnenstad. Ze raakten in gesprek met twee onbekende mannen. Nadat de geaardheid van de 33-jarige man ter sprake kwam, mishandelden de mannen hem. Het slachtoffer werd naar het ziekenhuis gebracht.

Trevor, zoals de man heet, deed vanuit het ziekenhuis samen met vriend Fred zijn verhaal tegen het Haarlems Dagblad.

„Plots komt die onbekende man vanaf de overkant op mij afgestormd, roept iets in het Nederlands en Arabisch, en probeert mij een klap te verkopen”, zegt Fred tegen de krant. „Ik ontwijk zijn vuist en kijk direct waar Trevor is. Hij ligt op de grond en beweegt niet meer. Ik zie dat de aanvaller terug naar Trevor rent, en hem meermaals in zijn gezicht trapt. Ik dacht eerst dat hij gestoken was, want hij lag in een plas bloed.”

Op de vlucht

Omstanders probeerden de dader vast te houden, maar hij wist zichzelf los te rukken. De man ging ervandoor voordat de hulpdiensten ter plaatse waren. Ook de man met wie Fred rustig in gesprek was en die de gemoederen probeerde te sussen, ging ervandoor, meldt de krant.

Trevor is inmiddels weer thuis. Hij liep een gebroken onderkaak en jukbeen op en zijn lip was gespleten. De man is geopereerd en kan voorlopig alleen vloeibaar voedsel eten. Volgens het Haarlems Dagblad heeft de man, die uit Oeganda is gevlucht vanwege zijn geaardheid, het emotioneel moeilijk.
Bizar ook weer dat men bij de NOS dit gewoon buiten het artikel houdt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218462289
Homocide!
pi_218462302
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zat ook even op Twitter te zoeken naar meer informatie en schijnbaar heeft het AD er ook iets over geplaatst.
[..]
De NOS is geen neutraal nieuwsmedium meer. Ze wilden zonodig meer diversiteit met een Divibokaal aan toe. Dat is ten koste gegaan van de journalistieke integriteit.
pi_218462305
Weer zo'n islamitisch varken.
pi_218462358
Laatst ook al een transgender die pro palliewappie is mishandeld door moslims, houdt het dan nooit op?!
pi_218462403
Raymond Mens?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218462421
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
De taal van de gezochte daders noemen is dan ook wel erg racistisch en islamofoob.
pi_218462527
Het blijkt dus weer eens dat men beter niet met een vijandig kamp kan gaan praten.
pi_218462988
Stoot op de kaak, vooral wanneer het een hoek is en vooral wanneer het geplaatst is met de knokkel van de wijsvinger/middelvinger is 9999 van de 10000 keer een k.o. en/of een gebroken kaak.

Daarom kaak op je borst houden bij/voor escalatie.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218463051
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
Schrikbarend, nota bene iemand die hier veilig dacht te zijn als homo. Het sluit aan bij de recente berichten in de media over discriminatie die toeneemt tegen homo's en lesbiennes. Het is te hopen dat men de daders te pakken krijgt.
[..]

Hallo, wanneer wordt Nederland nu eens wakker?
Hier is niemand veilig in de nachtelijke uren. Homo, hetero, vrouw, man, kind, volwassene enz.
pi_218463089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Weer zo'n islamitisch varken.
Lijkt me sterk. Moslims houden niet van varkens.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:00:39 #18
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218463232
Hmm, misschien helpt het als we nog een tiental gaybrapaden aanleggen, een pride kwartaal ipv month. Oh, en misschien ook een biweekly 'dragqueens lezen voor' aan alle basisschoolkinderen.

Kijk, ik wil niet Geert Wilders de schuld geven, maar als we meer gaybrapaden hadden gehad hadden deze twee jongens misschien niet uit onwetendheid deze arme man een gebroken kaak geslagen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:19:09 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218463465
quote:
Hij zei iets over mooie vrouwen die over straat liepen, waarop ik losjes zei: 'Ik zie er hetero uit, maar ik ben gay
Niet echt handig om zoiets uit te spreken tegen mensen met dat signalement.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218463491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hallo, wanneer wordt Nederland nu eens wakker?
Hier is niemand veilig in de nachtelijke uren. Homo, hetero, vrouw, man, kind, volwassene enz.
Er bestaat geen religie/ideologie waarin een (fysieke) agressiviteit tegen een mens aangewakkerd word omdat persoon in kwestie man, hetero, kind of volwassene is.

Zou die er wel zijn, dan zouden we daar tegenover natuurlijk massaal onze afkeuring over uit spreken, niet waar? Zei het openlijk kritisch, negatief dan wel cynisch, belachelijk makend.
pi_218463519
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Er bestaat geen religie/ideologie waarin een (fysieke) agressiviteit tegen een mens aangewakkerd word omdat persoon in kwestie man, hetero, kind of volwassene is.

Zou die er wel zijn, dan zouden we daar tegenover natuurlijk massaal onze afkeuring over uit spreken, niet waar? Zei het openlijk kritisch, negatief dan wel cynisch, belachelijk makend.
Serieus? Onder welke steen leef jij?
pi_218463699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Serieus? Onder welke steen leef jij?
Serieus wat?
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:38:23 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218463714
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:38 schreef nostra het volgende:
Raymond Mens?
Komt Raymond uit Uganda? o|O
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218463715
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Serieus wat?
De bijbel staat vol met strafmaatregelen over homoseksualiteit.
Maar ook over zonen die hun vader niet gehoorzamen, kinderen die hun ouders niet eren.
De bijbel is een grote propagandagids voor de mens om zich vooral zo snel mogelijk voort te planten.
pi_218463834
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De bijbel staat vol met strafmaatregelen over homoseksualiteit.
Maar ook over zonen die hun vader niet gehoorzamen, kinderen die hun ouders niet eren.
De bijbel is een grote propagandagids voor de mens om zich vooral zo snel mogelijk voort te planten.

Die fysieke agressie is hier in nederland nauwelijks waarneembaar en valt echt op geen enkele manier te vergelijken met de islamitische. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')