Bouwen is nog het minste probleem, financieren wel.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:41 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen die in deze tijden van woningnood, woningbouw aan het frustreren is is niets anders dan tuig. Het maakt mij niet uit vanuit welke hoek het komt. Milieuwappies, of juist domme boeren. Bouwen zijn prioriteit nummer 1 moeten zijn.
De natuur vindt zeker een weg, zelf als het de mens wil uitroeien.quote:Op maandag 11 augustus 2025 02:41 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Welnee, niet overdrijven. De natuur vindt altijd een weg. Daar hoef je je geen zorgen over te maken, ook al wordt dat je nu via alle media aangepraat. Maar alle media staan in dienst van de overheid en worden gestuurd en gecensureerd door diezelfde overheid en blaten dus niet bepaald de waarheid, onthoud dat.
ik heb een vrouw uit Kirgizie en een uit Thailand binnengehaald in Nederland , gewoon met een MVV formulier, daar heeft de staat niets aan gedaan he , dus niet de staat altijd de schuld gevenquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk gewoon dat we hier teveel mensen hebben en nog steeds achterlijke hoeveelheden mensen binnenlaten.
Dat gezegd hebbende, goed dat Bianca en Kees het kleine beetje groen wat er nog is proberen te beschermen. En dat we wel boerenland kunnen opofferen voor woningbouw los je het probleem niet mee op. Stop nou gewoon eens met het binnenlaten van 100.000en mensen!!!!
En nee ik heb niks met boeren. Lekker minimaal de helft van hun land opkopen voor een normale prijs en anders confisceren. Maar dan wel allemaal natuurgebied van maken en niet volplempen met de zoveelste troosteloze vinexwijk.
Ik stelde me jou wel een beetje voor als een oud vies mannetje die een vrouw uit een ver land moet halen omdat hij kansloos is bij vrouwen hier. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb een vrouw uit Kirgizie en een uit Thailand binnengehaald in Nederland , gewoon met een MVV formulier, daar heeft de staat niets aan gedaan he , dus niet de staat altijd de schuld geven
Liefde is machtig joh
klopt , hele smerige ventquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:38 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik stelde me jou wel een beetje voor als een oud vies mannetje die een vrouw uit een ver land moet halen omdat hij kansloos is bij vrouwen hier. Bedankt voor de bevestiging.
Dat is overigens geen rare argumentatie maar met een onderzoek van ¤2k kun je het tegendeel bewijzen en desnoods nog voor 10k wat van die kastjes plaatsen om ze te verhuizen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De A15 en de A18 zijn gepland aan elkaar verbonden te worden deels via de A12. De aansluiting op de A12 zit tussen Duiven en Zevenaar. Daar staat een oud tankstation wat afgebroken zou worden maar dat is niet gelijk gebeurd en dat staat nu al sinds corona leeg. Paar regelneukers menen nu dat daar vleermuizen zijn gaan wonen en mag het niet worden afgebroken
Ja ja
Als je het tegendeel kan bewijzen hoef je geen kastjes te plaatsen..quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is overigens geen rare argumentatie maar met een onderzoek van ¤2k kun je het tegendeel bewijzen en desnoods nog voor 10k wat van die kastjes plaatsen om ze te verhuizen.
Zal wel in holtes in oude bomen e.d. zijn. Maar de oude bossen die daarvoor nodig zijn, hebben we eeuwen geleden vakkundig opgeruimd, bijvoorbeeld om onze huizen te bouwenquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het tegendeel kan bewijzen hoef je geen kastjes te plaatsen..![]()
Maar goed ik vraag me dan altijd af waar die zeldzame vleermuisjes woonden voordat wij als mensen huizen bouwden waarin deze hun schuilplaatsen vonden..
Goed punt maar je vind er altijd wel 1.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het tegendeel kan bewijzen hoef je geen kastjes te plaatsen..![]()
Maar goed ik vraag me dan altijd af waar die zeldzame vleermuisjes woonden voordat wij als mensen huizen bouwden waarin deze hun schuilplaatsen vonden..
Bigamie is verboden in Nederland hè. Wel een niche, een Kirigizische.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb een vrouw uit Kirgizie en een uit Thailand binnengehaald in Nederland , gewoon met een MVV formulier, daar heeft de staat niets aan gedaan he , dus niet de staat altijd de schuld geven
Liefde is machtig en internet is prachtig
Als men maar zijn gang kan gaan met in het wilde weg weilanden (en bij ons bollenland) vol te zetten met lelijke koopwoningen (en Polenhotels hoewel die stukken zinvoller zijn dan forenzen woningen) en daarvoor de oude boeren weggetjes uit de 19e eeuw gebruikt (Haarlemmermeer), zijn we allemaal nog veel verder van huis.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En eigenlijk is het nog simpeler: de provincie en de projectontwikkelaar moeten hun zaakjes gewoon op orde hebben. Heb je dat niet? Dan kan je teruggefloten worden. Tough luck.
Heel gezond om de overheid en projectontwikkelaars niet hun goddeloze gang te laten gaan.
niet tegelijk dat klopt,quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Bigamie is verboden in Nederland hè. Wel een niche, een Kirgizische.
quote:AI-overzicht
Het is moeilijk om een exact aantal te geven van hoeveel buitenlanders jaarlijks met een MVV (Machtiging tot voorlopig verblijf) naar Nederland komen, omdat de aantallen fluctueren en afhankelijk zijn van verschillende factoren.
Echter, er is wel inzicht te geven in de migratiestromen naar Nederland.
In 2023 zijn er in totaal 336.000 mensen naar Nederland geëmigreerd, terwijl 198.000 mensen Nederland hebben verlaten, volgens het CBS.
De grootste groep immigranten bestaat uit mensen met een migratieachtergrond, zij zijn niet in Nederland geboren, aldus het CBS.
Van de totale bevolking van 17,9 miljoen mensen op 1 januari 2024, zijn er 2,9 miljoen in het buitenland geboren.
In 2024 heeft de IND over 21.180 asielaanvragen beslist, waarbij in 75,35% van de gevallen een verblijfsvergunning is verleend, blijkt uit cijfers van VluchtelingenWerk.
MVV en migratie in Nederland:
MVV is een vereiste:
Een MVV is een voorlopige verblijfsvergunning die nodig is voor sommige buitenlanders om naar Nederland te komen, bijvoorbeeld voor gezinshereniging, studie of werk.
Verschillende migratiegronden:
Er zijn verschillende redenen waarom mensen naar Nederland komen, waaronder:
Asiel: Mensen die vluchten voor oorlog of vervolging in hun land.
Gezinshereniging: Mensen die naar Nederland komen om bij hun familie te wonen.
54% van Nederland is Landbouw, daar kan best 25% af,quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:46 schreef Horzula het volgende:
[..]
Als men maar zijn gang kan gaan met in het wilde weg weilanden (en bij ons bollenland) vol te zetten met lelijke koopwoningen (en Polenhotels hoewel die stukken zinvoller zijn dan forenzen woningen) en daarvoor de oude boeren weggetjes uit de 19e eeuw gebruikt (Haarlemmermeer), zijn we allemaal nog veel verder van huis.
Als je kijkt naar de natuurlijke aanwas is de krimp al reeds begonnen. We zitten niet meer in de aanloop naar vergrijzing, maar middenin al ver over de helft. De babyboom kinderen zijn langzamerhand stervende.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
54% van Nederland is Landbouw, daar kan best 25% af,
5% voor woningbouw en een 20% naar recreatie en natuur
mijn kinderen zijn al boomersquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:09 schreef Cruzinats het volgende:
n. Voordat die miljoen woningen er staan zijn 95% van de Nederlandse boomers al dood.
in de flevopolder en Noordoostpolder is ruimte zat voor woningbouwquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:11 schreef Cruzinats het volgende:
Woningnood lijkt erg omdat iedereen naar de randstad wil en in de overgebleven huizen op het platteland drukken ze allemaal statushouders in.
Het echte probleem is, dat we hier in een fijn land leven. Ok, steeds minder fijn met al die rechtse regeringen, maar nog steeds ver bovengemiddeld. En het klinkt misschien gek, maar mensen leven liever niet in een hutje als boer in Verweggistan, maar in een land waar ze van alle gemakken zijn voorzien.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk gewoon dat we hier teveel mensen hebben en nog steeds achterlijke hoeveelheden mensen binnenlaten.
Ik heb niks met de VVD. Heb er nog nooit op gestemd. Maar als je serieus denkt dat de gigantische influx van zowel arbeidsmigranten als asielzoekers gaat stoppen als we een linkse regering zouden hebben ben je echt ontzettend naïef. Er is momenteel geen partij in Nederland die de problemen in ons land wil oplossen, elk partijtje ziet in problemen juist een mooie kans om electoraat voor zich te winnen. Als je de problemen daadwerkelijk gaat oplossen dan heb je immers niks meer om je electoraat mee te paaien.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het echte probleem is, dat we hier in een fijn land leven. Ok, steeds minder fijn met al die rechtse regeringen, maar nog steeds ver bovengemiddeld. En het klinkt misschien gek, maar mensen leven liever niet in een hutje als boer in Verweggistan, maar in een land waar ze van alle gemakken zijn voorzien.
Dus als we willen dat de mensen hier wegblijven, moeten we er hier ook gewoon een derdewereldland van maken. Alles voor de rijken en niets voor de armen. We kunnen het, we zijn al een heel eind op weg.
Als het zo doorgaat wordt de Nederlandse burger een bedreigde diersoort omdat zijn habitat wordt ingeperkt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:23 schreef Harvest89 het volgende:
Voor de rest goede zaak natuurlijk.
Als het zeldzame of bedreigde kikkers zijn moet je hun leefgebied met rust laten, en gewoon een andere bouwlocatie zoeken.
Nou nee hoor. Dat is een mens en daar zijn er meer dan 8 miljard van.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat wordt de Nederlandse burger een bedreigde diersoort omdat zijn habitat wordt ingeperkt.
Dat is het niet. We zijn gewoon allemaal heel egoïstisch geworden. Dat is waar rechts voor staat. Ikke, ikke. Zero-sum denken en alles afpakken van anderen om er zelf beter van te worden. Terwijl links graag alles samen wil doen. Sociaal. Want samen zijn we sterk. Rijke mensen denken wel graag dat ze alles aan zichzelf te danken hebben, maar zonder al hun werknemers, de opleidingen, infrastructuur, betaalbare zorg, toeslagen en een sociaal vangnet hadden ze niets.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik heb niks met de VVD. Heb er nog nooit opgestemd. Maar als je serieus denkt dat de gigantische influx van zowel arbeidsmigranten als asielzoekers gaat stoppen als we een linkse regering zouden hebben ben je echt ontzettend naïef. Er is momenteel geen partij in Nederland die de problemen in ons land wil oplossen, elk partijtje ziet in problemen juist een mooie kans om electoraat voor zich te winnen. Als je de problemen daadwerkelijk gaat oplossen dan heb je immers niks meer om je electoraat mee te paaien.
Ik ben het met je eens dat de maatschappij steeds individualistischer is geworden. Maar hoe wil je dat veranderen dan? En samenwerken gaat lastig met groepen mensen die lichtjaren van elkaar af staan qua denkbeelden. Ik wil niet samenwerken met mensen die middeleeuwse denkbeelden hebben en geenszins van plan zijn om daar ook maar een centimeter van af te wijken. Ik heb al lang opgegeven dat we een goedwerkende sociale samenleving krijgen in Nederland. Daarvoor is ons land veel te versnipperd. En dan krijg je inderdaad dat mensen (logischerwijs) voor zichzelf en hun familie kiezen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het niet. We zijn gewoon allemaal heel egoïstisch geworden. Dat is waar rechts voor staat. Ikke, ikke. Zero-sum denken en alles afpakken van anderen om er zelf beter van te worden. Terwijl links graag alles samen wil doen. Sociaal. Want samen zijn we sterk. Rijke mensen denken wel graag dat ze alles aan zichzelf te danken hebben, maar zonder al hun werknemers, de opleidingen, infrastructuur, betaalbare zorg, toeslagen en een sociaal vangnet hadden ze niets.
In je eentje en zonder hulpmiddelen zul je als boer moeite moeten doen om genoeg eten voor jezelf te verbouwen. Als je in een groep gaat samenwerken en iedereen kan doen waar ze goed in zijn, dan kun je veel meer eten verbouwen dan je samen op kunt eten. Ondertussen is hier nog maar 1,5% van de mensen boer. Met samenwerken creëer je dus steeds meer welvaart voor alle betrokkenen. Dat noemen we dan ook een samenleving.
Ik werk in de Biblebelt en sommige van mijn collegas blijven volhouden dat de aarde 6000 jaar oud is en niet heteros door een conversie cursus op het juiste geslacht gaan vallen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik wil niet samenwerken met mensen die middeleeuwse denkbeelden hebben en geenszins van plan zijn om daar ook maar een centimeter van af te wijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |