abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218473333
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:41 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen die in deze tijden van woningnood, woningbouw aan het frustreren is is niets anders dan tuig. Het maakt mij niet uit vanuit welke hoek het komt. Milieuwappies, of juist domme boeren. Bouwen zijn prioriteit nummer 1 moeten zijn.
Bouwen is nog het minste probleem, financieren wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218473547
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 02:41 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Welnee, niet overdrijven. De natuur vindt altijd een weg. Daar hoef je je geen zorgen over te maken, ook al wordt dat je nu via alle media aangepraat. Maar alle media staan in dienst van de overheid en worden gestuurd en gecensureerd door diezelfde overheid en blaten dus niet bepaald de waarheid, onthoud dat.
De natuur vindt zeker een weg, zelf als het de mens wil uitroeien.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:28:55 #178
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218474118
Het echte probleem is natuurlijk gewoon dat we hier teveel mensen hebben en nog steeds achterlijke hoeveelheden mensen binnenlaten.

Dat gezegd hebbende, goed dat Bianca en Kees het kleine beetje groen wat er nog is proberen te beschermen. En dat we wel boerenland kunnen opofferen voor woningbouw los je het probleem niet mee op. Stop nou gewoon eens met het binnenlaten van 100.000en mensen!!!!

En nee ik heb niks met boeren. Lekker minimaal de helft van hun land opkopen voor een normale prijs en anders confisceren. Maar dan wel allemaal natuurgebied van maken en niet volplempen met de zoveelste troosteloze vinexwijk.
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:35:35 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218474187
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk gewoon dat we hier teveel mensen hebben en nog steeds achterlijke hoeveelheden mensen binnenlaten.

Dat gezegd hebbende, goed dat Bianca en Kees het kleine beetje groen wat er nog is proberen te beschermen. En dat we wel boerenland kunnen opofferen voor woningbouw los je het probleem niet mee op. Stop nou gewoon eens met het binnenlaten van 100.000en mensen!!!!

En nee ik heb niks met boeren. Lekker minimaal de helft van hun land opkopen voor een normale prijs en anders confisceren. Maar dan wel allemaal natuurgebied van maken en niet volplempen met de zoveelste troosteloze vinexwijk.
ik heb een vrouw uit Kirgizie en een uit Thailand binnengehaald in Nederland , gewoon met een MVV formulier, daar heeft de staat niets aan gedaan he , dus niet de staat altijd de schuld geven

Liefde is machtig en internet is prachtig

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2025 09:50:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:38:35 #180
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218474218
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb een vrouw uit Kirgizie en een uit Thailand binnengehaald in Nederland , gewoon met een MVV formulier, daar heeft de staat niets aan gedaan he , dus niet de staat altijd de schuld geven

Liefde is machtig joh
Ik stelde me jou wel een beetje voor als een oud vies mannetje die een vrouw uit een ver land moet halen omdat hij kansloos is bij vrouwen hier. Bedankt voor de bevestiging. :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:41:11 #181
323876 michaelmoore
pi_218474243
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:38 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik stelde me jou wel een beetje voor als een oud vies mannetje die een vrouw uit een ver land moet halen omdat hij kansloos is bij vrouwen hier. Bedankt voor de bevestiging. :')
klopt , hele smerige vent
geen enkele vrouw die wil mij, erg he -O- -O- -O-
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik alleen door het leven moet voortaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218474434
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De A15 en de A18 zijn gepland aan elkaar verbonden te worden deels via de A12. De aansluiting op de A12 zit tussen Duiven en Zevenaar. Daar staat een oud tankstation wat afgebroken zou worden maar dat is niet gelijk gebeurd en dat staat nu al sinds corona leeg. Paar regelneukers menen nu dat daar vleermuizen zijn gaan wonen en mag het niet worden afgebroken

Ja ja
Dat is overigens geen rare argumentatie maar met een onderzoek van ¤2k kun je het tegendeel bewijzen en desnoods nog voor 10k wat van die kastjes plaatsen om ze te verhuizen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218474530
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is overigens geen rare argumentatie maar met een onderzoek van ¤2k kun je het tegendeel bewijzen en desnoods nog voor 10k wat van die kastjes plaatsen om ze te verhuizen.
Als je het tegendeel kan bewijzen hoef je geen kastjes te plaatsen.. :+

Maar goed ik vraag me dan altijd af waar die zeldzame vleermuisjes woonden voordat wij als mensen huizen bouwden waarin deze hun schuilplaatsen vonden..
pi_218474563
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar goed ik vraag me dan altijd af waar die zeldzame vleermuisjes woonden voordat wij als mensen huizen bouwden waarin deze hun schuilplaatsen vonden..
Zal wel in holtes in oude bomen e.d. zijn. Maar de oude bossen die daarvoor nodig zijn, hebben we eeuwen geleden vakkundig opgeruimd, bijvoorbeeld om onze huizen te bouwen :P.
pi_218474565
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goed punt maar je vind er altijd wel 1.
Die onderzoeken zijn trouwens best uitvoerig meerdere dagen in de nacht tellen.
Al vraag ik mij steeds meer af hoe zeldzaam ze zijn want ik zie die beesten echt overal.

Grotten en holle bomen gok ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218474591
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Liefde is machtig en internet is prachtig
Bigamie is verboden in Nederland hè. Wel een niche, een Kirigizische.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218474707
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 17:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En eigenlijk is het nog simpeler: de provincie en de projectontwikkelaar moeten hun zaakjes gewoon op orde hebben. Heb je dat niet? Dan kan je teruggefloten worden. Tough luck.

Heel gezond om de overheid en projectontwikkelaars niet hun goddeloze gang te laten gaan.
Als men maar zijn gang kan gaan met in het wilde weg weilanden (en bij ons bollenland) vol te zetten met lelijke koopwoningen (en Polenhotels hoewel die stukken zinvoller zijn dan forenzen woningen) en daarvoor de oude boeren weggetjes uit de 19e eeuw gebruikt (Haarlemmermeer), zijn we allemaal nog veel verder van huis.
  maandag 11 augustus 2025 @ 10:46:13 #188
323876 michaelmoore
pi_218474708
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Bigamie is verboden in Nederland hè. Wel een niche, een Kirgizische.
niet tegelijk dat klopt,
Die Kirgizische. was een Russin, haar moeder werkte bij de Kalasjnikov fabrieken
Nadat de hoogopgeleide Russen in 1950 Rusland uit gejaagd zijn, ( of naar de Gulach of naar een satellietstaat ) worden ze sinds het jaar 2000 Kirgizië en Kazachstan weer uit gejaagd

Met een MVV verklaring ben je dan in de EU Schengenzone
Buitenlanders die via het COA in Nederland asiel aanvragen is slechts een zeer beperkt deel
Het intelligente deel gaat gewoon via Internet, daar heeft de overheid geen zak mee te maken, dus grenscontroles is waanzin

Permanent verblijf voor EU-burgers na 5 jaar

quote:
AI-overzicht
Het is moeilijk om een exact aantal te geven van hoeveel buitenlanders jaarlijks met een MVV (Machtiging tot voorlopig verblijf) naar Nederland komen, omdat de aantallen fluctueren en afhankelijk zijn van verschillende factoren.

Echter, er is wel inzicht te geven in de migratiestromen naar Nederland.
In 2023 zijn er in totaal 336.000 mensen naar Nederland geëmigreerd, terwijl 198.000 mensen Nederland hebben verlaten, volgens het CBS.

De grootste groep immigranten bestaat uit mensen met een migratieachtergrond, zij zijn niet in Nederland geboren, aldus het CBS.
Van de totale bevolking van 17,9 miljoen mensen op 1 januari 2024, zijn er 2,9 miljoen in het buitenland geboren.

In 2024 heeft de IND over 21.180 asielaanvragen beslist, waarbij in 75,35% van de gevallen een verblijfsvergunning is verleend, blijkt uit cijfers van VluchtelingenWerk.
MVV en migratie in Nederland:
MVV is een vereiste:
Een MVV is een voorlopige verblijfsvergunning die nodig is voor sommige buitenlanders om naar Nederland te komen, bijvoorbeeld voor gezinshereniging, studie of werk.
Verschillende migratiegronden:
Er zijn verschillende redenen waarom mensen naar Nederland komen, waaronder:
Asiel: Mensen die vluchten voor oorlog of vervolging in hun land.
Gezinshereniging: Mensen die naar Nederland komen om bij hun familie te wonen.

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2025 11:00:42 ]
  maandag 11 augustus 2025 @ 10:47:44 #189
323876 michaelmoore
pi_218474719
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:46 schreef Horzula het volgende:

[..]
Als men maar zijn gang kan gaan met in het wilde weg weilanden (en bij ons bollenland) vol te zetten met lelijke koopwoningen (en Polenhotels hoewel die stukken zinvoller zijn dan forenzen woningen) en daarvoor de oude boeren weggetjes uit de 19e eeuw gebruikt (Haarlemmermeer), zijn we allemaal nog veel verder van huis.
54% van Nederland is Landbouw, daar kan best 25% af,
5% voor woningbouw en een 20% naar recreatie en natuur

Je zou willen dat jij zo een lelijke koopwoning had

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2025 11:06:56 ]
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:09:56 #190
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218474869
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
54% van Nederland is Landbouw, daar kan best 25% af,
5% voor woningbouw en een 20% naar recreatie en natuur
Als je kijkt naar de natuurlijke aanwas is de krimp al reeds begonnen. We zitten niet meer in de aanloop naar vergrijzing, maar middenin al ver over de helft. De babyboom kinderen zijn langzamerhand stervende.

Om nu nog een miljoen woningen te bouwen is ronduit absurd, dan ben je puur aan het bouwen voor de toekomstige cultuurverrijkers die hier de komende twintig jaar zullen neerstrijken, als de politiek geen aanstalten maakt om eindelijk de asielterreur te stoppen. Voordat die miljoen woningen er staan zijn 95% van de Nederlandse boomers al dood.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:11:46 #191
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218474882
Woningnood lijkt erg omdat iedereen naar de randstad wil en in de overgebleven huizen op het platteland drukken ze allemaal statushouders in.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:22:29 #192
323876 michaelmoore
pi_218474983
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:09 schreef Cruzinats het volgende:

n. Voordat die miljoen woningen er staan zijn 95% van de Nederlandse boomers al dood.
mijn kinderen zijn al boomers
we worden allemaal 95 jaar oud
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:23:21 #193
323876 michaelmoore
pi_218474993
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:11 schreef Cruzinats het volgende:
Woningnood lijkt erg omdat iedereen naar de randstad wil en in de overgebleven huizen op het platteland drukken ze allemaal statushouders in.
in de flevopolder en Noordoostpolder is ruimte zat voor woningbouw

Ik zou voor geen goud naar de randstad willen
pi_218475159
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Het echte probleem is, dat we hier in een fijn land leven. Ok, steeds minder fijn met al die rechtse regeringen, maar nog steeds ver bovengemiddeld. En het klinkt misschien gek, maar mensen leven liever niet in een hutje als boer in Verweggistan, maar in een land waar ze van alle gemakken zijn voorzien.

Dus als we willen dat de mensen hier wegblijven, moeten we er hier ook gewoon een derdewereldland van maken. Alles voor de rijken en niets voor de armen. We kunnen het, we zijn al een heel eind op weg.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:48:48 #195
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218475205
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het echte probleem is, dat we hier in een fijn land leven. Ok, steeds minder fijn met al die rechtse regeringen, maar nog steeds ver bovengemiddeld. En het klinkt misschien gek, maar mensen leven liever niet in een hutje als boer in Verweggistan, maar in een land waar ze van alle gemakken zijn voorzien.

Dus als we willen dat de mensen hier wegblijven, moeten we er hier ook gewoon een derdewereldland van maken. Alles voor de rijken en niets voor de armen. We kunnen het, we zijn al een heel eind op weg.
Ik heb niks met de VVD. Heb er nog nooit op gestemd. Maar als je serieus denkt dat de gigantische influx van zowel arbeidsmigranten als asielzoekers gaat stoppen als we een linkse regering zouden hebben ben je echt ontzettend naïef. Er is momenteel geen partij in Nederland die de problemen in ons land wil oplossen, elk partijtje ziet in problemen juist een mooie kans om electoraat voor zich te winnen. Als je de problemen daadwerkelijk gaat oplossen dan heb je immers niks meer om je electoraat mee te paaien.

Edit: wat je zegt klopt overigens wel als je er hier net zo'n zooi van maakt als in derde wereld landen is de drang om hierheen te komen wel weg. En die kant gaan we hard op. En daar gaat links, noch rechts iets tegen doen.
pi_218475263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 17:23 schreef Harvest89 het volgende:
Voor de rest goede zaak natuurlijk.
Als het zeldzame of bedreigde kikkers zijn moet je hun leefgebied met rust laten, en gewoon een andere bouwlocatie zoeken.
Als het zo doorgaat wordt de Nederlandse burger een bedreigde diersoort omdat zijn habitat wordt ingeperkt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:57:27 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218475268
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als het zo doorgaat wordt de Nederlandse burger een bedreigde diersoort omdat zijn habitat wordt ingeperkt.
Nou nee hoor. Dat is een mens en daar zijn er meer dan 8 miljard van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218475271
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik heb niks met de VVD. Heb er nog nooit opgestemd. Maar als je serieus denkt dat de gigantische influx van zowel arbeidsmigranten als asielzoekers gaat stoppen als we een linkse regering zouden hebben ben je echt ontzettend naïef. Er is momenteel geen partij in Nederland die de problemen in ons land wil oplossen, elk partijtje ziet in problemen juist een mooie kans om electoraat voor zich te winnen. Als je de problemen daadwerkelijk gaat oplossen dan heb je immers niks meer om je electoraat mee te paaien.
Dat is het niet. We zijn gewoon allemaal heel egoïstisch geworden. Dat is waar rechts voor staat. Ikke, ikke. Zero-sum denken en alles afpakken van anderen om er zelf beter van te worden. Terwijl links graag alles samen wil doen. Sociaal. Want samen zijn we sterk. Rijke mensen denken wel graag dat ze alles aan zichzelf te danken hebben, maar zonder al hun werknemers, de opleidingen, infrastructuur, betaalbare zorg, toeslagen en een sociaal vangnet hadden ze niets.

In je eentje en zonder hulpmiddelen zul je als boer moeite moeten doen om genoeg eten voor jezelf te verbouwen. Als je in een groep gaat samenwerken en iedereen kan doen waar ze goed in zijn, dan kun je veel meer eten verbouwen dan je samen op kunt eten. Ondertussen is hier nog maar 1,5% van de mensen boer. Met samenwerken creëer je dus steeds meer welvaart voor alle betrokkenen. Dat noemen we dan ook een samenleving.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:28:15 #199
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218475499
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is het niet. We zijn gewoon allemaal heel egoïstisch geworden. Dat is waar rechts voor staat. Ikke, ikke. Zero-sum denken en alles afpakken van anderen om er zelf beter van te worden. Terwijl links graag alles samen wil doen. Sociaal. Want samen zijn we sterk. Rijke mensen denken wel graag dat ze alles aan zichzelf te danken hebben, maar zonder al hun werknemers, de opleidingen, infrastructuur, betaalbare zorg, toeslagen en een sociaal vangnet hadden ze niets.

In je eentje en zonder hulpmiddelen zul je als boer moeite moeten doen om genoeg eten voor jezelf te verbouwen. Als je in een groep gaat samenwerken en iedereen kan doen waar ze goed in zijn, dan kun je veel meer eten verbouwen dan je samen op kunt eten. Ondertussen is hier nog maar 1,5% van de mensen boer. Met samenwerken creëer je dus steeds meer welvaart voor alle betrokkenen. Dat noemen we dan ook een samenleving.
Ik ben het met je eens dat de maatschappij steeds individualistischer is geworden. Maar hoe wil je dat veranderen dan? En samenwerken gaat lastig met groepen mensen die lichtjaren van elkaar af staan qua denkbeelden. Ik wil niet samenwerken met mensen die middeleeuwse denkbeelden hebben en geenszins van plan zijn om daar ook maar een centimeter van af te wijken. Ik heb al lang opgegeven dat we een goedwerkende sociale samenleving krijgen in Nederland. Daarvoor is ons land veel te versnipperd. En dan krijg je inderdaad dat mensen (logischerwijs) voor zichzelf en hun familie kiezen.
pi_218475626
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik wil niet samenwerken met mensen die middeleeuwse denkbeelden hebben en geenszins van plan zijn om daar ook maar een centimeter van af te wijken.
Ik werk in de Biblebelt en sommige van mijn collegas blijven volhouden dat de aarde 6000 jaar oud is en niet heteros door een conversie cursus op het juiste geslacht gaan vallen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')