SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn katten hebben vannacht een speelgoedmuis op mijn bed gelegd.
Het is je vergeven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sorry, ik ben nog niet helemaal wakker.
Ik had niet door dat ik laatste post had.
Beter dan een echte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn katten hebben vannacht een speelgoedmuis op mijn bed gelegd.
Normaal post je ook door slotje natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sorry, ik ben nog niet helemaal wakker.
Ik had niet door dat ik laatste post had.
Met zijn darmpjes nog op het dekbed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien wel, maar die is snel weggerend.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je geen muizen in bed wilt moet je
1. geen kat nemen
2. niet daten met ieniminimuis
einde.
Ja dat doe je zelf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb elke avond een muis in bed
goed om te wetenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je geen muizen in bed wilt moet je
1. geen kat nemen
2. niet daten met ieniminimuis
einde.
Vroeger hadden we regelmatig een buurtkat op bezoek, wel de lusten, niet de lastenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:52 schreef DeZwabber het volgende:
We hebben niet eens een kat, maar hij heeft ons dit jaar al vijf muizen gebracht of zo.
Ambar wil niet alleen slapen in bed dus tja.quote:
Liever een pielemuis gok ik danquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb elke avond een muis in bed
Zielig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:52 schreef DeZwabber het volgende:
We hebben niet eens een kat, maar hij heeft ons dit jaar al vijf muizen gebracht of zo.
Dotjequote:
quote:
Groot hoofd model.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:07 schreef bitterbal het volgende:
Is het internationale kattendag?![]()
Kijk hoe groot die wordt
[ afbeelding ]
Ja, ik snap het probleem niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:09 schreef STING het volgende:
[..]
Geen pielemuis in bed, betekent automatisch geen date in bed.
Toch?
Dat is normaal voor groeiende dieren (en kinderen)quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:08 schreef bitterbal het volgende:
zijn hoofd lijkt wat uit verhouding heb ik het idee
Jezus, dat is lang geleden. Vond ik wel erg stoer vroeger.quote:
Ok dan, waarvan aktequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja, ik snap het probleem niet.
Ze laten zelfs de eenvoudigste emails door AI schrijven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Overigens heb ik een collega van 24 die bij ons haar eerste werk heeft en bijna 1x per maand een nonsense bericht plaats op Linkedin over haar werkOverduidelijk geschreven door AI.
Waarom?
Engagementquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Overigens heb ik een collega van 24 die bij ons haar eerste werk heeft en bijna 1x per maand een nonsense bericht plaats op Linkedin over haar werkOverduidelijk geschreven door AI.
Waarom?
Ryan Reynolds gaat de serie nieuw leven inblazen. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat is lang geleden. Vond ik wel erg stoer vroeger.
Uiteraard. Zo'n hippe aluminium Dopper geloof ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Engagement
Ook de hele dag een waterfles bij zich?
Hey Stigquote:
quote:
Misschien laat ze wat groeien bij de mannelijke collega's.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:24 schreef ieniminimuis het volgende:
En natuurlijk zo veel mogelijk al in management / corporate jargon praten
Te professioneel gedragen voor de functie die je hebt, maar wel op de eerste warme dag in een heel kort broekje naar werk komen.
Ik weet niet, ik vind er wat van.
Verwacht ook snel te groeien.
Neuh daar hebben we iemand anders voor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Misschien laat ze wat groeien bij de mannelijke collega's.
Ik las laatst voor het eerst een CV van een kandidaat en de tekst zag er zo 'glossy' uit, dat het wel met AI geschreven moest zijn. Instant turn off.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom?
That explains a lot.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:26 schreef Nattekat het volgende:
Niet haten op gen Z
Ik hoor daar ook bij
Glossy ook echtquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:27 schreef STING het volgende:
[..]
Ik las laatst voor het eerst een CV van een kandidaat en de tekst zag er zo 'glossy' uit, dat het wel met AI geschreven moest zijn. Instant turn off.
Engagement, en zelf een bericht schrijven op LI is echt kut. Maar als ze echt engagement wil zal ze toch echt een paar keer per week iets moeten plaatsen. Hoe meer je aanwezig bent, hoe groter je netwerk, etc etc.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom?
Dat ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:27 schreef STING het volgende:
[..]
Ik las laatst voor het eerst een CV van een kandidaat en de tekst zag er zo 'glossy' uit, dat het wel met AI geschreven moest zijn. Instant turn off.
Ik zou AI gebruiken om sollicitatiebrieven te schrijvenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:27 schreef STING het volgende:
[..]
Maar waarom zou je engagement willen op LI? Is dat een soort van social media CV opbouwen ofzo? Hopen dat je gezien wordt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Engagement, en zelf een bericht schrijven op LI is echt kut. Maar als ze echt engagement wil zal ze toch echt een paar keer per week iets moeten plaatsen. Hoe meer je aanwezig bent, hoe groter je netwerk, etc etc.
Ik ben best wel tech savvy, maar heb ook nog niet zoveel met AI. Ik doe het liever allemaal zelf. Gebruik het eigenlijk meestal als een veredelde zoekmachine.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat ja.
Mijn manager had laatst wel mijn tekst voor een email wel iets verbeterd met AI. Dat kan ik nog begrijpen, want begrijpbare teksten schrijven is niet mijn ding. Je kon gelukkig nog steeds lezen dat het mijn tekst was voor het grote deel.
Voor de rest, ik doe er nooit wat mee. Noem mij oud, maar ik kan niet met AI overweg.
Dat heb ik ook een keer geprobeerd, het was zo onpersoonlijk niet mij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zou AI gebruiken om sollicitatiebrieven te schrijven
Een CV vind ik dan wel leuk om zelf samen te stellen.
Ik moet weer eens een inloggen in LinkedIn, maar dan moet ik eerst weer een ww reset doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind LinkedIn zo tering kut maar heb het wel nodig. Iedereen plaatst allemaal positieve motiverende berichten, altijd enthousiast. Kut even op.
Ik doe dat uit principe nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zou AI gebruiken om sollicitatiebrieven te schrijven
Een CV vind ik dan wel leuk om zelf samen te stellen.
Ja, eigenlijk wel. Je netwerk is heel belangrijk, wie kent wie, wie werkt voor wie. Gezien worden en een beetje een reputatie opbouwen. Dus vaak mooie verhaaltjes over hoe geweldig je werk is en wat je deze week voor mooie dingen hebt gedaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Maar waarom zou je engagement willen op LI? Is dat een soort van social media CV opbouwen ofzo? Hopen dat je gezien wordt?
Ik ben echt te oud aan het worden voor deze shit.
Dan zou ik zo'n brief nog doorlezen en nog persoonlijk touch aangeven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer geprobeerd, het was zo onpersoonlijk niet mij.
Ja dit. En het zal wel aan het soort bedrijf liggen, maar ik vind het zelf prettig dat je een beetje je eigen stijl kunt laten doorschemeren in zo'n brief. Geen woorden gebruiken die je zelf nooit van je leven zou gebruiken enzo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:31 schreef STING het volgende:
[..]
Ik doe dat uit in principe niet
Dan wel weer eventueel een vraag uit welke onderdelen een goede CV of motivatiebrief bestaat.
Kom dan.quote:
Oh nou, ik zou niet weten waarom ik daar de buitenwereld mee moet lastig vallen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Je netwerk is heel belangrijk, wie kent wie, wie werkt voor wie. Gezien worden en een beetje een reputatie opbouwen. Dus vaak mooie verhaaltjes over hoe geweldig je werk is en wat je deze week voor mooie dingen hebt gedaan.
Gewoon opgroeien zonder ooit bereikbaar te zijn FTW.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom dan.
Maar in principe hoor ik eerder tot de overgang van y naar z. Jong genoeg om opgegroeid te zijn met het internet, oud genoeg om nog een significant deel van m'n jeugd niet overal bereikbaar te zijn. Beste van beide werelden.
Inbellen voor internet, max een uurtje in de week.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon opgroeien zonder ooit bereikbaar te zijn FTW.
Ik mis de jaren 90.
Ik was nooit te laatquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Inbellen voor internet, max een uurtje in de week.
Je werkstukken nog moeten maken door boeken op te zoeken.
Tegen je ouders zeggen doei ik ga naar het zwembad met vriendinnen en dat je wel thuis bent voor het eten. Je ouders pas zorgen gingen maken als je om 8 uur nog niet terug was en dan gewoon op je donder kreeg omdat je te laat was.
Het waren goede tijden.
Je kwam op school en op zo'n scherm stond dat je les was uitgevallen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Dat je 's ochtends zo'n telefoonpiramide had als de les was uitgevallen en je natuurlijk de grootste eikel van de klas moest bellen en dan zijn ontzettend ongeïnteresseerde puberzus helemaal chagrijnig en half wakker aan de lijn kreegEn dan belde die lul de rest niet of haar bericht kwam niet bij hem aan
You guys had schermen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je kwam op school en op zo'n scherm stond dat je les was uitgevallen.
Zo'n tv hangen als je school binnenliep.quote:
We hadden zo'n lichtkrant-achtig iets met grote tekst.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo'n tv hangen als je school binnenliep.
Ik woonde op 2 minuten lopen en kwam nog te laatquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Schermen? Met een beetje pech kwam je op school na een uur fietsen, bezweet in een regenpak omdat je iets te laat was en was je les uitgevallen. Werd je opgevangen door een concierge oid en moest je alsnog huiswerk oid maken.
Hou nog steeds van je hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom dan.
Maar in principe hoor ik eerder tot de overgang van y naar z. Jong genoeg om opgegroeid te zijn met het internet, oud genoeg om nog een significant deel van m'n jeugd niet overal bereikbaar te zijn. Beste van beide werelden.
Ik ging in de aula ofzo zitten en beetje huiswerk maken of ouwehoeren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Schermen? Met een beetje pech kwam je op school na een uur fietsen, bezweet in een regenpak omdat je iets te laat was en was je les uitgevallen. Werd je opgevangen door een concierge oid en moest je alsnog huiswerk oid maken.
Jij bent ouder dan ik, hoe dan. Ik heb de havo en daarna nog vwo zonder internet gedaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hou nog steeds van je hoor
Toen ik op de mavo zat kwam internet pas een beetje op gang.
Dit jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ging in de aula ofzo zitten en beetje huiswerk maken of ouwehoeren.
Anders fietste ik terug naar huis.
Misschien liepen we voor hier in het zuidenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jij bent ouder dan ik, hoe dan. Ik heb de havo en daarna nog vwo zonder internet gedaan.
MSNen in de brugklas genotquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Misschien liepen we voor hier in het zuiden
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer
Dat was met de flinke pak sneeuw in begin maart van 2005. De regionale radiozender luisteren of je naar moest komen of niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:42 schreef DeZwabber het volgende:
Wij hadden ook nog zo'n telefoon schema. En als het lang genoeg van te voren bekend was, konden we het ook op teletekst van de regionale tv zender zien.
Maar dat heb ik ook maar één keer meegemaakt.
Eerste twee jaar van mijn middelbare school, moest je in de tussenuren je verplicht melden in het klaslokaal voor huiswerk oid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ging in de aula ofzo zitten en beetje huiswerk maken of ouwehoeren.
Anders fietste ik terug naar huis.
Ik belde toen naar school en ik moest komen terwijl ik de wijk niet uit konquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat was met de flinke pak sneeuw in begin maart van 2005. De regionale radiozender luisteren of je naar moest komen of niet.
Dat was zeker toen ik met pijn en moeite naar Utrecht was gereisd met de enige trein die reed, en iedereen buiten Utrecht er keurig was maar degenen die in Utrecht woonden hadden afgezegd vanwege de sneeuwquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat was met de flinke pak sneeuw in begin maart van 2005. De regionale radiozender luisteren of je naar moest komen of niet.
Wij gingen een rondje lopen en kwamen niet meer terug op een gegeven momentquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Eerste twee jaar van mijn middelbare school, moest je in de tussenuren je verplicht melden in het klaslokaal voor huiswerk oid.
Dan hadden wij op de havo het hele jaar door in het rood gestaan geloof ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Op mijn 2e middelbare school hadden ze later een systeem ingevoerd om mensen te motiveren om hogere cijfers te halen. Je kreeg snipperuren adhv je cijfers zodat je die kon inzetten met goedkeuring van je docent.
Je kreeg er 4 standaard, de rest moest je verdienen. Er was een leerling die C&M deed, best goed was in leren. Die had er zo 40 ofzo, want ze haalde 9ens (o.a. voor tekenen). Zo'n fucking oneerlijk systeem, want bij een onvoldoende kreeg je uren aftrek en je onvoldoende klas mocht je nooit snipperen.
En met de snipperurensysteem verviel gelijk de regel dat als je meer dan 2 tussenuren had voor een les dat de les verviel. Kon je dus als loser altijd melden voor de les, terwijl de rest lekker vrij was.
Ik had gewoon een domme mobiele telefoon in m'n rugtas en dat was het wel. Valt meequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon opgroeien zonder ooit bereikbaar te zijn FTW.
Ik mis de jaren 90.
Ben een beetje Ryan Renolds moe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ryan Reynolds gaat de serie nieuw leven inblazen. Ben benieuwd.
C&M mensen kiezen doorgaans voor een pretopleiding en komen nergens in hun leven. Wie het laatst lacht...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Op mijn 2e middelbare school hadden ze later een systeem ingevoerd om mensen te motiveren om hogere cijfers te halen. Je kreeg snipperuren adhv je cijfers zodat je die kon inzetten met goedkeuring van je docent.
Je kreeg er 4 standaard, de rest moest je verdienen. Er was een leerling die C&M deed, best goed was in leren. Die had er zo 40 ofzo, want ze haalde 9ens (o.a. voor tekenen). Zo'n fucking oneerlijk systeem, want bij een onvoldoende kreeg je uren aftrek en je onvoldoende klas mocht je nooit snipperen.
En met de snipperurensysteem verviel gelijk de regel dat als je meer dan 2 tussenuren had voor een les dat de les verviel. Kon je dus als loser altijd melden voor de les, terwijl de rest lekker vrij was.
Die zijn het ergst. Je gooide vast ook continu anderen onder de busquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:50 schreef CherryLips het volgende:
Wij hadden op een gegeven moment een rodekaartensysteemIk heb er geen gehad want ik ben zo'n hypocriete huppelkut, wolf in schaapskleren enzo. Zijn nog speciale ouderavonden geweest omdat het zo'n zooitje was en er een paar akkefietjes waren. Mooie tijden.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ben een beetje Ryan Renolds moe.
Basisschool en middelbaar waren de hel voor mij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:51 schreef CherryLips het volgende:
Verder vond ik de middelbare school kut, vooral het eerste jaar heeft me zowat PTSS opgeleverd.
Maar je kon iemand bellen als er wat wasquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had gewoon een domme mobiele telefoon in m'n rugtas en dat was het wel. Valt mee
Ik geloof dat ze archeologie heeft gestudeerd en nu bij DUO werkt ofzo. Boeiend, tis niet of ik ver ben gekomen in het levenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
C&M mensen kiezen doorgaans voor een pretopleiding en komen nergens in hun leven. Wie het laatst lacht...
Ik bemoeide me niet zo met andere mensenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zijn het ergst. Je gooide vast ook continu anderen onder de bus
5 minuten fietsen, en idd nog te laat komenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woonde op 2 minuten lopen en kwam nog te laat
Pas na de eerste bel een beetje haast gaan maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
5 minuten fietsen, en idd nog te laat komen
herkenbaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Pas na de eerste bel een beetje haast gaan maken.
Ik was wel de sjaak geweest met wiskunde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze archeologie heeft gestudeerd en nu bij DUO werkt ofzo. Boeiend, tis niet of ik ver ben gekomen in het leven
Het is meer dat zo'n snipperuursysteem niet gelijkwaardig is doordat je andere vakken hebt of met dyslexie / ADHD e.d. zit.
Ik haalde steevast slechte cijfers voor de talen en daar gingen al mijn uren die ik had verdient met biologie en aardrijkskunde. Dus tja het was gewoon een kutsysteem. Ik denk niet dat het vandaag de dag ingevoerd had mogen worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was wel de sjaak geweest met wiskunde.
Het zijn juist de mensen die dichtbij wonen die te laat komen. Die hebben veel minder marge voor als er eens iets tegen zit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
5 minuten fietsen, en idd nog te laat komen
ik heb mij volgens mij misschien maar 1x om 8 uur hoeven melden..quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn juist de mensen die dichtbij wonen die te laat komen. Die hebben veel minder marge voor als er eens iets tegen zit.
Ik was zo'n type die met de bel het lokaal in liep. Ook regelmatig heel dat stuk naar school moeten sprinten omdat ik 2-3 minuten te laat vertrokken was
En een open brug was eigenlijk per definitie de volgende dag 8 uur melden. En zelfs daar ben ik twee keer te laat geweest, waarbij ik er één keer mee weg ben gekomen omdat het enorm gesneeuwd had die ochtend. Ik had er totaal geen last van, maar het was een mooie smoes
Op die 2 minuten lopen kon er weinig tegenzittenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn juist de mensen die dichtbij wonen die te laat komen. Die hebben veel minder marge voor als er eens iets tegen zit.
Ik was zo'n type die met de bel het lokaal in liep. Ook regelmatig heel dat stuk naar school moeten sprinten omdat ik 2-3 minuten te laat vertrokken was
En een open brug was eigenlijk per definitie de volgende dag 8 uur melden. En zelfs daar ben ik twee keer te laat geweest, waarbij ik er één keer mee weg ben gekomen omdat het enorm gesneeuwd had die ochtend. Ik had er totaal geen last van, maar het was een mooie smoes
Je kan best met je ochtendroutine eens net iets te lang bezig zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Op die 2 minuten lopen kon er weinig tegenzitten
Wij moesten om half 8 melden met corvee, en de eerste les begon om kwart over 8. Maar dat telde dan wel extra dus als je er snel vanaf wilde dan deed je dat gewoon.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:
8 uur melden?
School begon om 8 uur jonguh met als laatste uur die om half 5 eindigde
Mooie dingen, die piramides. Ik hoopte altijd dat uur 1 uitviel, want dan mocht ik mijn crash bellen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Dat je 's ochtends zo'n telefoonpiramide had als de les was uitgevallen en je natuurlijk de grootste eikel van de klas moest bellen en dan zijn ontzettend ongeïnteresseerde puberzus helemaal chagrijnig en half wakker aan de lijn kreegEn dan belde die lul de rest niet of haar bericht kwam niet bij hem aan
Maar dan ben je sowieso te laat, dan maakt het niet uit hoever je woont.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan best met je ochtendroutine eens net iets te lang bezig zijn
Ik ben er ongeveer net zo vaak onderuit gekomen als dat ik me moest melden. 4-5 keer ofzo. Twee bruggen tegen wat je 10 minuten kost is over het algemeen wel iets waar ze het voor kwijtschelden. Kon dat excuus alleen niet te vaak gebruiken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb mij volgens mij misschien maar 1x om 8 uur hoeven melden..
ik had een keer om kwart voor 12 de eerste les, die om 12 uur eindigde vanwege sinterklaas vieringquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb mij volgens mij misschien maar 1x om 8 uur hoeven melden..
Als je 5 minuten marge hebt op een tocht van 20 minuten, kan je ochtendroutine best 5 minuten uitlopen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan ben je sowieso te laat, dan maakt het niet uit hoever je woont.
nieuwe kat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:03 schreef Ama het volgende:
Coco komt weer aandacht vragen haha.
[ link | afbeelding ]
trauma? inmiddels kan je er wel om lachen tochquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:05 schreef TaMieke het volgende:
Waarom zijn we deze trauma's vrijwillig aan het oprakelen?
Nee is de kat van één van mijn bovenburen.quote:
Mwah. was weinig grappigs aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:05 schreef mschol het volgende:
[..]
trauma? inmiddels kan je er wel om lachen toch
Nou nee, maar dat heeft andere redenen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:05 schreef mschol het volgende:
[..]
trauma? inmiddels kan je er wel om lachen toch
ohquote:
Wij hebben met de hele klas ooit het laatste lesuur geskipt omdat het een alternatief uur voor een uitgevallen lesduur was dat ook nog eens volgde op een tussenuur.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:03 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
ik had een keer om kwart voor 12 de eerste les, die om 12 uur eindigde vanwege sinterklaas viering_!
niet op komen dagen, had ik 1.5 uur corvee. die heb ik ook nooit meer gedaanwas een paar weken voor eindexamen
Mijn 4 jaar oude kat heeft net zijn rare buien gehad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee is de kat van één van mijn bovenburen.Maar super lief beestje, beetje Hedwig maar dan zonder die maffe buien omdat deze kat wat ouder is.
waarom dan? (als je dat wilt vertellen)quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou nee, maar dat heeft andere redenen.
School was voor mij echt niet leuk. Ben er inmiddels wel een heel eind overheen maar ik denk er niet graag aan terug.
Ik werd ook niet gepest ofzo, iig niet op schoolquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef mschol het volgende:
[..]
oh
nou ja, dat kan
ik vond het vroeger kut, maar inmiddels kan ik er wel om lachen dat ik het toen kut vond (en was het helemaal niet zo enorm kut, op een pester ofzo na maar ook dat kan ik prima van mij afschuiven)
ik heb er geen traumas aan overgehouden, toen vond ik het kut, nu lach ik erom dat ik het kut vond terwijl het echt vrijheid blijheid was eigenlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Zijn er mensen die de middelbare schooltijd wel leuk vonden dan?
ahaquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:11 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik werd ook niet gepest ofzo, iig niet op schoolMisschien komt het juist omdat ik er nu meer over na aan het denken ben. Ik hoorde er gewoon nooit bij.
Oh ik vind nog steeds dat de echte vrijheid begon toen ik ging werken. Toen kreeg ik pas echt vrije tijd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb er geen traumas aan overgehouden, toen vond ik het kut, nu lach ik erom dat ik het kut vond terwijl het echt vrijheid blijheid was eigenlijk
Nouja, ongehoord.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn kat bij in mijn hand.
Ik mag van hem niet op FOK! zitten.
Die van mij wordt volgende maand net anderhalf dus ben er nog wel even zoet mee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mijn 4 jaar oude kat heeft net zijn rare buien gehad.
Ja ach, 12 jaar lang gepest, getreiterd, etc was gewoon niet leuk en dan zeg ik het nog netjes. School deed er niks aan terwijl spullen van me gesloopt werden. Maar tijdens de diploma-uitreiking zat iedereen goed weer te spelen want ouders waren erbij en zo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:11 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom dan? (als je dat wilt vertellen)
Bij mij werd het elk jaar erger, alsof ze telkens iets nieuws wisten te verzinnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd wel gepest vroeger. Vooral het eerste jaar was erg.
En waar lag het aan, dat ze je zo moesten hebben?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja ach, 12 jaar lang gepest, getreiterd, etc was gewoon niet leuk en dan zeg ik het nog netjes. School deed er niks aan terwijl spullen van me gesloopt werden. Maar tijdens de diploma-uitreiking zat iedereen goed weer te spelen want ouders waren erbij en zo.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja ach, 12 jaar lang gepest, getreiterd, etc was gewoon niet leuk en dan zeg ik het nog netjes. School deed er niks aan terwijl spullen van me gesloopt werden. Maar tijdens de diploma-uitreiking zat iedereen goed weer te spelen want ouders waren erbij en zo.
als dat niet je ding is, is dat ook gewoon klote..quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik werd gewoon genegeerd alsof ik niet bestond.
Uhm de kut mensen om hem heen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En waar lag het aan, dat ze je zo moesten hebben?
Volgens mij was ik een makkelijk doelwit. Lang, slungel, 2e jaar mavo een bril, durfde weinig, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En waar lag het aan, dat ze je zo moesten hebben?
Ik heb die school altijd gehaat omdat er niks tegen gedaan werd. Wat er ook gebeurde, er veranderde niets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]dat is echt kut ja
bij mij deed school er wel wat tegen gelukkig
[..]
als dat niet je ding is, is dat ook gewoon klote..
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nouja als je een uur naar school moet fietsen en de hele meute gaat achter je fietsen en het maakt niet uit of je snel of langzaam fiets en dat je dan ook nog eens duidelijk kan horen dat ze bespreken hoe stom je eigenlijk wel niet ben. Tja...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]dat is echt kut ja
bij mij deed school er wel wat tegen gelukkig
[..]
als dat niet je ding is, is dat ook gewoon klote..
Vooral als je bril droeg, dan werd je mikpunt van pesterij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens mij was ik een makkelijk doelwit. Lang, slungel, 2e jaar mavo een bril, durfde weinig, dat soort dingen.
[..]
Ik heb die school altijd gehaat omdat er niks tegen gedaan werd. Wat er ook gebeurde, er veranderde niets.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nouja als je een uur naar school moet fietsen en de hele meute gaat achter je fietsen en het maakt niet uit of je snel of langzaam fiets en dat je dan ook nog eens duidelijk kan horen dat ze bespreken hoe stom je eigenlijk wel niet ben. Tja...
Je op 12 jarige leeftijd zonder telefoon uiteindelijk maar 15 km heen en terug gaat fietsen is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Terwijl iedereen netjes tegen zijn ouders zegt dat we allemaal gezellig samen fietsen.
Of dat er afgesproken wordt om samen te fietsen, je aankomt op de afgesproken plek en er niemand is omdat ze ze bewust ergens anders hebben afgesproken.
En je maar gewoon niet snapt waarom er zo gedaan wordt.
Mensen in dit topic nietquote:
Eensquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:21 schreef ieniminimuis het volgende:
Ze is al een paar maanden met zeuren voor meer salaris, want ze vindt dat ze onderbetaald wordt (meid ga ergens anders solliciteren dan), dat ze teveel moet doen.
Gen-Z echt
Nou ja, dat was een onderdeel ervan. Ik ging ook niet mee met de meute, had andere interesses en droeg geen populaire kleding. Heb maar enkele goede vrienden gehad en een daarvan zie ik nog.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vooral als je bril droeg, dan werd je mikpunt van pesterij.
Daarom kon ik later niet goed tegen dat een bril dragen een fashion ding was.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lindt puur caramel zeezout is geen succes. Lindt puur sinaasappel ook niet.
Intense mint natuurlijk wel
Of op je teen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom word ik altijd op of rond mijn enkel gestoken en zwellen die dan altijd zo helemaal op waardoor iedere stap die ik zet, pijn doet.
Zat jij bij mij op school?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nouja als je een uur naar school moet fietsen en de hele meute gaat achter je fietsen en het maakt niet uit of je snel of langzaam fiets en dat je dan ook nog eens duidelijk kan horen dat ze bespreken hoe stom je eigenlijk wel niet ben. Tja...
Je op 12 jarige leeftijd zonder telefoon uiteindelijk maar 15 km heen en terug gaat fietsen is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Terwijl iedereen netjes tegen zijn ouders zegt dat we allemaal gezellig samen fietsen.
Of dat er afgesproken wordt om samen te fietsen, je aankomt op de afgesproken plek en er niemand is omdat ze ze bewust ergens anders hebben afgesproken.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens mij was ik een makkelijk doelwit. Lang, slungel, 2e jaar mavo een bril, durfde weinig, dat soort dingen.
[..]
Ik heb die school altijd gehaat omdat er niks tegen gedaan werd. Wat er ook gebeurde, er veranderde niets.
Ik denk niet dat jij van Lochem naar Warnsveld fietstequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zat jij bij mij op school?
Heb jij over haar geroddeld en op een andere plek afgesproken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zat jij bij mij op school?
Dat soort dingen had je vroeger allemaal nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.
9 van de 10 keer zie je op de eerste dag al wie er sterk in de schoenen staat en wie niet.
Als ik dat zie, zien de kinderen dat ook.
En diegenen die niet sterk in de schoenen staan, zullen vaker het doelwit worden. Als je dat vanaf dag 1 kunt reguleren van bovenaf, heb je geen last.
De fases voor een nieuwe groep die worden doorlopen (storming, forming, norming) zijn cruciaal.
En dan kun je eventueel nog extra cursussen doen als leerling. Bij ons doet iedereen verplicht mee aan Rots en Water. En sommigen gaan daarna door met faalangstreductie.
Helpt wel enorm.
Verschrikkelijk!quote:
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.
9 van de 10 keer zie je op de eerste dag al wie er sterk in de schoenen staat en wie niet.
En diegenen die niet sterk in de schoenen staan, zullen vaker het doelwit worden. Als je dat vanaf dag 1 kunt reguleren van bovenaf, heb je geen last.
De fases voor een nieuwe groep die worden doorlopen (storming, forming, norming) zijn cruciaal.
En dan kun je eventueel nog extra cursussen doen als leerling. Bij ons doet iedereen verplicht mee aan Rots en Water. En sommigen gaan daarna door met faalangstreductie.
Helpt wel enorm.
Zo herkenbaar dit. Verder heb ik wel geleerd: I don't care what other people think of mequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou ja, dat was een onderdeel ervan. Ik ging ook niet mee met de meute, had andere interesses en droeg geen populaire kleding. Heb maar enkele goede vrienden gehad en een daarvan zie ik nog.
Als ik dan van hem hoor dat er veel van hen alleenstaande moeders zijn geworden moet ik een beetje lachen. Dan ben ik blij dat mijn leven ondanks dat toch goed op de rit is gekomen.
Ja, het was (en is) zeer moeilijk om als het pesten al begonnen is, daar iets aan te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat soort dingen had je vroeger allemaal nietDe klas werd een keer streng toegesproken en dat maakte het alleen maar erger.
Dan zijn ze als groepje echt een stel smerige kutten, en dan spreek je ze ergens 1+1 omdat je moet samenwerken of omdat ze iemand kwijt zijn en dan zijn ze ineens poesliefquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.
andere omgeving, andere invloedenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.
Ja, dat is allemaal makkelijk gezegd. Maar het doen is wat anders. Dit is ook dik 30 jaar terug inmiddels. Tijden zijn ook wel veranderd. Toen was dat niet zo als je nu beschrijft. Ik was niet weerbaar genoeg en dat ging als een lopend vuurtje. Als je dan 90% van de leerlingen zowat tegen je hebt dan begin je weinig. Vooral als school ook zoiets heeft van laat maar gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helpt wel enorm.
Mwah ik was wel wat stabieler geweest als ik niet was gepest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
Meestal is pesten op zich wel terecht en echt zwakker worden die mensen er niet van.
Nee, maar wat ik bij haar lees is mij (deels) ook overkomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb jij over haar geroddeld en op een andere plek afgesproken?
Heel normaal ja dat je als 12 jarige hoopt dat je onderweg wordt aangereden en dood gaat ja. Heel normaal ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
Meestal is pesten op zich wel terecht en echt zwakker worden die mensen er niet van.
Precies.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Al was dat er nog niet toen jij en ik jong waren. Helaas.
Ben ik zo afgrijselijk volkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nog op werkweek ergens in Friesland, daar heb ik echt emdr voor nodig. Wat een gekloot zeg. En ik was ook niet de enige
op opleiding na middelbare had ik het minder naar mn zin, heb ik ook langer dan nodig over gedaan weet niet helemaal waarom eigenlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:34 schreef essnhills het volgende:
Ik vond het altijd wel leuk op de middelbare
En op de basisschool ook
En later op de uni ook
En daarna met werken en tussendoor nog extra opleiding ook
Ik vond het overal wel leuk
Het lag niet aan de Friezenquote:
HBO was voor mij wel erg leuk ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:34 schreef essnhills het volgende:
Ik vond het altijd wel leuk op de middelbare
En op de basisschool ook
En later op de uni ook
En daarna met werken en tussendoor nog extra opleiding ook
Ik vond het overal wel leuk
Je weet toch wie het zegt. Negeer hem lekker.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Heel normaal ja dat je als 12 jarige hoopt dat je onderweg wordt aangereden en dood gaat ja. Heel normaal ja.
Daar duurde het ook wel een jaar of langer voor ik me er een beetje mezelf durfde te zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:36 schreef ieniminimuis het volgende:
De uni vond ik wel leuk, want ineens was onder mijn eigen soort ofzo. Dezelfde buitenbeentjes / debielen.
Maar waarom hij als doelwit, en niet anderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Uhm de kut mensen om hem heen?
Klieren is dan wel wat anders dan iemand met de grond gelijk maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook geen heilige hoor. Om de aandacht een beetje af te wenden heb ik ook naar anderen geklierd en dat vind ik nog steeds een kutstreek van mezelf.
Die pesters zijn wel zwak iddquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
Ik had binnen een week wel een clubje en het scheelde ook dat we een studiejaar van 30 studenten waren met vakken die opleidingspecifiek waren. Oh en al gelijk excursies en groepswerk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar duurde het ook wel een jaar of langer voor ik me er een beetje mezelf durfde te zijn.
Ik heb er ook langer over gedaan, maar dat kwam vooral omdat ik allemaal extra dingen wilde studeren enzoquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:35 schreef mschol het volgende:
[..]
op opleiding na middelbare had ik het minder naar mn zin, heb ik ook langer dan nodig over gedaan weet niet helemaal waarom eigenlijk
Ik ben niet eens mee geweest naar de introweekquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik had binnen een week wel een clubje en het scheelde ook dat we een studiejaar van 30 studenten waren met vakken die opleidingspecifiek waren. Oh en al gelijk excursies en groepswerk.
Etenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:39 schreef TaMieke het volgende:
MBO was iets minder erg, maar ook daar hoorde ik bij de buitenbeentjes. HBO was verschrikkelijk. De opleiding, de mensen, de leraren, scriptie.
Ik kom wel weer terug als het over eten gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
ik denk eerder dat ik wel klaar was met studeren en school enzo en dat ik daardoor ook lager in niveau geeindigd ben dan geplandquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb er ook langer over gedaan, maar dat kwam vooral omdat ik allemaal extra dingen wilde studeren enzo
Ik wel. En ik ben de hele week zowat ziek geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben niet eens mee geweest naar de introweekIk durfde niet. En toen lag ik dus ook meteen buiten de groep.
Ik haatte die introdagen en week en verplichte shit waar alleen maar gezopen werd. Daarna nog een dropping in de Ardenne. "succes, ga maar even godweet hoever lopen met bepakking. leuk man"quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben niet eens mee geweest naar de introweekIk durfde niet. En toen lag ik dus ook meteen buiten de groep.
Oh de intro heb ik ook gemist van mijn studie, omdat ik totaal geen interesse er in had (en geen geld). Maar dat mocht de pret niet drukken in de opleiding.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb eerst 2 opleiding voortijdig afgebroken. Bij mijn 3de studie werd ik ziek en overleed mijn vader.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb er ook langer over gedaan, maar dat kwam vooral omdat ik allemaal extra dingen wilde studeren enzo
Omdat zij ook in een nieuwe groep zitten, en proberen hun plekje te veroveren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
net hoe mn pet staat.. dagvers halen is wel lekker makkelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef Ama het volgende:
Ook maar even bedenken wat ik wacht moet halen voor barbecue morgen maar ik denk niet zo heel veel. Bakken jullie altijd zelf stokbrood af of halen jullie altijd lekker lui op de dag zelf bij de supermarkt?![]()
En als je dat niet koopt of eet hoef je natuurlijk niet te reageren met dat eet ik niet.
Zelf stokbrood bakkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef Ama het volgende:
Ook maar even bedenken wat ik wacht moet halen voor barbecue morgen maar ik denk niet zo heel veel. Bakken jullie altijd zelf stokbrood af of halen jullie altijd lekker lui op de dag zelf bij de supermarkt?![]()
En als je dat niet koopt of eet hoef je natuurlijk niet te reageren met dat eet ik niet.
Ik was nog getraumatiseerd van die week Friesland.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik wel. En ik ben de hele week zowat ziek geweest.
Altijd wel makkelijk dat ze het daar alvast kunnen snijden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
net hoe mn pet staat.. dagvers halen is wel lekker makkelijk
Ik snap het nog steeds niet, want zo raar ben ik niet. Alleen gewoon mezelf en aardig e.d.. Dus ik snap het serieus gewoon nog steeds nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat zij ook in een nieuwe groep zitten, en proberen hun plekje te veroveren.
Zij willen ook leuk gevonden worden, en aardig. Zij willen met de populaire kinderen omgaan.
En, nog belangrijker, zij hebben eigen positieve kwaliteiten om dat te bewerkstelligen.
Best erg als dat gebeurt dan. Dan zou er toch ook een belletje moeten gaan rinkelen bij school.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was nog getraumatiseerd van die week Friesland.
Moest op het vwo eigenlijk ook een week weg maar daar heb ik me uitgeluld. En we we zouden met het vwo ook een week naar Toscane gaan maar daar heb ik me ook voor afgemeld.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb niet meegedaan aan de introweek. Geen zin en verder was zo beetje halfjaar nadat ik chronisch ziek werd.
Zal ik nog ff een recensie doen van mijn mint met chocola ijs? Super lekker, heel veel fijne stukjes pure chocolade erin. Aanrader.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:39 schreef TaMieke het volgende:
Ik kom wel weer terug als het over eten gaat
Oh bij ons en was havo en vwo gewoon gelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:43 schreef CherryLips het volgende:
Zo werd ook het verschil tussen havo en vwo lekker duidelijk: op de havo gingen we twee dagen naar Parijs en vwo mocht een week naar ToscaneParijs was toen wel leuk trouwens.
Ahjaquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ik wel klaar was met studeren en school enzo en dat ik daardoor ook lager in niveau geeindigd ben dan gepland
Wij waren ook absoluut niet rijk hoor, dat had er niets mee te maken. Ik ben gewoon een raar wijf op zich.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet, want zo raar ben ik niet. Alleen gewoon mezelf en aardig e.d.. Dus ik snap het serieus gewoon nog steeds niet
Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat ik uit een iets wat armer gezin kom en daarom mss anders was ofzo.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zal ik nog ff een recensie doen van mijn mint met chocola ijs? Super lekker, heel veel fijne stukjes pure chocolade erin. Aanrader.
Bij ons waren vwo en gymnasium wel belangrijker. Die organiseerden ook de examenstunt enzo. kon me verder niet zoveel schelen, maar dit soort dingen vielen gewoon op toen ik op het vwo zat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Oh bij ons en was havo en vwo gewoon gelijk
Ik twijfel nog of ik een tweede pak ga halen en die dan ook moet opeten voor ik naar mijn volgende bestemming vertrek...quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb eerst 2 opleiding voortijdig afgebroken. Bij mijn 3de studie werd ik ziek en overleed mijn vader.
Ik heb wel daardoor de economische crisis wel omzeild en kon makkelijkere aan een baan komen.
Ja dat klinkt verschrikkelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik een tweede pak ga halen en die dan ook moet opeten voor ik naar mijn volgende bestemming vertrek...
Mijn vetjes zeggen ja, mijn verstand zegt nee. Wat te doen, wat te doen?quote:
Dat is wel een meevaller, ik had dat geluk nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb eerst 2 opleiding voortijdig afgebroken. Bij mijn 3de studie werd ik ziek en overleed mijn vader.
Ik heb wel daardoor de economische crisis wel omzeild en kon makkelijkere aan een baan komen.
Welke crisis was dit? /millennialquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:47 schreef essnhills het volgende:
[..]![]()
Ik heb door het langer studeren ook vakkundig de financiële crisis ontweken
Dat eet ik nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef Ama het volgende:
Ook maar even bedenken wat ik moet halen voor barbecue morgen maar ik denk niet zo heel veel. Bakken jullie altijd zelf stokbrood af of halen jullie altijd lekker lui op de dag zelf bij de supermarkt?![]()
Maak een account voor m aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn hond kan zo aansluiten hier bij de club. Geeft ook alleen maar op hapjes en stapjes.
Luister naar je hart.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:48 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn vetjes zeggen ja, mijn verstand zegt nee. Wat te doen, wat te doen?
Die toen in de VS de banken omvielen dacht ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welke crisis was dit? /millennial
Die kiest voor jou natuurlijk.quote:
Je verstand is op vakantiequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:48 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn vetjes zeggen ja, mijn verstand zegt nee. Wat te doen, wat te doen?
Dat soort dingen verschillen per geval. Stukje lokale cultuur, stukje pech.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet, want zo raar ben ik niet. Alleen gewoon mezelf en aardig e.d.. Dus ik snap het serieus gewoon nog steeds niet
Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat ik uit een iets wat armer gezin kom en daarom mss anders was ofzo.
Jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welke crisis was dit? /millennial
Je wordt zelf steeds verve..quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:49 schreef gianni61 het volgende:
youtube reclames worden steeds vervelender
Die zit nog steeds in de werkmodus.quote:
Kip-ei verhaal.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Heel normaal ja dat je als 12 jarige hoopt dat je onderweg wordt aangereden en dood gaat ja. Heel normaal ja.
Je zou natuurlijk ook gewoon wel iets lekkers kunnen halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik een tweede pak ga halen en die dan ook moet opeten voor ik naar mijn volgende bestemming vertrek...
Wat voor burger?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Zo even een burger en broodje pakken als lunch
Dit komt natuurlijk bovenop al het andere lekkers dat ook in huis is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon wel iets lekkers kunnen halen.
Saaie vega versie. Niet heel bijzonderquote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je wordt zelf steeds verve..
Nee dat klopt niet
Beer
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Saaie vega versie. Niet heel bijzonder
Ook allemaal met mint zeker.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk bovenop al het andere lekkers dat ook in huis is.
Het hing hier ook van de school af.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat soort dingen verschillen per geval. Stukje lokale cultuur, stukje pech.
Ik hoorde altijd dat het belangrijk was om de juiste kleding te hebben. Echt nog nooit gezien. Niet vroeger en niet nu. Al zal het ongetwijfeld ergens wel zo zijn.
Wij hadden wel een groep kakkers die op hockey zaten. Die gingen met elkaar om. De tennissers ook.
De groep die buiten stond te roken.
En dan had je ons, de nerdjes die binnen bleven en gingen klaverjassen.
Tuurlijk waren er een paar die het nodig vonden om stoer te doen tegen ons, maar ze werden compleet genegeerd. Dus hield het op.
Uitje fruiten en meebakken, augurkjes erbij enzo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Saaie vega versie. Niet heel bijzonder
ik heb geen uiquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Uitje fruiten en meebakken, augurkjes erbij enzo.
In dat geval zou ik nog zo'n bak kopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die zit nog steeds in de werkmodus.Heel hardnekkig dit.
Welnee, als het om snoep gaat ben ik niet zo eenkennig.quote:
O ja toen was ik al even klaar. Heb toen een huis gekocht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die toen in de VS de banken omvielen dacht ik.
Nou heb je gelukkig ergens nog wel smaak in hahaatjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Welnee, als het om snoep gaat ben ik niet zo eenkennig.
Joequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat soort dingen verschillen per geval. Stukje lokale cultuur, stukje pech.
Ik hoorde altijd dat het belangrijk was om de juiste kleding te hebben. Echt nog nooit gezien. Niet vroeger en niet nu. Al zal het ongetwijfeld ergens wel zo zijn.
Wij hadden wel een groep kakkers die op hockey zaten. Die gingen met elkaar om. De tennissers ook.
De groep die buiten stond te roken.
En dan had je ons, de nerdjes die binnen bleven en gingen klaverjassen.
Tuurlijk waren er een paar die het nodig vonden om stoer te doen tegen ons, maar ze werden compleet genegeerd. Dus hield het op.
Ff vragen bij de buren? Snel halen bij de buurtsuper? Zoveel mogelijkheden.quote:
Zijn ook vaak van dat soort zemel- en zeurfiguren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
In mijn mentorklas van afgelopen jaar had ik een leerling die claimde gepest te worden. Iedere keer boze moeder aan de telefoon.
Bleek gewoon dat hij keer op keer dingen verzon, of dat hij zelf dingen zei tegen leerlingen en dan thuis vertelde dat deze leerlingen dit tegen hem zeiden.
Ben het hele jaar bezig geweest om deze gozer naar speciaal onderwijs te krijgen.
Gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ff vragen bij de buren? Snel halen bij de buurtsuper? Zoveel mogelijkheden.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Eten jullie wel eens een dropje en een pepermuntje tegelijkertijd?
Bijzonder. Hoe werkt dat dan? Je komt met het verkeerde merk en je maten lopen weg?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:57 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het hing hier ook van de school af.
Wij woonden tussen 2 middelbare scholen in. Mijn oudere broer en ik gingen naar de ene (wat kleinere) en mijn jongere broer ging naar die andere grotere.
Waar ik zat werd er natuurlijk ook wel gepest, dat gebeurt overal. Maar dat ging niet om merkkleding. Niemand boeide het iets welk merk je droeg.
Bij mijn broertje op school was dat wel echt een ding. En hij moest en zou ook merkkleding dragen om erbij te horen.
*block*quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik volg je advies dan maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:57 schreef essnhills het volgende:
[..]
In dat geval zou ik nog zo'n bak kopen![]()
Ja geen ideequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bijzonder. Hoe werkt dat dan? Je komt met het verkeerde merk en je maten lopen weg?
Wij waren te braaf, haha.quote:
Bwehehequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel lekkerder. Ook 90% chocola en 10% groene stukjes.
Hou op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Zo'n dubbelzout dropje met een pepermuntje
Oeh mintdropquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Zo, die hoort dan echt wel thuis op het VSOquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
In mijn mentorklas van afgelopen jaar had ik een leerling die claimde gepest te worden. Iedere keer boze moeder aan de telefoon.
Bleek gewoon dat hij keer op keer dingen verzon, of dat hij zelf dingen zei tegen leerlingen en dan thuis vertelde dat deze leerlingen dit tegen hem zeiden.
Ben het hele jaar bezig geweest om deze gozer naar speciaal onderwijs te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |