SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Laffe hond is het, ik hoop dat die vent de meest pijnlijke dood sterft die je maar kunt bedenken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Dat laatste lijkt me wel een must. De VS en Rusland gaan niet bepalen wie lid mag worden van de EU.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvsmzmphh22t
"Ukraine is not afraid of meetings and expects the same courageous approach from the Russian side." - President Zelensky stated, outlining potential formats for peace talks.
The President also once again emphasized that Europe must be a participant in these processes.
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Er is meer wen shift van Rusland die optrekt naar China en India. Ze hebben in het verleden toch geprobeerd naar de EU te trekken zeker economisch (Nordstream enz). Daarvan hebben ze zich nu ook totaal van afgekeerd, Rusland zal ook proberen om de EU geen partij te laten zijn in deze.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
die verhoudingen hebben nooit bestaanquote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Maar dat is ook zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Dit kwam ook niet van de Amerikanen maar van Genscher, de Duitse minister van buitenlandse zaken in 1990.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Wereldmachtsemantiek interesseert me niet zo. Dat onderhandelingen over dit conflict tussen Poetin en Trump gaat, daar komt het gewoon op neer.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweestquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.
Het westen kijkt naar de VS, face it.
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |