abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:23:37 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:25:50 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218443792
Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:26:20 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218443794
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:29:16 #4
56749 BlaZ
pi_218443818
Evacuaties in Kostiantinivika:

Bekijk deze YouTube-video
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:51:50 #5
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218443948
Bunker haatdwerg durft weer niet.

pi_218444054
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.

Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:12:52 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218444082
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Laffe hond is het, ik hoop dat die vent de meest pijnlijke dood sterft die je maar kunt bedenken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Overall beste user 2022 donderdag 7 augustus 2025 @ 17:19:05 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218444124
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvsmzmphh22t

"Ukraine is not afraid of meetings and expects the same courageous approach from the Russian side." - President Zelensky stated, outlining potential formats for peace talks.

The President also once again emphasized that Europe must be a participant in these processes.

Dat laatste lijkt me wel een must. De VS en Rusland gaan niet bepalen wie lid mag worden van de EU.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218444131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.

Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218444153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.

Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
pi_218444251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.

Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
Er is meer wen shift van Rusland die optrekt naar China en India. Ze hebben in het verleden toch geprobeerd naar de EU te trekken zeker economisch (Nordstream enz). Daarvan hebben ze zich nu ook totaal van afgekeerd, Rusland zal ook proberen om de EU geen partij te laten zijn in deze.
China die nu ook echt technologisch vooruit springt
Wereldorde komt er weer anders uit te zien.
Waarbij ik niet zeg dat het Rusland lukt die aansluiting te vinden.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 17:37:33 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan

De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons

daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 07-08-2025 18:15:40 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:15:43 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo.
Eu en Ua zullen hierin geen stem krijgen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218444575

Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.

Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.

Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:17:42 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.

Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.

Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218444590
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:21:19 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.

Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.

NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218444640
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"

Aha.

Maarja ik vind dat wel een escalatie.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:26:04 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444653
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons

daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.

Het westen kijkt naar de VS, face it.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:29:47 #20
56749 BlaZ
pi_218444690
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dit kwam ook niet van de Amerikanen maar van Genscher, de Duitse minister van buitenlandse zaken in 1990.
Het waren ook eerder mogelijke onderhandelingspunten.
Een dergelijke garantie zou ook enkel onder concensus vanuit het hele NAVO blok afgegeven kunnen worden, zoals je al aangaf.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:29:50 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wereldmachtsemantiek interesseert me niet zo. Dat onderhandelingen over dit conflict tussen Poetin en Trump gaat, daar komt het gewoon op neer.

EU/Europa doet niets zonder commitment van de VS. Bovendien is er ook intern nogal wat verdeeldheid binnen Europa.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:32:12 #22
56749 BlaZ
pi_218444710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:37:11 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444756
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.

Het westen kijkt naar de VS, face it.
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:39:05 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444770
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:40:57 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444790
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')