Nee, ze gebruiken het met tegenzinquote:Op woensdag 10 september 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland blij met Starlink... uh-huh... De verdediging van Oekraïne draait op Starlink. Dat ze nu inmiddels zelf ook Starlink terminals zijn gaan gebruiken maakt niet dat ze er blij mee zijn.
Ik bewonder je naïviteitquote:Op woensdag 10 september 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze er zijn. Ik ga je vast verklappen: ze zijn er niet.
Dus als jij dat beweert, dan mag je dat ook wel even hard maken. Maar ik begrijp het al weer: je roept maar wat, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar je gaat een jurist toch niet vervangen door Optimus? Dat gaat ook gewoon via een AI die specifiek voor dat doel wordt ingezet. Niet zelden door meerderen. Dat je voor een taak iets van 15 processen hebt lopen. Maar die zijn nog steeds heel veel sneller.
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens 3 influencers die door Tesla betaald worden.
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:quote:Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.
quote:Op woensdag 10 september 2025 12:56 schreef Wantie het volgende:
Nee, omdat Tesla een batterij influencers heeft die, al dan niet tegen betaling, alles van Tesla hypen op social media.
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:quote:Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De oplossing voor Nederland zodat de woningbouw niet stagneert. Miljarden investeren in Tesla megablocks.
[ x ]
De presentatie zelf.
Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...quote:Op woensdag 10 september 2025 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:
[..]
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.
Tja, dat is natuurlijk ook een manier van werken...
Maar dan heb je het over informatie verwerking.
Ik zie bijvoorbeeld AI of Optimus over 10 jaar niet in mijn kruipruimte kruipen om een lek in de waterleiding te repareren...
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:
https://giga-storage.com/projects-under-development/
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...quote:Op woensdag 10 september 2025 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...
Hint: het betekent niet dat een deel betaald wordt door Tesla.
quote:
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.
Joh, haal eens rustig adem...quote:Op woensdag 10 september 2025 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...
[..]
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.
Zomaar vragen stellen is lastig, omdat je ook de juiste vraag moet stellen en daar gaat veel fout.
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen LLM.
En er is nog heel veel winst te behalen in het juist gebruiken daarvan trouwens. Maar dat terzijde.
Over 10 jaar weten we wie gelijk had, nietwaar? Nou ja, ongeveer... het kan zo 11 jaar duren. Of misschien wel 12. Maar ik zie dus een hoop veranderen in de komende +/- 10 jaar.
Oe nice kan ik bijna daar een selfie maken. #ElonPowerquote:Op woensdag 10 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.
Denk je nou echt dat ik van de leg raak van zielige trolletjes op het internet?quote:
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?quote:Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.
Hype is hype.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.
Dat dacht men vroeger ook van de personal computer.
Dat zou een kaalslag opleveren in het administratieve werk.
Maar dat is ook niet uitgekomen.
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forumquote:Op woensdag 10 september 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.
Ik heb mijn voorspelling gedaan. Je mag er over 10 jaar op terugkomen. Ik denk dat jij daar geen zin in gaat hebben...
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forum![]()
Maar je gaat gewoon weer een verschuiving zien op de arbeidsmarkt.
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen.
Dan zit alleen nog AI tegen elkaar te praten.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.
Bij ons is de core COBOLquote:Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hype is hype.
Maar in mijn bedrijven draaien we inmiddels met 20% van de FTE's tov 5 jaar geleden en is de productiviteit hoger.
Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen. Maar dit is dus wat gewoon nu al kan. Met vallen en opstaan (maar daar zijn we inmiddels doorheen).
https://www.nu.nl/economi(...)mens-ter-wereld.htmlquote:Elon Musk is gepasseerd door Oracle-topman Larry Ellison als de rijkste mens ter wereld. Het vermogen van Ellison steeg woensdag meer dan 101 miljard dollar, nadat zijn softwarebedrijf uitstekende kwartaalcijfers had gepresenteerd. De beurskoers vloog met een derde omhoog
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:41 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist. Musk Tesla heeft zeker een groot aandeel in het succes van EV's maar zij zijn niet de enige die de kar hebben getrokken, bovendien heeft overheidbeleid de voornaamste push gegeven. Tesla heeft daar gewoon handig en tijdig gebruik van gemaakt. Maar laat mij je roze bril niet vertroebelen, hoor.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een sterk weerwoord. Gewoon herhalen wat ik al inhoudelijk heb weerlegt...
De tering, de buzzwordbingokaart is weer vol hoor.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist.
Kun je niet lezen of zo?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.
Ik kan uitstekend lezen.quote:
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan uitstekend lezen.
Je onderbouwt niet, je herhaalt plat wat je eerder schreef. De enige toevoeging die je hebt gemaakt is overheidsbeleid. En ook al heeft dat bijgedragen aan de snelheid van de adaptatie in het begin, het was Tesla die met een auto kwam die een goede range had en met het Supercharger netwerk ineens bruikbaar werd als 1e auto. Dat was toentertijd uniek.
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:12 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima.![]()
Mij niet bellen.
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.
De doorbraak kwam met de Model S die als eerste auto een acceptabele range bood, waardoor de auto ook buiten de directe omgeving bruikbaar werd. Hetgeen werd versterkt door het opzetten van het Supercharger netwerk. Daarnaast was het voor het eerst geen lullig autootje waar je wel heel erg veel voor van het milieu moest houden, maar juist een snelle luxe sedan. Voor de goede orde: de Leaf kwam toen 120 km ver. De EPA van de Model S 85 was 427.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.
Als je daar nog wat tegenin te brengen hebt dan hoor ik het wel, maar zo te merken niet.
Musk heeft voor de aankoop van Twitter aandelen Tesla verkocht daarbij moest hij dan ook een aanzienlijke belasting aanslag voldoen. Vaak gaan aankopen dan ook gepaard met een aandelen ruil, dat zal belastingtechnisch gunstiger zijn vermoed ik. Ook heeft Musk aandelen Tesla verpand om aan cash te komen voor investeringen, dat zal belasting technisch gunstiger zijn. Als Musk cash nodig heeft voor prive doeleinden dan zal het beperkt zijn, hij staat niet bekend als een big spender met jachten, grote huizen of een prive eiland voor zover ik weet. Als een grootaandeelhouder substantiele aandelenpaketten verkoopt moet hij dat ver van te voren melden zodat de markt er tijdig op kan anticiperen. Of Musk erin zal slagen de bonus binnen te slepen, ik acht de kans gering.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
quote:Tesla gaat de productie in zijn Duitse fabriek opvoeren, winst grote autobouwers sterk gedaald (voortbestaan van sommige merken in gevaar), Volkswagen stelt lancering van belangrijke elektrische modellen uit en Stellantis zet een streep door de elektrische RAM 1500.
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shortersquote:Tesla shares gain as Elon Musk reveals rare $1 billion stock buy in sign of confidence in EV maker
Tesla shares jumped after CEO Elon Musk disclosed Monday his first purchase of the stock in the open market since February 2020.
Musk bought 2.57 million shares at various prices Friday which tallies up to about $1 billion, a significant insider acquisition that traders took as a vote of confidence from the outspoken CEO.
Tesla shares were higher by about 6% on Monday morning. They closed Friday slightly lower for 2025 despite a recent rally, with the stock up more than 25% over the last three months.
quote:% OF FLOAT SHORTED
2.88%
Bijna op een ATH.quote:Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters
[..]
De pers staart zich blind op de waarde van het aandelenpakket, maar het gaat Musk om voor hoeveel procent eigenaar hij is van Tesla.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters
[..]
Weinig zinvol ook, markmanipulatie is niet toegestaan, de aankoop zal al snel worden teruggedraaid door de SECquote:Op maandag 15 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.
Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.quote:Op maandag 15 september 2025 12:57 schreef Digi2 het volgende:
'Voortbestaan automerken in gevaar'
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Dat verklaart de daling in de verkopen...quote:Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.quote:Op maandag 15 september 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verklaart de daling in de verkopen...
Tesla moet inderdaad iets doen aan haar imago.quote:Op maandag 15 september 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.
Er is niets mis met het imago van Tesla.quote:Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tesla moet inderdaad iets doen aan haar imago.
Maar dat zeg ik al sinds begin dit jaar.
En dat is me niet in dank afgenomen.
Kom niet aan Tesla...
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.quote:Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tesla moet inderdaad iets doen aan haar imago.
Maar dat zeg ik al sinds begin dit jaar.
En dat is me niet in dank afgenomen.
Kom niet aan Tesla...
Bestaat die partij nog?quote:Op maandag 15 september 2025 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.quote:, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.quote:Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:
Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.quote:Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bestaat die partij nog?
[..]
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.
En je kunt wel vinden dat het geen invloed zou moeten hebben, maar het heeft wel invloed.
Veel mensen waarderen zijn politieke bemoeienis niet.
En dat werpt een schaduw op Tesla.
Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
Die kwam kennelijk hard aan bij jequote:Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.
Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.
Maarre, ik hoop dat jouw duim lekker smaakt.
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.quote:Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.quote:Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.
Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.
Maarre, ik hoop dat jouw duim lekker smaakt.
Het gaat hier om het heden hè?quote:Op maandag 15 september 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
Zou ook een mooie zijn als mensen elkaar gaan aanspreken op hun keuze voor een automerk. Dan kunnen mensen die een auto uit China hebben aangesproken worden over het lot van de Oeigoeren. Of wat te denken over mensen die Volkswagen of Audi rijden, kennen mensen die geschiedenis wel? Of wat te denken van Stellantis auto's, daar zijn mensen erg ontevreden over omdat het opgegeven rijbereik ernstig afwijkt tov de wlpt als ik Radar vanavond moet geloven.
De in china geproduceerde versie van Tesla.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hier om het heden hè?
Niet de verre geschiedenis.
Wat China betreft: qua bedrijfsethiek kun je beter een Tesla kopen dan bijvoorbeeld een BYD.
Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.quote:Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.
Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kwam kennelijk hard aan bij je
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.
Tijdje terug zag ik nog wel een melding voorbij komen over een beschadigde Tesla die geparkeerd stond, maar of dat gericht vandalisme was is de vraag natuurlijk.
Ik zit niet in een rechtse bubble. En nogmaals: ik ken veel Tesla eigenaren omdat ik al vanaf het prille begin Tesla rijd. Zeker begin dit jaar toen de kranten er vol over stonden was dit nogal eens orde van gesprek.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.
Als je in een rechtse bubbel zit zal dat inderdaad nauwelijks voorkomen.
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.quote:Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.
Ik keek daar zelf ook van op.
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat een vriend van me, zelfstandig ondernemer, door klanten werd aangesproken op zijn sportwagen die hij zakelijk gebruikte.
Die heeft toen een tweede auto voor zakelijk gebruik aangeschaft.
Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.
Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.
[..]
Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.
Ik moet wel eerlijk toegeven, stel dat Musk een uitgesproken wokist was geweest weet ik niet of ik een Tesla had gekocht.
De meeste mensen hebben gewoon belangstelling voor hoe zo'n auto nou rijdt, het is en blijft nog een beetje nieuw. Hoewel dat langzaam wel minder wordt.
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.
Precies.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.
Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
Si.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.
Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Van wat ik begrijp worden ze daar gek van Tesla die alles op hun manier doet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Bij Tesla?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
Ja een accu.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Tesla?
Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.
Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…
Jaja, ik trap er niet in.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.
En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
Ja, maar dat is dus wat je kwijt bent bij dealers. Dus ik vind 155 euro voor een accu niet heel bijzonder.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.
350 euro voor een accu is sick.
Het moet nog bewezen worden dat Musk daadwerkelijk schuldig is aan marktmanipulatie, dat duurt max enkele weken omdat de SEC de transacties terug moet draaien. Het kan ook valse beschuldigingen betreffen, ik heb er tot nu toe nog geen concreet bewijs voor gezien van juristen. Gezien de short posities die gaan rechten moet er dus wel duidelijk bewijs voor zijn. Dat een grootaandeelhouder aandelen bijkoopt is onvoldoende. Specifieke relevante insider info is dat wel, maar probeer zoiets eens in zo'n korte termijn boven water te krijgen bij de SEC, weinig/geen kansquote:Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.
Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.
Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Nee, bij lange na niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hetquote:Op dinsdag 16 september 2025 17:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/dimapustovalov/status/1967005858447151525
ElonGod
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hethoeven nog niet aangesleept te worden
![]()
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
Uber, maar dan met minder auto's en een andere app. En vooralsnog een kleiner prijskaartje. Als het bijvoorbeeld 4,20 Euro kost om van Maastricht naar Amsterdam te rijden, wordt het ineens toch heel aantrekkelijk. Misschien zelfs als er geen menselijke chauffeur in zit. Maar ik sla voorlopig over.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en hethoeven nog niet aangesleept te worden
![]()
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Nee, dat doen ze niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
Dat is ook wel de verwachting, in het begin een koopje, immers je hebt klanten nodig voor de testperiode. Daarna zal men een steeds nauwkeuriger inzicht krijgen wat de kosten zijn aan de hand van het testrijden. Als mijn theorie opgaat zal de prijs stabiliseren naarmate Tesla het moment nadert dat robotaxis zonder 'human safety monitors' laat rijden. Naar mijn idee gaat dat nog wel ff duren vanwege de aandelen aankoop van Musk, dat moment is namelijk relevante info voor de aandeelhoudersquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.
En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
Ze controleren de afstandsschatting voortkomend uit de objectherkenning. Als objecten niet correct herkend worden, is die schatting ook niet correct. Met LiDAR meet je direct de afstand, ongeacht of je weet wat het is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |