abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218731599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rusland blij met Starlink... uh-huh... De verdediging van Oekraïne draait op Starlink. Dat ze nu inmiddels zelf ook Starlink terminals zijn gaan gebruiken maakt niet dat ze er blij mee zijn.
Nee, ze gebruiken het met tegenzin _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218731641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij beweert dat ze er zijn. Ik ga je vast verklappen: ze zijn er niet.

Dus als jij dat beweert, dan mag je dat ook wel even hard maken. Maar ik begrijp het al weer: je roept maar wat, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Ik bewonder je naïviteit :O
pi_218731700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar je gaat een jurist toch niet vervangen door Optimus? Dat gaat ook gewoon via een AI die specifiek voor dat doel wordt ingezet. Niet zelden door meerderen. Dat je voor een taak iets van 15 processen hebt lopen. Maar die zijn nog steeds heel veel sneller.
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.
Tja, dat is natuurlijk ook een manier van werken...

Maar dan heb je het over informatie verwerking.

Ik zie bijvoorbeeld AI of Optimus over 10 jaar niet in mijn kruipruimte kruipen om een lek in de waterleiding te repareren...
pi_218731726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Noem eens 3 influencers die door Tesla betaald worden.
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.
pi_218731733
twitter

De oplossing voor Nederland zodat de woningbouw niet stagneert. Miljarden investeren in Tesla megablocks.

twitter

De presentatie zelf.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218731812
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:56 schreef Wantie het volgende:

Nee, omdat Tesla een batterij influencers heeft die, al dan niet tegen betaling, alles van Tesla hypen op social media.
pi_218731847
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

De oplossing voor Nederland zodat de woningbouw niet stagneert. Miljarden investeren in Tesla megablocks.

[ x ]

De presentatie zelf.
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:

https://giga-storage.com/projects-under-development/
pi_218731883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:
[..]

Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...

Hint: het betekent niet dat een deel betaald wordt door Tesla.
pi_218731918
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.
Tja, dat is natuurlijk ook een manier van werken...

Maar dan heb je het over informatie verwerking.

Ik zie bijvoorbeeld AI of Optimus over 10 jaar niet in mijn kruipruimte kruipen om een lek in de waterleiding te repareren...
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.

Zomaar vragen stellen is lastig, omdat je ook de juiste vraag moet stellen en daar gaat veel fout.
pi_218731924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:

https://giga-storage.com/projects-under-development/
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218731926
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...

Hint: het betekent niet dat een deel betaald wordt door Tesla.
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik bewonder je naïviteit :O
pi_218731939
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.
pi_218731941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...
[..]

Joh, haal eens rustig adem...
pi_218731949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.

Zomaar vragen stellen is lastig, omdat je ook de juiste vraag moet stellen en daar gaat veel fout.
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.
pi_218731950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is meer dan alleen LLM.

En er is nog heel veel winst te behalen in het juist gebruiken daarvan trouwens. Maar dat terzijde.

Over 10 jaar weten we wie gelijk had, nietwaar? Nou ja, ongeveer... het kan zo 11 jaar duren. Of misschien wel 12. Maar ik zie dus een hoop veranderen in de komende +/- 10 jaar.
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218732003
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.
Oe nice kan ik bijna daar een selfie maken. #ElonPower
pi_218732708
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Joh, haal eens rustig adem...
Denk je nou echt dat ik van de leg raak van zielige trolletjes op het internet? _O-

Sorry to disappoint.
pi_218732730
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?
pi_218732767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.
Hype is hype.

Maar in mijn bedrijven draaien we inmiddels met 20% van de FTE's tov 5 jaar geleden en is de productiviteit hoger.

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen. Maar dit is dus wat gewoon nu al kan. Met vallen en opstaan (maar daar zijn we inmiddels doorheen).
pi_218732853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.
Dat dacht men vroeger ook van de personal computer.
Dat zou een kaalslag opleveren in het administratieve werk.
Maar dat is ook niet uitgekomen.
pi_218733134
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.
Dat dacht men vroeger ook van de personal computer.
Dat zou een kaalslag opleveren in het administratieve werk.
Maar dat is ook niet uitgekomen.
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.

Ik heb mijn voorspelling gedaan. Je mag er over 10 jaar op terugkomen. Ik denk dat jij daar geen zin in gaat hebben...
pi_218733288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.

Ik heb mijn voorspelling gedaan. Je mag er over 10 jaar op terugkomen. Ik denk dat jij daar geen zin in gaat hebben...
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forum :+

Maar je gaat gewoon weer een verschuiving zien op de arbeidsmarkt.
pi_218733323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forum :+

Maar je gaat gewoon weer een verschuiving zien op de arbeidsmarkt.
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.
pi_218733822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen.
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218733872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.
Dan zit alleen nog AI tegen elkaar te praten.
pi_218733877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hype is hype.

Maar in mijn bedrijven draaien we inmiddels met 20% van de FTE's tov 5 jaar geleden en is de productiviteit hoger.

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen. Maar dit is dus wat gewoon nu al kan. Met vallen en opstaan (maar daar zijn we inmiddels doorheen).
Bij ons is de core COBOL :o
pi_218734656
AI legt in ieder geval geen windeieren voor Oracle:

quote:
Elon Musk is gepasseerd door Oracle-topman Larry Ellison als de rijkste mens ter wereld. Het vermogen van Ellison steeg woensdag meer dan 101 miljard dollar, nadat zijn softwarebedrijf uitstekende kwartaalcijfers had gepresenteerd. De beurskoers vloog met een derde omhoog
https://www.nu.nl/economi(...)mens-ter-wereld.html
pi_218734742
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:41 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.
pi_218734770
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons is de core COBOL :o
Ach, als de schoorsteen maar rookt.
pi_218735147
Kleine intermezzo:

Een Duitser die de nieuwe Grok uit probeert in zijn Tesla...

https://youtube.com/shorts/WGT7d2PMryU?si=P8M9fR5wuK7fUmQ9
  donderdag 11 september 2025 @ 08:37:37 #231
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218737590
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een sterk weerwoord. Gewoon herhalen wat ik al inhoudelijk heb weerlegt...
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist. Musk Tesla heeft zeker een groot aandeel in het succes van EV's maar zij zijn niet de enige die de kar hebben getrokken, bovendien heeft overheidbeleid de voornaamste push gegeven. Tesla heeft daar gewoon handig en tijdig gebruik van gemaakt. Maar laat mij je roze bril niet vertroebelen, hoor. 8-)
pi_218737661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.
De tering, de buzzwordbingokaart is weer vol hoor.
pi_218738118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:37 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist.
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:49:23 #234
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.
Kun je niet lezen of zo?
pi_218738194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Kun je niet lezen of zo?
Ik kan uitstekend lezen.

Je onderbouwt niet, je herhaalt plat wat je eerder schreef. De enige toevoeging die je hebt gemaakt is overheidsbeleid. En ook al heeft dat bijgedragen aan de snelheid van de adaptatie in het begin, het was Tesla die met een auto kwam die een goede range had en met het Supercharger netwerk ineens bruikbaar werd als 1e auto. Dat was toentertijd uniek.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:12:14 #236
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan uitstekend lezen.

Je onderbouwt niet, je herhaalt plat wat je eerder schreef. De enige toevoeging die je hebt gemaakt is overheidsbeleid. En ook al heeft dat bijgedragen aan de snelheid van de adaptatie in het begin, het was Tesla die met een auto kwam die een goede range had en met het Supercharger netwerk ineens bruikbaar werd als 1e auto. Dat was toentertijd uniek.
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima. ^O^
Mij niet bellen.
pi_218738760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:12 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima. ^O^
Mij niet bellen.
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:50:50 #238
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.

Als je daar nog wat tegenin te brengen hebt dan hoor ik het wel, maar zo te merken niet.
pi_218741169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.

Als je daar nog wat tegenin te brengen hebt dan hoor ik het wel, maar zo te merken niet.
De doorbraak kwam met de Model S die als eerste auto een acceptabele range bood, waardoor de auto ook buiten de directe omgeving bruikbaar werd. Hetgeen werd versterkt door het opzetten van het Supercharger netwerk. Daarnaast was het voor het eerst geen lullig autootje waar je wel heel erg veel voor van het milieu moest houden, maar juist een snelle luxe sedan. Voor de goede orde: de Leaf kwam toen 120 km ver. De EPA van de Model S 85 was 427.

Aldus GoogleAI:

Electric vehicles (EVs) became truly mainstream in the 2010s, driven by improving battery technology, increased affordability, and growing consumer awareness of climate change, following the introduction of popular models like the Tesla Roadster (2008), Nissan Leaf, and Chevy Volt(2010). While hybrids like the Toyota Prius gained early acceptance in the late 1990s, it was the development of affordable, high-performance all-electric vehicles in the 2010s that marked the beginning of their broad market acceptance.

Goh, welke auto zouden ze daarmee toch bedoelen?

Perplexity noemt specifiek de Model 3:

Electric vehicles (EVs) became mainstream in the late 2010s and early 2020s, with exponential growth in sales and widespread adoption globally, particularly after the launch of affordable, mass-market models like the Tesla Model 3 in 2018–2019 and significant government incentives and investments in charging infrastructure.

Beiden oordelen dat de EV mainstream is geworden.
pi_218751137
pi_218762828
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
pi_218763157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
Musk heeft voor de aankoop van Twitter aandelen Tesla verkocht daarbij moest hij dan ook een aanzienlijke belasting aanslag voldoen. Vaak gaan aankopen dan ook gepaard met een aandelen ruil, dat zal belastingtechnisch gunstiger zijn vermoed ik. Ook heeft Musk aandelen Tesla verpand om aan cash te komen voor investeringen, dat zal belasting technisch gunstiger zijn. Als Musk cash nodig heeft voor prive doeleinden dan zal het beperkt zijn, hij staat niet bekend als een big spender met jachten, grote huizen of een prive eiland voor zover ik weet. Als een grootaandeelhouder substantiele aandelenpaketten verkoopt moet hij dat ver van te voren melden zodat de markt er tijdig op kan anticiperen. Of Musk erin zal slagen de bonus binnen te slepen, ik acht de kans gering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218778179
'Voortbestaan automerken in gevaar'
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Tesla gaat de productie in zijn Duitse fabriek opvoeren, winst grote autobouwers sterk gedaald (voortbestaan van sommige merken in gevaar), Volkswagen stelt lancering van belangrijke elektrische modellen uit en Stellantis zet een streep door de elektrische RAM 1500.
pi_218780516
quote:
Tesla shares gain as Elon Musk reveals rare $1 billion stock buy in sign of confidence in EV maker

Tesla shares jumped after CEO Elon Musk disclosed Monday his first purchase of the stock in the open market since February 2020.

Musk bought 2.57 million shares at various prices Friday which tallies up to about $1 billion, a significant insider acquisition that traders took as a vote of confidence from the outspoken CEO.

Tesla shares were higher by about 6% on Monday morning. They closed Friday slightly lower for 2025 despite a recent rally, with the stock up more than 25% over the last three months.
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters :P

quote:
% OF FLOAT SHORTED
2.88%
pi_218780567
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters :P
[..]

Bijna op een ATH.

Dat moet toch wel heel frustrerend zijn voor Walz!

En enkelen hier die zich verkneukelen om het ineenstorten van Tesla wat altijd voorspeld wordt, maar nooit uitkomt… ;)
pi_218781014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
De pers staart zich blind op de waarde van het aandelenpakket, maar het gaat Musk om voor hoeveel procent eigenaar hij is van Tesla.
Met dit pakket bereikt hij de beoogde 25%.

Of hij het krijgt valt nog te bezien, de voorwaarden zijn best fors.
Het is vooral een middel om Musk voor langere tijd aan Tesla te binden.
pi_218781531
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.
pi_218781666
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.
Weinig zinvol ook, markmanipulatie is niet toegestaan, de aankoop zal al snel worden teruggedraaid door de SEC :')
Een domme actie, had ik niet verwacht.
Ik zie dat je er in Nederland 1 tot 10 jaar cel voor kan krijgen, hoe de straffen in de VS zijn weet ik niet, maar vermoedelijk ook niet gering.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 15-09-2025 19:55:10 ]
  maandag 15 september 2025 @ 20:12:22 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218781960
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:57 schreef Digi2 het volgende:
'Voortbestaan automerken in gevaar'
Bekijk deze YouTube-video
[..]

Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218781990
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.
Dat verklaart de daling in de verkopen...
  maandag 15 september 2025 @ 20:18:22 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218782014
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verklaart de daling in de verkopen...
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218782407
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.
Tesla moet inderdaad iets doen aan haar imago.
Maar dat zeg ik al sinds begin dit jaar.
En dat is me niet in dank afgenomen.

Kom niet aan Tesla...
pi_218782846
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kom niet aan Tesla...
Er is niets mis met het imago van Tesla.

Die enkele extreem linkse idioten die zich op laten naaien omdat ze niet kunnen copen dat mensen niet altijd op ‘de juiste kandidaat stemmen’…

Ik krijg vrijwel dagelijks positieve feedback ten aanzien van mijn auto.

Er zijn nu eenmaal al heel veel mensen die een Tesla hebben en nieuwe autoverkopen komen voor een groot deel van de zakelijke markt. Tesla weigert korting te geven, waar andere merken zo 20% eraf doen en daarom is een Tesla relatief duur in de lease.

Voor particuliere kopers is een Tesla toch vrij prijzig. Al krijg je voor 40k met de Model 3 veel auto voor je geld. Maar goed, dat is een sedan, wat in Europa minder goed verkoopt. Een MY kost alweer 46k.

Er is gewoon behoefte aan een meer uitgekleed model lijkt mij. En de MYL zou ook veel kunnen doen voor de verkopen. Het zou mij niet verbazen dat de productiecapaciteit voor dat model omhoog gaat.
  maandag 15 september 2025 @ 22:12:50 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218782905
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kom niet aan Tesla...
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218783255
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP
Bestaat die partij nog?

quote:
, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.

En je kunt wel vinden dat het geen invloed zou moeten hebben, maar het heeft wel invloed.

Veel mensen waarderen zijn politieke bemoeienis niet.

En dat werpt een schaduw op Tesla.

Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
pi_218783266
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.

Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.

Maarre, ik hoop dat jouw duim lekker smaakt.
  maandag 15 september 2025 @ 23:10:31 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783279
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bestaat die partij nog?
[..]
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.

En je kunt wel vinden dat het geen invloed zou moeten hebben, maar het heeft wel invloed.

Veel mensen waarderen zijn politieke bemoeienis niet.

En dat werpt een schaduw op Tesla.

Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 september 2025 @ 23:16:35 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783319
Zou ook een mooie zijn als mensen elkaar gaan aanspreken op hun keuze voor een automerk. Dan kunnen mensen die een auto uit China hebben aangesproken worden over het lot van de Oeigoeren. Of wat te denken over mensen die Volkswagen of Audi rijden, kennen mensen die geschiedenis wel? Of wat te denken van Stellantis auto's, daar zijn mensen erg ontevreden over omdat het opgegeven rijbereik ernstig afwijkt tov de wlpt als ik Radar vanavond moet geloven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218783432
Er werken letterlijk legers om alle mogelijke combinaties erin te programmeren. Ik heb weleens uitleg gezien dat iets van 99,99% van situaties te doen is maar om er een 9 achter te krijgen wordt steeds moeilijker
pi_218783514
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.

Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.

Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
pi_218783710
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.

Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.

Die kwam kennelijk hard aan bij je
pi_218783753
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.

Ik keek daar zelf ook van op.
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat een vriend van me, zelfstandig ondernemer, door klanten werd aangesproken op zijn sportwagen die hij zakelijk gebruikte.

Die heeft toen een tweede auto voor zakelijk gebruik aangeschaft.
pi_218783760
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.

Als je in een rechtse bubbel zit zal dat inderdaad nauwelijks voorkomen.
pi_218783817
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
Zou ook een mooie zijn als mensen elkaar gaan aanspreken op hun keuze voor een automerk. Dan kunnen mensen die een auto uit China hebben aangesproken worden over het lot van de Oeigoeren. Of wat te denken over mensen die Volkswagen of Audi rijden, kennen mensen die geschiedenis wel? Of wat te denken van Stellantis auto's, daar zijn mensen erg ontevreden over omdat het opgegeven rijbereik ernstig afwijkt tov de wlpt als ik Radar vanavond moet geloven.
Het gaat hier om het heden hè?
Niet de verre geschiedenis.

Wat China betreft: qua bedrijfsethiek kun je beter een Tesla kopen dan bijvoorbeeld een BYD.
pi_218783903
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat hier om het heden hè?
Niet de verre geschiedenis.

Wat China betreft: qua bedrijfsethiek kun je beter een Tesla kopen dan bijvoorbeeld een BYD.
De in china geproduceerde versie van Tesla. :P
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 08:16:43 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218784119
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.

Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218784243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.

Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.
Tijdje terug zag ik nog wel een melding voorbij komen over een beschadigde Tesla die geparkeerd stond, maar of dat gericht vandalisme was is de vraag natuurlijk.
pi_218784386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kwam kennelijk hard aan bij je
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.

En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:16:47 #269
16180 crew  CoolGuy
pi_218784406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.
Tijdje terug zag ik nog wel een melding voorbij komen over een beschadigde Tesla die geparkeerd stond, maar of dat gericht vandalisme was is de vraag natuurlijk.
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.
pi_218784407
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:36 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.

Als je in een rechtse bubbel zit zal dat inderdaad nauwelijks voorkomen.
Ik zit niet in een rechtse bubble. En nogmaals: ik ken veel Tesla eigenaren omdat ik al vanaf het prille begin Tesla rijd. Zeker begin dit jaar toen de kranten er vol over stonden was dit nogal eens orde van gesprek.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:18:35 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.

Ik keek daar zelf ook van op.
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat een vriend van me, zelfstandig ondernemer, door klanten werd aangesproken op zijn sportwagen die hij zakelijk gebruikte.

Die heeft toen een tweede auto voor zakelijk gebruik aangeschaft.
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.
Ik moet wel eerlijk toegeven, stel dat Musk een uitgesproken wokist was geweest weet ik niet of ik een Tesla had gekocht.

De meeste mensen hebben gewoon belangstelling voor hoe zo'n auto nou rijdt, het is en blijft nog een beetje nieuw. Hoewel dat langzaam wel minder wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218784447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:21:53 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_218784450
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.
[..]
Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.
Ik moet wel eerlijk toegeven, stel dat Musk een uitgesproken wokist was geweest weet ik niet of ik een Tesla had gekocht.

De meeste mensen hebben gewoon belangstelling voor hoe zo'n auto nou rijdt, het is en blijft nog een beetje nieuw. Hoewel dat langzaam wel minder wordt.
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.

Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:22:25 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_218784455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:23:46 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784469
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218784482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.

Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
Precies.

De auto is waar het om draait. Het interesseert mij helemaal niets wat anderen ervan vinden (natuurlijk is het leuk als iemand iets zegt als ‘mooie auto’, maar als iemand zegt dat ze de auto niet mooi vinden dan kan ik daar niet mee zitten). Ik moet erin rijden.
pi_218784494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
Si.

Maar goed, dat was dus wat Wantie uit zijn duim zoog: dat al zijn vrienden met Tesla aangesproken worden over Musk.
pi_218784503
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.

Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:36:29 #279
16180 crew  CoolGuy
pi_218784575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leasemaatschappijen haten Tesla, maar dan vooral omdat Tesla niet de rode loper voor hen uitlegt.

Tesla is wat dat betreft gewoon anders.
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:13:21 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet wel dat toen ik mijn vorige auto moest inleveren, dat niét kon bij Tesla, want die accepteren schijnbaar geen andere merken, dus dat was even gedoe met dat ik de auto dan ergens anders moest inleveren eigenlijk, maar uiteindelijk is hij bij mij thuis opgehaald, nádat ik de Tesla al had opgehaald.
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218784796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Van wat ik begrijp worden ze daar gek van Tesla die alles op hun manier doet.

Maar van Tesla snap ik het ook wel. VAG verdient het geld terug door dure onderhoudsbeurten en reparaties. Met een Tesla heb je nauwelijks onderhoud.
pi_218784807
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat afspraak maken voor onderhoud is ook niet al te klantvriendelijk, en ook nog ééns duur. 180 eurie voor een 12 V accu vervangen.
Bij Tesla?

Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.

Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…

Ps huidige 16v li ion gaat veel langer mee en dus is ook dat probleem voor zover het een probleem is opgelost.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:25:17 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij Tesla?

Eigenlijk best goedkoop. Ik was daar bij VAG al 350 euro voor kwijt. En nee, kon niet goedkoop om de hoek, want als je de accu wisselt moet die vervolgens ’ingeregeld’ worden. Pure oplichting natuurlijk.

Of wat te denken van dit soort bedragen om een lampje te wisselen (kon ook niet zelf, want de halve voorkant moest gedemonteerd worden)…
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.

350 euro voor een accu is sick.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218785014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.

En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
Jaja, ik trap er niet in.

Fijn om te lezen dat het geen trend lijkt te zijn.
Ik keek er zelf van op dat dit voorvalt.
Maar voor de ervaring die ik heb geschetst en bovenstaande geldt dat ze anecdotisch zijn

Dat jij beter slaapt als het een leugen is: ook prima.
pi_218785084
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja een accu.
155 voor accu, 25 voor meten ongeveer. Wel aan huis.
Kijk eens een accu doorgaans kost, nog geen 80 euro.

350 euro voor een accu is sick.
Ja, maar dat is dus wat je kwijt bent bij dealers. Dus ik vind 155 euro voor een accu niet heel bijzonder.
pi_218785362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.

Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.

Het moet nog bewezen worden dat Musk daadwerkelijk schuldig is aan marktmanipulatie, dat duurt max enkele weken omdat de SEC de transacties terug moet draaien. Het kan ook valse beschuldigingen betreffen, ik heb er tot nu toe nog geen concreet bewijs voor gezien van juristen. Gezien de short posities die gaan rechten moet er dus wel duidelijk bewijs voor zijn. Dat een grootaandeelhouder aandelen bijkoopt is onvoldoende. Specifieke relevante insider info is dat wel, maar probeer zoiets eens in zo'n korte termijn boven water te krijgen bij de SEC, weinig/geen kans ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 16-09-2025 12:06:01 ]
pi_218785600
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
.
[..]

Nee, bij lange na niet.

In feite sloeg het nergens op, net zoals klanten die iemand aanspreken op het rijden in een Tesla.
pi_218787924
pi_218787932
twitter

De toekomst! _O_
pi_218788040
quote:
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en het B:)B hoeven nog niet aangesleept te worden ;)
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
pi_218788133
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ondertussen rijden er nog steeds 'human safety monitors' mee. De werkelijke kosten zijn dus nog steeds aanzienlijk hoger dan wat de klant betaalt voor het ritje. De popcorn en het B:)B hoeven nog niet aangesleept te worden ;)
Ik vermoed echter wel dat de nu berekende kosten steeds dichter bij het werkelijke bedrag komt te liggen nadat de 'human safety monitors' niet langer meerijden. Het blijft nu al langere tijd nogal stil qua berichtgeving tav de Robotaxi's.
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
pi_218788170
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, in feite is het nu nog een pilot, waarbij een kleine vergoeding wordt gevraagd, ipv dat een marktconform tarief wordt gehanteerd.
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
pi_218788182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Uber, maar dan met minder auto's en een andere app. En vooralsnog een kleiner prijskaartje. Als het bijvoorbeeld 4,20 Euro kost om van Maastricht naar Amsterdam te rijden, wordt het ineens toch heel aantrekkelijk. Misschien zelfs als er geen menselijke chauffeur in zit. Maar ik sla voorlopig over.
pi_218788190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Naar ik aanneem zal Tesla de kosten+marge-kosten 'human safety monitors' als uitgangspunt nemen voor de beprijzing van de pilot, je wilt geen grote teleurstelling veroorzaken bij je potentiële klanten lijkt mij.
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
pi_218788219
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
pi_218788221
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze niet.
En de prijzen worden al stapsgewijs opgehoogd.
Dat is ook wel de verwachting, in het begin een koopje, immers je hebt klanten nodig voor de testperiode. Daarna zal men een steeds nauwkeuriger inzicht krijgen wat de kosten zijn aan de hand van het testrijden. Als mijn theorie opgaat zal de prijs stabiliseren naarmate Tesla het moment nadert dat robotaxis zonder 'human safety monitors' laat rijden. Naar mijn idee gaat dat nog wel ff duren vanwege de aandelen aankoop van Musk, dat moment is namelijk relevante info voor de aandeelhouders >:)
pi_218788234
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als PR stunt is het zijn doel volledig voorbij geschoten. Meer mensen zullen nu beseffen dat die piloot niet zo automatisch is als beloofd. Geen level 5 maar slechts 2, dus. Als voorlichtingscampagne is het heel geslaagd, alhoewel dat ongetwijfeld absoluut niet de bedoeling was.
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.

En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
pi_218788248
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk schamperde dat wat Waymo doet absoluut geen autonoom rijden is, en dat elke Tesla zal kunnen worden ingezet als robottaxi, waardoor je in 1 klap miljoenen potentiële Robottaxi's hebt.

En anno blijkt dat Tesla gewoon de voetsporen van Waymo volgt in de uitrol van de robottaxi, en dat miljoenen Tesla's ongeschikt zijn voor level 4 autonoom rijden.
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
pi_218788278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En de kans dat ze dat nog worden is ook steeds kleiner, zeker in verband met de ontbrekende sensors en steeds duurder wordende computer.
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
pi_218788358
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Tesla test zijn/haar camera's ook gewoon met Lidar hoor, ze zijn nog niet voor niets in beta fase.
Ze controleren de afstandsschatting voortkomend uit de objectherkenning. Als objecten niet correct herkend worden, is die schatting ook niet correct. Met LiDAR meet je direct de afstand, ongeacht of je weet wat het is.

En het is natuurlijk al veelzeggend dat ze LiDAR gebruiken als maatstaf. Daarvan weten ze dat het werkt, wat bij die camera's niet zo vanzelfsprekend is. Ook is een moderne LiDAR ondertussen al goedkoper dan de computer waar de AI op draait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')