abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2025 @ 20:18:22 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218782014
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verklaart de daling in de verkopen...
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218782407
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat komt door de aldoor negatieve stroom aan negatieve aandacht. De auto's zijn prima, en best goedkoop.
Tesla moet inderdaad iets doen aan haar imago.
Maar dat zeg ik al sinds begin dit jaar.
En dat is me niet in dank afgenomen.

Kom niet aan Tesla...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218782846
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kom niet aan Tesla...
Er is niets mis met het imago van Tesla.

Die enkele extreem linkse idioten die zich op laten naaien omdat ze niet kunnen copen dat mensen niet altijd op ‘de juiste kandidaat stemmen’…

Ik krijg vrijwel dagelijks positieve feedback ten aanzien van mijn auto.

Er zijn nu eenmaal al heel veel mensen die een Tesla hebben en nieuwe autoverkopen komen voor een groot deel van de zakelijke markt. Tesla weigert korting te geven, waar andere merken zo 20% eraf doen en daarom is een Tesla relatief duur in de lease.

Voor particuliere kopers is een Tesla toch vrij prijzig. Al krijg je voor 40k met de Model 3 veel auto voor je geld. Maar goed, dat is een sedan, wat in Europa minder goed verkoopt. Een MY kost alweer 46k.

Er is gewoon behoefte aan een meer uitgekleed model lijkt mij. En de MYL zou ook veel kunnen doen voor de verkopen. Het zou mij niet verbazen dat de productiecapaciteit voor dat model omhoog gaat.
  maandag 15 september 2025 @ 22:12:50 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218782905
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kom niet aan Tesla...
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218783255
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij het kopen van een Volkswagen denkt men ook niet gelijk aan de NSDAP
Bestaat die partij nog?

quote:
, en bij Tesla zou men het merk los meoten zien van de politieke opvattingen van diens directer en aandeelhouder.
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.

En je kunt wel vinden dat het geen invloed zou moeten hebben, maar het heeft wel invloed.

Veel mensen waarderen zijn politieke bemoeienis niet.

En dat werpt een schaduw op Tesla.

Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
pi_218783266
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

Vrienden van me worden regelmatig aangesproken op het feit dat ze in een Tesla rijden, vanwege Musk.
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.

Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.

Maarre, ik hoop dat jouw duim lekker smaakt.
  maandag 15 september 2025 @ 23:10:31 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783279
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bestaat die partij nog?
[..]
Musk is voor Tesla meer dan een directeur en aandeelhouder, en Musk is nu, en niet 80 jaar geleden.

En je kunt wel vinden dat het geen invloed zou moeten hebben, maar het heeft wel invloed.

Veel mensen waarderen zijn politieke bemoeienis niet.

En dat werpt een schaduw op Tesla.

Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 september 2025 @ 23:16:35 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218783319
Zou ook een mooie zijn als mensen elkaar gaan aanspreken op hun keuze voor een automerk. Dan kunnen mensen die een auto uit China hebben aangesproken worden over het lot van de Oeigoeren. Of wat te denken over mensen die Volkswagen of Audi rijden, kennen mensen die geschiedenis wel? Of wat te denken van Stellantis auto's, daar zijn mensen erg ontevreden over omdat het opgegeven rijbereik ernstig afwijkt tov de wlpt als ik Radar vanavond moet geloven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218783432
Er werken letterlijk legers om alle mogelijke combinaties erin te programmeren. Ik heb weleens uitleg gezien dat iets van 99,99% van situaties te doen is maar om er een 9 achter te krijgen wordt steeds moeilijker
pi_218783514
Het is niet zo, dat er voor een biljoen aan bestaande aandelen naar Musk gaan. Ze maken nieuwe. Dus de aandelenkoers zou normaal scherp naar beneden gaan. Maar ja, Tesla. En Musk. Dus de prijs gaat waarschijnlijk scherp omhoog. Mensen zijn niet reëel, maar volgen hun gevoel.

Dat hij nu voor een miljard aan nieuwe aandelen heeft "proberen" te kopen is schattig, want slechts 0,1% van zijn nieuwe beloning en helemaal omdat hij dat illegaal heeft gedaan. Maar het is de VS, waar rijke mensen gegarandeerd niet berecht worden voor dingen waar gewone mensen de rest van hun leven voor in de bak gaan. Het is dus een publiciteitsstunt. En hij werkt uitstekend. Het wordt teruggedraaid en dat is het dan.

Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
pi_218783710
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, wat bijzonder. Ik ken nl heel veel Tesla eigenaren en die worden er stuk voor stuk nooit op aangesproken.

Je moet namelijk ook wel een enorme grafmongool zijn om iemand daarop aan te gaan spreken.

Die kwam kennelijk hard aan bij je
pi_218783753
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij moet je mensen beoordelen op hun prestaties, en niet over hun private opvattingen.
Ik rijd zelf ook Tesla. Nog nooit aangesproken. Ik geloof er ook niks van dat dit frequent zou gebeuren.
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.

Ik keek daar zelf ook van op.
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat een vriend van me, zelfstandig ondernemer, door klanten werd aangesproken op zijn sportwagen die hij zakelijk gebruikte.

Die heeft toen een tweede auto voor zakelijk gebruik aangeschaft.
pi_218783760
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.

Als je in een rechtse bubbel zit zal dat inderdaad nauwelijks voorkomen.
pi_218783817
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
Zou ook een mooie zijn als mensen elkaar gaan aanspreken op hun keuze voor een automerk. Dan kunnen mensen die een auto uit China hebben aangesproken worden over het lot van de Oeigoeren. Of wat te denken over mensen die Volkswagen of Audi rijden, kennen mensen die geschiedenis wel? Of wat te denken van Stellantis auto's, daar zijn mensen erg ontevreden over omdat het opgegeven rijbereik ernstig afwijkt tov de wlpt als ik Radar vanavond moet geloven.
Het gaat hier om het heden hè?
Niet de verre geschiedenis.

Wat China betreft: qua bedrijfsethiek kun je beter een Tesla kopen dan bijvoorbeeld een BYD.
pi_218783903
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat hier om het heden hè?
Niet de verre geschiedenis.

Wat China betreft: qua bedrijfsethiek kun je beter een Tesla kopen dan bijvoorbeeld een BYD.
De in china geproduceerde versie van Tesla. :P
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 08:16:43 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218784119
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.

Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218784243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik rij ook Tesla. Mijn moeder ook. Beiden nog nooit daarop aangesproken. Halve wagenpark bij ons (als het niet meer is) zijn Tesla's, heb nog nooit een verhaal terug gehoord dat een medewerker daarop is aangesproken. Niét vanwege Musk, wel vanwege de auto zelf, hoe het rijdt (al was dat paar jaar geleden frequenter) etc etc.

Maar nooit 'pfff dat jij een Tesla rijdt.....omdat Musk'. Dat lijkt me vooral een uitgedacht argument om het hele 'Musk is kut' onderbuikgevoeletje' wat meer gewicht te geven zodat het zogenaamd niet alleen maar een onderbuikgevoeletje is wat bepaalde reacties hier aandrijft.
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.
Tijdje terug zag ik nog wel een melding voorbij komen over een beschadigde Tesla die geparkeerd stond, maar of dat gericht vandalisme was is de vraag natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218784386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kwam kennelijk hard aan bij je
Nee, je loopt overduidelijk te liegen. Recentelijk bleek dat je geen enkel idee hebt van hoe AP/FSD werkt en nu heb je ineens allemaal vrienden met Tesla’s die ook allemaal daarop aangesproken worden. Iets wat ik nog van geen enkele Tesla eigenaar heb vernomen. Ook niet degenen die zich in overwegend linksdraaiende omgevingen plegen te bewegen.

En als je goed leest wordt eea bevestigd door meerdere Tesla eigenaren hierboven.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:16:47 #269
16180 crew  CoolGuy
pi_218784406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij ons op de zaak ook vrij veel Tesla's omdat het in de gunstige bijtellingsperiode de concurrentie nog wat achterliep. Inmiddels diversificeert het vrij snel, maar kan niet echt zeggen dat dat heel erg te maken heeft met sentiment omtrent Musk.
Tijdje terug zag ik nog wel een melding voorbij komen over een beschadigde Tesla die geparkeerd stond, maar of dat gericht vandalisme was is de vraag natuurlijk.
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.
pi_218784407
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:36 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat je op je Tesla wordt aangesproken als je jezelf vooral in links-progressieve kringen begeeft.

Als je in een rechtse bubbel zit zal dat inderdaad nauwelijks voorkomen.
Ik zit niet in een rechtse bubble. En nogmaals: ik ken veel Tesla eigenaren omdat ik al vanaf het prille begin Tesla rijd. Zeker begin dit jaar toen de kranten er vol over stonden was dit nogal eens orde van gesprek.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:18:35 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 01:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

Dat is wat Musk goed kan: subsidies binnen hengelen en de aandelenprijs verhogen. Massa's mensen slikken dat als zoete koek en vragen zich nooit af hoe groot de luchtbel is die ze kopen.
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, al ging het hier om zakelijke Tesla's, waar klanten op reageren.

Ik keek daar zelf ook van op.
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat een vriend van me, zelfstandig ondernemer, door klanten werd aangesproken op zijn sportwagen die hij zakelijk gebruikte.

Die heeft toen een tweede auto voor zakelijk gebruik aangeschaft.
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.
Ik moet wel eerlijk toegeven, stel dat Musk een uitgesproken wokist was geweest weet ik niet of ik een Tesla had gekocht.

De meeste mensen hebben gewoon belangstelling voor hoe zo'n auto nou rijdt, het is en blijft nog een beetje nieuw. Hoewel dat langzaam wel minder wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218784447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Bij ons begint het nu wel opnieuw, omdat veel leasecontracten aflopen van mensen die een Y rijden, en dus nu de nieuwe Y geleverd krijgen. Daar zijn natuurlijk wel wat wijzigingen tov de oude model Y, dus dan wordt daar wat meer over gesproken, maar goed, dat is dus niet 'omdat Musk', maar omdat 'nieuw model'.
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:21:53 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_218784450
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die hele aandelen koers is natuurlijk totaal opgeblazen. Gaat nergens over.
[..]
Wat voor sportwagen? Een Ferrari? Met een normale Tesla zal niemand je belagen of ter verantwoording roepen.
[..]
Ja. Het zijn vaak ook nog de "boomers" die die dingen rijden, of yuppen op leeftijd.
Ik moet wel eerlijk toegeven, stel dat Musk een uitgesproken wokist was geweest weet ik niet of ik een Tesla had gekocht.

De meeste mensen hebben gewoon belangstelling voor hoe zo'n auto nou rijdt, het is en blijft nog een beetje nieuw. Hoewel dat langzaam wel minder wordt.
Wat Musk wel of niet is, of welke chef van een automerk wat ik in het verleden heb gereden dan ook, is voor mij absoluut niet van belang bij de keuze voor een auto. Echt nul. Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in de auto.

Hoe rijdt 'ie, hoe zit het, de functies, wat kost het (lees: wat is de bijtelling), gebruikersvriendelijkheid, etc. Zijn allemaal dingen die relevant zijn maar wat/hoe de eigenaar van het bedrijf denkt? Neuh, vind ik niet interessant.
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 09:22:25 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_218784455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk word je wel eens aangesproken uit nieuwsgierigheid. Maar idd niet vanwege Musk.
Hetzelfde gebeurde met de 'nieuwe' 3. Maar dus vanwege de 'nieuwe' auto. Niet vanwege Musk.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:23:46 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218784469
Maar goed. Musk kan wel institutioneel geboycot worden door lease maatschappijen én instituties met veel invloed.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')