abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2025 @ 15:00:33 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218722661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 14:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Die van Rotterdam is toch net zo goed gratis (lees bij de prijs inbegrepen)
Klopt, maar van mindere kwaliteit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218722842
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 14:38 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Met echt een waardeloze pasvorm (vorig jaar in ieder geval). Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een t-shirt ergens bij gehad dat ik kwalitatief goed vond.
Die van Rotterdam 2024 was/is wel goed vind ik, die rood/paarse. Tevens die witte uit 2019 draag ik ook nog steeds.

Die HOKA-shirts uit 2023 en 2022 waren 3x niks en vielen vooral veels te klein, die gebruik ik eigenlijk alleen nog als ondershirts bij het fietsen.

Die groene van dit jaar vond ik best tof maar mijn zwager wilde ‘m graag hebben (die deed de 10) dus prima kheb 37 sportshirts.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 september 2025 @ 16:03:53 #253
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218723115
Die van 2024 (toen ik niet rende…) vond ik heel mooi, maar van afgelopen editie vind ik echt heel lelijk. Dat groene met die kinderkleurplaat, tja.
Makkelijk eerste
pi_218724521
Toch maar gepreregistreerd voor Rotterdam, wil hem graag een keer lopen en er zijn voor april ook weinig alternatieven.
pi_218726365
Je hoeft niet in Rotterdam te lopen hè? Zoek gewoon iets anders leuks uit.

Zo gigantisch veel evenementen in Nederland, die paar evenementen die je niet wil, hoeven echt niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:00:33 #256
474254 GurneyIsBestOke
pi_218726489
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:45 schreef mosselmossel het volgende:
Je hoeft niet in Rotterdam te lopen hè? Zoek gewoon iets anders leuks uit.

Zo gigantisch veel evenementen in Nederland, die paar evenementen die je niet wil, hoeven echt niet.
Het is voor mij gewoon by far de meest praktische.
Makkelijk eerste
pi_218726536
Ik zat ff te kijken om bv een wedstrijdlicentie aan te schaffen, dan ben je er sowieso bij. Denk niet dat ik ‘t doe hoor, heb genoeg tijd die ik aan (kelderklasse)voetbalwedstrijden al besteed op zaterdag

Kom ik deze passage tegen:
quote:
De laatste jaren gebeurt het steeds vaker dat loopevenementen geen onderscheid meer maken tussen een officiële wedstrijd en een recreatieloop. Problemen ontstaan dan als een recreant (zonder wedstrijdlicentie) sneller is dan de beste officiële wedstrijdloper. Sommige organisaties plaatsen dan de recreant op het podium, tot groot ongenoegen van de officiële wedstrijdlopers. Ook wij zijn hier uiteraard geen voorstander van
Hoe kan je nou groot ongenoegen hebben als de terechte winnaar op het podium wordt geplaatst :')

Begrijp wel dat je denkt huh maar hij/zij heeft niet extra voor een licentie betaald, maar kennelijk was die dan niet nodig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218726859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het is voor mij gewoon by far de mooiste.
pi_218729131
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Ze doen er vooral hun best voor om het de massaalste te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 10-09-2025 11:47:50 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218729181
Frisjes en mistig vanmorgen. Rustig loopje van 50 minuten weer afgevinkt.
pi_218730833
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:55 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Uitgeloot worden en die 5 euro kwijt zijn is dubbel genaaid en komt niet klantvriendelijk over. Dat moet toch slimmer kunnen.
Dan zijn ze wel echt wrekken inderdaad. De organisatie doet zielig over administratieve lasten. En dat mensen zich niet op goed geluk voor de loting gaan inschrijven, maar alleen serieuze marathonlopers.

Natuurlijk kan dat slimmer, zie de London Marathon.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 10 september 2025 @ 15:00:10 #262
474254 GurneyIsBestOke
pi_218731080
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik zat ff te kijken om bv een wedstrijdlicentie aan te schaffen, dan ben je er sowieso bij. Denk niet dat ik ‘t doe hoor, heb genoeg tijd die ik aan (kelderklasse)voetbalwedstrijden al besteed op zaterdag
Ik had niet door dat ik met mijn wedstrijdlicentie mij gewoon kan inschrijven? Dat is wel apart, dan had ik die vijf euro niet hoeven voor te betalen :P
Makkelijk eerste
  woensdag 10 september 2025 @ 15:32:24 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218731302
quote:

[..]
Hoe kan je nou groot ongenoegen hebben als de terechte winnaar op het podium wordt geplaatst :')

Begrijp wel dat je denkt huh maar hij/zij heeft niet extra voor een licentie betaald, maar kennelijk was die dan niet nodig.
Kan toch alleen als je lid bent van een vereniging? Ik had hem tot ik mijn lidmaatschap daar opgezegd had.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218731313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik had niet door dat ik met mijn wedstrijdlicentie mij gewoon kan inschrijven? Dat is wel apart, dan had ik die vijf euro niet hoeven voor te betalen :P
Met wedstrijdlicentie kan je inschrijven voor NK Marathon en dan hoef je niet te loten.
Maar het NK is niet altijd in Rotterdam natuurlijk, vaak wel, volgend jaar ook.
pi_218731546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 14:23 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dan zijn ze wel echt wrekken inderdaad. De organisatie doet zielig over administratieve lasten. En dat mensen zich niet op goed geluk voor de loting gaan inschrijven, maar alleen serieuze marathonlopers.

Natuurlijk kan dat slimmer, zie de London Marathon.
Om Londen wordt ook elk jaar gehuild en geklaagd dat men er niet tussen komt. Boston is ook ruk want daar zijn alleen snelle mensen welkom. Zoals het vorig jaar ging was het ook niet goed want na 90 minuten was alles weg.

Volgens mij zijn er geen goede methodes -O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 10 september 2025 @ 16:32:20 #266
474254 GurneyIsBestOke
pi_218731718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Met wedstrijdlicentie kan je inschrijven voor NK Marathon en dan hoef je niet te loten.
Maar het NK is niet altijd in Rotterdam natuurlijk, vaak wel, volgend jaar ook.
Mooi, dan hoef ik mij de komende twee jaar geen zorgen te maken :P

2028 weer wel, maar hopelijk heb ik dan die felbegeerde sub 3 binnen en hoef ik dat klotetochtje niet meer te doen.
Makkelijk eerste
pi_218731747
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:13 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Om Londen wordt ook elk jaar gehuild en geklaagd dat men er niet tussen komt. Boston is ook ruk want daar zijn alleen snelle mensen welkom. Zoals het vorig jaar ging was het ook niet goed want na 90 minuten was alles weg.

Gewoon inschrijving openen en op=op. Werkt prima voor mij, want ik ben meestal wel goed op de hoogte wanneer het (ongeveer) online komt en kan mijn werk wel even neerleggen.
pi_218731801
quote:
6s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Gewoon inschrijving openen en op=op. Werkt prima voor mij, want ik ben meestal wel goed op de hoogte wanneer het (ongeveer) online komt en kan mijn werk wel even neerleggen.
Dat is dan weer heel egoïstisch ;)
pi_218731820
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat is dan weer heel egoïstisch ;)
True.
Bij Rotterdam was het de laatste keer een paar uur? Dat is wel onmogelijk voor sommige mensen.
Bij Valencia voor dit jaar had je een paar dagen voordat het vol zat, dus ik vind het onzin dat dat nu loting wordt.
pi_218732101
quote:

[..]

De kosten om überhaupt mee te mogen doen aan de loting zijn voor sommigen net een brug te verder, sommigen zullen daardoor uit principe afhaken. Voor de Engelsen is het helaas erg moeilijk om mee te kunnen doen aan een massa-loopevement (bijna allemaal charity of loting).
Positief is dat hardlopen een ongekend populaire sport is.

Dit jaar nog drie lopen te gaan (NN Damloop, Amsterdam HM en in december in Singapore de HM). Waarvan de eerste twee misschien wel de laatste keer zonder loting.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_218732929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Mooi, dan hoef ik mij de komende twee jaar geen zorgen te maken :P

2028 weer wel, maar hopelijk heb ik dan die felbegeerde sub 3 binnen en hoef ik dat klotetochtje niet meer te doen.
Of sub 2:25 lopen om een snelle loper te zijn.
pi_218733093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Vanaf 23-9 kan dat
pi_218733146
quote:

[..]

Persoonlijk vind ik zo’n loting prima; iedereen dezelfde kans. Wat hier wringt is dat je als je uitgeloot bent je ineens 5,- armer bent - want niemand gaat dan Gent lopen natuurlijk. Een beetje het gevoel van je wéét dat Golazo het gewoon als commerciële truc doet en Golazo weet dat iedereen dat weet.

Desalniettemin ga ik me gewoon inschrijven hoor, dat geld ben je dalijk toch allant vergeten.
Net zoals je concert/festival/voetbalkaartjes duur vindt en ze toch maar koopt.
  woensdag 10 september 2025 @ 19:49:33 #274
474254 GurneyIsBestOke
pi_218733386
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 17:16 schreef core2duo het volgende:

[..]
De kosten om überhaupt mee te mogen doen aan de loting zijn voor sommigen net een brug te verder, sommigen zullen daardoor uit principe afhaken. Voor de Engelsen is het helaas erg moeilijk om mee te kunnen doen aan een massa-loopevement (bijna allemaal charity of loting).
Positief is dat hardlopen een ongekend populaire sport is.

Dit jaar nog drie lopen te gaan (NN Damloop, Amsterdam HM en in december in Singapore de HM). Waarvan de eerste twee misschien wel de laatste keer zonder loting.
Waar precies de crux zit, hardlopen is juist zo toegankelijk dat het zonde is als de grote lopen enkel nog voor de elite of de rijken zijn. Zeker Rotterdam wat een ontzettend volkse marathon is. Ik ben hem toch gaan lopen wegens de film waar het KARAKTER duidelijk in zit.

Ik weet niet precies hoe je het kunt voorkomen, maar een commerciële partij zoals Golazo zal altijd kunstmatig de prestige willen verhogen om uiteindelijk meer belangstelling en dus ook winst te kunnen behalen. Vergis je niet want een loting invoeren is ook een truc hiervoor. En dat schuurt wel tegen de gedachte in, vind ik.
Makkelijk eerste
pi_218745348
Net alle stages of grief doorgegaan tijdens de eerste hardloopworkout tijdens een storm sinds maart of zo. Geraakt worden door de bliksem was sweet death geweest.

(ik wilde niet huilie doen op strava dus ik doe het hier)
pi_218748078
quote:

[..]

Verschil is dat degene met een wedstrijd licentie wel op doping gecontroleerd kunnen worden. Die zonder niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218754217
Ja bah wind tegen bij je intervallen. Ik kan het dan toch niet laten om wel mn splits te halen maar dan ben je dus eigenlijk te hard aan het werken :')
pi_218754718
Jack Daniels, Legendary Coach and Innovative Scientist, Dies at Age 92
https://www.runnersworld.com/news/a65664991/jack-daniels-dies/
https://www.reddit.com/r/(...)ck_daniels_has_died/

Van bekende trainingsboeken/methodes.
pi_218754842
Dacht van de whiskey
pi_218761636
Ik heb een kaartje voor de halve marathon van ehv ter overname. Iemand interesse?
pi_218772278
Vandaag de Airborn Freedom trail 28k gelopen. Erg mooie route met een paar smerige hellinkjes rond Heveadorp en Oosterbeek. Uiteindelijk toch maar 300hm, voelde als wat meer want weinig vlakke meters. Net als vorige week weer wat kramp in mn kuiten maar gelukkig minder erg. Het idee om voor het lopen genoeg zout binnen te krijgen en dan geen salt caps mee te hoeven nemen kan helaas in de prullenbak. Jammer, want toch een beetje gedoe altijd om die capsules mee te nemen en in te nemen tijdens het lopen.
pi_218778916
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:44 schreef valleilijn het volgende:
Vandaag de Airborn Freedom trail 28k gelopen. Erg mooie route met een paar smerige hellinkjes rond Heveadorp en Oosterbeek. Uiteindelijk toch maar 300hm, voelde als wat meer want weinig vlakke meters. Net als vorige week weer wat kramp in mn kuiten maar gelukkig minder erg. Het idee om voor het lopen genoeg zout binnen te krijgen en dan geen salt caps mee te hoeven nemen kan helaas in de prullenbak. Jammer, want toch een beetje gedoe altijd om die capsules mee te nemen en in te nemen tijdens het lopen.
Was er geen sportdrank onderweg?

Vrijdag en zaterdag warm. Zondag weer wat minder, maar kan nog veranderen natuurlijk. Zou wel weer typisch zijn als de dam tot damloop bloedheet is.
pi_218779057
Jawel, maar ik drink liever water onderweg dan sportdrank, anders heb je continue een plakkerige bek van sportdrank en gelletjes. De sportdrank die ze onderweg hadden was ook niet te beuken overigens, aan de finish wel wat van gedronken.

Ik zweet gewoon best behoorlijk en ook wel zout, dus direct zout supplementeren via salt caps werkt toch het beste, wordt maar weer bevestigd.
pi_218779197
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:44 schreef valleilijn het volgende:
Ik stond voor een keertje aan de andere kant, bij de verzorgingspost bij de begraafplaats.
Heb heel veel sportdrank lopen mixen, maar niet zelf geproefd... het rook nog wel ok vond ik. Maar de meningen gingen inderdaad van heel lekker tot goor.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_218781177
De Duitse weerdienst geeft voor komende zondag 27 graden af in Berlijn. Ik ga even huilen :')
pi_218782636
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 18:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
De Duitse weerdienst geeft voor komende zondag 27 graden af in Berlijn. Ik ga even huilen :')
Om 9 uur 19 graden en om 12 uur 24 graden. Ook erg maar toch iets minder extreem. Maar geen PR-weer, nee.
pi_218782729
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Om 9 uur 19 graden en om 12 uur 24 graden. Ook erg maar toch iets minder extreem. Maar geen PR-weer, nee.
24 graden met de zon vol er op is gewoon standje braden. Zeker in de slotfase van de marathon.
pi_218782911
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
"start 30 min uitgesteld want het parcours is nog niet vrij!"
OK, zal bij Berlijn wel niet gebeuren maar bij 2 recente evenementen wel terwijl ik al in het opwarmende startvak stond. :+
pi_218784269
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2025 14:58 schreef pipster het volgende:

[..]
Ik stond voor een keertje aan de andere kant, bij de verzorgingspost bij de begraafplaats.
Heb heel veel sportdrank lopen mixen, maar niet zelf geproefd... het rook nog wel ok vond ik. Maar de meningen gingen inderdaad van heel lekker tot goor.
Verzorgingsposten waren verder top ^O^ witbrood met nutella was een erg goed idee
  woensdag 17 september 2025 @ 12:12:02 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218793353
Heb me trouwens ingeschreven voor de Wintermarathon Friesland (halve marathon) op 20 december.
pi_218793360
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 21:49 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
24 graden met de zon vol er op is gewoon standje braden. Zeker in de slotfase van de marathon.
Geen fijne temperatuur inderdaad, succes!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218793369
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me trouwens ingeschreven voor de Wintermarathon Friesland (halve marathon) op 20 december.
Op die dag loop ik aan de andere kant van Friesland een halve (in Balk)
  woensdag 17 september 2025 @ 12:36:14 #293
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218793518
Mbt de provincies, heb ik nog zitten kijken naar deze: https://www.eemsmondloop.nl/

Maar dat is mij echt nog te vroeg (heb nog steeds geen rijbewijs). Wil die liever ergens in 2026 doen. Maar mocht iemand in Grunn' nog een halve marathon zoeken..hij is extreem verlaten en leeg.

[ Bericht 12% gewijzigd door SEMTEX op 17-09-2025 12:52:31 ]
pi_218798841
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
Mbt de provincies, heb ik nog zitten kijken naar deze: https://www.eemsmondloop.nl/
[ afbeelding ]

Maar dat is mij echt nog te vroeg (heb nog steeds geen rijbewijs). Wil die liever ergens in 2026 doen. Maar mocht iemand in Grunn' nog een halve marathon zoeken..hij is extreem verlaten en leeg.
Die had ik ook gezien ja, maar is ook zo ongeveer het verste weg wat mogelijk is op het vaste land.
Ik ben van plan om in maart de halve van Haren te gaan doen.
pi_218800206
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 18:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
Rotterdam viel uiteindelijk ook mee
pi_218800211
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2025 14:58 schreef pipster het volgende:

[..]
Ik zou t niet gauw aandurven denk ik om tijdens een race ineens een door de organisatie verstrekte sportdrank te pakken tenzij het AA ofzo is.

Aan de andere kant: ik zweer zelf bij mn SIS-gelletjes maar ik moest op km 27 vandaag van mijn 33k duurloop ook ineens de bosjes in :') ik denk dat ik t toch lastig vind te plannen wat ik wanneer eet of drink als ik voor een duurloop ga die start tussen 1500-1800
pi_218804714
Nu alweer helemaal klaar met dit weer mimimimi ;(
pi_218808186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
Nu alweer helemaal klaar met dit weer mimimimi ;(
Nu 3 dagen op rij doorweekte sokken :'(
En dan zaterdag weer klagen over de hitte :D
pi_218809762
Nu vanochtend was het heerlijk loopweer O+

6k tempo viel me niet mee, krijg maar weer de deksel op de neus van het gebrek aan snelle trainingen de afgelopen maanden maar goed, elke week weer een procentje beter worden. Pees is nog steeds niet 100% maar herstelt steeds wat sneller en kan de marathontraining aan. Na Amsterdam wat rustiger aan en hopelijk kan ik dan weer naar 4x/week lopen :Y
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:39:01 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218809936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik zou t niet gauw aandurven denk ik om tijdens een race ineens een door de organisatie verstrekte sportdrank te pakken tenzij het AA ofzo is.

Aan de andere kant: ik zweer zelf bij mn SIS-gelletjes maar ik moest op km 27 vandaag van mijn 33k duurloop ook ineens de bosjes in :') ik denk dat ik t toch lastig vind te plannen wat ik wanneer eet of drink als ik voor een duurloop ga die start tussen 1500-1800
Echt waar? Ik pak alles aan als ik het nodig heb, soms zelfs bekertjes van prive mensen langs de kant. Alleen lastig te verteren dingen niet zo snel (bananen in schil bijv.) en qua vocht geen gebruikte sponzen (je ziet soms wel eens kinderen een spons opnieuw aanbieden, geen idee waar die dan geweest is). Ik giet sponzen ook nooit leeg in mijn mond :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')