Klopt, maar van mindere kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die van Rotterdam is toch net zo goed gratis (lees bij de prijs inbegrepen)
Die van Rotterdam 2024 was/is wel goed vind ik, die rood/paarse. Tevens die witte uit 2019 draag ik ook nog steeds.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:38 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Met echt een waardeloze pasvorm (vorig jaar in ieder geval). Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een t-shirt ergens bij gehad dat ik kwalitatief goed vond.
Het is voor mij gewoon by far de meest praktische.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:45 schreef mosselmossel het volgende:
Je hoeft niet in Rotterdam te lopen hè? Zoek gewoon iets anders leuks uit.
Zo gigantisch veel evenementen in Nederland, die paar evenementen die je niet wil, hoeven echt niet.
Hoe kan je nou groot ongenoegen hebben als de terechte winnaar op het podium wordt geplaatstquote:De laatste jaren gebeurt het steeds vaker dat loopevenementen geen onderscheid meer maken tussen een officiële wedstrijd en een recreatieloop. Problemen ontstaan dan als een recreant (zonder wedstrijdlicentie) sneller is dan de beste officiële wedstrijdloper. Sommige organisaties plaatsen dan de recreant op het podium, tot groot ongenoegen van de officiële wedstrijdlopers. Ook wij zijn hier uiteraard geen voorstander van
quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon by far de mooiste.
Ze doen er vooral hun best voor om het de massaalste te maken.quote:
Dan zijn ze wel echt wrekken inderdaad. De organisatie doet zielig over administratieve lasten. En dat mensen zich niet op goed geluk voor de loting gaan inschrijven, maar alleen serieuze marathonlopers.quote:Op maandag 8 september 2025 17:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Uitgeloot worden en die 5 euro kwijt zijn is dubbel genaaid en komt niet klantvriendelijk over. Dat moet toch slimmer kunnen.
Ik had niet door dat ik met mijn wedstrijdlicentie mij gewoon kan inschrijven? Dat is wel apart, dan had ik die vijf euro niet hoeven voor te betalenquote:Op dinsdag 9 september 2025 22:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik zat ff te kijken om bv een wedstrijdlicentie aan te schaffen, dan ben je er sowieso bij. Denk niet dat ik ‘t doe hoor, heb genoeg tijd die ik aan (kelderklasse)voetbalwedstrijden al besteed op zaterdag
Kan toch alleen als je lid bent van een vereniging? Ik had hem tot ik mijn lidmaatschap daar opgezegd had.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik zat ff te kijken om bv een wedstrijdlicentie aan te schaffen, dan ben je er sowieso bij. Denk niet dat ik ‘t doe hoor, heb genoeg tijd die ik aan (kelderklasse)voetbalwedstrijden al besteed op zaterdag
Kom ik deze passage tegen:
[..]
Hoe kan je nou groot ongenoegen hebben als de terechte winnaar op het podium wordt geplaatst
Begrijp wel dat je denkt huh maar hij/zij heeft niet extra voor een licentie betaald, maar kennelijk was die dan niet nodig.
Met wedstrijdlicentie kan je inschrijven voor NK Marathon en dan hoef je niet te loten.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik had niet door dat ik met mijn wedstrijdlicentie mij gewoon kan inschrijven? Dat is wel apart, dan had ik die vijf euro niet hoeven voor te betalen
Om Londen wordt ook elk jaar gehuild en geklaagd dat men er niet tussen komt. Boston is ook ruk want daar zijn alleen snelle mensen welkom. Zoals het vorig jaar ging was het ook niet goed want na 90 minuten was alles weg.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dan zijn ze wel echt wrekken inderdaad. De organisatie doet zielig over administratieve lasten. En dat mensen zich niet op goed geluk voor de loting gaan inschrijven, maar alleen serieuze marathonlopers.
Natuurlijk kan dat slimmer, zie de London Marathon.
Mooi, dan hoef ik mij de komende twee jaar geen zorgen te makenquote:Op woensdag 10 september 2025 15:35 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Met wedstrijdlicentie kan je inschrijven voor NK Marathon en dan hoef je niet te loten.
Maar het NK is niet altijd in Rotterdam natuurlijk, vaak wel, volgend jaar ook.
Gewoon inschrijving openen en op=op. Werkt prima voor mij, want ik ben meestal wel goed op de hoogte wanneer het (ongeveer) online komt en kan mijn werk wel even neerleggen.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Om Londen wordt ook elk jaar gehuild en geklaagd dat men er niet tussen komt. Boston is ook ruk want daar zijn alleen snelle mensen welkom. Zoals het vorig jaar ging was het ook niet goed want na 90 minuten was alles weg.
Volgens mij zijn er geen goede methodes
Dat is dan weer heel egoïstischquote:Op woensdag 10 september 2025 16:35 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gewoon inschrijving openen en op=op. Werkt prima voor mij, want ik ben meestal wel goed op de hoogte wanneer het (ongeveer) online komt en kan mijn werk wel even neerleggen.
True.quote:
De kosten om überhaupt mee te mogen doen aan de loting zijn voor sommigen net een brug te verder, sommigen zullen daardoor uit principe afhaken. Voor de Engelsen is het helaas erg moeilijk om mee te kunnen doen aan een massa-loopevement (bijna allemaal charity of loting).quote:Op woensdag 10 september 2025 16:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Om Londen wordt ook elk jaar gehuild en geklaagd dat men er niet tussen komt. Boston is ook ruk want daar zijn alleen snelle mensen welkom. Zoals het vorig jaar ging was het ook niet goed want na 90 minuten was alles weg.
Of sub 2:25 lopen om een snelle loper te zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef ik mij de komende twee jaar geen zorgen te maken
2028 weer wel, maar hopelijk heb ik dan die felbegeerde sub 3 binnen en hoef ik dat klotetochtje niet meer te doen.
Vanaf 23-9 kan datquote:Op woensdag 10 september 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik had niet door dat ik met mijn wedstrijdlicentie mij gewoon kan inschrijven? Dat is wel apart, dan had ik die vijf euro niet hoeven voor te betalen
Persoonlijk vind ik zo’n loting prima; iedereen dezelfde kans. Wat hier wringt is dat je als je uitgeloot bent je ineens 5,- armer bent - want niemand gaat dan Gent lopen natuurlijk. Een beetje het gevoel van je wéét dat Golazo het gewoon als commerciële truc doet en Golazo weet dat iedereen dat weet.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Waar precies de crux zit, hardlopen is juist zo toegankelijk dat het zonde is als de grote lopen enkel nog voor de elite of de rijken zijn. Zeker Rotterdam wat een ontzettend volkse marathon is. Ik ben hem toch gaan lopen wegens de film waar het KARAKTER duidelijk in zit.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:16 schreef core2duo het volgende:
[..]
De kosten om überhaupt mee te mogen doen aan de loting zijn voor sommigen net een brug te verder, sommigen zullen daardoor uit principe afhaken. Voor de Engelsen is het helaas erg moeilijk om mee te kunnen doen aan een massa-loopevement (bijna allemaal charity of loting).
Positief is dat hardlopen een ongekend populaire sport is.
Dit jaar nog drie lopen te gaan (NN Damloop, Amsterdam HM en in december in Singapore de HM). Waarvan de eerste twee misschien wel de laatste keer zonder loting.
Verschil is dat degene met een wedstrijd licentie wel op doping gecontroleerd kunnen worden. Die zonder niet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:07 schreef kalinhos het volgende:
Kom ik deze passage tegen:
[..]
Hoe kan je nou groot ongenoegen hebben als de terechte winnaar op het podium wordt geplaatst
Begrijp wel dat je denkt huh maar hij/zij heeft niet extra voor een licentie betaald, maar kennelijk was die dan niet nodig.
Was er geen sportdrank onderweg?quote:Op zondag 14 september 2025 18:44 schreef valleilijn het volgende:
Vandaag de Airborn Freedom trail 28k gelopen. Erg mooie route met een paar smerige hellinkjes rond Heveadorp en Oosterbeek. Uiteindelijk toch maar 300hm, voelde als wat meer want weinig vlakke meters. Net als vorige week weer wat kramp in mn kuiten maar gelukkig minder erg. Het idee om voor het lopen genoeg zout binnen te krijgen en dan geen salt caps mee te hoeven nemen kan helaas in de prullenbak. Jammer, want toch een beetje gedoe altijd om die capsules mee te nemen en in te nemen tijdens het lopen.
Ik stond voor een keertje aan de andere kant, bij de verzorgingspost bij de begraafplaats.quote:Op zondag 14 september 2025 18:44 schreef valleilijn het volgende:
Vandaag de Airborn Freedom trail 28k gelopen. Erg mooie route met een paar smerige hellinkjes rond Heveadorp en Oosterbeek. Uiteindelijk toch maar 300hm, voelde als wat meer want weinig vlakke meters. Net als vorige week weer wat kramp in mn kuiten maar gelukkig minder erg. Het idee om voor het lopen genoeg zout binnen te krijgen en dan geen salt caps mee te hoeven nemen kan helaas in de prullenbak. Jammer, want toch een beetje gedoe altijd om die capsules mee te nemen en in te nemen tijdens het lopen.
Om 9 uur 19 graden en om 12 uur 24 graden. Ook erg maar toch iets minder extreem. Maar geen PR-weer, nee.quote:Op maandag 15 september 2025 18:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
De Duitse weerdienst geeft voor komende zondag 27 graden af in Berlijn. Ik ga even huilen
24 graden met de zon vol er op is gewoon standje braden. Zeker in de slotfase van de marathon.quote:Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Om 9 uur 19 graden en om 12 uur 24 graden. Ook erg maar toch iets minder extreem. Maar geen PR-weer, nee.
"start 30 min uitgesteld want het parcours is nog niet vrij!"quote:Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Om 9 uur 19 graden en om 12 uur 24 graden. Ook erg maar toch iets minder extreem. Maar geen PR-weer, nee.
Verzorgingsposten waren verder topquote:Op maandag 15 september 2025 14:58 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik stond voor een keertje aan de andere kant, bij de verzorgingspost bij de begraafplaats.
Heb heel veel sportdrank lopen mixen, maar niet zelf geproefd... het rook nog wel ok vond ik. Maar de meningen gingen inderdaad van heel lekker tot goor.
Geen fijne temperatuur inderdaad, succes!quote:Op maandag 15 september 2025 21:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
24 graden met de zon vol er op is gewoon standje braden. Zeker in de slotfase van de marathon.
Op die dag loop ik aan de andere kant van Friesland een halve (in Balk)quote:Op woensdag 17 september 2025 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me trouwens ingeschreven voor de Wintermarathon Friesland (halve marathon) op 20 december.
Die had ik ook gezien ja, maar is ook zo ongeveer het verste weg wat mogelijk is op het vaste land.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
Mbt de provincies, heb ik nog zitten kijken naar deze: https://www.eemsmondloop.nl/
[ afbeelding ]
Maar dat is mij echt nog te vroeg (heb nog steeds geen rijbewijs). Wil die liever ergens in 2026 doen. Maar mocht iemand in Grunn' nog een halve marathon zoeken..hij is extreem verlaten en leeg.
Rotterdam viel uiteindelijk ook meequote:Op maandag 15 september 2025 18:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
De Duitse weerdienst geeft voor komende zondag 27 graden af in Berlijn. Ik ga even huilen
Ik zou t niet gauw aandurven denk ik om tijdens een race ineens een door de organisatie verstrekte sportdrank te pakken tenzij het AA ofzo is.quote:Op maandag 15 september 2025 14:58 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik stond voor een keertje aan de andere kant, bij de verzorgingspost bij de begraafplaats.
Heb heel veel sportdrank lopen mixen, maar niet zelf geproefd... het rook nog wel ok vond ik. Maar de meningen gingen inderdaad van heel lekker tot goor.
Nu 3 dagen op rij doorweekte sokkenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
Nu alweer helemaal klaar met dit weer mimimimi
Echt waar? Ik pak alles aan als ik het nodig heb, soms zelfs bekertjes van prive mensen langs de kant. Alleen lastig te verteren dingen niet zo snel (bananen in schil bijv.) en qua vocht geen gebruikte sponzen (je ziet soms wel eens kinderen een spons opnieuw aanbieden, geen idee waar die dan geweest is). Ik giet sponzen ook nooit leeg in mijn mondquote:Op donderdag 18 september 2025 00:34 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik zou t niet gauw aandurven denk ik om tijdens een race ineens een door de organisatie verstrekte sportdrank te pakken tenzij het AA ofzo is.
Aan de andere kant: ik zweer zelf bij mn SIS-gelletjes maar ik moest op km 27 vandaag van mijn 33k duurloop ook ineens de bosjes inik denk dat ik t toch lastig vind te plannen wat ik wanneer eet of drink als ik voor een duurloop ga die start tussen 1500-1800
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |