Echt? Maar ik ga sowieso langer dan 4u over m'n marathon doen; dan wil ik wel weten dat m'n benen die ordergrootte qua tijd volhouden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
(Al las ik ergens dat trainingen van >160 minuten niet enorm veel zin hebben).
ga je niet?quote:Op maandag 1 september 2025 09:52 schreef GotC het volgende:
Ik heb een startbewijs voor de HM van Eindhoven te koop! Evt ook met damesshirt maat L.
Nee, toch maar niet. Het is m’n moeders verjaardag die dag en kans is aannemelijk dat dit haar laatste verjaardag gaat zijn, is recent gebleken.quote:
T heeft vooral met herstel te maken, als je bv 3,5u loopt (ik noem maar wat) heb je vervolgens dusdanig veel tijd nodig te herstellen dat je er eigenlijk niet veel aan hebt. Ik dacht dat die grens ergens bij >160minuten lagquote:Op maandag 1 september 2025 09:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Echt? Maar ik ga sowieso langer dan 4u over m'n marathon doen; dan wil ik wel weten dat m'n benen die ordergrootte qua tijd volhouden.
Met max. 160 minuten zou ik dat toch spannend vinden denk ik...
Drinken vind ik ook lastig inderdaad; ik probeer nu wel om te mikken op 500ml per ~20 kilometer.
Ik neem één fles mee en zorg dat ik ergens tijdens m'n ronde weer langs huis kom. En dan instrueer ik de kinderen om de volgende fles op tijd klaar te leggen in de tuin
Mentaal kan het wel helpen en ook om achter potentiele problemen met voeding en kleding te komen die pas opspelen na een paar uur. Voor mensen die nog niet eerder of vaak marathons hebben gelopen. Maar 1x per trainingsblok is dan wel voldoende.quote:Op maandag 1 september 2025 11:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
T heeft vooral met herstel te maken, als je bv 3,5u loopt (ik noem maar wat) heb je vervolgens dusdanig veel tijd nodig te herstellen dat je er eigenlijk niet veel aan hebt. Ik dacht dat die grens ergens bij >160minuten lag
heftig, sterktequote:Op maandag 1 september 2025 10:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee, toch maar niet. Het is m’n moeders verjaardag die dag en kans is aannemelijk dat dit haar laatste verjaardag gaat zijn, is recent gebleken.
Maar, heb me wel ingeschreven voor de 7^^!
Ook van mij sterkte gewenst.. Hopelijk helpt het hardlopen een beetje om jouw hoofd leeg te maken en om wat energie eruit te lopen (eigen ervaringquote:
quote:Op maandag 1 september 2025 16:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook van mij sterkte gewenst.. Hopelijk helpt het hardlopen een beetje om jouw hoofd leeg te maken en om wat energie eruit te lopen (eigen ervaring)
Waar haal je dat vandaan ?. Meer kilometers is dé belangrijkste parameters voor hardloopprestaties.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Meer kilometers betekent ook niet automatisch dat je sneller/beter loopt. Dat is nu inmiddels wel ruimschoots bewezen....
Door de afgelopen jaren heel veel interviews met (professionele) hardlopers en trainers te lezen en deels ook de conclusies van wetenschappelijke studies te lezen. (ik ga ze nu niet opzoeken, want ik moet morgen vroeg opquote:Op maandag 1 september 2025 20:38 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan ?. Meer kilometers is dé belangrijkste parameters voor hardloopprestaties.
Niet helemaal waar. Tuurlijk moet je een bepaalde loonbelasting aankunnen, maar zelf heb ik qua hardlopen vooralsnog een klotejaar achter de rug, maar qua conditie ben ik beter dan ooit door de vele uren op de fiets. De afgelopen weken gingen specifieke marathontrainingen eigenlijk veel beter dan verwacht qua hartslag, tempo en herstel.quote:Op maandag 1 september 2025 20:38 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan ?. Meer kilometers is dé belangrijkste parameters voor hardloopprestaties.
Er zit wel wat verschil tussen Hollandse Henk die van 40 naar 60 kilometer in de week gaat of een talentvolle jongen uit Afrika die kapot getraind wordt op 200+ kilometer in de week omdat er zo snel mogelijk, zo veel mogelijk geld verdient moet wordenquote:Op maandag 1 september 2025 22:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er zijn meerdere voorbeelden van (elite) hardlopers die zich 'kapot' hebben gelopen door teveel kilometers p/w te lopen.
Kansloze, gierige klootzakken zijn het. Oh, en trouwens 1 tarief, 165 euroquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:30 schreef Evangelion het volgende:
ALGEMENE VOORWAARDEN NN MARATHON ROTTERDAM 2026 PRE-REGISTRATIE
https://nnmarathonrotterd(...)Rotterdam-2026-1.pdf
Wij rekenen ¤ 5,- administratiekosten voor de pre-registratie. Dit om alle gegevens correct
te verwerken in onze administratieve processen en vervolgens een eerlijke loting te
realiseren. Als je wordt geselecteerd voor inschrijving na de pre-registratie en je schrijft je
vervolgens correct en tijdig in voor het Evenement, dan wordt het betaalde bedrag van
¤ 5,- verrekend met het inschrijvingsgeld voor het Evenement. Word je niet
geselecteerd dan wordt het betaalde bedrag van ¤ 5,- niet terugbetaald;
• Er geldt een beperkt aantal inschrijvingen voor het Evenement. Als je je correct
registreert voor de pre-registratie, betekent dit niet automatisch dat je mee kunt
doen aan het Evenement. Na afloop van de pre-registratie zullen wij, via ons interne
registratiesysteem, een loting laten uitvoeren, en zullen er willekeurig beschikbare
inschrijvingsrechten voor het Evenement worden toegekend;![]()
Ik schrok hier nog meer van, ik had eigenlijk het idee om dit een keer te doen, maar laat maar zitten voor die prijs:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |