In elk geval geen gek gedoe met aanbiedingen waardoor het nú 'moet', dus we gaan eens een pak AH Classic vaatwastabletten halen en kijken hoe dat bevalt, zou heel veel keuzestress schelen als de vaat daar ook gewoon schoon mee wordtquote:
Meestal kijken we wel naar aanbiedingen en halen we dingen die ergens goedkoper zijn dan bij andere supermarkten, wat in de praktijk neerkomt op dat onze boodschappen van AH, Nettorama, Lidl en soms Aldi of Plus komen, maar het ligt ook een beetje aan de dag (vriendin werkt bijvoorbeeld praktisch naast de Nettorama, dus soms is dat gewoon even handiger).quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:12 schreef Armani XL het volgende:
Als je de kosten laag wilt houden dan moet je sowieso niet bij de Albert Heijn zijn. Ga dan naar Dirk of Lidl/Aldi.
of via deze site:quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Meestal kijken we wel naar aanbiedingen en halen we dingen die ergens goedkoper zijn dan bij andere supermarkten, wat in de praktijk neerkomt op dat onze boodschappen van AH, Nettorama, Lidl en soms Aldi of Plus komen, maar het ligt ook een beetje aan de dag (vriendin werkt bijvoorbeeld praktisch naast de Nettorama, dus soms is dat gewoon even handiger).
Maar voor dit soort dingen gaan we Lidl en Aldi ook zeker eens in de gaten houden, en de hierboven genoemde Action gaan we ook uitproberen voor dit soort zaken
Die van Dreft zijn inderdaad het beste! Pas had de Lidl een mooie aanbieding.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Wel eens de vaatwastabletten van de Lidl geprobeerd, maar toch betere resultaten met die van Dreft. Een of twee keer per jaar worden die met een mooie aanbieding ingeslagen.
Die ga ik eens bekijkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:08 schreef maily het volgende:
[..]
of via deze site:
https://www.supermarktscanner.nl/
Helaas denk ik dat het voordeel van naar Duitsland gaan ruimschoots teniet wordt gedaan door de kosten die we dan gaan hebben voor een treinkaartjequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die van Dreft zijn inderdaad het beste! Pas had de Lidl een mooie aanbieding.
Als je niet te ver van de Duitse grens woont kan je ook bij de DM shoppen, deze heeft ook altijd goed aanbiedingen.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die van Dreft zijn inderdaad het beste! Pas had de Lidl een mooie aanbieding.
Als je niet te ver van de Duitse grens woont kan je ook bij de DM shoppen, deze heeft ook altijd goed aanbiedingen.
Hier schaffen we ze in bulk aan, meestal op internet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas denk ik dat het voordeel van naar Duitsland gaan ruimschoots teniet wordt gedaan door de kosten die we dan gaan hebben voor een treinkaartje
En anders tegen de tijd dat je nieuwe voorraad moet halen het product googlen. Dan krijg je ook vaak de prijzen en andere winkels te zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ga ik eens bekijken
Edit: helaas geen Lidl en Boni/Nettorama, zie ik, precies twee supermarkten die ook een kutsite hebben en waar je het volledig moet hebben van de folder óf er naar toe gaan
Luister maar goed naar de reclames: "Gaat 3X langer mee dan VERDUNDE immitaties!"quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:15 schreef marc0871 het volgende:
Dreft zegt al 40 jaar dat hun afwasmiddel 3 keer langer meegaat dan vergelijkbare afwasmiddelen.
En naar de t.h.t.-datum. Ik heb wel eens een volkomen niet meer schuimend wasmiddel gekocht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:18 schreef ToT het volgende:
Meeste spul van de Lidl is super goed.
Verder regelmatig bij Kruidvat kijken voor vaatwastabletten (nog steeds schijnt Lidl een betere prijs/kwaliteitverhouding te hebben), en voor pods voor in de wasmachine.
En dan nog moet je opletten: mammoetverpakkingen zijn niet altijd in verhouding goedkoper dan veel kleine pakjes!
Ik kijk met alles wat ik koop naar de prijs per kilogram / liter / stuk.
Kijk ik nooit naar. Ik kijk overigens ook nooit naar mijn wasmachine als die aan staat en weet dus niet of het er in schuimt of niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En naar de t.h.t.-datum. Ik heb wel eens een volkomen niet meer schuimend wasmiddel gekocht.
Ik las volkorenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En naar de t.h.t.-datum. Ik heb wel eens een volkomen niet meer schuimend wasmiddel gekocht.
Stoer weer hoor.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind dat zo zaaddodend werk, dat zoeken naar het goedkoopste.
Pleur gewoon zonder nadenken in je kar wat je nodig bent. Reken af.
En als het je fijn vind werk je toch iets langer waardoor je ¤500 extra factureert per maand?
Het is een mindset.quote:
Nee want ik koop gewoon standaard het huismerk van de Kaufland. Niks zoeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een mindset.
Nu is goedkoop inkopen en de ¤500’sparen en investeren waarschijnlijk vele malen verstandiger.
Maar wil je die persoon zijn die elk prijskaartje bekijkt, en hoeveel energie heb je dan nog om die flappen binnen te trekken?
Ik had het niet perse over wat jij doet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:42 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee want ik koop gewoon standaard het huismerk van de Kaufland. Niks zoeken.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een mindset.
Nu is goedkoop inkopen en de ¤500’sparen en investeren waarschijnlijk vele malen verstandiger.
Maar wil je die persoon zijn die elk prijskaartje bekijkt, en hoeveel energie heb je dan nog om die flappen binnen te trekken?
Ook niet. Goedkoper.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Luister maar goed naar de reclames: "Gaat 3X langer mee dan VERDUNDE immitaties!"
De nadruk op dat woord toont aan dat andere merken die niet verdund zijn, waarschijnlijk gewoon net zo lang mee gaan.
En wederom: W5 van de Lidl schijnt enorm goed te zijn.
Ik koop zelf vrij weinig van dat W5 spul daar, maar wil het wel een keer gaan proberen.
Ik heb één keer W5 afwas gekocht. Ik vond 't stinken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook niet. Goedkoper.
Bekijk deze YouTube-video
Toen nog 2x zo veel afwas per fles
Ff aanpassen.
Ja de nieuwe reclames met die lijpe pratende druppel hebben wel een andere tekst.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook niet. Goedkoper.
Bekijk deze YouTube-video
Toen nog 2x zo veel afwas per fles
Ff aanpassen.
Action heeft regelmatig Dreft in de aanbieding, maar dan ook van die ontiegelijk meurende fruitige versies.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:47 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb één keer W5 afwas gekocht. Ik vond 't stinken.
Nu Dreft. Maar alleen in de aanbieding.
Goedkope afwastabletten schijnen weer sneller slijtage te veroorzaken aan je glaswerk e.d.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
bij de meeste producten gewoon ruiken of de geur je aanstaat. Bij afwastabletten/poeder zou ik voor de goedkoopste gaan.
Boeien verder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de nieuwe reclames met die lijpe pratende druppel hebben wel een andere tekst.
Hoe dan ook: vergeleken met verdunde imitaties.
Precies, zo'n fles kost ook weer niet de hoofdprijs.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Boeien verder.
Ik heb gewoon huismerk Jumbo.
Met die paar druppels die ik nodig heb om één keer per dag af te wassen, duurt het toch al maanden voor die fles leeg is.
Voor mij hoeft dat geen half jaar te worden.
Mijn zus bracht Formil wasmiddel mee voor mijn moeder, want dat was zo lekker goedkoop.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:47 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb één keer W5 afwas gekocht. Ik vond 't stinken.
Nu Dreft. Maar alleen in de aanbieding.
Rij een keer meequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas denk ik dat het voordeel van naar Duitsland gaan ruimschoots teniet wordt gedaan door de kosten die we dan gaan hebben voor een treinkaartje
LIF / Zuunig zijn, it's a way of life! #21quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:33 schreef ToT het volgende:
Er was toch ook een topicreeks over krenterigheid, it's a way of life of zo?
Misschien staan daar wat goede tips!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:36 schreef maily het volgende:
[..]
LIF / Zuunig zijn, it's a way of life! #21
Waarom geen schoonmaakazijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:46 schreef ieniminimuis het volgende:
natuurazijn (geen schoonmaakazijn!)
Hoe kom je aan die kennis?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Goedkope afwastabletten schijnen weer sneller slijtage te veroorzaken aan je glaswerk e.d.
https://docura.nl/schoonmaak-tips/glascorrosie-verwijderen/quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die kennis?
Ik heb begrepen dat slijtage aan servies vooral te maken heeft met te kleine belading/te schone vaat, waardoor je naar verhouding te veel vaatwasmiddel gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |