abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 augustus 2025 @ 10:20:09 #1
184769 crew  Deisyy
pi_218403642
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_218404005
Ja, hier al zo’n 40 jaar ‘vrek’. Vroeger de vrekkenkrant gelezen (waar 1 van ons in de zusterflat een abonnement op had wat we met een aantal mensen deelden).

Het gaat me niet zo zeer om het geld besparen (want kom prima rond) maar vind het zonde om de ‘lege’ tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.

Ik zet een pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.

Aan koopzegels doet de plaatselijke super niet, maar ik heb wel een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.

Het zijn voor mij normale gebruiken, ik denk er nooit over na.

(Oh, ik zie dat dit al topic #21 is, dus mijn gewoontes zijn al verre mosterd, ongetwijfeld).
  zondag 3 augustus 2025 @ 11:40:05 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218404192
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
abonnement wat we met een aantal mensen deelden.
_O_
quote:
tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.
_O_
quote:
pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.
_O_
quote:
een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.
_O_
  Moderator zondag 3 augustus 2025 @ 11:54:50 #4
184769 crew  Deisyy
pi_218404276
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ja, hier al zo’n 40 jaar ‘vrek’. Vroeger de vrekkenkrant gelezen (waar 1 van ons in de zusterflat een abonnement op had wat we met een aantal mensen deelden).

Het gaat me niet zo zeer om het geld besparen (want kom prima rond) maar vind het zonde om de ‘lege’ tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.

Ik zet een pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.

Aan koopzegels doet de plaatselijke super niet, maar ik heb wel een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.

Het zijn voor mij normale gebruiken, ik denk er nooit over na.

(Oh, ik zie dat dit al topic #21 is, dus mijn gewoontes zijn al verre mosterd, ongetwijfeld).
Ik denk dat er nog steeds nieuwe users in dit topic komen en die gaan echt geen 20 topics doorspitten, dus jouw tips zijn prima ^O^
pi_218404427
Nou, dan nog maar even door 😁

Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Of maak zelf je wasmiddel met zeepvlokken en water.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.

Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
  Moderator zondag 3 augustus 2025 @ 12:15:21 #6
184769 crew  Deisyy
pi_218404438
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:

Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.

Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
Teveel wasmiddel is ook nog eens slecht voor je wasmachine.
pi_218404568
Ik probeer zuinig te zijn met grotere uitgaves, maar een theezakje hergebruiken oid levert geen reet op.
Nou drink ik thuis zelden thee, maar stel dat ik elke avond 2 Pickwick theezakjes gebruik van 6 cent (standaard prijs bij Jumbo) en dan besluit om er maar 1 te gebruiken voor 2 koppen.

Dan heb ik heel het jaar de ellende van slappe thee en een besparing van 365*0.06 = 22 euro. En als je die thee in de aanbieding had gekocht gaat het richting een tientje...

Je moet kijken waar je grote besparingen kunt halen op jaarbasis en niet je tijd verdoen (of op kwaliteit inboeten) aan micro-besparingen. Reken eerst uit wat het je daadwerkelijk oplevert en of het je dat waard is.
pindazakje
pi_218404784
Mee eens hoor, je kunt regelmatig je verzekeringen nakijken, overstappen van energieleverancier etc.

Maar wat ik al schreef: het gaat mij niet eens zo zeer om geld. Wel om een soort van verspilling tegen te gaan. Mijn ‘3 bekers thee van een 1-kops zakje’ is absoluut niet slap. Ik vind het gewoon zonde om weer een nieuw zakje te pakken. Of om een tube met nog de nodige tandpasta er in, weg te gooien.

Ik drink een bepaald smaakje thee en als die in de aanbieding is sla ik weer de nodige doosjes in zodat ik genoeg heb tot weer een volgende aanbieding.

Gelukkig wordt niemand gedwongen om het een te doen of iets anders te laten, iedereen kan zijn eigen keuzes maken en redenen hebben om zuinig aan te doen.
pi_218404830
Ik vind mezelf niet zuinig, maar ik heb (ook) een ziekelijk drang om dingen te gebruiken tot ze het echt niet meer doen. :+
Versleten tandenborstels. Ondergoed met kleine gaatjes. Hardloopschoenen waar het schuim allang alle veerkracht kwijt is. Een koptelefoon die nog maar aan 1 kant werkt. Theezakjes idd.
En áls het dan echt kapot is dan koop ik ook gewoon een goede (dure) nieuwe, want ik wil wel kwaliteit.

Waarom ben ik zo ;(
  zondag 3 augustus 2025 @ 14:05:17 #10
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218405312
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 12:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik probeer zuinig te zijn met grotere uitgaves, maar een theezakje hergebruiken oid levert geen reet op.
Nou drink ik thuis zelden thee, maar stel dat ik elke avond 2 Pickwick theezakjes gebruik van 6 cent (standaard prijs bij Jumbo) en dan besluit om er maar 1 te gebruiken voor 2 koppen.

Dan heb ik heel het jaar de ellende van slappe thee en een besparing van 365*0.06 = 22 euro. En als je die thee in de aanbieding had gekocht gaat het richting een tientje...

Je moet kijken waar je grote besparingen kunt halen op jaarbasis en niet je tijd verdoen (of op kwaliteit inboeten) aan micro-besparingen. Reken eerst uit wat het je daadwerkelijk oplevert en of het je dat waard is.
“The way you do one thing is the way you do everything”

Op zich heb je gelijk, maar als je met alle kleine dingen zuinig bent dan bespaar je alsnog flink geld op jaarbasis. De besparing blijft niet alleen bij theezakjes.

Maar natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ik ben ‘zuinig’ opgevoed maar nu probeer ik veel meer te kijken wat de moeite is. Voorgesneden groente kocht ik eerst niet want ‘duurder’ maar nu koop ik dat juist wel want het is de tijd wat het schoonmaken en snijden kost niet waard (imho). Plus dat voorgesneden groente ervoor zorgt dat ik meer groente eet 😋 als ik het eerst nog moet snijden dan koop ik het gewoon niet of minder.

Theezakjes hergebruiken doe ik dan weer wel, want ik ervaar er geen nadeel bij.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 4 augustus 2025 @ 14:30:46 #11
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218415168
Sam
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Mee eens hoor, je kunt regelmatig je verzekeringen nakijken, overstappen van energieleverancier etc.

Maar wat ik al schreef: het gaat mij niet eens zo zeer om geld. Wel om een soort van verspilling tegen te gaan. Mijn ‘3 bekers thee van een 1-kops zakje’ is absoluut niet slap. Ik vind het gewoon zonde om weer een nieuw zakje te pakken. Of om een tube met nog de nodige tandpasta er in, weg te gooien.

Ik drink een bepaald smaakje thee en als die in de aanbieding is sla ik weer de nodige doosjes in zodat ik genoeg heb tot weer een volgende aanbieding.

Gelukkig wordt niemand gedwongen om het een te doen of iets anders te laten, iedereen kan zijn eigen keuzes maken en redenen hebben om zuinig aan te doen.
Zelfde hier met thee. Het scheelt daarbij al behoorlijk hoe je de thee drinkt. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand de thee drinkt zoals op de verpakking vermeld staat door de thee een paar minuten in te laten trekken.

Als je je thee zo drinkt dan snap ik dat je je zakje niet nog een keer gebruikt. De volgende bakjes zijn dan een slap aftreksel van die enorm sterke thee. En van die sterke thee hou ik dus niet, dus kan ik rustig 3 bakjes of een hele pot zetten met een enkel theezakje.

De grens ligt bij mij trouwens bij een 'nat' zakje. Als het zakje nog nat is van het vorige bakje thee, gebruik ik 'm rustig nog een keer zolang de smaak nog goed is. Maar als ie eenmaal opgedroogd is dan pak ik gewoon een nieuw zakje. Ook als ik er maar 1 kopje van heb gezet.

En idd kopen bij aanbiedingen (de merkthee dan.. bijv Pickwick)
  maandag 4 augustus 2025 @ 14:38:18 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218415313
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:09 schreef Evangelion het volgende:
Ik vind mezelf niet zuinig, maar ik heb (ook) een ziekelijk drang om dingen te gebruiken tot ze het echt niet meer doen. :+
Versleten tandenborstels. Ondergoed met kleine gaatjes. Hardloopschoenen waar het schuim allang alle veerkracht kwijt is. Een koptelefoon die nog maar aan 1 kant werkt. Theezakjes idd.
En áls het dan echt kapot is dan koop ik ook gewoon een goede (dure) nieuwe, want ik wil wel kwaliteit.

Waarom ben ik zo ;(
Dat heb ik ook wel een beetje, dat ik mezelf echt moelijk vind doen.

Kocht ik vroeger rustig een nieuwe spijkerbroek van 50 of 80 piek ofzo, ga ik nu niet eens meer de winken in. Nee, ik kijk even snel bij de lokale kringloop bij de kleding of ik daar wat zie wat me bevalt. Kost het me een paar euro max want ik verdom het tegenwoordig gewoon om tientallen euro's voor een broek neer te leggen. Bovendien heb ik een hekel aan kleding shoppen.

En ondertussen koop ik rustig een gebruikte fiets van 3k+ euroz geef ik een paar tientjes in de kroeg uit of.. maar die paar tientjes voor een nieuw kledingstuk is te duur :D

Ik doe overigens wel lang met kleding. De huidige consumptiemaatschappij van kleding is best wel ziek. Paar keer dragen en weggooien, ontiegelijk veel kleding kopen. Brrr, zonde en ontzettend slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 05-08-2025 18:17:50 ]
  maandag 4 augustus 2025 @ 14:46:39 #13
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218415470
Belsimpel heeft vandaag als Magic Monday deal weer een interessante aanbieding.

Onbeperkt internet en bellen sms'en voor 17.08 per maand omgerekend

Sim-only, 2 jaar.Odido Unlimited start met 250 euro cashback.

Zelfde als ik kleine week terug heb aangeschaft, alleen dan met toestel erbij met hoge korting. Zit er nu aan te denken het abonnement toch maar te cancellen om deze deal te nemen. Toestel verkopen is wat lastiger voor de prijs die ik in gedachte had doordat er nu fors meer op de markt zijn. Dan is 250 cashback gunstiger dan te moeten leuren om hooguit een paar tientjes extra er aan over te houden..

Als je het abonnement op een adres zet waar al een Odido abonnement loopt, krijg je nog 5 euro extra korting per maand en dan kom je uit op 12,08 per maand voor onbeperkt internet en bellen/sms! Ideaal als je thuis geen vast internet hebt want met deze kun je gewoon flink wat verbruiken dagelijks zonder 'aan te vullen'. Per dag kun je zo 20Gb streamen en daarna kostelijk met 2Gb ophogen die dag als je toch meer verbruikt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 04-08-2025 18:45:35 ]
pi_218416191
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.

Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
pi_218416927
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.

Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
Goede score ^O^

Wii gaan binnenkort ook naar Duitsland. Dat doen we al jaren maar dit keer gaan we ook om in te slaan voor een feestje. Ik weet nog niet goed wat we kopen, behalve alcohol. Misschien wat vleeswaren en kaas voor een borrelplank, zoutjes, chips. Ik moet nog goed prijzen vergelijken.
Spoilers!
  maandag 4 augustus 2025 @ 19:01:50 #16
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218417607
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:

Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?
:+
pi_218417681
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 19:01 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?
:+
Zou je bijna denken he?
pi_218418002
Overgestapt van Andrelon shampoo naar Hairwell. Die kostte mij 1.19 per fles.

Andrelon kost 6.89

Zaterdag mijn haren gewassen met Hairwell. Ik merk geen verschil ^O^

Andrelon werd me echt te gek met prijs, ook met korting.
Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
  Spellchecker maandag 4 augustus 2025 @ 19:57:00 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218418215
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

Andrelon kost 6.89

Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
^O^
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:24:15 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218418593
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

Andrelon kost 6.89

Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?
The love you take is equal to the love you make.
pi_218418671
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 20:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?
Picnic

(Ja... had naar de supermarkt gemoeten, niet altijd haalbaar)
pi_218419815
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:

Grootverpakking poeder is vaak nog goedkoper en je hebt inderdaad vaak maar een beetje nodig. Vlekken insmeren met ossengal zeep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')