quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
abonnement wat we met een aantal mensen deelden.
quote:tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.
quote:pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.
quote:een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.
Ik denk dat er nog steeds nieuwe users in dit topic komen en die gaan echt geen 20 topics doorspitten, dus jouw tips zijn primaquote:Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ja, hier al zo’n 40 jaar ‘vrek’. Vroeger de vrekkenkrant gelezen (waar 1 van ons in de zusterflat een abonnement op had wat we met een aantal mensen deelden).
Het gaat me niet zo zeer om het geld besparen (want kom prima rond) maar vind het zonde om de ‘lege’ tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.
Ik zet een pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.
Aan koopzegels doet de plaatselijke super niet, maar ik heb wel een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.
Het zijn voor mij normale gebruiken, ik denk er nooit over na.
(Oh, ik zie dat dit al topic #21 is, dus mijn gewoontes zijn al verre mosterd, ongetwijfeld).
Teveel wasmiddel is ook nog eens slecht voor je wasmachine.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:
Nou, dan nog maar even door 😁
Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Of maak zelf je wasmiddel met zeepvlokken en water.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.
Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
“The way you do one thing is the way you do everything”quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik probeer zuinig te zijn met grotere uitgaves, maar een theezakje hergebruiken oid levert geen reet op.
Nou drink ik thuis zelden thee, maar stel dat ik elke avond 2 Pickwick theezakjes gebruik van 6 cent (standaard prijs bij Jumbo) en dan besluit om er maar 1 te gebruiken voor 2 koppen.
Dan heb ik heel het jaar de ellende van slappe thee en een besparing van 365*0.06 = 22 euro. En als je die thee in de aanbieding had gekocht gaat het richting een tientje...
Je moet kijken waar je grote besparingen kunt halen op jaarbasis en niet je tijd verdoen (of op kwaliteit inboeten) aan micro-besparingen. Reken eerst uit wat het je daadwerkelijk oplevert en of het je dat waard is.
Zelfde hier met thee. Het scheelt daarbij al behoorlijk hoe je de thee drinkt. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand de thee drinkt zoals op de verpakking vermeld staat door de thee een paar minuten in te laten trekken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Mee eens hoor, je kunt regelmatig je verzekeringen nakijken, overstappen van energieleverancier etc.
Maar wat ik al schreef: het gaat mij niet eens zo zeer om geld. Wel om een soort van verspilling tegen te gaan. Mijn ‘3 bekers thee van een 1-kops zakje’ is absoluut niet slap. Ik vind het gewoon zonde om weer een nieuw zakje te pakken. Of om een tube met nog de nodige tandpasta er in, weg te gooien.
Ik drink een bepaald smaakje thee en als die in de aanbieding is sla ik weer de nodige doosjes in zodat ik genoeg heb tot weer een volgende aanbieding.
Gelukkig wordt niemand gedwongen om het een te doen of iets anders te laten, iedereen kan zijn eigen keuzes maken en redenen hebben om zuinig aan te doen.
Dat heb ik ook wel een beetje, dat ik mezelf echt moelijk vind doen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:09 schreef Evangelion het volgende:
Ik vind mezelf niet zuinig, maar ik heb (ook) een ziekelijk drang om dingen te gebruiken tot ze het echt niet meer doen.![]()
Versleten tandenborstels. Ondergoed met kleine gaatjes. Hardloopschoenen waar het schuim allang alle veerkracht kwijt is. Een koptelefoon die nog maar aan 1 kant werkt. Theezakjes idd.
En áls het dan echt kapot is dan koop ik ook gewoon een goede (dure) nieuwe, want ik wil wel kwaliteit.
Waarom ben ik zo
Goede scorequote:Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.
Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.
Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
Zou je bijna denken he?quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?
quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Overgestapt van Andrelon shampoo naar Hairwell. Die kostte mij 1.19 per fles.
Andrelon kost 6.89
Zaterdag mijn haren gewassen met Hairwell. Ik merk geen verschil![]()
Andrelon werd me echt te gek met prijs, ook met korting.
Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Overgestapt van Andrelon shampoo naar Hairwell. Die kostte mij 1.19 per fles.
Andrelon kost 6.89
Zaterdag mijn haren gewassen met Hairwell. Ik merk geen verschil![]()
Andrelon werd me echt te gek met prijs, ook met korting.
Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
Picnicquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?
Grootverpakking poeder is vaak nog goedkoper en je hebt inderdaad vaak maar een beetje nodig. Vlekken insmeren met ossengal zeep.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:
Nou, dan nog maar even door 😁
Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Of maak zelf je wasmiddel met zeepvlokken en water.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.
Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |