Waarom kunnen honden niet, maar koeien, varkens, schapen, geiten, kippen etc wel?quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welnee, dat kan hier nooit. En terecht.
Ik vind omdat honden huisdieren zijn en de andere dieren boerderijdieren. Nee, dat is flauwquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarom kunnen honden niet, maar koeien, varkens, schapen, geiten, kippen etc wel?
De mens heeft de hond zo afgericht en gefokt dat het een vriendelijk huisdier is geworden. En tegelijkertijd heeft de mens voedseldieren zo doorgefokt zodat ze maximaal rendement opbrengen. Veel vlees, enorme uiers, maximale nestgrootte.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind omdat honden huisdieren zijn en de andere dieren boerderijdieren. Nee, dat is flauw![]()
De mens waardeert de hond zo enorm. Daarom denk ik.
Interessante, ik neem aan dat je hier reageert op de TT.quote:
Dat eerste.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
Interessante, ik neem aan dat je hier reageert op de TT.
Maar bedoel je;
"Nooit mag een dier geen voedsel zijn" (dubbele ontkenning, dus mag een dier altijd voedsel zijn)
of
"Een dier mag nooit voedsel zijn"?
Een kleine correctie: Met het niet eten van koe bedoel je Hindoes.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 01:05 schreef Mano_ het volgende:
Die grens is volgens mij volledig subjectief en wordt volledig bepaald door de samenleving. Niet alleen welk dier welke status geniet, maar ook de reden daarvan. Wij vinden katten schattig, dus we eten ze niet. Hindoestanen eten geen koeien omdat ze heilig zijn. We jagen niet op walvissen omdat ze een bedreigde diersoort zijn.
Het is maar wat de relatie met de soort is, zoals die gegroeid is generaties lang. Omdat elke samenleving een eigen geschiedenis heeft en een eigen ontwikkeling doorgaat zie je verschillen in de waardering van diersoorten en dat kan er in de toekomst weer heel anders uit zien.
Daarnaast zal de mate van honger ongetwijfeld invloed hebben. 'Wij' kunnen het ons veroorloven om meerdere soorten van het menu te houden omdat we geen honger hebben. Iemand die op kiepen staat van de honger zal minder kritisch zijn. Dan heb ik het meer over incidenten: varken eten is sociaal niet geaccepteerd, maar na weken zonder eten op een onbewoond eiland gaat dat wild zwijntje toch echt aan het spit. Als je weer thuis bent schaam je je daar misschien voor en gebeurt het nooit meer. Maar kan iemand het je kwalijk nemen?
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 01:15 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Een kleine correctie: Met het niet eten van koe bedoel je Hindoes.
Een Hindoestaan is niet per definitie een Hindoe. Een Hindoestaan kan ook een christen, atheïst of moslim zijn. De definitie verwijst meer naar afkomst dan naar geloof.
De zwarte wesp, of beter gezegd de larven ervan, wordt in Japan als een delicatesse beschouwd. Het staat daar bekend als Hachinoko en wordt vaak in sojasaus of suiker gebakken en geserveerd als rijsttopping. Het heeft een zoet-kruidige, aardse smaak. Het schijnt erg lekker te zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
In principe heb ik geen geen grens qua diersoort, maar moet het natuurlijk wel eetbaar zijn en bij voorkeur ook een beetje lekker.
waarom eten we niet de daklozen op die dragen toch niet zo veel bij verder, mensen zijn ook dieren.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:31 schreef maily het volgende:
Ik voorzie een verdienmodel voor daklozen die straatkatten en -honden gaan doneren.
Nou ja, als het lekker is…quote:Op zondag 24 augustus 2025 08:12 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
De zwarte wesp, of beter gezegd de larven ervan, wordt in Japan als een delicatesse beschouwd. Het staat daar bekend als Hachinoko en wordt vaak in sojasaus of suiker gebakken en geserveerd als rijsttopping. Het heeft een zoet-kruidige, aardse smaak. Het schijnt erg lekker te zijn.
Eet smakelijk
Ik heb ze in Thailand niet gegeten, wel gezien in de plaatselijke "snackbar." In mooie roestvrij stalen bakjes naast de hamburgers.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:10 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou ja, als het lekker is…
Ik heb in Thailand ook gefrituurde insecten (sprinkhanen, kakkerlakken etc.) gegeten. Zat overigens verder niet heel veel smaak aan, maar hoe een dier er bij leven uitziet maakt me niet heel veel uit.
Dat is cultuur daarom doen we dat niet.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
waarom eten we niet de daklozen op die dragen toch niet zo veel bij verder, mensen zijn ook dieren.
slotjequote:Op zondag 24 augustus 2025 09:42 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Dat is cultuur daarom doen we dat niet.
Van soortgenoten eten krijg je nare ziektes, dus dat is niet zo'n goed idee.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
waarom eten we niet de daklozen op die dragen toch niet zo veel bij verder, mensen zijn ook dieren.
misschien is dat de oplossing voor de klimaatproblemenquote:Op zondag 24 augustus 2025 09:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van soortgenoten eten krijg je nare ziektes, dus dat is niet zo'n goed idee.
Ik weet zeker dat er betere oplossingen zijn dan het uitroeien van de mensheid.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
misschien is dat de oplossing voor de klimaatproblemen
Bijna 35 jaar geleden was ik op vakantie in China, veel steden bezocht. China was toen in opkomst en nog niet zo welvarend als nu. Er was 1 ding wat mij daar opviel: je zag geen honden of katten buiten rondlopen. Bij de ingang van restaurants stonden kooitjes met slangen, egeltjes, mollen, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 01:05 schreef Mano_ het volgende:
Daarnaast zal de mate van honger ongetwijfeld invloed hebben. 'Wij' kunnen het ons veroorloven om meerdere soorten van het menu te houden omdat we geen honger hebben. Iemand die op kiepen staat van de honger zal minder kritisch zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |