Ik was 8, ik vond alles 2 unlimited. Nee, maar goed punt wel. Het was in ieder geval wel zo dat ik tot dan alleen dat genre heel hip vond. Wat had je dan wel, Snap denk ik?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar de 1e hit van 2 unlimited was een half jaar na Losing my religion..
Bij valt dat wel mee, al zijn er wel wat in het moeras der vergetelheid weggezaktquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Jaarlijst erbij gepakt: https://www.top40.nl/bijz(...)jaaroverzichten/1991
Ik durf wel met zekerheid te stellen dat de helft die ik toen leuk vond en niet leuk vond, 34 jaar later nagenoeg exact omgekeerd zijn.
Vond je Maar Vanavond Heb Ik Hoofdpijn vroeger leuk of nu?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Jaarlijst erbij gepakt: https://www.top40.nl/bijz(...)jaaroverzichten/1991
Ik durf wel met zekerheid te stellen dat de helft die ik toen leuk vond en niet leuk vond, 34 jaar later nagenoeg exact omgekeerd zijn.
Dit heb ik hetzelfde. Vamp of 20 Hz (die trouwens ook op de keuzelijst van de Top 2000 ooit terecht is gekomen) of Out of Space vind ik nog steeds gewoon prima, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef Eightyone het volgende:
Hebben we in 1991-1993 vergelijkbare muziek geluisterd?
...sommige zijn gebleven, een deel bestaat uit nummers die destijds al op Radio 3 kwamen maar die ik zelf pas jaren later ging draaien (doorgaans 2005 of later), en met een ander deel kwam ik pas heel laat in aanraking (idem).
Pistool tegen het hoofd zou ik zeggen dat ik er nu meer waardering voor heb dan toen. Maar misschien was die Frank Boeijen zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vond je Maar Vanavond Heb Ik Hoofdpijn vroeger leuk of nu?
Ik wist dat ik op die woorden gepakt ging worden, maar je snapt het punt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De zangeressen waren natuurlijk zelf geen Rekels, anders hoefden ze niet apart benoemd te worden
addy) (dirty money) is vanavond gewoon weer in de rotatie opgenomen. Borsatan is ook al meer dan een handvol keren voorbijgekomen dit jaar. Volgens mij missen we alleen Gary Glitter nog.
SPOILER: 1272-1251Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Mogelijke toevoeging aan de keuzelijst dit jaar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ain't Talkin' Bout Dub van Apollo 440, wat in dat genre echt wel een fijne song is.
Misschien kun je nadenken over hoe Tom Waits 'Tranquilo' zou zingen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:43 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Prima lijstje, fijne nummers! Net als bij de top 2000 ga ik niet meer klagen over de volgorde![]()
Ik hoop alleen niet dat ik vannacht nachtmerries krijg over Jan Smit die liedjes van Tom Waits zingt
Hier ook. Ik heb zowel die eerste CD als een best of, maar daar zit eerlijk gezegd weinig verschil tussenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:56 schreef Starflyer het volgende:
Matt Bianco is hier niet vergeten. Die plaat wil ik nog wel eens opzetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.52 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 1275-1251:
1251 Keane - Silenced by the Night: Dit is een positie die ik zeker wel als een winst kan beschouwen, net als bij Blaudzun en Of Monsters and Men. Ja bij mij staat hij op 28, nog lichtjaren hoger dus, maar voor zo'n wat meer radiovriendelijk plaatje is het gewoon een nette prestatie. Wel jammer dat-ie Sovereign Light Café niet overleefd heeft, dan waren we het écht helemaal eens geweest over de volgorde. Een nummer dat voor mij een krachtig baken van hoop is geweest in lastige tijden en daarom mijn favoriet van Keane. Met dit nummer uitgezwaaid zijn we ook al bijna door de platen heen die de echte Lijst der Lijsten niet meer halen; als ik me niet vergis missen we alleen Reflektor nu nog.
1262 Radiohead - Karma Police: Ik ben niet zo'n groot Radiohead-kenner als veel anderen hier, ken bijvoorbeeld niet alle obscure albumtracks even goed, maar van de wat bekendere platen vind ik dit wel de beste. Al komt de laatste jaren Street Spirit angstvallig dichtbij, Mex zelf zou dat vast een veel betere keuze vinden (die heb ik voorzichtig voor een top-10-voorspelling op papier staan).
1261 Gorillaz - Clint Eastwood: Lastige keuze om de derde plek tussen deze en Smoke On The Water, maar deze zet ik toch net iets sneller zelf aan. Sowieso is dat hele Gorillaz wel een geinig muziekproject met een toffe unieke stijl, moeilijk in een hokje te plaatsen.
Eervolle vermelding: 1260 Van Halen - Ain't Talkin' bout Love: Deze kende ik niet – blijkbaar redelijk op tijd naar bed gegaan op Kerstavond 2021 – maar ik vind hem veel toffer dan de platen van Van Halen die nu nog in de lijst staan. Even toegevoegd aan mijn Spotify, kijken wat-ie komende tijd doet bij mij.
Minst favoriete nummers uit het blokje 1275-1251:
1252 Mark Ronson & Bruno Mars - Uptown Funk: Ik dronk vroeger als jongvolwassene graag wijn, en mocht er ook graag over lezen, met name proefnotities van bijvoorbeeld een Hamersma. Ik herinner me ooit eens een negatief bedoeld 'compliment' dat een bepaalde wijn, ongeacht het wijnjaar, 'altijd consequente proefnotities oplevert', waarmee de schrijver bedoelde dat hij het elk jaar even smerig vond. Dat is een beetje wat ik heb met Bruno Mars. Zijn oeuvre is best divers, maar lekker vind ik het nooit.
1269 George Harrison - Give Me Love (Give Me Peace on Earth): Voor mijn gevoel klopt er iets niet helemaal aan deze plaat, het stemgeluid valt nogal weg (oké, dat kan nog aan de opname liggen), maar belangrijker nog: het lijkt alsof hij het ritme steeds kwijt is tijdens het zingen. Daardoor komt het geheel wat ongeordend op me over.
1259 Adam and the Ants - Stand and Deliver: Nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Wel even geluisterd maar ik vind er niet veel bijzonders aan, wat mij betreft begrijpelijk dat het bij een enkele deelname bleef.
SPOILER: 1247-1226Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat stond mij in Just Dance en Poker Face nog meer tegen. Sowieso waren er een aantal van dat type artiesten die in de basis leuke nummers hadden, maar waar gewoon iets mee was. De hele houding van die artiesten stond mij niet aan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 05:04 schreef Eightyone het volgende:
'kijk mij, ik ben een fashionmeisje'-sfeertje waar veel van haar tijdgenoten (vaak mainstream, maar ook een deel van de electroclash en indie van toen) ook aan lijden.
Gwen Stefani (solo), The Ting Tings. Beiden, met ook zo'n houding, zijn verantwoordelijk voor meerdere nummers die - indien mogelijk - direct weggezapt worden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat stond mij in Just Dance en Poker Face nog meer tegen. Sowieso waren er een aantal van dat type artiesten die in de basis leuke nummers hadden, maar waar gewoon iets mee was. De hele houding van die artiesten stond mij niet aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |