Dat je midden in de nacht naar buiten gaat en nog steeds kapot gaat van de warmtequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij zijn minima van 25c nog nooit gemeten in Nederland...
Hier overigens redelijk frequent in de zomer ja... maar goed, airco op slaapkamer dealt daar gelukkig mee.
Edit: 24,4 hoogste minimum ooit, aardig in de buurt maar dus idd nog nooit 25c of hoger als minimum. Zal vast wel een keer gebeuren in de komende jaren though
quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:55 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Op zoek naar de eerste dertiger van vandaag.
Boven de 30? Dat lijkt me nietquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaat dat dan weer alleen over de Bilt met dat minimum? Ik meen me toch te herinneren op de nacht dat ik jarig was van 25 op 26 juli in 2019 volgens mij dat het 's nachts echt boven de 30 bleef hier...
Microklimaat!quote:
Ja ik zie in de tweet onderaan om 0:00 een 32.6 gradenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nou het zal nog wel gezakt zijn. Maar na 00.00 nog wel boven 30 volgens mij. Niet?
https://www.omroepbrabant(...)an-30-graden-gemeten
Oja, dat weet ik nog. Echt extreem surrealistisch dat het nog zo warm is rond dat tijdstip.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nou het zal nog wel gezakt zijn. Maar na 00.00 nog wel boven 30 volgens mij. Niet?
https://www.omroepbrabant(...)an-30-graden-gemeten
Nee, dat besefte ik me later ook. En ik herinner met het vooral nog omdat we toen nog met een paar man buiten zaten omdat ik jarig was. Wel een leuke ervaring. We zijn tot een uur of 05.00 zo blijven zitten. Was toch geen weer om te gaan slapen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, dat weet ik nog. Echt extreem surrealistisch dat het nog zo warm is rond dat tijdstip.
Maar dat is niet de minimumtemperatuur
Enige nadeel van Nederlandse zomers, als ze warm zijn dan. Warme klamme nachten, ik kan me herinneren (vorig jaar of het jaar ervoor) dat het buiten zo klam was dat ik alles dicht heb gelaten, ondanks het temperatuur verschil.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je midden in de nacht naar buiten gaat en nog steeds kapot gaat van de warmte
De afgelopen twee zomers zijn echt niet al te denderend geweest wat dat betreft. Overdag veel net-niet, veel regen ook, en dan die absurd warme benauwde nachten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Enige nadeel van Nederlandse zomers, als ze warm zijn dan. Warme klamme nachten, ik kan me herinneren (vorig jaar of het jaar ervoor) dat het buiten zo klam was dat ik alles dicht heb gelaten, ondanks het temperatuur verschil.
Toen condenseerde de lucht die uit de airco van de auto kwam
Nou nee, morgenavond (dinsdag op woensdag) is het om middernacht nog 22 graden hier en koelt het uiteindelijk af naar 19 graden om 06u 's ochtends. Woensdag op donderdag: 25 graden om middernacht, afkoelend naar 22 gradenquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens deze week echt koele nachten ondanks temperaturen boven 30 graden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit vandaag. Alleen veel te warm.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:28 schreef INViCTuS het volgende:
Zoals @:geschiedkundige zou zeggen "mooi dagje zo" volle bak zon. Heerlijk zomer weer
Zal richting de vroege ochtend vast gedaald zijn. Maar begin van de nacht kan dat best wel eens zijn geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaat dat dan weer alleen over de Bilt met dat minimum? Ik meen me toch te herinneren op de nacht dat ik jarig was van 25 op 26 juli in 2019 volgens mij dat het 's nachts echt boven de 30 bleef hier...
Vestje aan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou nee, morgenavond (dinsdag op woensdag) is het om middernacht nog 22 graden hier en koelt het uiteindelijk af naar 19 graden om 06u 's ochtends. Woensdag op donderdag: 25 graden om middernacht, afkoelend naar 22 graden
Prima vakantie bestedingquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ziet er goed uit vandaag. Alleen veel te warm.
Airco > zwembad > airco > zwembad > airco
Zo ziet de dag er vandaag uit vanaf 9 uur
Droomvakantie!quote:
Helaas wel, maar hier ontkom je toch niet aan helaas.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lijkt ieder jaar erger te worden
Er is niks meer aan te doen. Alle initiatieven om het te vertragen ten spijt. Ik heb wel eens gekeken of ik actief kon meehelpen met zulke initiatieven (dan wel fysiek op locatie of financieel). Ik waardeer de inzet, maar het is voor mijn gevoel zinloos. Als je ziet met welk tempo dat gaat, dat is niet te stoppenquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas wel, maar hier ontkom je toch niet aan helaas.
Edit:
Laat staat iets hieraan doen, we zijn al te laat..enige wat we doen is proberen dit wat in te perken, maar als je landen hebt die vol op uitstoot hebben en hier geen regels aan binden, ja waar begin je dan.
https://nos.nl/collectie/(...)s-nog-eeuwen-smelten (29 mei 2025)quote:Het zal soms nog honderden jaren duren, maar veel gletsjers zijn gedoemd te smelten en dus te verdwijnen, zelfs als de aarde niet verder opwarmt dan de huidige 1,2 graden Celsius. Wereldwijd is ruim een derde van het ijs van gletsjers niet meer te redden, stelt een groep wetenschappers met daarin ook Nederlanders en Belgen in het wetenschappelijke vakblad Science.
Met het huidige klimaatbeleid warmt de planeet 2,7 graden Celsius op. Daarmee zou uiteindelijk driekwart van het ijs van gletsjers verdwijnen. Dat raakt Europa bijzonder hard. Op Scandinavië smelt al het gletsjerijs en in de Alpen blijft maar een klein beetje over.
Ik ben niet eens meer begonnen met het meehelpen met deze onzin, want overal waar je aan mee gaat helpen wordt je gewoon voor afgestraftquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er is niks meer aan te doen. Alle initiatieven om het te vertragen ten spijt. Ik heb wel eens gekeken of ik actief kon meehelpen met zulke initiatieven (dan wel fysiek op locatie of financieel). Ik waardeer de inzet, maar het is voor mijn gevoel zinloos. Als je ziet met welk tempo dat gaat, dat is niet te stoppen
Locaties ben waar ik 20-25 jaar geleden was, poeh.. wat een verschil. Mijn zoontje mag nog naar de restanten kijken..
Dan zou het morgen in De Bilt toch echt de 30 graden moeten halen, vrijdag wordt het al wat minder warm, laat staan 30 graden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:56 schreef Arcee het volgende:
We zijn weer op weg naar een mogelijke landelijke hittegolf.
11-08-2025 28.1
Ik help graag, maar het moet wel zinvol (en dus met kans op resultaat) zijn in mijn ogen. En altijd beseffen dat je niet 'de hele wereld' kunt redden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben niet eens meer begonnen met het meehelpen met deze onzin, want overal waar je aan mee gaat helpen wordt je gewoon voor afgestraft![]()
Het is sneu voor mijn dames dat hun af en toe nog sneeuw krijgen te zien, dat was in mijn tijd wel heel anders, vooral als het gaat om lekker op ijs te kunnen staan. Nu waren ze deze winter helaas ziek dus dat zat er niet indat was zo sneu toen ze die beelden zagen.
Waar dan?quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens deze week echt koele nachten ondanks temperaturen boven 30 graden.
Da's wel de voorspelling, toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan zou het morgen in De Bilt toch echt de 30 graden moeten halen, vrijdag wordt het al wat minder warm, laat staan 30 graden.
Ik snap jou inputquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik help graag, maar het moet wel zinvol (en dus met kans op resultaat) zijn in mijn ogen. En altijd beseffen dat je niet 'de hele wereld' kunt redden.
Ja, jammer was dat dan zeg voor ze
Ja ik zat naar mijn woonplaats te kijken zie ik nuquote:
Die staat hier ook vrolijk te draaien. M'n voorbereidend werk (hitte uit de muren krijgen) werpt z'n vruchten af.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de airco misschien. Standje vrieskist deze week
Sterktequote:Op maandag 11 augustus 2025 23:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die staat hier ook vrolijk te draaien. M'n voorbereidend werk (hitte uit de muren krijgen) werpt z'n vruchten af.
Maar in de nachten ga ik vrij weinig meer profiteren van de frisse lucht
Perfect station dan toch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Statistieken De Bilt 2025.
Hoogste dag temperatuur van Nederland: 3x
Laagste dag temperatuur van Nederland: 1x
Hoogste dag windstoot van Nederland: 2x
Dit domme station komt dus maar paar keer voor in de lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |