Helaas wel, maar hier ontkom je toch niet aan helaas.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lijkt ieder jaar erger te worden
Er is niks meer aan te doen. Alle initiatieven om het te vertragen ten spijt. Ik heb wel eens gekeken of ik actief kon meehelpen met zulke initiatieven (dan wel fysiek op locatie of financieel). Ik waardeer de inzet, maar het is voor mijn gevoel zinloos. Als je ziet met welk tempo dat gaat, dat is niet te stoppenquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas wel, maar hier ontkom je toch niet aan helaas.
Edit:
Laat staat iets hieraan doen, we zijn al te laat..enige wat we doen is proberen dit wat in te perken, maar als je landen hebt die vol op uitstoot hebben en hier geen regels aan binden, ja waar begin je dan.
https://nos.nl/collectie/(...)s-nog-eeuwen-smelten (29 mei 2025)quote:Het zal soms nog honderden jaren duren, maar veel gletsjers zijn gedoemd te smelten en dus te verdwijnen, zelfs als de aarde niet verder opwarmt dan de huidige 1,2 graden Celsius. Wereldwijd is ruim een derde van het ijs van gletsjers niet meer te redden, stelt een groep wetenschappers met daarin ook Nederlanders en Belgen in het wetenschappelijke vakblad Science.
Met het huidige klimaatbeleid warmt de planeet 2,7 graden Celsius op. Daarmee zou uiteindelijk driekwart van het ijs van gletsjers verdwijnen. Dat raakt Europa bijzonder hard. Op Scandinavië smelt al het gletsjerijs en in de Alpen blijft maar een klein beetje over.
Ik ben niet eens meer begonnen met het meehelpen met deze onzin, want overal waar je aan mee gaat helpen wordt je gewoon voor afgestraftquote:Op maandag 11 augustus 2025 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er is niks meer aan te doen. Alle initiatieven om het te vertragen ten spijt. Ik heb wel eens gekeken of ik actief kon meehelpen met zulke initiatieven (dan wel fysiek op locatie of financieel). Ik waardeer de inzet, maar het is voor mijn gevoel zinloos. Als je ziet met welk tempo dat gaat, dat is niet te stoppen
Locaties ben waar ik 20-25 jaar geleden was, poeh.. wat een verschil. Mijn zoontje mag nog naar de restanten kijken..
Dan zou het morgen in De Bilt toch echt de 30 graden moeten halen, vrijdag wordt het al wat minder warm, laat staan 30 graden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:56 schreef Arcee het volgende:
We zijn weer op weg naar een mogelijke landelijke hittegolf.
11-08-2025 28.1
Ik help graag, maar het moet wel zinvol (en dus met kans op resultaat) zijn in mijn ogen. En altijd beseffen dat je niet 'de hele wereld' kunt redden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben niet eens meer begonnen met het meehelpen met deze onzin, want overal waar je aan mee gaat helpen wordt je gewoon voor afgestraft![]()
Het is sneu voor mijn dames dat hun af en toe nog sneeuw krijgen te zien, dat was in mijn tijd wel heel anders, vooral als het gaat om lekker op ijs te kunnen staan. Nu waren ze deze winter helaas ziek dus dat zat er niet indat was zo sneu toen ze die beelden zagen.
Waar dan?quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens deze week echt koele nachten ondanks temperaturen boven 30 graden.
Da's wel de voorspelling, toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan zou het morgen in De Bilt toch echt de 30 graden moeten halen, vrijdag wordt het al wat minder warm, laat staan 30 graden.
Ik snap jou inputquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik help graag, maar het moet wel zinvol (en dus met kans op resultaat) zijn in mijn ogen. En altijd beseffen dat je niet 'de hele wereld' kunt redden.
Ja, jammer was dat dan zeg voor ze
Ja ik zat naar mijn woonplaats te kijken zie ik nuquote:
Die staat hier ook vrolijk te draaien. M'n voorbereidend werk (hitte uit de muren krijgen) werpt z'n vruchten af.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de airco misschien. Standje vrieskist deze week
Sterktequote:Op maandag 11 augustus 2025 23:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die staat hier ook vrolijk te draaien. M'n voorbereidend werk (hitte uit de muren krijgen) werpt z'n vruchten af.
Maar in de nachten ga ik vrij weinig meer profiteren van de frisse lucht
Perfect station dan toch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Statistieken De Bilt 2025.
Hoogste dag temperatuur van Nederland: 3x
Laagste dag temperatuur van Nederland: 1x
Hoogste dag windstoot van Nederland: 2x
Dit domme station komt dus maar paar keer voor in de lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |