SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Het is smerig ja, was vanochtend om 7u al te voelen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:30 schreef Starhopper het volgende:
85% luchtvochtigheid volgens mijn weerstationnetje
Looking goodquote:
GFS heeft ze erin staan. Maar kan het me bijna niet voorstellen dat het over vijf dagen 37 graden isquote:Op maandag 4 augustus 2025 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie nergens zo'n hoge temperaturen voor het weekend. Wel lekker 27 graden.
Neem een vestje en dekentje mee voor de zekerheid,wellicht blijven we op 28 graden steken. Tablet met netflix ook ff opladen hequote:Op maandag 4 augustus 2025 16:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik reserveer alvast een standstoeltje, een handdoek en een koude rakker
28 = top! Mijn kinderhand is gauw gevuld na deze Svalbardse tijdenquote:Op maandag 4 augustus 2025 17:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neem een vestje en dekentje mee voor de zekerheid,wellicht blijven we op 28 graden steken. Tablet met netflix ook ff opladen he
Nieuwere run:quote:
Boh,..38°C in mijn regio.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nieuwere run:
[ afbeelding ]
Er staat nu een 38°C in.
GFS gaat run voor run steevast voor een snoeihete zaterdag.
Laat maar komen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nieuwere run:
[ afbeelding ]
Er staat nu een 38°C in.
GFS gaat run voor run steevast voor een snoeihete zaterdag. Naarmate het dichterbij komt zullen we wel zien hoe het uitpakt.
Tyf op hoor, meteen weer zo extreem warm. Kan het nou nooit even normaal zomer zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nieuwere run:
[ afbeelding ]
Er staat nu een 38°C in.
GFS gaat run voor run steevast voor een snoeihete zaterdag. Naarmate het dichterbij komt zullen we wel zien hoe het uitpakt.
Inderdaad. Ik realiseer me ineens dat ik nog wel 2kg af mag vallen voor zaterdag. Ik heb die 2kg er de afgelopen tijd bij opgevreten dmv stamppotten en warme chocolademelk!quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:16 schreef Nattekat het volgende:
5 dagen is ook wel heel erg eng dichtbij voor zo'n run
Zin inquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nieuwere run:
[ afbeelding ]
Er staat nu een 38°C in.
Dat is ook wel voldoende voor een zaterdag. Beter dan 38 en helemaal beter dan 18. Mooie gulden middenwegquote:Op maandag 4 augustus 2025 21:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wordt gewoon graad of 28 hier.
Gekkies.
Amerikanen zijn raar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oke, nieuwe run... 39°C dan.![]()
GFS blijft volhouden.
Zou leuk zijn aangezien ik eindelijk vakantie heb in de septemberquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
De zomer lijkt een flinke eindsprint in petto te hebben voor ons. Benieuwd of het tot (ver) in September gaat duren.
Oktober mag ook. Hoe langer hoe beter. Goed voor de natuurquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
De zomer lijkt een flinke eindsprint in petto te hebben voor ons. Benieuwd of het tot (ver) in September gaat duren.
Hebben we al vaker gezien de laatste jaren dat het tot mid Oktober zomers kan blijven (boven de 20 graden).quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oktober mag ook. Hoe langer hoe beter. Goed voor de natuur
Ik hoop het van harte. Daarna nader je de wintertijd en is het toch 5 maanden klaar met de aangename temperatuurquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben we al vaker gezien de laatste jaren dat het tot mid Oktober zomers kan blijven (boven de 20 graden).
Kiezen of delen: aangename temperatuur in de wintertijd gaat vaak gepaard met regen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte. Daarna nader je de wintertijd en is het toch 5 maanden klaar met de aangename temperatuur
droadjesvlees @Zipportalquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oke, nieuwe run... 39°C dan.![]()
GFS blijft volhouden.
Bij GFS zit waarschijnlijk nu een vakantiewerker in zijn eentje aan de knoppen te draaienquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:17 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS: max 36°C
[ afbeelding ]
ECMWF: max 28°C
[ afbeelding ]
ICON: max 27°C
GFS mist Europese datasets die het resultaat corrigeert. Je moet het zien als een ruwe meting met een standaard extrapolatie waarin de foutmarge in de meeste gevallen groter is. GFS heeft een lagere resolutie dan ECMWF en ICON de hoogste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:27 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Bij GFS zit waarschijnlijk nu een vakantiewerker in zijn eentje aan de knoppen te draaien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, briesje.... het was nog net geen storm. Wel meestal zonnig en droog. Niet echt een topdagje. Morgen wel denk ik.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele dag veel zon. Briesje erbij. Niet overdreven warm. Topdagje, zo zou de zomer moeten zijn
Stond best wat wind hier. Mag in het weekend zeker wel 26 worden en meer zon. Voor vandaag prima werk weerquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele dag veel zon. Briesje erbij. Niet overdreven warm. Topdagje, zo zou de zomer moeten zijn
Windkracht 3 grootste deel van de dag hier, met wat uitschieters naar 4? Max windstoten 38 km/u gemeten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hahaha, briesje.... het was nog net geen storm. Wel meestal zonnig en droog. Niet echt een topdagje. Morgen wel denk ik.
Misschien eens proberen jouw station te verplaatsen? Wellicht dan betrouwbaarder. Denk dat je dat dan wel merkt in temperatuur en met de wind.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 3 grootste deel van de dag hier, met wat uitschieters naar 4? Max windstoten 38 km/u gemeten.
Noem ik een briesje ja, verre van een "bijna storm"
Hij zit mooi in de luwte van hoge zandduinen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien eens proberen jouw station te verplaatsen? Wellicht dan betrouwbaarder. Denk dat je dat dan wel merkt in temperatuur en met de wind.
Temperatuur wijkt altijd af omdat ik hier toch met bebouwing zit tov KNMI. Constant schaduw, heel wat meters in het groen.. maar je zit toch niet buitenaf. Ga ik drie straten verder, voel ik dat het koeler is (volledig open). Maar daar woont geen hond, dus wat boeit de temperatuur daarquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien eens proberen jouw station te verplaatsen? Wellicht dan betrouwbaarder. Denk dat je dat dan wel merkt in temperatuur en met de wind.
Hoogzomers dagje was het iig niet. Om in te werken vandaag wel in orde
Niet iedereen heeft helaas die optie om zo goed mogelijk te kunnen meten, de meeste mensen hier in de stad hoef ik naar de windmeting niet eens te kijken, net als of het vandaag amper heeft gewaaid, hoogste windstoot over alle station hier is maar 36,2km/h, terwijl we ruim boven de 50 hebben gehadquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoogzomers dagje was het iig niet. Om in te werken vandaag wel in orde
Vooruitzichten zijn wel mooi zomers. 25-30 graden, droog, stabiel en zonnig.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 00:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft helaas die optie om zo goed mogelijk te kunnen meten, de meeste mensen hier in de stad hoef ik naar de windmeting niet eens te kijken, net als of het vandaag amper heeft gewaaid, hoogste windstoot over alle station hier is maar 36,2km/h, terwijl we ruim boven de 50 hebben gehad![]()
Ik zelf heb geen station meer, ik zou het wel doen maar sinds de woningbouw de huizen hebben gerenoveerd en de schoorstenen eraf hebben gehaald en ik zelf geen plek meer. En ja ik vertik om een lange buis aan de de gevel te hangen, te veel beweging en gezien de dakgoot ver uitsteekt is dit onbegonnen werk. Dus ja moet me maar bij neerleggen.
Hier trouwens verre van hoog zomers
quote:Stabiel zomerweer lijkt aan te houden
De dagen daarna is de kans groot dat het weer in onze regio wordt bepaald door hogedrukgebieden. Daarbij zijn er zonnige perioden en staat er weinig wind. Ook lijkt het zomers tot tropisch warm te blijven. In de nieuwe week is er een grote kans op een voortzetting van het mooie zomerweer.
Wait whut.... Jij? Maar jij hebt toch altijd zo'n hekel aan hitte dacht ik? Of ga je naar Bilbao?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vooruitzichten en over 2 weken ook nog eens naar Spanje
Hitte in Nederland ja, in Spanje vind ik het heerlijk als ik lekker op het strand kan liggen of in het zwembad kan springen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait whut.... Jij? Maar jij hebt toch altijd zo'n hekel aan hitte dacht ik? Of ga je naar Bilbao?
(edit; zelfs in Bilbao is het vrij heet deze dagen zie ik)
Ik over 3 weken naar Cyprus. Maar eerst komt het mooie zomerse weer hier terugquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vooruitzichten en over 2 weken ook nog eens naar Spanje
Kun je hier toch ookquote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hitte in Nederland ja, in Spanje vind ik het heerlijk als ik lekker op het strand kan liggen of in het zwembad kan springen.
Geen idee. Amper een wolk gezien nog vandaag.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:07 schreef Scjvb het volgende:
Kan het fout hebben, maar de opmaat naar hernieuwd zomerweer lijkt voor het weekend uit alsnog een beetje tegen te gaan vallen. Windrichting steeds nog verkeerd, oftewel meest aanlandig, wat in de regel teveel wolken en matige temps of teveel wind genereert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |