SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Poetin zal wel weer met nieuwe rookgordijnen en vertragingstactieken komen.
Volgens mij is dat sowieso alles wat er nog ronddobbert. Omdat je anders aan prijsplafond moet houden, anders krijg je geen verzekering.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:01 schreef havanagila het volgende:
Eerst eens afwachten of India echt stopt met olie afnemen. Schaduw vloot zal wel vrolijk doorvaren.
Als Poetin zich nou ook eens op z’n eigen failliete boedel zou richten dan kan dit topic ook dicht.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder in je machtsdenken. Ik bedoel alleen dat je niet moet willen denken in macht uitoefenen buiten je eigen grondgebied.
En? Wat is je punt?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder in je machtsdenken. Ik bedoel alleen dat je niet moet willen denken in macht uitoefenen buiten je eigen grondgebied.
quote:Nastia,one of the girls killed in the Russian attack on Kyiv, was 13 or 14 yrs old,her sister was 10,according to Liza,Nastia's classmate
Their mom also died.The family lived on the 6 floor.Their father,who is a Defender,arrived at the scene of the tragedy.
The death toll in Kyiv is now 31 people
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvdrmrrnvc2q
Maar was dit nou een afgedwaalde raket of weer een gefrustreerde wraakzuchtige Russische soldaat die buiten het boekje ging?quote:
Expectations management. Vladimir heeft ook een cursus bij de baak gevolgd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin en Loeki aan het woord vanmiddag:https://www.hln.be/buiten(...)dige-front~a2c6d779/
"Onze grote vriend Trump" m.a.w. een dikke middelvinger en niet onder de indruk.
Schijnt ook dat Oreshniks in grote getale geproduceerd worden op dit moment.
Poetin zou zoiets nooit willenquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar was dit nou een afgedwaalde raket of weer een gefrustreerde wraakzuchtige Russische soldaat die buiten het boekje ging?
Wat een patint is het toch ook he. Maar bezig blijven over Biden's war.quote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)r-het-geval-dat.htmlquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)r-het-geval-dat.html
Dit lijkt toch wel op een noemenswaardige kentering.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van: I can end the war in a day.
Naar: I'm just here to see if I can stop it.
Het ging me vooral om de genoemde getallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wat een patint is het toch ook he. Maar bezig blijven over Biden's war.
Zoals iemand hier hem al eens mooi omschreef: 'die oranje kleuter'.
Ik bedoel, laten we een win nemen waar mogelijk. Veel maga lui die de verliezen van Rusland ontkennen (inclusief de russen zelf natuurlijk), dus dat Trump nu roept dat ze 112k man verloren hebben dit jaar(versus 8k Oekrainiers) is alleen maar mooi.quote:
Ik denk het wel eigenlijk. Trump is geen visionair, het gaat hem er om hoe je hem behandelt en ik zo dat hij zich gepiepelt voelt door het kremlin.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is sowieso al een kentering dat waar hij eerder om de dag gebaseerd op wie hij het laatst sprak meer anti/pro oekraiense uitspraken deed hij nu al een maand duidelijk meer op de hand is van Oekraine en Rusland meer e nmeer als vijand (of op zijn minst onbetrouwbare partner) ziet.
Nu afwachten of dat ook echt zich gaat vertalen in directe acties, dus gaan er echt betekenisvolle secundaire sancties komen en zoals nu het amerikaanse congress wil, bijvoorbeeld een injectie aan 50 miljard aan defensie naar Oekraine gegeven wordt. (betaald van bevroren russische assets)
Ik durf niet te zeggen hoe accuraat dat 8k getal is, hij geeft zelf aan dat "missing" daar niet onder valt en ik denk dat een substantieel deel, wellicht zelfs meer oekrainers geclassicifeerd zijn als vermist dan dood.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel, laten we een win nemen waar mogelijk. Veel maga lui die de verliezen van Rusland ontkennen (inclusief de russen zelf natuurlijk), dus dat Trump nu roept dat ze 112k man verloren hebben (versus 8k Oekrainiers) is alleen maar mooi.
Er zijn 5500 doden bekend bij het UAlosses project voor 2025 en de Russen hebben 11.301 Oekranse lichamen geretourneerd in 2025.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen hoe accuraat dat 8k getal is, hij geeft zelf aan dat "missing" daar niet onder valt en ik denk dat een substantieel deel, wellicht zelfs meer oekrainers geclassicifeerd zijn als vermist dan dood.
Daarnaast weet ik ook vrij zeker dat het gewonden/dood ratio beter is aan oekraiense zijde dan russische zijde.
Ja ik zou niet teveel lezen achter het 8000 getal, ik zou over het algemeen een ratio van 1/2.5 houden. En als je heel veilig/conservatief wil zijn 1.0/2.0quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn 5500 doden bekend bij het UAlosses project voor 2025 en de Russen hebben 11.301 Oekranse lichamen geretourneerd in 2025.
Wel een prima statement. Medvedev met zijn achterlijke dreigementen de hele tijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:10 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Zo krijgt die gast natuurlijk nooit de Vredesprijs.
2,5 is te hoog gezien de geschatte hoeveelheden Oekranse slachtoffers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik zou niet teveel lezen achter het 8000 getal, ik zou over het algemeen een ratio van 1/2.5 houden. En als je heel veilig/conservatief wil zijn 1.0/2.0
Het Russische getal klopt wel redelijk met andere indicatoren denk ik.
Trump is een beetje te emotioneel voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wel een prima statement. Medvedev met zijn achterlijke dreigementen de hele tijd.
Dat is deze hele invasie, inclusief alle kruisraketten op burgerdoelen, natuurlijk al. Drie keer raden waarom de productie is opgeschroefd. Plus mooi voor het "durf maar niet te escaleren hoor" truukje waar het Kremlin op rekent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Want waarom zijn er extra IRBMs nodig?
Nucleaire afschrikking is er al meer dan voldoende.
Conventioneel inzetten? Heel dom en duur grapje.
Wat leven we in een bizarre wereld dat dat soort zaken via een tweet de wereld in geflikkerd worden door wereldleiders en hun gevolgquote:
Iets te veel credit, deze actie betekent precies niets op dit moment.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:27 schreef KlapMongeaul het volgende:
TrumpGOD
https://www.ad.nl/buitenl(...)-geval-dat~ac66e607/
20.000 Russische doden deze maand, en 112.500 sinds het begin van dit jaar???quote:
Zijn dit de nieuwe marching orders, Oresniks massaal geproduceerdquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me wel af wat het doel is van al die Oreshniks die nu naar het schijnt massaal geproduceerd worden.
sinds begin 2025quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
20.000 Russische doden deze maand, en 112.500 sinds het begin van de oorlog???
Iets klopt niet met deze getallen.
Of eigenlijk niets.
Bezinning of the yearquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
20.000 Russische doden deze maand, en 112.500 sinds het begin van de oorlog???
Iets klopt niet met deze getallen.
Of eigenlijk niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |