Is het niks voor NEC?quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zonde dit. Is zo'n stadion een beetje om te bouwen naar woningen?
Waarom begint iedereen over het stadion, dat is niet van Vitesse en is niet afhankelijk van Vitesse.quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zonde dit. Is zo'n stadion een beetje om te bouwen naar woningen?
17 extra weekenden om te vullen met snollebollekesquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom begint iedereen over het stadion, dat is niet van Vitesse en is niet afhankelijk van Vitesse.
Over 2 jaar krijgen we het bericht dat de Gelredome in financieel noodweer zitquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom begint iedereen over het stadion, dat is niet van Vitesse en is niet afhankelijk van Vitesse.
Jij denkt dat FC Presikhaaf er nu gaat spelen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mojo propt zo ongeveer alles in de arenadriehoek, succes.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat die 2.5 miljoen huur vrij makkelijk op te vangen is met een paar extra concerten (en de gemeente zal de vergunning ook wel wat opruimen nu ze 17 wedstrijden niet hoeven te beveiligen met de politie).quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jij denkt dat FC Presikhaaf er nu gaat spelen?
Het probleem bij het Geldredome is de beperkte vergunning niet het vullen van die vergunningquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Mojo propt zo ongeveer alles in de arenadriehoek, succes.
3,1 miljoen euro incl. servicekosten. Lijkt me toch wel een aardig gat in de begroting.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat die 2.5 miljoen huur vrij makkelijk op te vangen is met een paar extra concerten (en de gemeente zal de vergunning ook wel wat opruimen nu ze 17 wedstrijden niet hoeven te beveiligen met de politie).
Die servicekosten gaan naar de serviceprovider die losstaat van het stadion. Die heeft overigens wel een probleem.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
3,1 miljoen euro incl. servicekosten. Lijkt me toch wel een aardig gat in de begroting.
Ok vooruit. Maar ik denk dat het lastig zal worden. Het is en blijft opgezet als stadion. Geen concerthal. Bovendien is de locatie niet ideaal.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die servicekosten gaan naar de serviceprovider die losstaat van het stadion. Die heeft overigens wel een probleem.
Doe Ado maar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
nu Fortuna Sittard als volgende graag waarvan licensie ingetrokken gaat worden (hopelijk)
Het stadion heeft nu een vergunning voor 24 concerten per jaar, twee nachtelijke dance-evenementen en zes 'uitzonderlijke evenementen', zoals Monster Jam.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Mojo propt zo ongeveer alles in de arenadriehoek, succes.
Misschien dat ik nu een gevaarlijke take ga gooien, maar als de KNVB hier zou investeren en met een goed stel ondernemers een plan maakt om dit om te bouwen tot een werkelijk nationaal voetbalstadion.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het stadion heeft nu een vergunning voor 24 concerten per jaar, twee nachtelijke dance-evenementen en zes 'uitzonderlijke evenementen', zoals Monster Jam.
24 concerten is wel aardig wat. Dat halen ze nu bij lange niet lijkt me vanwege de wedstrijden van Vitesse. Al wil de eigenaar natuurlijk meer hebben.
Ik snap het idee. Al denk ik dat KNVB op dit moment drukker is met hun plannen voor hun nieuwe KNVB Campus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Misschien dat ik nu een gevaarlijke take ga gooien, maar als de KNVB hier zou investeren en met een goed stel ondernemers een plan maakt om dit om te bouwen tot een werkelijk nationaal voetbalstadion.
Een voetbalstadion dus, en niet een vlooienmarkthal als deze. De uitdagingen zijn daarbij groot, heel groot. Maar het idee op zich.
Je verwacht visie van de KNVB?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Misschien dat ik nu een gevaarlijke take ga gooien, maar als de KNVB hier zou investeren en met een goed stel ondernemers een plan maakt om dit om te bouwen tot een werkelijk nationaal voetbalstadion.
Een voetbalstadion dus, en niet een vlooienmarkthal als deze. De uitdagingen zijn daarbij groot, heel groot. Maar het idee op zich.
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Vitesse het er zelf naar gemaakt heeft. Maar wie of wat is Vitesse dan? Uiteindelijk is dat ook de club die elke 14 dagen ruim 15.000 mensen naar het stadion trekt. Waar tientallen mensen een baan hebben. Een club die of jij dat nu leuk vindt of niet ook zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in het betaalde voetbal. Een club uit een provinciehoofdstad. We zijn in Nederland niet ruim bedeeld met zulke clubs. De Eredivisie zit voor de helft gevuld met clubs die bij lange na niet aan de toeschouwersaantallen komen van Vitesse. En in tegenstelling tot Duitsland en Engeland wordt de plek van Vitesse in de piramide ook niet opgevuld door een vergelijkbare club. Als we pech hebben schuift de KNVB volgend jaar maar weer een jong team door.quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, ik vind Vitesse een treurige club, ze hebben er zelf een gigantische puinhoop van gemaakt. Ze hebben kans op kans gehad om orde op zaken te stellen maar zijn hier zeer nonchalant mee opgesprongen. Het is niet meer dan normaal dat deze nalatigheid wordt afgestraft. Dat voelt voor mij als gerechtigheid en is het enige juiste wat dient te gebeuren, nogmaals naar mijn mening.
Maar goed, grote kans dat het zo ver niet komt, ze kunnen nog naar de rechter en ik verwacht dat ze straks gewoon weer een licentie krijgen, want het is Vitesse.
ik ga een heel eind met je mee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Vitesse het er zelf naar gemaakt heeft. Maar wie of wat is Vitesse dan? Uiteindelijk is dat ook de club die elke 14 dagen ruim 15.000 mensen naar het stadion trekt. Waar tientallen mensen een baan hebben. Een club die of jij dat nu leuk vindt of niet ook zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in het betaalde voetbal. Een club uit een provinciehoofdstad. We zijn in Nederland niet ruim bedeeld met zulke clubs. De Eredivisie zit voor de helft gevuld met clubs die bij lange na niet aan de toeschouwersaantallen komen van Vitesse. En in tegenstelling tot Duitsland en Engeland wordt de plek van Vitesse in de piramide ook niet opgevuld door een vergelijkbare club. Als we pech hebben schuift de KNVB volgend jaar maar weer een jong team door.
Ik snap dat er grenzen zijn en ook regels en dat de KNVB het volste recht heeft om de licentie in te trekken. Maar als liefhebber had ik liever gehad dat ze dit seizoen nog maar eens 40 punten in mindering hadden gegeven en voor mijn part volgens jaar nog een keer, maar dat de club wel had overleefd. Mensen die doen alsof die punten in mindering niks voorstellen snappen er ook niks van. Je wordt er gegarandeerd laatste mee. Een compleet seizoen verneukt. Is dat geen straf dan?
Nogmaals: ik snap de regels, maar van mij had Vitesse niet kapot gehoeven. Voor de fans, voor de stad, voor het verleden van de club had er van mij nog best een laatste kans mogen zijn.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Vitesse het er zelf naar gemaakt heeft. Maar wie of wat is Vitesse dan? Uiteindelijk is dat ook de club die elke 14 dagen ruim 15.000 mensen naar het stadion trekt. Waar tientallen mensen een baan hebben. Een club die of jij dat nu leuk vindt of niet ook zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in het betaalde voetbal. Een club uit een provinciehoofdstad. We zijn in Nederland niet ruim bedeeld met zulke clubs. De Eredivisie zit voor de helft gevuld met clubs die bij lange na niet aan de toeschouwersaantallen komen van Vitesse. En in tegenstelling tot Duitsland en Engeland wordt de plek van Vitesse in de piramide ook niet opgevuld door een vergelijkbare club. Als we pech hebben schuift de KNVB volgend jaar maar weer een jong team door.
Ik snap dat er grenzen zijn en ook regels en dat de KNVB het volste recht heeft om de licentie in te trekken. Maar als liefhebber had ik liever gehad dat ze dit seizoen nog maar eens 40 punten in mindering hadden gegeven en voor mijn part volgens jaar nog een keer, maar dat de club wel had overleefd. Mensen die doen alsof die punten in mindering niks voorstellen snappen er ook niks van. Je wordt er gegarandeerd laatste mee. Een compleet seizoen verneukt. Is dat geen straf dan?
Nogmaals: ik snap de regels, maar van mij had Vitesse niet kapot gehoeven. Voor de fans, voor de stad, voor het verleden van de club had er van mij nog best een laatste kans mogen zijn.
Dit hebben ze nu al 2 jaar op rij gedaan. Ergens moet je de grens trekken om de geloofwaardigheid te behouden.quote:Ik snap dat er grenzen zijn en ook regels en dat de KNVB het volste recht heeft om de licentie in te trekken. Maar als liefhebber had ik liever gehad dat ze dit seizoen nog maar eens 40 punten in mindering hadden gegeven en voor mijn part volgens jaar nog een keer, maar dat de club wel had overleefd.
Ja, Jordania en de Russen hebben Vitesse nooit laten verzuipen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarna kwamen de Russen, Olyf ofzo? Daarvoor ook een Rus. Eigenlijk gingen die nog relatief goed met de club om, vulden steeds de gigantische financiële gaten. Pas toen die noodgedwongen door de oorlog uit moesten stappen en men bij die vage Amerikaan uitkwam ging het pas echt mis
Ik denk dat acht jaar geleden 90% van de voetbalvolgers nog dacht, dat Fortuna Sittard de club zou zijn, die het eerste zou omvallen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
nu Fortuna Sittard als volgende graag waarvan licensie ingetrokken gaat worden (hopelijk)
In Duitsland heb je ook wel van dit soort clubs gehad toch? Aachen en zo. @Sabataquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Het is natuurlijk niet goed dat zo'n grote stad geen profclub meer heeft.
Stabiel is Fortuna nou ook niet echt. Die hebben ook rare investeerders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat acht jaar geleden 90% van de voetbalvolgers nog dacht, dat Fortuna Sittard de club zou zijn, die het eerste zou omvallen.
Aan Vitesse dacht toen nog niemand, maar Fortuna is inmiddels al jarenlang een stabiele club in de Eredivisie.
Ik zou ook willen pleiten voor een soort KNVB-curatorteam, die dan de bewindsvoering voor een paar jaar overneemt. Het publiek kan dan in die tijd hun trouwe opkomst bewijzen, en een fris team ondernemers kan dan in de tussentijd een plan maken om het later weer over te nemen van dat curatorenteam.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Essen en Duisburg op dit moment steden zijn zonder een fatsoenlijke club. Je hebt natuurlijk wel RW Essen en Duisburg, maar die zijn afgezakt. En Bonn heeft nog veel minder. En een stad als Krefeld heeft ook niks meer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland heb je ook wel van dit soort clubs gehad toch? Aachen en zo. @:Sabata
Alleen waren dat dus niet Olyf en Jordania maar was het stiekem tegen alle UEFA en KNVB regels in Abramovitsj. Daar is juist het probleem begonnen waardoor Vitesse jarenlang geen bankier en boekhouder meer kon vinden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarna kwamen de Russen, Olyf ofzo? Daarvoor ook een Rus. Eigenlijk gingen die nog relatief goed met de club om, vulden steeds de gigantische financiële gaten. Pas toen die noodgedwongen door de oorlog uit moesten stappen en men bij die vage Amerikaan uitkwam ging het pas echt mis
Je bedoelt die club die nog niet geen minpunten scoort op de licentieladder? Die club valt direct om zodra die Turk de stekker eruit trekt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat acht jaar geleden 90% van de voetbalvolgers nog dacht, dat Fortuna Sittard de club zou zijn, die het eerste zou omvallen.
Aan Vitesse dacht toen nog niemand, maar Fortuna is inmiddels al jarenlang een stabiele club in de Eredivisie.
Essen dit voorjaar nog geweest, komt gewoon iets van 17.000 man in de 3. Liga. Dat noem ik wel een fatsoenlijke club.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk dat Essen en Duisburg op dit moment steden zijn zonder een fatsoenlijke club. Je hebt natuurlijk wel RW Essen en Duisburg, maar die zijn afgezakt. En Bonn heeft nog veel minder. En een stad als Krefeld heeft ook niks meer.
Ook hier ga een heel eind in mee, hoor. Maar van mij had die straf dan ook mogen zijn: 5 jaar geen promotierecht. En zoals hierboven geopperd wordt een curator die de club helemaal opnieuw inricht. Licentie intrekken betekent gewoon einde club. En aangezien we in Nederland niet gezegend zijn met doorstroming vind ik dat een te zware straf.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik ga een heel eind met je mee.
alleen het probleem is. Vitesse heeft kans op kans op kans gehad en verprutst, en niet verprutst op het niveau "we hebben ons best gedaan maar het is niet gelukt". Maar verprutst op het niveau. "we proberen de boel te belazeren en liegen hierover tegen de licentiecommissie".
Als Vitesse altijd openkaart had gespeeld met de licentiecommissie en transparant was geweest over z'n problemen was het wellicht anders gelopen.
Als je als commissie hier niet op ingrijpt (na herhaaldelijk waarschuwen en laatste kansen dus) dan kun je eigenlijk nooit meer echt ingrijpen, en zal het voetbal in handen komen van criminilen.
Ik denk echt dat de commissie geen keus had helaas. Heel erg erg, maar niet de schuld van de commissie maar van het Vitesse bestuur.
Duisburg en Aachen spelen ook weer 3. Liga. In acht nemende dat Duitsland groot is en een plek of 4, 5 ingenomen worden door reageerbuisclubs is dat een heel aardig niveau.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Essen dit voorjaar nog geweest, komt gewoon iets van 17.000 man in de 3. Liga. Dat noem ik wel een fatsoenlijke club.
Dan moet je ook ALLE interlands daar gaan doen, om het financieel haalbaar te houden. Terwijl het juist leuk is dat interlands de ene keer in de Kuip zijn, en dan weer in de Arena en dan af en toe weer eens in een kleiner stadion van Twente of Utrecht ofzoquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Duisburg is ook nog wel vrij groot.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Essen dit voorjaar nog geweest, komt gewoon iets van 17.000 man in de 3. Liga. Dat noem ik wel een fatsoenlijke club.
Kan Essen dan dit jaar het gat niet opvullen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Duisburg kan 25K in geloof ik. Die zijn vorig jaar zelfs afgezakt naar de Regionalliga, maar wel binnen 1 jaar terug naar de 3.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Duisburg is ook nog wel vrij groot.
Dan is Bonn met Bonner SC de grootste stad zonder fatsoenlijke club. Maar Bonner SC is een keer failliet gegaan, dat hielp niet.
Dat het niet van Vitesse is snapt iedereen. Alleen is het daar wel voor gebouwd en is de vraag wat er nu mee moet gebeuren wel relevant.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gelredome schrijft nauwelijks zwarte cijfers na jaren van verlies draaien. Gelredome is synoniem voor juridische en financiele problemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat die 2.5 miljoen huur vrij makkelijk op te vangen is met een paar extra concerten (en de gemeente zal de vergunning ook wel wat opruimen nu ze 17 wedstrijden niet hoeven te beveiligen met de politie).
[..]
Het probleem bij het Geldredome is de beperkte vergunning niet het vullen van die vergunning
De Russen hebben toch uiteindelijk alle schulden kwijtgescholden. Het blijft voor mij nog steeds een raadsel waarom men toen met een Amerikaan op de proppen kwam en niet toen op zoek is gegaan naar regionale kandidaten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen waren dat dus niet Olyf en Jordania maar was het stiekem tegen alle UEFA en KNVB regels in Abramovitsj. Daar is juist het probleem begonnen waardoor Vitesse jarenlang geen bankier en boekhouder meer kon vinden.
Amerikaanse investeerders zijn altijd kut. Overal. In elke branche.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:07 schreef Haringkop het volgende:
[..]
De Russen hebben toch uiteindelijk alle schulden kwijtgescholden. Het blijft voor mij nog steeds een raadsel waarom men toen met een Amerikaan op de proppen kwam en niet toen op zoek is gegaan naar regionale kandidaten.
Desnoods had je de club bij Red Bull aangeboden.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de chronologische volgorde van de ontwikkelingen bij Vitesse ook niet helemaal scherp heb.
Hang op. Bel uw bank.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Amerikaanse investeerders zijn altijd kut. Overal. In elke branche.
Doe het niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)b-nog-toekomst-heeftquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:07 schreef Haringkop het volgende:
[..]
De Russen hebben toch uiteindelijk alle schulden kwijtgescholden. Het blijft voor mij nog steeds een raadsel waarom men toen met een Amerikaan op de proppen kwam en niet toen op zoek is gegaan naar regionale kandidaten.
Desnoods had je de club bij Red Bull aangeboden.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de chronologische volgorde van de ontwikkelingen bij Vitesse ook niet helemaal scherp heb.
Precies hoe ik erover denk. Ik heb prachtige herinneringen aan Vitesse, maar het houdt een keer op moet de zaak flessen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan je als iemand die opgegroeid is met Vitesse alleen maar zeggen : terecht. Er zijn genoeg momenten geweest om nederig te zijn en de handvaten die je aangereikt zijn aan te pakken, is niet gebeurt.
Ben ik verdrietig? Jazeker, het lijkt er op dat mijn cluppie gaat verdwijnen. Ik ben wel nuchter genoeg om in te zien dat het er aan zat te komen en dat het volledig terecht is.
Als dankwoord : de mensen die hier heel "goed op gaan" wens ik simpelweg hetzelfde toe. Je kunt vitesse een kut club vinden, je kunt tot je oren in de harde kern zitten, een club die verdwijnt is altijd klote. Niet in de laatste plaats voor alle mensen die er bij betrokken waren en zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |