QEDquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb de mensen van boven nooit kunnen betrappen op werken.
quote:5. Sense of Entitlement: Unreasonable expectations of especially favorable treatment or automatic compliance with their wishes.
Ja en allemaal de schuld van andere in plaats van hand in eigen boezem.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zoal dit is juist zo erg jammer in het geval van @:torentje Het is door mij reeds vaker aangekaart en had 'm daarbij ook nog van gratis tips voorzien die zeer bruikbaar kunnen zijn.
Deze user in het bijzonder klaagt regelmatig hier op het forum steen en been. Hij doet kennelijk te weinig of niets om verbeteringen aan te brengen voor hemzelf, zo lijkt het althans, en daarvoor eventueel hulp in te schakelen.
Ik vrees dat het begrip van wederkerigheid bij bewuste poster nogal ernstig begrenst isquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:13 schreef raptorix het volgende:
Ik zorg er altijd voor dat de mensen "boven" mij afhankelijk zijn van mijn skills, en aangezien ze altijd blij met mij zijn, en van alles voor me regelen vind ik dat erg fijn.
Men kan toch beter zijn skills gebruiken om het "beneden" te redden? Want die krijgen anders een levenlang veel troep van "boven", waardoor "beneden" niet kan groeien en het aantrekkelijk uiterlijk verliest.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:13 schreef raptorix het volgende:
Ik zorg er altijd voor dat de mensen "boven" mij afhankelijk zijn van mijn skills, en aangezien ze altijd blij met mij zijn, en van alles voor me regelen vind ik dat erg fijn.
Sommigen denken het beter te weten nietwaarquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch beter zijn skills gebruiken om het "beneden" te redden? Want die krijgen anders een levenlang veel troep van "boven", waardoor "beneden" niet kan groeien en het aantrekkelijk uiterlijk verliest.
Precies, de bekwame mensen zetten hun vaardigheden in voor de grote duivels.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Sommigen denken het beter te weten nietwaar![]()
Bekijk deze YouTube-video
Vroeger, lang geleden, had je tenminste nog bekwame mensen die dat nog niet dedenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, de bekwame mensen zetten hun vaardigheden in voor de grote duivels.
Maar die hebben wel verloren van de grote duivels, want het mooie volk is te klein en te fijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, had je tenminste nog bekwame mensen die dat nog niet deden![]()
Jij denkt altijd maar dat mensen "boven" als plan hebben mensen "beneden" te moeten trappen, waar haal je dat idee toch vandaan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch beter zijn skills gebruiken om het "beneden" te redden? Want die krijgen anders een levenlang veel troep van "boven", waardoor "beneden" niet kan groeien en het aantrekkelijk uiterlijk verliest.
Hoe zo, gebeurt dat nooit dan?quote:Op zondag 3 augustus 2025 03:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt altijd maar dat mensen "boven" als plan hebben mensen "beneden" te moeten trappen, waar haal je dat idee toch vandaan?
Dat is toch algemeen bekend, dat "boven" het "beneden" niets anders dan een zwaar leven vol strijd gunt? Je moet maar eens gaan kijken wat "boven" allemaal heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2025 03:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt altijd maar dat mensen "boven" als plan hebben mensen "beneden" te moeten trappen, waar haal je dat idee toch vandaan?
Ik hoef helemaal nergens naar te kijken. Ik weet precies hoe het werkt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend, dat "boven" het "beneden" niets anders dan een zwaar leven vol strijd gunt? Je moet maar eens gaan kijken wat "boven" allemaal heeft.
Niet mee eens. Instroom moet zeer beperkt blijven anders blijft er helemaal niets over van dit land en Europa. De invloed van deze culturen moet zeer gematigd blijven anders krijg je hier exact dezelfde middeleeuwse teringzooi als in die zandbakken. En we zijn helaas al hard op weg om een shithole te worden 🤮quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het maakt mij geen fluit uit wie hier asiel zoekt; als men zich maar aanpast aan de hier geldende wetten, normen en regels.
Dat doen islamieten en Afrikanen (verreweg de grootste groepen die hier asiel eisen) over het algemeen dus niet. De hoop dat ze zich zouden assimileren speelt al sinds de jaren 80 maar daar komt in de praktijk vrij weinig van terecht. Misschien moeten we dus maar gewoon stoppen met deze vorm van maatschappelijke vervuiling want er blijft helemaal niks over van wat de voorouders de afgelopen eeuwen hier hebben opgebouwd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het maakt mij geen fluit uit wie hier asiel zoekt; als men zich maar aanpast aan de hier geldende wetten, normen en regels.
Doe maar niet. Met deze vergrijzing ga je de migranten nog heel hard nodig hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat doen islamieten en Afrikanen (verreweg de grootste groepen die hier asiel eisen) over het algemeen dus niet. De hoop dat ze zich zouden assimileren speelt al sinds de jaren 80 maar daar komt in de praktijk vrij weinig van terecht. Misschien moeten we dus maar gewoon stoppen met deze vorm van maatschappelijke vervuiling want er blijft helemaal niks over van wat de voorouders de afgelopen eeuwen hier hebben opgebouwd.
Als ze werken, ja.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe maar niet. Met deze vergrijzing ga je de migranten nog heel hard nodig hebben.
We hoeven slechts de ouderwetse lieden te weren, zodat de ouderwetse lieden kleiner en behandelbaar worden en dan dus geen groot probleem meer zouden zijn voor de minderjarigen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet mee eens. Instroom moet zeer beperkt blijven anders blijft er helemaal niets over van dit land en Europa. De invloed van deze culturen moet zeer gematigd blijven anders krijg je hier exact dezelfde middeleeuwse teringzooi als in die zandbakken. En we zijn helaas al hard op weg om een shithole te worden 🤮
Gelukkig doen ze dat ookquote:
quote:quote:Steeds meer statushouders hebben betaald werk
Van alle statushouders hebben Eritreeėrs het vaakst betaald werk. Na zevenenhalf jaar heeft iets meer dan 60 procent van deze groep een baan. Dat is meer dan statushouders met een andere nationaliteit.
Vanaf nu sta jij ook op de negeerlijst want je bent de boel duidelijk aan het traineren. Succes verder met dit infantiele gedrag 👋quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:43 schreef torentje het volgende:
[..]
We hoeven slechts de ouderwetse lieden te weren, zodat de ouderwetse lieden kleiner en behandelbaar worden en dan dus geen groot probleem meer zouden zijn voor de minderjarigen.
Goed laten doordringen!!!! Na 7,5 jaar (jawel!!!) heeft 60% een baan. En deze groep doet het dan het best (?). Onthutsende cijfers natuurlijk want hebben al die anderen hun baan behouden in de tussentijd? Antwoord laat zich raden. Wat hebben ze in die 7,5 jaar daarvoor gemiddeld gedaan dan? En 40% heeft na 7,5 jaar nog steeds geen baan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze dat ook![]()
Voor het toekennen van een asielstatus speelt het criterium werk trouwens geen rol, mocht U hier nog niet van op de hoogte zijn
[..]
Kinderachtig ben jij zelf, door aan een debatforum mee te doen en te verwachten dat iedereen dezelfde mening -en dus dezelfde ervaringen- als jou heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vanaf nu sta jij ook op de negeerlijst want je bent de boel duidelijk aan het traineren. Succes verder met dit infantiele gedrag 👋
Even goed laten doordringen dat werk geen criterium is voor het verkrijgen van een asielstatus. Dat er nog zovelen bereid zijn te werken ondanks het ruimhartige sociaal stelsel wat hen hier beschikbaar staat blijft imo verbazingwekkendquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goed laten doordringen!!!! Na 7,5 jaar (jawel!!!) heeft 60% een baan. En deze groep doet het dan het best (?). Onthutsende cijfers natuurlijk want hebben al die anderen hun baan behouden in de tussentijd? Antwoord laat zich raden. Wat hebben ze in die 7,5 jaar daarvoor gemiddeld gedaan dan? En 40% heeft na 7,5 jaar nog steeds geen baan.
dan mag je er toch wel wat van vinden? Deze mensen zijn echt totaal geen toevoeging voor onze samenleving. Daarnaast als ze echt zouden vluchten omdat ze hun leven niet zeker zijn dan zijn er andere landen in de regio waar ze hun heil hadden kunnen zoeken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Even goed laten doordringen dat werk geen criterium is voor het verkrijgen van een asielstatus. Dat er nog zovelen bereid zijn te werken ondanks het ruimhartige sociaal stelsel wat hen hier beschikbaar staat blijft imo verbazingwekkend![]()
Maak ervan wat je wilt, maar de verschillen in het toekennen van een status zijn enorm binnen de EU.quote:In Luxembourg, the asylum acceptance rate for first instance decisions is low, with less than 10% of positive final decisions being issued.
In the Netherlands, the overall acceptance rate for first-time asylum applications in 2024 was 75.3%
In Denmark, the asylum acceptance rate in 2024 was relatively low, with around 860 asylum requests granted
We kunnen dus nog wel het 1 en ander leren van andere landenquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Maak ervan wat je wilt, maar de verschillen in het toekennen van een status zijn enorm binnen de EU.
Eenmaal een status toegekend dienen zij gelijk behandeld te worden, ze hebben dus gewoon recht op toegang tot het sociaal stelsel, toegang tot werk, onderwijs etc.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:03 schreef Bofjijff het volgende:
Dat sociale stelsel dient voor dit soort lieden echt uitgekleed te worden.
Nee, Nederland vindt altijd zelf het wiel uit, of crashed fabuleusquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
We kunnen dus nog wel het 1 en ander leren van andere landen
simpelweg de status niet meer toekennenquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eenmaal een status toegekend dienen zij gelijk behandeld te worden, ze hebben dus gewoon recht op toegang tot het sociaal stelsel, toegang tot werk, onderwijs etc.
Of ze worden door de overheid via NGOs geronseld vanwege de vergrijzing hier.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:26 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat ze door de familie vooruit worden gestuurd zodat later de familie alsnog naar Nederland kan komen.
Zie ik niet gaan gebeuren, er is ook geen enkele indicatie dat men veel aan de toelatingscriteria zelf wil gaan wijzigen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
simpelweg de status niet meer toekennenem voor die tijd ook minimale opvang
Werk als criterium binnen 1 jaar lijkt me een goede maatstaaf. Waar een wil is is werk!quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Even goed laten doordringen dat werk geen criterium is voor het verkrijgen van een asielstatus. Dat er nog zovelen bereid zijn te werken ondanks het ruimhartige sociaal stelsel wat hen hier beschikbaar staat blijft imo verbazingwekkend![]()
Als hetzelfde criterium voor toegang tot het sociaal stelsel zoals bijstand wordt toegepast voor de eigen inwoners dan kan dat, zie ik echt niet gebeurenquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Werk als criterium binnen 1 jaar lijkt me een goede maatstaaf. Waar een wil is is werk!
Goed plan want die criteria voor de bijstand mogen wel aangescherpt inderdaad. Pluspunt is dat een hele hoop van die gelukszoekers dan na een jaar weer de deur uitkunnen. Sla je 2 vliegen in 1 klap 👌quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als hetzelfde criterium voor toegang tot het sociaal stelsel zoals bijstand wordt toegepast voor de eigen inwoners dan kan dat, zie ik echt niet gebeuren
Luxemburg heeft een bijstandsregeling, alleen de criteria zijn zodanig streng dat men daar nauwelijk voor in aanmerking komt. Dat het aantal asielverzoeken laag zijn in combinatie met de lage kans van 10% op een status maakt dat er geen immigratiegolven zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goed plan want die criteria voor de bijstand mogen wel aangescherpt inderdaad. Pluspunt is dat een hele hoop van die gelukszoekers dan na een jaar weer de deur uitkunnen. Sla je 2 vliegen in 1 klap 👌
Het kan dus wel en waar een wil is....quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Luxemburg heeft een bijstandsregeling, alleen de criteria zijn zodanig streng dat men daar nauwelijk voor in aanmerking komt. Dat het aantal asielverzoeken laag zijn in combinatie met de lage kans van 10% op een status maakt dat er geen immigratiegolven zijn.
De mentaliteit van Luxemburgers is echter totaal anders dan die van nederlanders, gaat hier echt niet gebeuren![]()
Luxembourg: Poverty in Europe's wealthiest country
Ik zie niet in hoe migranten die relatief gezien veel aan het staatsinfuus hangen en nauwelijks in cruciale sectoren aan het werk zijn de vergrijzing moeten gaan opvangen. Voor vrijwel iedere asielzoeker die hier binnenkomt en netto niks bijdraagt zijn ontzettend veel banen en belastingcenten nodig om ze te kunnen onderhouden. Asielzoekers maken de druk op de arbeidsmarkt dus alleen maar erger.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe maar niet. Met deze vergrijzing ga je de migranten nog heel hard nodig hebben.
[/quote]quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze dat ook![]()
Voor het toekennen van een asielstatus speelt het criterium werk trouwens geen rol, mocht U hier nog niet van op de hoogte zijn
[..]
Nee, dat is dus precies niet het geval.quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe migranten die relatief gezien veel aan het staatsinfuus hangen en nauwelijks in cruciale sectoren aan het werk zijn de vergrijzing moeten gaan opvangen. Voor vrijwel iedere asielzoeker die hier binnenkomt en netto niks bijdraagt zijn ontzettend veel banen en belastingcenten nodig om ze te kunnen onderhouden. Asielzoekers maken de druk op de arbeidsmarkt dus alleen maar erger.
Nee, je zal die arme asielzoekers ook eens afvallen zeg - 😇quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is dus precies niet het geval.
Mwa, het is gewoon vrij simpel statistiekquote:Op zondag 3 augustus 2025 18:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, je zal die arme asielzoekers ook eens afvallen zeg - 😇
Tuurlijk joh. Nou, laat die statistiek maar eens zien. Graag uit betrouwbare bron 👍quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, het is gewoon vrij simpel statistiek
Simpel. Asielzoekers mogen alleen werken als hun asielaanvraag minimaal 6 maanden loopt en de werkgever een T.W.V. heeft aangevraagd en is gehonoreerd. Om dan te gaan lopen klagen over een tekort aan werkende asielzoekers in cruciale sectoren is dan natuurlijk van een lachwekkend stukje stompzinnigheid dat je er eigenlijk niet zo heel lang bij stil hoeft te staan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Nou, laat die statistiek maar eens zien. Graag uit betrouwbare bron 👍
En dit is statistiek?quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Simpel. Asielzoekers mogen alleen werken als hun asielaanvraag minimaal 6 maanden loopt en de werkgever een T.W.V. heeft aangevraagd en is gehonoreerd. Om dan te gaan lopen klagen over een tekort aan werkende asielzoekers in cruciale sectoren is dan natuurlijk van een lachwekkend stukje stompzinnigheid dat je er eigenlijk niet zo heel lang bij stil hoeft te staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |