Frappant, die kennis over interne bedrijfsprocessen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Die hebben hele afdelingen zitten waar men alles maar dan ook alles doet om claims af te wijzen, of zo lang mensen aan het lijntje houden dat ze opgeven.
Ik deed/doe dit niet. Ik ben een niet-weldenkend mens?quote:
Welneequote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik geef toe, netjes is het niet, maar dat zijn verzekeraars nog minder. Die hebben hele afdelingen zitten waar men alles maar dan ook alles doet om claims af te wijzen, of zo lang mensen aan het lijntje houden dat ze opgeven.
Noem het "achterlijke beredenering", ik vind het doodnormaal dat je voor je eigen spullen en veiligheid zorgt. Hoop dat ik niet bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:02 schreef Lizayra het volgende:
Er is een verschil tussen inbraak en insluiping, en sommige verzekeringen doen daar moeilijk over.
Jaren geleden zelf meegemaakt, echtgenoot ging 's morgens achterdeur uit om met zijn fiets de poort uit te fietsen naar werk.
Terwijl ik boven lag te slapen werd beneden flink veel gestolen. Ik zag het direct doordat lades en kastdeurtjes wijd open stonden.
Verzekering deed in het begin heel moeilijk omdat er geen braaksporen waren en heeft uiteindelijk maar 75% vergoed.
Sowieso achterlijk hoe er geredeneerd werd: alle sleutels uit de keukenlade waren gestolen, van 3 motors en 2 auto's. Kreeg ik alleen de waarde van de sleutels vergoed terwijl we uiteraard alle sloten moesten vervangen.
waarbij het zeer belangrijke stukje is "een aantal verzekeraars".quote:
we weten ondertussen dat hetbij jou allemaal goed geregeld is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Noem het "achterlijke beredenering", ik vind het doodnormaal dat je voor je eigen spullen en veiligheid zorgt. Hoop dat ik niet bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zit.
Ik ga geen verzonnen verhaal ophouden. Het scenario is letterlijk zo gebeurd als omschreven. Geen leugen om bestwil. Zo zit ik helaas niet in elkaar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik geef toe, netjes is het niet, maar dat zijn verzekeraars nog minder. Die hebben hele afdelingen zitten waar men alles maar dan ook alles doet om claims af te wijzen, of zo lang mensen aan het lijntje houden dat ze opgeven.
Jij blijft echt moedwillig dom doenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
waarbij het zeer belangrijke stukje is "een aantal verzekeraars".
zoals ik de voorwaarden lees die volgens @:TS relevant zijn dekt deze verzekeraar dus geen diefstal.
[..]
we weten ondertussen dat hetbij jou allemaal goed geregeld is.
verder;
@:viesdik nog wel benieuwd naar een reactie op mijn eerdere post. je deed er wat hautain over maar geen inhoudelijke reactie meer...
Waarom doe jij zo lullig?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
volgens mij geef jij verzekeringsmaatschappijen elke maand ook fooi zodat je in de waan van veiligheid kan wonen, volgens durf je ook nooit een claim in te dienen omdat je bang bent dat je anders de verzekeringsmaatschappij tegen je krijgt___!
Ik dacht dat het een flauwe reactie van hem was.. maar ik heb het niet goed gelezen.. dus ik neem de woorden terugquote:
ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Jij blijft echt moedwillig dom doenJe verkeert in een soort confirmation bias
ik vermoed dat ze hebben gezegd, het wordt niet gedekt onder inbraak aangezien er geen braaksporen zijn. maar dat maakt helemaal niet uit wat ze wel en niet zeggen, want ze hebben vooraf al gemeld wanneer ze het diefstal vinden en wanneer het buiten de dekking valt.quote:Nu zegt de inboedelverzekering dat er geen sprak is van een inbraak, omdat er geen braaksporen zijn.
is het antwoord, en het enige juiste antwoord hier;quote:Probeert de verzekering mijn vriend nou te belazeren in de hoop dat hij opgeeft?
Ik overtuig geen mensen, anders zat ik wel bij de jehova.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
maar het helpt niet als je flauw en neerbuigend blijft doen over serieuze reacties. waar ga ik de mist in?
ik probeer oprecht te helpen. nog altijd, ondanks je verwensingen en je flauwe opmerkingen.
voor de 7e keer je OP gelezen,
-je schermt met allerlei juridische termen. doet allemaal niet ter zake wie welke definitie hanteerd
-het enige wat telt is wat je verzekering in haar polis heeft staan. daar hebben zij een diefstal definitie staat en sluiten dat uit van dekking.
-wat een wettelijke definitie is boeit hierbij niet. vooraf heeft de verzekeraar opgegeven wanneer ze wel en geen dekking bieden.
ik zie een statement in je OP;
[..]
ik vermoed dat ze hebben gezegd, het wordt niet gedekt onder inbraak aangezien er geen braaksporen zijn. maar dat maakt helemaal niet uit wat ze wel en niet zeggen, want ze hebben vooraf al gemeld wanneer ze het diefstal vinden en wanneer het buiten de dekking valt.
en als vraag
[..]
is het antwoord, en het enige juiste antwoord hier;
nee. je verzekering meld dat dit onder diefstal valt en dat dit niet onder de dekking valt
wat is je verdere vraag?
ik wil mijn best doen hem oprecht te beantwoorden maar ik snap ondertussen niet meer welke vraag je hebt.
aangezien je weer alleen flauwe opmerkingen kan plaatsen ga ik er even vanuit dat er toch aan je verstand gepeuterd is dat de diefstal niet gedekt is onder de verzekering van je "Vriend".quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik overtuig geen mensen, anders zat ik wel bij de jehova.
De kracht is vooral om jezelf te overtuigen ;-)
okquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:20 schreef freak1 het volgende:
[..]
aangezien je weer alleen flauwe opmerkingen kan plaatsen ga ik er even vanuit dat er toch aan je verstand gepeuterd is dat de diefstal niet gedekt is onder de verzekering van je "Vriend".
ik kan namelijk geen enkele vraag meer ontdekken.
graag gedaan.quote:
Lockpicking is een optie. Deur open flipperen ook. Weer een andere optie is een klopsleutel. Via een open raam naar binnen klimmen..quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Het zou best eens kunnen zijn dat TS de verzekering juist probeert te bedonderen. Geen inbraaksporen, dan zou het goed kunnen zijn dat hij de deur gewoon open heeft laten staan.
Of je moet een inbreker hebben getroffen die een slot kan "picken"
@Politienederlandquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:20 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Lockpicking is een optie. Deur open flipperen ook. Weer een andere optie is een klopsleutel. Via een open raam naar binnen klimmen..
Mogelijkheden genoeg om een woning binnen te komen zonder braaksporen.
Genoeg mogelijkheden om dat allemaal tegen te houden: 3 * SKG sloten, alarminstallatie, cilindersloten met trekkernbeveiliging, extra opzetsloten, alarminstallatie, camera's. en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:20 schreef Kamelenteen het volgende:
Mogelijkheden genoeg om een woning binnen te komen zonder braaksporen.
Klopt. Maar vereist de verzekering dat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Genoeg mogelijkheden om dat allemaal tegen te houden: 3 * SKG sloten, alarminstallatie, cilindersloten met trekkernbeveiliging, extra opzetsloten, alarminstallatie, camera's. en ga zo maar door.
waarop nog altijd het enige correcte antwoord is, met de informatie die je hebt gegeven (en dat was blijkbaar de enige relevante informatie zoals je zelf meerdere malen vermeld) is dat absoluut geen belazeren maar is het volkomen toegestaan dat de verzekering vormen van diefstal uitsluit.quote:Probeert de verzekering mijn vriend nou te belazeren in de hoop dat hij opgeeft?
mijn antwoorden (en die van vele anderen hier overigens) waren 100% correct en staan los van wel of geen uitkering gebaseerd op de summiere info die TS durfde te verstrekken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is vaak zo op dit sub-forum.
quote:
wat een onzin discussie en nul nut om dit weer te herstarten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 03:36 schreef Kamelenteen het volgende:
Kl
[..]
Klopt. Maar vereist de verzekering dat?
Waarschijnlijk niet.
fijn dat er toch een optie is gevonden om de schade voor de vriend van TS te laten uitkeren, maar het doet niets af aan de oorspronkelijke vraag. @TS kan wel weer een vreugdedansje doen dat hij gelijk had en al die stomme mensen op het internet hadden het fout, maar TS weigerde inzicht te verschaffen in welke vorm dan ook van polisvoorwaarden of omstandigheden dus als je zelf de curator van je eigen waarheid bent ken ik er nog wel 3.quote:"Diefstal wordt niet gedekt door deze polis. Onder diefstal verstaan we dat iemand je spullen wegneemt zonder dat er braaksporen zichtbaar zijn of dat er geen geweld is gebruikt. Bijvoorbeeld, als je horloge wordt gestolen tijdens je housewarming of je laptop uit een café wordt weggenomen, valt dat niet onder de verzekering. "
Dat vereist de verzekering niet, maar het scheelt wel een hoop gelazer/irritatie/gedoe als het hang-&sluitwerk preventief werkt. Heb ooit inbraak meegemaakt, en daar word ik niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 03:36 schreef Kamelenteen het volgende:
Kl
Klopt. Maar vereist de verzekering dat?
Waarschijnlijk niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |