Onzin, maar jij likt heel Brussel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vreemd, gezien je iedere gelegenheid aangrijpt om zijn kont te likken
Ik vind dat Lientje het best goed gedaan heeft. Een goed alternatief voor het zwabberende, nietszeggende CDA. En uiteraard voor de VVD.quote:
Ik vond vooral dat ze achter Geert aan hobbeldequote:Op woensdag 30 juli 2025 22:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik vind dat Lientje het best goed gedaan heeft. Een goed alternatief voor het zwabberende, nietszeggende CDA. En uiteraard voor de VVD.
Waarom?quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vond vooral dat ze achter Geert aan hobbelde
veel te veel partijen... die komen nooit tot elkaar!.. dus wat je ook stemt. het blijft wat de linkse media wil. nederland stemt pvv en zie wat er gebeurt een kleuterklas reageerdquote:Op donderdag 31 juli 2025 01:23 schreef Mathijsco het volgende:
Kijk: daar heb je het al!
https://www.parool.nl/ned(...)ar-regeren~bd0346c0/
Hoe dan ook: de VVD stapt straks niet in een kabinet met de club van Jesse Klaver. Dat zou politieke zelfmoord zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:35 schreef Thorelf het volgende:
[..]
veel te veel partijen... die komen nooit tot elkaar!.. dus wat je ook stemt. het blijft wat de linkse media wil. nederland stemt pvv en zie wat er gebeurt een kleuterklas reageerd
true,maar ik kijk nergens meer van op! de hele politiek is een lachertjequote:Op donderdag 31 juli 2025 01:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Hoe dan ook: de VVD stapt straks niet in een kabinet met de club van Jesse Klaver. Dat zou politieke zelfmoord zijn.
quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Hoe dan ook: de VVD stapt straks niet in een kabinet met de club van Jesse Klaver. Dat zou politieke zelfmoord zijn.
Dan zou de VVD wel uitvoerbaar beleid kunnen gaan uitvoeren. Stel je voor dat ze iets voor elkaar krijgen. Zelfs op asiel en migratie is veel mogelijk. Zelfs gewoon werkende oplossingen en niet alleen dingen voor de beeldvorming.quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat blijft er dan nog over voor de VVD? Want de uitlevering aan de PVV blijkt electoraal ook nogal schadelijk uit te pakken.quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Als nou de helft van de kiezers gewoon op de PVV stemt, dan zijn we daarna van dat hele politieke gedoe af. En ook van alle andere partijen. Dan hebben de leden van de PVV samen alle macht en dan hebben we geen verkiezingen meer nodig. Wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:35 schreef Thorelf het volgende:
[..]
veel te veel partijen... die komen nooit tot elkaar!.. dus wat je ook stemt. het blijft wat de linkse media wil. nederland stemt pvv en zie wat er gebeurt een kleuterklas reageerd
Tja, dan stem je dus niet wijs.quote:
Gebrek aan beter op links.quote:Op donderdag 31 juli 2025 01:03 schreef Thorelf het volgende:
toch te triest dat pvda samen moet met groen links om stemmen te krijgen!! nog triester de personen die hier op stemmen!
quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Want het enige probleem dat nu speelt is zeer tijdelijk: het babyboomerprobleem. Die gaan/zijn nu allemaal met pensioen. Over 15 jaar zijn die allemaal de pijp uit en is het probleem opgelost.
Als ik met pensioen ga zal ongeveer het kantelpunt zijn. Ik ben nu 52.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]ook dan is het vergrijzingsprobleem nog altijd aanwezig. Ook voor de generatie na de babyboomers.
Het lijkt mij niet dat conservatieve moslims allemaal en masse op GroenLinks–PvdA gaan stemmen. Al weet je het nooit, de red–green alliance lijkt wel erg stabiel te zijn de tijd en de pro-Palestijnse punten doen het daar natuurlijk goed.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gebrek aan beter op links.
PvdD (dieren), Denk (Islam), Volt (Europa) en CU (Christelijke waarden) zijn one-issue partijen, althans dat imago hebben ze. SP neemt niemand meer serieus.
Het is wel heel fijn dat PvdD en Denk bestaan trouwens, anders had PvdA/GL zo maar 10-11 zetels meer en waren ze de grootste partij
Hamvraag is wie Yesilgoz gaat opvolgen als ze na de verkiezingen wordt gedumpt lijkt me.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat blijft er dan nog over voor de VVD? Want de uitlevering aan de PVV blijkt electoraal ook nogal schadelijk uit te pakken.
Als alle VVD kiezers nu eens hun verkiezingsprogramma zouden lezen, waren we van de hele partij af.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hamvraag is wie Yesilgoz gaat opvolgen als ze na de verkiezingen wordt gedumpt lijkt me.
Gouden tijden voor Timmermans.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als alle VVD kiezers nu eens hun verkiezingsprogramma zouden lezen, waren we van de hele partij af.
Alleen is het CDA onder Bontebal vooral naar de linkerzijde opgeschoven en hebben ze niets te zoeken bij een rechtse coalitie. Zeker op het gebied van migratie en sociaal-economische standpunten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:09 schreef Shreyas het volgende:
Als CDA de stijging blijft doorzetten zou de partij toch zo rond de 32 zetels kunnen uitkomen. De VVD daalt nu wel, maar ik geloof wel dat ze uiteindelijk wel rond de 28 zullen uitkomen. Die zouden dan samen 60 zetels hebben.
JA21 met 12 en BBB met 4 en je hebt een regering die stabiel is en centrumrechts Nederland vertegenwoordigd.
Verder heb je met CDA als grootste partij ook niet Dilan als premier (daar is ze echt totaal niet geschikt voor), maar Bontebal, waar ik veel meer vertrouwen in heb.
Ja, daar zit wel een grote spagaat. Ze moeten dan eerst Timmermans dumpen voor een charismatische politicus. En een heleboel PvdA stemmers haakt af als ze daarmee ook op GL stemmen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gouden tijden voor Timmermans.
Denk dat de meeste ondernemers een dartbord hebben met het gezicht van Franzie erop.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gouden tijden voor Timmermans.
Dit is onzin Dilan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:32 schreef mackinac het volgende:
[..]
Alleen is het CDA onder Bontebal vooral naar de linkerzijde opgeschoven en hebben ze niets te zoeken bij een rechtse coalitie. Zeker op het gebied van migratie en sociaal-economische standpunten.
Halen ze gewoon Wouter Bos van stal.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daar zit wel een grote spagaat. Ze moeten dan eerst Timmermans dumpen voor een charismatische politicus. En een heleboel PvdA stemmers haakt af als ze daarmee ook op GL stemmen.
CDA doet alles om te regeren en zullen zolang de partij bestaat altijd liever over rechts dan over links gaan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:32 schreef mackinac het volgende:
[..]
Alleen is het CDA onder Bontebal vooral naar de linkerzijde opgeschoven en hebben ze niets te zoeken bij een rechtse coalitie. Zeker op het gebied van migratie en sociaal-economische standpunten.
Op Henk Krol en Mona Keijzer na kan ik me eigenlijk geen politicus voor de geest halen die na een vertrek uit de landelijke politiek later toch weer terug kwam, iig geen voormalig partijleider en ook niet na zo'n lange tijd als Bos inmiddels al weg is. Of je moet ook de eerste kamer meerekenen, maar dat is meer een part-time baan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Halen ze gewoon Wouter Bos van stal.
Jong en hip is beter. Wel niet Jesse Klaver, want dan is PvdA meteen het ondergeschoven kindje.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:15 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Op Henk Krol en Mona Keijzer na kan ik me eigenlijk geen politicus voor de geest halen die na een vertrek uit de landelijke politiek later toch weer terug kwam, iig geen voormalig partijleider en ook niet na zo'n lange tijd als Bos inmiddels al weg is. Of je moet ook de eerste kamer meerekenen, maar dat is meer een part-time baan.
Zou wel een stunt zijn maar daarmee nog geen garantie voor succes, kan goed zo zijn dat Bos de huidige generatie kiezers totaal niet aanspreekt.
En waar moeten die extra 15 zetels tov huidige peilingen gehaald worden?quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:09 schreef Shreyas het volgende:
Als CDA de stijging blijft doorzetten zou de partij toch zo rond de 32 zetels kunnen uitkomen. De VVD daalt nu wel, maar ik geloof wel dat ze uiteindelijk wel rond de 28 zullen uitkomen. Die zouden dan samen 60 zetels hebben.
JA21 met 12 en BBB met 4 en je hebt een regering die stabiel is en centrumrechts Nederland vertegenwoordigd.
Verder heb je met CDA als grootste partij ook niet Dilan als premier (daar is ze echt totaal niet geschikt voor), maar Bontebal, waar ik veel meer vertrouwen in heb.
Wat dacht je van Herr Franz himself?quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:15 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Op Henk Krol en Mona Keijzer na kan ik me eigenlijk geen politicus voor de geest halen die na een vertrek uit de landelijke politiek later toch weer terug kwam, iig geen voormalig partijleider en ook niet na zo'n lange tijd als Bos inmiddels al weg is. Of je moet ook de eerste kamer meerekenen, maar dat is meer een part-time baan.
Zou wel een stunt zijn maar daarmee nog geen garantie voor succes, kan goed zo zijn dat Bos de huidige generatie kiezers totaal niet aanspreekt.
Jaren 90 zaten we echt perfectquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als ik met pensioen ga zal ongeveer het kantelpunt zijn. Ik ben nu 52.
[ afbeelding ]
Ja okč, maar die is tenminste wel altijd actief gebleven in de politiek, zij het idd niet in Nederland.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat dacht je van Herr Franz himself?
Hans van Mierlo is wel het bekendste voorbeeld, waar dat ook nog succesvol was.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:15 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die kon ik me dus niet meer herinneren!quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hans van Mierlo is wel het bekendste voorbeeld, waar dat ook nog succesvol was.
Wat niet wil zeggen dat Bos dat kan nadoen, die is politiek gezien meer een passant geweest denk ik.
Ik denk dat PVV nog wel wat gaat verliezen, als de achterban doorheeft dat PVV toch niet gaat regeren is het beter om te kijken naar andere alternatieven die de migratie wil doen verminderen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En waar moeten die extra 15 zetels tov huidige peilingen gehaald worden?
Ik denk het tegenovergestelde. De PVV scoorde bij de vorige verkiezingen stelselmatig minimaal vijf zetels boven de peilingen van De Hond. Bij de peilingen van onder andere Ipsos lag dat verschil doorgaans nog veel hoger.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat PVV nog wel wat gaat verliezen, als de achterban doorheeft dat PVV toch niet gaat regeren is het beter om te kijken naar andere alternatieven die de migratie wil doen verminderen.
We zullen zien, voor Nederland vind ik het vooral belangrijk dat PvdA/GL niet aan de macht komt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:42 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik denk het tegenovergestelde. De PVV scoorde bij de vorige verkiezingen stelselmatig minimaal vijf zetels boven de peilingen van De Hond. Bij de peilingen van onder andere Ipsos lag dat verschil doorgaans nog veel hoger.
De PVV is underdog en anti-migratie kampioen.
Van de VVD, Timmermans en kamerplant Bontenbal hoeven ze wat dat aangaat niks te verwachten.
Dan zou ik u aanraden buiten 'het kartel' te stemmen. Eerlijk is eerlijk: dat was een van de zeldzame goede constateringen van gekke Thierry.quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We zullen zien, voor Nederland vind ik het vooral belangrijk dat PvdA/GL niet aan de macht komt.
Ja, zolang niet iedereen volledig zelfredzaam is en je overal zelf voor moet betalen, zijn er nog collectieve dingen die gesloopt en geprivatiseerd kunnen worden. Alle macht aan het geld!quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We zullen zien, voor Nederland vind ik het vooral belangrijk dat PvdA/GL niet aan de macht komt.
Ik denk dat je zelf niet zo een goed beeld hebt van waar PvdA/GL voor staat.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zolang niet iedereen volledig zelfredzaam is en je overal zelf voor moet betalen, zijn er nog collectieve dingen die gesloopt en geprivatiseerd kunnen worden. Alle macht aan het geld!
Ik ben vooral benieuwd hoeveel een neoliberale regering kan gaan rekenen voor een werkende riolering. 100 Euro per maand mag geen enkel probleem zijn. Stel je voor, dat je anders zelf emmertjes met ontlasting naar de kringloop moet gaan brengen. En je kunt niet even een andere aanbieder kiezen. Dat zit te springen om meer en dure verdienmodellen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf niet zo een goed beeld hebt van waar PvdA/GL voor staat.
En je denkt dat jij dat wel hebt? Want veel verder dan vreemde projecties zie ik je niet komen…quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf niet zo een goed beeld hebt van waar PvdA/GL voor staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |