Alle Spanjaarden vinden dit geen geslaagde opmerking van jou. Ik zie een aantal mooie twitteroorlogen passeren, zo wordt de altijd vervelende Benji geslacht door de Spaanse twitteraars.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, zonde. Caja Rural heeft toch helemaal niets in te brengen.
Deze avond al wel geleerd dat Caja Rural ouder is dan ik dacht. Dat is dan wel het positieve.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alle Spanjaarden vinden dit geen geslaagde opmerking van jou. Ik zie een aantal mooie twitteroorlogen passeren, zo wordt de altijd vervelende Benji geslacht door de Spaanse twitteraars.
Caja Rural verdient überhaupt wel iets meer respect, toch een mooie en historische ploeg. Dat Unibet is uiteindelijk ook maar in een paar jaar uit de grond gestampt en heeft nog relatief weinig bewezen, een stukje anciënniteit vind ik hier zo verkeerd nog niet. We gaan met zn allen genieten van de anonieme 22e plaats in het algemeen klassement van Jaume Guardeño en daarmee basta.
Er is de afgelopen jaren nog wel meer positief geweest bij Caja Rural, hihaho.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Deze avond al wel geleerd dat Caja Rural ouder is dan ik dacht. Dat is dan wel het positieve.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg, dat de 2026 zeker heel wat minder is dan Unitbet.
Dat is absoluut zo, al geldt dat niet alleen voor Caja Rural. Hoe kan het dat Harold Tejada nog steeds bij Astana rijdt? Toen Belda de bestellingen voor Miguel Angel Lopez deed zat er ook meteen een bestelling voor Tejada bij. Zwart op wit, voor iedereen te zien, nooit iets mee gedaan. Heel vreemd hoe die zaak is afgehandeld, of juist niet is afgehandeld. In de gelekte documenten lees je vrolijk over een zekere JA (naar verluidt Julen Amezqueta, toenmalig renner van Caja Rural) die in bulk aan het inkopen is bij Maynar. Manager van de ploeg was er ook bij betrokken, maar uiteindelijk zijn ze alleen achter Jesus Ezkurdia aangegaan. Wie dat is? De toenmalige manager van Euskaltel, die om wat voor reden dan ook de documenten in bezit had en via de post opstuurde naar de pers. Al kwam recent dan weer naar buiten dat de zaak tegen hem is geseponeerd, maar hij verloor wel zijn baan bij Euskaltel. Harder gestraft dan de renners van Caja Rural, een type Aular hield er zelfs een promotie naar Movistar aan over.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er is de afgelopen jaren nog wel meer positief geweest bij Caja Rural, hihaho.
Naar goed Spaans gebruik zijn de linkjes naar Maynar en operatie Ilex vakkundig in de doofpot gestopt. Blijft bizar hoe makkelijk ze daar onderuit gekomen zijn.
Ik denk dat een poll hier niet een heel andere uitslag zou hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Op Wielerflits is in de POLL een enorme meerderheid voor de Rockets, je verwacht het niet.
#wierddukjournalisme
Jammer joh Basquote:
Scheefpoepen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:51 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Weet je wat ook een tamelijk absurde beslissing is?
Ze hebben anders wel 6 Franse renners in de ploeg, waarvan er naar alle waarschijnlijkheid 2 zouden zijn meegenomen naar de Tour. Dat zijn er alvast 2 meer dan Caja Rural. In combinatie met Groenewegen, Poels, Kubis en co hadden die een prima achttal kunnen opstellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:54 schreef franklop het volgende:
Op basis van dit jaar heeft Unibet wel een beter team, op basis van de afgelopen 2 of 3 jaar, ja niet
En inderdaad, Rockets zijn net zo Frans als dat Skill-shimano (of een naloper ervan) Duits was.
Jip is toch geen absurde beslissing?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:51 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Weet je wat ook een tamelijk absurde beslissing is?
Noem eens één WT-ploeg die géén bij elkaar gekocht rotzooitje is? Als de criteria 'sympathiek' en 'met een eigen identiteit' gehanteerd worden houd je bijna niks over van het hele profpeloton.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
het bij elkaar gekochte rotzooitje
Ik snap niet welk punt je wil maken. Ik vind het mooi dat men bij het uitdelen van de wildcards voor een historische ploeg heeft gekozen in plaats van een bij elkaar gekocht rommeltje.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Noem eens één WT-ploeg die géén bij elkaar gekocht rotzooitje is? Als de criteria 'sympathiek' en 'met een eigen identiteit' gehanteerd worden houd je bijna niks over van het hele profpeloton.
Het is uiteraard je goed recht om meer fan te zijn van Caja Rural dan van Unibet, en ik snap op zich ook waarom. Ik vind alleen 'bij elkaar gekocht rommeltje' een matige reden om tégen het uitnodigen van een bepaalde ploeg te zijn als je nagaat dat dat voor bijna alle grote ploegen geldt. Zo werkt nu eenmaal het moderne wielrennen, helaas. Dat was mijn punt vooral. Ik vind Uno-X wel een mooie positieve uitzondering daarop trouwens, ere wie ere toekomt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik snap niet welk punt je wil maken. Ik vind het mooi dat men bij het uitdelen van de wildcards voor een historische ploeg heeft gekozen in plaats van een bij elkaar gekocht rommeltje.
Dat is mijn reden om dit een goed besluit te vinden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het criterium is geweest van ASO, blijkbaar speelde dan eerder de ranking van vorig jaar mee en het zit ze blijkbaar ook niet echt lekker dat Unibet zich voor probeert te doen als Franse ploeg.
Maar dat hebben de alternatieven inclusief Caja Rural ook niet. Tietema had dan nog de beste niet-geschikte ploeg van het zooitje dat in aanmerking kwam. Tenzij je heel veel waarde hecht aan klassementsrenners in de categorie top-20.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
De logica zelve toch? Hebben de ploeg er totaal niet voor.
Of had gewoon geen van beide uitgenodigd. Peloton is zonder Caja Rural of Tietenman ook wel groot genoeg,quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat hebben de alternatieven inclusief Caja Rural ook niet. Tietema had dan nog de beste niet-geschikte ploeg van het zooitje dat in aanmerking kwam. Tenzij je heel veel waarde hecht aan klassementsrenners in de categorie top-20.
Kan ik me eigenlijk wel in vinden ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of had gewoon geen van beide uitgenodigd. Peloton is zonder Caja Rural of Tietenman ook wel groot genoeg,
Er schijnt ook mee te spelen dat unibet niet zo goed ligt bij andere goksponsors van de ASO.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik snap niet welk punt je wil maken. Ik vind het mooi dat men bij het uitdelen van de wildcards voor een historische ploeg heeft gekozen in plaats van een bij elkaar gekocht rommeltje.
Dat is mijn reden om dit een goed besluit te vinden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het criterium is geweest van ASO, blijkbaar speelde dan eerder de ranking van vorig jaar mee en het zit ze blijkbaar ook niet echt lekker dat Unibet zich voor probeert te doen als Franse ploeg.
In de toekomst zullen ongetwijfeld nog de Tour gaan rijden, al dan niet omdat ze zich direct plaatsen door genoeg punten te verzamelen. Voor nu vind ik het heel leuk om het esthetisch onverantwoorde hoofd van Balderstone te zien schroeien op de flanken van Alpe d'Huez. Daar haal ik meer lol uit dan voor de zoveelste keer maar weer Wout Poels op mijn beeldscherm zien te verschijnen. De felle reacties die je op twitter ziet verschijnen zijn hilarisch om te lezen, zoveel mensen in een meltdown omdat ze in een marketinghype trappen. Alsof Groenewegen nu wel ineens in de Tour zijn trein gaat volgen, weet je wel. Het is allemaal ook weer niet zo onverklaarbaar en onrechtvaardig als men wil doen voorkomen.
Laatste puntje: De ASO laat ploegen vaak eerst proeven aan WT-rittenkoersen van een week of andere grote rondes voor ze in aanmerking komen om de Tour te rijden. Je moet eerst even door de ballotage zien te komen in Parijs-Nice of de Dauphine voor ze je in het diepe van de Tour gooien. In dat kader vind ik het vooral opmerkelijk dat ze Unibet geen uitnodiging voor die koersen hebben gegeven. Al rijden ze dan wel weer de Giro, eventueel. Dat is ook een goede oefening met het oog op de Tour van volgend jaar.
De Tour zou soelaas kunnen bieden, want organisator ASO heeft ook de Vuelta in haar portefeuille. En laat de Tour nu net dit jaar in Spanje van start gaan. Daarentegen is Caja Rural de enige van de drie Spaanse ProTeams die er klaar voor lijkt te zijn, maar Spaanse bronnen laten aan WielerFlits weten dat de ploegleiding van dat team een Tour-deelname niet zou zien zitten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:45 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik vind t ergens wel hilarisch dat Unibet op een Franse licentie gaat rijden om meer kans te hebben voor de Tour de France en dat Prudhomme dan gewoon doodleuk zegt dat er niks Frans aan die ploeg is. Misschien is t zelfs tegen ze gaan werken.
En natuurlijk al die WF-artikelen dat het bijna niet mis kón gaan:
https://www.wielerflits.n(...)our-de-france-droom/
https://www.wielerflits.n(...)tour-de-france-2026/
https://www.wielerflits.n(...)ts-kunnen-voorkomen/
https://www.wielerflits.n(...)ce-2026-kunnen-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)t-dat-ze-erbij-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)unibet-rose-rockets/
Ik ben wel ernstig benieuwd naar deze Spaanse bronnen die beweren dat een Spaanse ploeg geen trek heeft in Tour-deelname met een start in Spanje.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Tour zou soelaas kunnen bieden, want organisator ASO heeft ook de Vuelta in haar portefeuille. En laat de Tour nu net dit jaar in Spanje van start gaan. Daarentegen is Caja Rural de enige van de drie Spaanse ProTeams die er klaar voor lijkt te zijn, maar Spaanse bronnen laten aan WielerFlits weten dat de ploegleiding van dat team een Tour-deelname niet zou zien zitten.
Dit is zo goed.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:56 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ik ben wel ernstig benieuwd naar deze Spaanse bronnen die beweren dat een Spaanse ploeg geen trek heeft in Tour-deelname met een start in Spanje.
Geloof me, die gaan alsnog schakelen want dan kunnen de tv meneren wat etenquote:Op zondag 29 maart 2026 18:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
VRT bespaart alweer op de koers en stuurt geen radiocommentaar meer naar de Tour: “Weinig meerwaarde
Einde tijdperk de BABBEL.
JAAAAAAAAAAAAAAA
Leuk voor hemquote:Op zondag 29 maart 2026 18:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Groenewegen had 4 etappes gewonnen in de Tour.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |