abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2026 @ 12:33:43 #176
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219962165
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
het bij elkaar gekochte rotzooitje
Noem eens één WT-ploeg die géén bij elkaar gekocht rotzooitje is? Als de criteria 'sympathiek' en 'met een eigen identiteit' gehanteerd worden houd je bijna niks over van het hele profpeloton.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:45:21 #177
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_219962244
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Noem eens één WT-ploeg die géén bij elkaar gekocht rotzooitje is? Als de criteria 'sympathiek' en 'met een eigen identiteit' gehanteerd worden houd je bijna niks over van het hele profpeloton.
Ik snap niet welk punt je wil maken. Ik vind het mooi dat men bij het uitdelen van de wildcards voor een historische ploeg heeft gekozen in plaats van een bij elkaar gekocht rommeltje.

Dat is mijn reden om dit een goed besluit te vinden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het criterium is geweest van ASO, blijkbaar speelde dan eerder de ranking van vorig jaar mee en het zit ze blijkbaar ook niet echt lekker dat Unibet zich voor probeert te doen als Franse ploeg.

In de toekomst zullen ongetwijfeld nog de Tour gaan rijden, al dan niet omdat ze zich direct plaatsen door genoeg punten te verzamelen. Voor nu vind ik het heel leuk om het esthetisch onverantwoorde hoofd van Balderstone te zien schroeien op de flanken van Alpe d'Huez. Daar haal ik meer lol uit dan voor de zoveelste keer maar weer Wout Poels op mijn beeldscherm zien te verschijnen. De felle reacties die je op twitter ziet verschijnen zijn hilarisch om te lezen, zoveel mensen in een meltdown omdat ze in een marketinghype trappen. Alsof Groenewegen nu wel ineens in de Tour zijn trein gaat volgen, weet je wel. Het is allemaal ook weer niet zo onverklaarbaar en onrechtvaardig als men wil doen voorkomen.

Laatste puntje: De ASO laat ploegen vaak eerst proeven aan WT-rittenkoersen van een week of andere grote rondes voor ze in aanmerking komen om de Tour te rijden. Je moet eerst even door de ballotage zien te komen in Parijs-Nice of de Dauphine voor ze je in het diepe van de Tour gooien. In dat kader vind ik het vooral opmerkelijk dat ze Unibet geen uitnodiging voor die koersen hebben gegeven. Al rijden ze dan wel weer de Giro, eventueel. Dat is ook een goede oefening met het oog op de Tour van volgend jaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 30-01-2026 12:56:20 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:55:14 #178
pi_219962319
“Ze eindigden ook als vierde in het ploegenklassement van de laatste Vuelta a España, waar hun kopman, Abel Balderstone, als dertiende eindigde in het algemeen klassement. Hij is toevallig Spaans, maar ook Catalaans ”, voegde Prudhomme eraan toe, en merkte op dat de Tour van 2026 in Barcelona van start gaat.

We leven allemaal in Abel Balderstones wereld. _O_

Met terugwerkende kracht nu wel weer extra ziedend dat Euskaltel niet werd uitgenodigd toen de Tour van start ging in Bilbao.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:12:27 #179
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219962444
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik snap niet welk punt je wil maken. Ik vind het mooi dat men bij het uitdelen van de wildcards voor een historische ploeg heeft gekozen in plaats van een bij elkaar gekocht rommeltje.

Dat is mijn reden om dit een goed besluit te vinden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het criterium is geweest van ASO, blijkbaar speelde dan eerder de ranking van vorig jaar mee en het zit ze blijkbaar ook niet echt lekker dat Unibet zich voor probeert te doen als Franse ploeg.
Het is uiteraard je goed recht om meer fan te zijn van Caja Rural dan van Unibet, en ik snap op zich ook waarom. Ik vind alleen 'bij elkaar gekocht rommeltje' een matige reden om tégen het uitnodigen van een bepaalde ploeg te zijn als je nagaat dat dat voor bijna alle grote ploegen geldt. Zo werkt nu eenmaal het moderne wielrennen, helaas. Dat was mijn punt vooral. Ik vind Uno-X wel een mooie positieve uitzondering daarop trouwens, ere wie ere toekomt.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:16:06 #180
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219962466
Het valt me trouwens ineens op dat Josse Wester tegenwoordig general manager is van Unibet Rose Rockets. Die is Tietema voorbijgestreefd in de pikorde dus. Weet niet of hij dat leuk vindt :D
pi_219962526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
De logica zelve toch? Hebben de ploeg er totaal niet voor.
Maar dat hebben de alternatieven inclusief Caja Rural ook niet. Tietema had dan nog de beste niet-geschikte ploeg van het zooitje dat in aanmerking kwam. Tenzij je heel veel waarde hecht aan klassementsrenners in de categorie top-20.
graag op anoniem
pi_219965325
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat hebben de alternatieven inclusief Caja Rural ook niet. Tietema had dan nog de beste niet-geschikte ploeg van het zooitje dat in aanmerking kwam. Tenzij je heel veel waarde hecht aan klassementsrenners in de categorie top-20.
Of had gewoon geen van beide uitgenodigd. Peloton is zonder Caja Rural of Tietenman ook wel groot genoeg,
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:18:33 #183
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219965333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of had gewoon geen van beide uitgenodigd. Peloton is zonder Caja Rural of Tietenman ook wel groot genoeg,
Kan ik me eigenlijk wel in vinden ja.
pi_219966603
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

In de toekomst zullen ongetwijfeld nog de Tour gaan rijden, al dan niet omdat ze zich direct plaatsen door genoeg punten te verzamelen. Voor nu vind ik het heel leuk om het esthetisch onverantwoorde hoofd van Balderstone te zien schroeien op de flanken van Alpe d'Huez. Daar haal ik meer lol uit dan voor de zoveelste keer maar weer Wout Poels op mijn beeldscherm zien te verschijnen. De felle reacties die je op twitter ziet verschijnen zijn hilarisch om te lezen, zoveel mensen in een meltdown omdat ze in een marketinghype trappen. Alsof Groenewegen nu wel ineens in de Tour zijn trein gaat volgen, weet je wel. Het is allemaal ook weer niet zo onverklaarbaar en onrechtvaardig als men wil doen voorkomen.

Laatste puntje: De ASO laat ploegen vaak eerst proeven aan WT-rittenkoersen van een week of andere grote rondes voor ze in aanmerking komen om de Tour te rijden. Je moet eerst even door de ballotage zien te komen in Parijs-Nice of de Dauphine voor ze je in het diepe van de Tour gooien. In dat kader vind ik het vooral opmerkelijk dat ze Unibet geen uitnodiging voor die koersen hebben gegeven. Al rijden ze dan wel weer de Giro, eventueel. Dat is ook een goede oefening met het oog op de Tour van volgend jaar.
Er schijnt ook mee te spelen dat unibet niet zo goed ligt bij andere goksponsors van de ASO.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:45:43 #185
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_219969019
Ik vind t ergens wel hilarisch dat Unibet op een Franse licentie gaat rijden om meer kans te hebben voor de Tour de France en dat Prudhomme dan gewoon doodleuk zegt dat er niks Frans aan die ploeg is. Misschien is t zelfs tegen ze gaan werken.

En natuurlijk al die WF-artikelen dat het bijna niet mis kón gaan:

https://www.wielerflits.n(...)our-de-france-droom/
https://www.wielerflits.n(...)tour-de-france-2026/
https://www.wielerflits.n(...)ts-kunnen-voorkomen/
https://www.wielerflits.n(...)ce-2026-kunnen-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)t-dat-ze-erbij-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)unibet-rose-rockets/
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 11:49:37 #186
pi_219969048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:45 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ik vind t ergens wel hilarisch dat Unibet op een Franse licentie gaat rijden om meer kans te hebben voor de Tour de France en dat Prudhomme dan gewoon doodleuk zegt dat er niks Frans aan die ploeg is. Misschien is t zelfs tegen ze gaan werken.

En natuurlijk al die WF-artikelen dat het bijna niet mis kón gaan:

https://www.wielerflits.n(...)our-de-france-droom/
https://www.wielerflits.n(...)tour-de-france-2026/
https://www.wielerflits.n(...)ts-kunnen-voorkomen/
https://www.wielerflits.n(...)ce-2026-kunnen-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)t-dat-ze-erbij-zijn/
https://www.wielerflits.n(...)unibet-rose-rockets/
De Tour zou soelaas kunnen bieden, want organisator ASO heeft ook de Vuelta in haar portefeuille. En laat de Tour nu net dit jaar in Spanje van start gaan. Daarentegen is Caja Rural de enige van de drie Spaanse ProTeams die er klaar voor lijkt te zijn, maar Spaanse bronnen laten aan WielerFlits weten dat de ploegleiding van dat team een Tour-deelname niet zou zien zitten.

Dit is zo goed.
pi_219969094
bronnen

De grote duimen van Your en Ray
Jack does it in real time...
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:56:20 #188
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_219969098
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De Tour zou soelaas kunnen bieden, want organisator ASO heeft ook de Vuelta in haar portefeuille. En laat de Tour nu net dit jaar in Spanje van start gaan. Daarentegen is Caja Rural de enige van de drie Spaanse ProTeams die er klaar voor lijkt te zijn, maar Spaanse bronnen laten aan WielerFlits weten dat de ploegleiding van dat team een Tour-deelname niet zou zien zitten.

Dit is zo goed.
Ik ben wel ernstig benieuwd naar deze Spaanse bronnen die beweren dat een Spaanse ploeg geen trek heeft in Tour-deelname met een start in Spanje.
pi_219969415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:56 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]
Ik ben wel ernstig benieuwd naar deze Spaanse bronnen die beweren dat een Spaanse ploeg geen trek heeft in Tour-deelname met een start in Spanje.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zondag 29 maart 2026 @ 18:43:35 #190
pi_220460351
VRT bespaart alweer op de koers en stuurt geen radiocommentaar meer naar de Tour: “Weinig meerwaarde

Einde tijdperk de BABBEL.

JAAAAAAAAAAAAAAA
  zondag 29 maart 2026 @ 18:45:56 #191
194695 franklop
Fran knock
pi_220460371
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
VRT bespaart alweer op de koers en stuurt geen radiocommentaar meer naar de Tour: “Weinig meerwaarde

Einde tijdperk de BABBEL.

JAAAAAAAAAAAAAAA
Geloof me, die gaan alsnog schakelen want dan kunnen de tv meneren wat eten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 29 maart 2026 @ 18:46:57 #192
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220460381
Groenewegen had 4 etappes gewonnen in de Tour.
  zondag 29 maart 2026 @ 18:47:52 #193
194695 franklop
Fran knock
pi_220460387
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Groenewegen had 4 etappes gewonnen in de Tour.
Leuk voor hem

Denk het niet overigens
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220462874
Gewoon schakelen naar Carl Berteele die vanuit zijn huiskamer commentaar geeft, dan ben je ook een kwartier zoet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')