abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218362059
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:12 schreef Loj het volgende:
Dank dank voor de reacties!
Als we een huisdier zouden nemen, dan zouden we er natuurlijk wel goed voor zorgen, schoonmaken etc.
En dat gerbils en cavia’s in paartjes het gelukkigst zijn was ook al duidelijk.

Ik vind het vooral onhandig omdat het een stuk vrijheid wegneemt. Niet spontaan een weekendje weg ofzo en de geur…
Wij hebben een hele tijd een kat gehad, maar toen de kids kwamen werd ze steeds ongelukkiger. Bij de zwangerschap Li had ze continu blaasontstekingen (bah!). Toen kregen we een aanbod om haar te laten verhuizen naar een vrouw, net weduwe en met pensioen. Daar leeft ze nu nog steeds en is ze helemaal tot rust gekomen.

Maar geen echte duidelijke succesverhalen hier…. Dus ik ga zo maar eens kijken wat de speelgoedwinkel heeft voor een meisje van 7 ;)

Dank allemaal!
Het grote voordeel van gerbils is dan wel juist weer dt ze echt niet heel erg (zelfs helemaal niet vond ik) ruilen. Als je een gerbilarium hebt van glas althans. En het hok schoonmaken hoeft echt maar eens per maand, ze maken hele gangenstelsels door de bodembedekking en moeten na een schoon hok weer helemaal opnieuw beginnen :') omdat het een woestijnrat is, drinken ze weinig en plassen ze dus ook weinig (in tegenstelling tot hamsters). Dus als je ze een extra drinkflesje geeft en extra eten (ze hamsteren toch wel), kunnen ze ook prima een weekje zonder jullie aanwezigheid.

In onderhoud is een gerbil dan ook juist ideaal.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:12:00 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_218362061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:59 schreef oh-oh het volgende:
Ja konijnen zijn van nature zindelijk, die doen het op 1 plek meestal maar cavias laten het zo lopen :D
Onze cavia's waren keurig zindelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:14:40 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218362083
Ik had skinnies, die piesten echt overal en altijd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:08:52 #54
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_218362915
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 23:16 schreef Loj het volgende:
Ik stof wel regelmatig…
Iets met zwarte meubels ;)

Oké, een hele andere vraag. De prinses hier in huis (ja echt, ze wordt als een prinses behandeld door haar broers..) is bijna jarig en wordt dan alweer 7!
En ze wil…. een konijn (of een ander huisdier). De middelste kreeg niet zo lang geleden wandelende takken, die hebben het een half jaar gered, toen waren ze er klaar mee…
Een konijn lijkt mij sowieso geen optie, kleine achtertuin waar we nooit komen en ik wil geen megakooi binnen.
Een hamster, gerbil, cavia zou nog een optie kunnen zijn. Ik zie vooral beren op de weg en stem voor geen huisdier, maar misschien heeft iemand van jullie nog een succes (of drama) verhaal hierbij?
Een goede vriend van mij had een dochter van dezelfde leeftijd met hetzelfde issue. Daarop gaf hij haar een plant ipv het gewenste konijn. Als zij de plant een half jaar in leven kon houden kreeg zij haar gewenste konijn. Moraal: het beestje kwam er niet, want de plant redde het ook niet. :P
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:32:33 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_218363163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik had ze een tijdje, ik rook ze niet maar ik stond om de dag die bak schoon te scheppen en gebruikte hele erge dure bodembedekking.
Geen aanrader die dieren :D
Wij hadden ze gewoon op zaagsel met een krant eronder en dat ging prima. Maar, eerlijk is eerlijk, die van ons hadden gewoon een plek waar ze gingen plassen enzo, dus misschien dat dat scheelt. Tegenwoordig worden cavia's ook regelmatig op fleecedekens gehouden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:47:59 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218363336
Alleen al van het idee van natte kranten krijg ik rillingen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:11:31 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_218363543
Overigens, misschien is dit een leuke oplossing?

https://www.lego.com/nl-nl/product/hamster-wheel-31155
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:32:48 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218364083
Of een robothondje. En dan niet zo'n goedkoop ding, maar eentje die je echt kunt programmeren.

Wij hebben jaren konijnen gehad, maar ik begin er niet meer aan. Dat hok... In de zomer ruik je het toch altijd. En dan hadden wij een heel groot buitenhok met een ren en mogelijkheid om te graven enzo. Schoonmaken vind ik een rotklus en konijnen houden er over het algemeen helemaal niet van om te knuffelen.

Nu hebben we twee vogeltjes. Heel gezellig, geem stank of zooi en verzorgen duurt twee minuten. Een keer per paar weken de kooi helemaal verschonen en verder goed bijhouden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218365584
BE ik heb een aantal jaren geleden een spatader weg laten halen omdat ik er veel last van had. Volgens mij strippen of iets met wegbranden. Ging via de huisarts met doorverwijzing naar een privékliniek. Tig mini prikjes met verdovingsspuitjes, ik ben doodsbang voor naalden. Werd toen wel duizelig, dus achterover gekanteld. Maar ging verder prima. Steunkous aan daarna tot aan de lies, loopt erg lastig dat wel. Eerste paar uur regelmatig een stukje lopen.
Is me al met al goed bevallen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 22:19:02 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218365967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
BE ik heb een aantal jaren geleden een spatader weg laten halen omdat ik er veel last van had. Volgens mij strippen of iets met wegbranden. Ging via de huisarts met doorverwijzing naar een privékliniek. Tig mini prikjes met verdovingsspuitjes, ik ben doodsbang voor naalden. Werd toen wel duizelig, dus achterover gekanteld. Maar ging verder prima. Steunkous aan daarna tot aan de lies, loopt erg lastig dat wel. Eerste paar uur regelmatig een stukje lopen.
Is me al met al goed bevallen.
Tx!
pi_218366028
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:11 schreef Troel het volgende:

Super tof!!
Tnx!
Ik heb hem meteen besteld ;)
  dinsdag 29 juli 2025 @ 22:28:33 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218366032
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:11 schreef Troel het volgende:

O+ O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218367636
De kippen van mijn ouders maken vermakelijke tv hihi.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218372438
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:08 schreef Pinnenmutske het volgende:
De kippen van mijn ouders maken vermakelijke tv hihi.
Onze hond (pup van toen 3.5 mnd) vond de kippen van een vriendin ook fantastisch vermaak... die kippen zelf iets minder :')

Ik zit op een trip down memorylane, morgen wordt mn dochter 11.. hoe kan t zo snel allemaal
S. 2014
J. 2016
pi_218374653
De tijd vliegt Gewoonmezelf, gefeliciteerd met je grote kleine meid!

Wij gingen bij wijze van traditie naar een klimbos (vorig jaar ook in Frankrijk) en daar gingen zowel de 7 als de 8 jarige zonder aarzelen van de hoogste tokkelbaan van 140 meter O+

Dat de 7 jarige net lang genoeg was voor het laatste parcours maar deze lengtevoorschriften kennelijk met een korreltje zout moeten worden genomen, nemen we maar voor lief :') tot 2 keer toe kwam ze vast te zitten omdat ze toch te kort bleek om bij de bovenste kabel te komen. Ze was helemaal overstuur. De 1e keer kwam een Nederlandse man die voor ons ging haar redden omdat ik er van mijn kant ook niet bij kon, de 2e keer heeft ze zelf kruipend over een kabel de overkant bereikt. Een 3e keer heb ik voorkomen dat ze vast kwam te zitten en haar opgetild om zo samen met haar naar de overkant te gaan :')

En dan te bedenken dat ze daarna, nog steeds, het daarop volgende parcours qua moeilijkheidsgraad wilde. Die was voor kinderen vanaf 15 jaar of 1.50m lang. Dacht het niet kiddo :')
pi_218375625
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:52 schreef Schanu het volgende:
De tijd vliegt Gewoonmezelf, gefeliciteerd met je grote kleine meid!

Wij gingen bij wijze van traditie naar een klimbos (vorig jaar ook in Frankrijk) en daar gingen zowel de 7 als de 8 jarige zonder aarzelen van de hoogste tokkelbaan van 140 meter O+

Dat de 7 jarige net lang genoeg was voor het laatste parcours maar deze lengtevoorschriften kennelijk met een korreltje zout moeten worden genomen, nemen we maar voor lief :') tot 2 keer toe kwam ze vast te zitten omdat ze toch te kort bleek om bij de bovenste kabel te komen. Ze was helemaal overstuur. De 1e keer kwam een Nederlandse man die voor ons ging haar redden omdat ik er van mijn kant ook niet bij kon, de 2e keer heeft ze zelf kruipend over een kabel de overkant bereikt. Een 3e keer heb ik voorkomen dat ze vast kwam te zitten en haar opgetild om zo samen met haar naar de overkant te gaan :')

En dan te bedenken dat ze daarna, nog steeds, het daarop volgende parcours qua moeilijkheidsgraad wilde. Die was voor kinderen vanaf 15 jaar of 1.50m lang. Dacht het niet kiddo :')
Dank je wel.

Wat stoer en dapper, balen dat ze dan toch vast kwam te zitten.
S. 2014
J. 2016
pi_218375678
GM, gefeliciteerd met je 11 jarige!
pi_218375725
Gefeliciteerd met je oudste, GM :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218375887
Gefeliciteerd met je elfjarige @gewoonmezelf87
Fake it till you make it...
  donderdag 31 juli 2025 @ 08:50:48 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_218375900
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218376026
Gefeliciteerd @gewoonmezelf87
pi_218376748
Gefeliciteerd GM87!

Dapper van ze Schanu! Ik herken het probleem overigens wel, mijn zoon had precies hetzelfde vorige keer. Net groot genoeg, maar te klein om bij alle transferpunten te kunnen. Gelukkig waren er meestal grotere kinderen in de buurt. Over een paar weken gaan ze met z’n drieën hetzelfde weer doen, maar nu zijn zijn zusjes net groot genoeg (1 en 3 cm groter), dus zal hij hem waarschijnlijk moeten helpen.
pi_218376807
Gefeliciteerd, GM!

Wow, Schanu wat knap dat ze dat überhaupt durven. Alleen al bij de gedachte krijg ik knikkende knieën.
pi_218376812
Gefeliciteerd GM wat gaat het snel hč?
pi_218376829
Ik ging vandaag hardlopen alleen mijn hardlopenkleren liggen hopelijk nog in de auto dus ik leende het sportbroekje van mijn oudste vind ik ook raar dat we nu in de fase komen dat we kleren van elkaar kunnen lenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')