quote:Op maandag 28 juli 2025 20:29 schreef tnhb het volgende:
[..]
Correct, de (indirect) eigenaar van die bv (met een flink aantal challets op sig) is dezelfde als de eigenaar van de panden in Zaandam en één van de handelsnamen van de holding is exact gelijk aan z'n eigen voor- en achternaam dus veel twijfel dat het om dezelfde gaat hoef je niet te hebben. En voor degene die nog twijfelt, kijk lees de (copy) hypotheek akte die je normaal gesproken als deelnemer in een project kunt downloaden maar eens en je zult dezelfde persoon tegenkomen.? kun je nader info geven, alvast dank. Zit in 2x SIG panden in Zaandam van Kas K en de GVE Bathem het perceel. De BV's en (woon)adres staan nog in NL op de docu welke ik heb. Of ben ik nu abuis?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou als er een groot probleem is waar je vragen over stelt reageert Ome Bas gewoon zelf op de mail dus die bemoeit zich er zeker wel mee..quote:Op maandag 28 juli 2025 21:20 schreef InVestEerder het volgende:
Zorgelijke berichten over de Collin probleemprojecten.
Ik wil niet vervelend of badinerend doen maar als ik kijk naar de personen die op de afdeling Beheer werken, dan zitten daar geen echte 'zwaargewichten' bij. Een beetje senioriteit zou hier denk ik op haar plaats zijn.
https://www.collincrowdfund.nl/team/
Vorige week werd ik teruggebeld door een van die Beheer-medewerkers, n.a.v. een telefonisch verzoek van mij om statusupdate van één van de probleem projecten. Een aardig persoon hoor, maar die gaat de oorlog niet voor ons winnen. Hopelijk bemoeit Ome Bas zich er zelf ook nog af en toe mee en blijft zijn inbreng niet beperkt tot de ondertekening (als CFO van Collin) van de status updates.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Olifant123 op 29-07-2025 16:35:13 (Tikfout) ]
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:34 schreef Olifant123 het volgende:
Sinds begin dit jaar aan het crowdfunden en de eerste betalingsachterstand in mn portefeuille. Volgens mij heb ik 'em in dit topic nog niet voorbij zien komen.
Een 60 maandslening, februari 25 ingegaan en nu al betalingsachterstand. Dat belooft niet veel goeds...is dit een ccf direct?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met die overwaarde op het huis zou ik toch denken dat het wel goedkomt
anders is het einde oefening met het woongenot daaro
heeft ccf niets medegedeeld over het hoe en waarom?
Hoezo wordt er gesproken over februari 2021 ?
[ Bericht 3% gewijzigd door Boyette op 29-07-2025 16:47:25 ]
Sinds begin dit jaar aan het crowdfunden en de eerste betalingsachterstand in mn portefeuille. Volgens mij heb ik 'em in dit topic nog niet voorbij zien komen.
Een 60 maandslening, februari 25 ingegaan en nu al betalingsachterstand. Dat belooft niet veel goeds...Staat er echt in het bericht februari 2021?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja dat vond ik ook al zo opvallendquote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:47 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Staat er echt in het bericht februari 2021?
Is al veranderd zie ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:47 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Staat er echt in het bericht februari 2021?
hmmquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:24 schreef Olifant123 het volgende:
Dank voor jullie reacties. Voor de duidelijkheid nog even de hele ontvangen email. Hier staat echt februari 2021 in. Bijzonder, want de crowdfunding was van februari 2025. Ook staat in het bericht dat het dossier opnieuw is overgedragen aan beheer.
In de pitch staat de tekst Tevens wordt hiermee een lopende duurdere financiering afgelost.
Het geeft mij het gevoel dat een lening onder beheer is herfinancierd, dan had ik dat graag in de pitch willen lezen... Of denk ik nu verkeerd?dat zag ik ook en dat idee kreeg ik ook dat een andere schuld mogelijk is afgelost hiermee..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er was ook geen sprake van een investering anders in die zin..
maar goed.. dat hoeft normaliter geen probleem te vormen
Een 60 maandslening, februari 25 ingegaan en nu al betalingsachterstand. Dat belooft niet veel goeds...@Olifant123 volgens mij best goede zekerheden, dus dat moet een redelijke geruststelling zijn. De eerste keer is altijd zuur, maar hoort er ook bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door DatIsMeTochOokWat op 29-07-2025 18:07:43 (Fout) ]
Heel fijn als we bij achterstanden posts de pitch opnemen. Kunnen we die nog teruglezenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:36 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
@:olifant123 volgens mij best goede zekerheden, dus dat moet een redelijke geruststelling zijn. De eerste keer is altijd zuur, maar hoort er ook bij.
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:35 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Heel fijn als we bij achterstanden posts de pitch opnemen. Kunnen we die nog teruglezen. Zoals Olifant123 heeft gedaan. Balen je eerste achterstand.
dat kan altijd als je inlogtquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:35 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Heel fijn als we bij achterstanden posts de pitch opnemen. Kunnen we die nog teruglezen
Meest waarschijnlijke lijkt mij een typfout van Collin voor wat betreft de datum, dat beheer als eens eerder op betaling moest aandringen met positief resultaat zodat dat toen niet tot een update richting investeerders geleid heeft en dat met de herfinanciering in de pitch een dure lening elders bedoeld werd. Maar je kunt er altijd een mailtje richting Collin aan wagen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:24 schreef Olifant123 het volgende:
Dank voor jullie reacties. Voor de duidelijkheid nog even de hele ontvangen email. Hier staat echt februari 2021 in. Bijzonder, want de crowdfunding was van februari 2025. Ook staat in het bericht dat het dossier opnieuw is overgedragen aan beheer.
In de pitch staat de tekst Tevens wordt hiermee een lopende duurdere financiering afgelost.
Het geeft mij het gevoel dat een lening onder beheer is herfinancierd, dan had ik dat graag in de pitch willen lezen... Of denk ik nu verkeerd?
Een 60 maandslening, februari 25 ingegaan en nu al betalingsachterstand. Dat belooft niet veel goeds...Op zich geen verkeerd project als je de pitch leest... Blijkbaar heb ik m niet gezien of te snel volSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., gelukje dan maar, wel weer extra werk voor Team Bas.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 29-07-2025 19:55:59 ]Pecunia non olet
In de akte van de M@gda J@nssensstraat staat bij mij dat hij per 22-11-2021 niet meer woonachtig zou zijn in Nederland, wat er in andere aktes staat weet ik niet. Info over bv's kun je (deels) publiek bij de kvk vinden, bestuurders kun je meestal eenvoudig terugvinden via drimble.nl (en dan eerst eventuele holding zoeken) zodat vaak al snel een link kunt leggen. In de hypotheekaktes (ik weet niet of gve die eigenlijk beschikbaar stelt) staat een bestuurder ook genoemd omdat hij/zij namens de bv handelt, ik ging wat betreft die bv eigenlijk uit van de challets op sig, wist eigenlijk niet dat er via gve ook nog geld opgehaald was.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 12:29 schreef peterc het volgende:
[..]
? kun je nader info geven, alvast dank. Zit in 2x SIG panden in Zaandam van Kas K en de GVE Bathem het perceel. De BV's en (woon)adres staan nog in NL op de docu welke ik heb. Of ben ik nu abuis?
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:02 schreef DatIsMeTochOokWat het volgende:
Reactie CCF mbt Leliehoeve n.a.v. mijn vervolgvraagEn als je het daar net mee eens bent zou je het als particulier investeerder voor kunnen leggen aan het KiFiD.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als platform heb je natuurlijk ook nog met een rechter te maken, een rechter die in dit land heel vaak de kant van de zwakkere partij kiest. Dat is niet altijd te voorspellen. Ik vond persoonlijk die fout van Collin niet eens zo heel groot, die borgsteller had natuurlijk zelf ook de aangepaste pitch kunnen lezen. Dus een grof verzuim dat schadeplichtig zou moeten zijn, ik zie dat ook niet zo eerlijk gezegd. (al zou ik zelf ook iets dergelijks roepen als ik in dit project zatquote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:13 schreef tnhb het volgende:
[..]
En als je het daar net mee eens bent zou je het als particulier investeerder voor kunnen leggen aan het KiFiD.
Zit er zakelijk in. En ook geen zin en tijd, al blijf ik het rare gang van zaken vinden.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:13 schreef tnhb het volgende:
[..]
En als je het daar net mee eens bent zou je het als particulier investeerder voor kunnen leggen aan het KiFiD.
Ik baal ook van dit project, maar CCF aansprakelijk willen stellen voor elk project waar het mis loopt gaat wat ver, dan kunnen ze de tent wel sluiten volgens mij (dat lijkt me vrijwel onverzekerbaar). Ik denk eerder dat het een kwestie is van alles goed in de gaten houden en ophouden met investeren als je geen vertrouwen meer hebt of je rendement te laag is. En natuurlijk je ongenoegen publiek uiten en overleggen!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:56 schreef DatIsMeTochOokWat het volgende:
[..]
Zit er zakelijk in. En ook geen zin en tijd, al blijf ik het rare gang van zaken vinden.
Nou ja, ik twijfel er in het geval van Z****heiden wel wat over. Als er blijkbaar de geldnemers al jarenlang dezelfde truc uithalen met megalomane projecten starten, afnemers niet betalen en het hele project niet realiseren en dan met zó'n project aankomen, dan had die gewoon nooit door de cliëntacceptatie mogen komen. Kan je er over redetwisten in hoeverre je eigen onderzoeksplicht dan reikt, maar ook in hoeverre hun zorgplicht reikt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik baal ook van dit project, maar CCF aansprakelijk willen stellen voor elk project waar het mis loopt gaat wat ver, dan kunnen ze de tent wel sluiten volgens mij (dat lijkt me vrijwel onverzekerbaar).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |