Correct.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:16 schreef Vallon het volgende:
Je was mij net voor met dat ik dit aan het typen was.
[..]
Probleem is dat de VN zelf de distributie - op haar gebruikelijke wijze en daarmee voorwaarden - wil doen.
GHF is opgezet als uitvoerende organisatie waar hamas zelf juist geen invloed op kan uitoefenen.
De VN 'methode' is het inzetten van lokale betrokkenen en voorzieningen zoals wijkhoofden tot burgemeesters, waarbij de VN de logistiek opzet en die in samenwerking coördineert.
Die methode van met -en door nooddruftige burgers, geeft juist hamas c.s. weer een troef in handen.
Dat was voor de GHF ook het geval.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
De GHF heeft ook al aangeboden om zelf die VN vrachtwagens te beveiligen tegen Hamas en plunderingen, maar nee hoor. Dat wil de VN niet.
Vooral heel vervelend voor de hongerige onschuldige Gazanen.
Alles om je verkeerde standpunt maar niet toe te hoeven geven hè?quote:Op maandag 28 juli 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
En nog maar eens een ziek kind dat wordt gebruikt voor propaganda. Dit keer in de Italiaanse media.
En anders maar geen vrachtwagens of hulp, gr gr de VN.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:25 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat was voor de GHF ook het geval.
De VN wilde dat vrachtwagens werden beschermd, maar er mochten geen militairen meerijden.
Er willen geen hulporganisaties zich afhankelijk maken van terreurorganisatie GHF. Uiteraard doen ze dat niet, als ze voor dit genocidale regime een uitzondering maken gaat elk land dat straks eisen als voorwaarde om hulp te mogen leveren.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
De GHF heeft ook al aangeboden om zelf die VN vrachtwagens te beveiligen tegen Hamas en plunderingen, maar nee hoor. Dat wil de VN niet.
Vooral heel vervelend voor de hongerige onschuldige Gazanen.
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wil weten wat de intentie is met het posten van dit filmpje? Het lijkt namelijk een filmpje wat aan moet tonen dat het in Gaza zo slecht nog niet is. Maar als je de bron, dus het oorspronkelijke filmpje bekijkt, die is 6 jaar oud.
Ergo; homey zegt dat ze dit niet op het NOS-journaal laten zien… maar wat was 6 jaar geleden de nieuwswaarde van het originele filmpje dan.
Ik verbind er dan zelf maar de conclusie aan dat het louter bedoeld is om anderen op t verkeerde pad te zetten.
ik heb niet genoeg informatie om het te erkennen of te ontkennenquote:Op maandag 28 juli 2025 15:27 schreef bianconeri het volgende:
En ook nog weer meer Israelische organisaties die de genocide erkennen.
Maar goed aan de andere kant moet je ook wel heel erg dom en ziende blind zijn om nu nog de genocide te ontkennen.
Voedselcentra dus. Ben benieuwd.quote:Trump ziet echte hongersnood in de Gazastrook
Volgens de Amerikaanse president Donald Trump is er hongersnood in de door Israël afgegrendelde Palestijnse Gazastrook. Hij zei zich te baseren op tv-beelden: "Dat is echte hongersnood, dat zie ik, en dat kun je niet veinzen." Hij beloofde het opzetten van voedselcentra, samen met andere landen en organisaties, zonder veel details te geven.
Dat is uiteraard wel waar daarom moet het ontkracht worden met 6 jaar oude filmpjes. Net zoals de hongersnood blijkbaar ontkend moet worden. Het doel, Israel buiten schot houden voor de daden van het land heiligt blijkbaar de middelen. Gewoon constant liegen over vrij makkelijk verifieerbare zaken.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.
Ik zie geen foto's en filmpjes waaruit een hongersnood blijkt, ik zie wel patienten met een of andere ziekte waardoor ze uitgemergeld zijn. Gezien de bedrijvigheid van de Hamas propagandatak, al dan niet vermomd als journalist, zou je toch honderden ingevallen wangen voorbij moet zien komen, maar bij de meeste zie je niet eens de aderen op de handen en armen.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is uiteraard wel waar daarom moet het ontkracht worden met 6 jaar oude filmpjes. Net zoals de hongersnood blijkbaar ontkend moet worden. Het doel, Israel buiten schot houden voor de daden van het land heiligt blijkbaar de middelen. Gewoon constant liegen over vrij makkelijk verifieerbare zaken.
quote:Op maandag 28 juli 2025 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, wéér Omer Bartov.
Het blijft bijzonder om te zien dat je zo'n vijf a tien academici hebt die in alle media worden herkauwd.
Shmuel Lederman: Israeli researcher at the Open University of Israelquote:Israëlische mensenrechtengroepen noemen oorlog in Gaza genocide
Twee grote Israëlische mensenrechtenorganisaties stellen dat Israël zich schuldig maakt aan een genocide op de Palestijnse bevolking in de Gazastrook. Volgens nieuwssite The Times of Israel zijn B'Tselem en Physicians for Human Rights de eerste grote Israëlische organisaties die deze beschuldiging uiten.
Ik verwacht ook niet veel anders van een organisatie die zich ten en tot doel heeft gesteld om de Palestijnse zaak te onderzoek, die te behartigen en Israël stelselmatig te bekritiseren.quote:
Uiteraard is deze post weer geliked door de usual suspects.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.
gohquote:Op maandag 28 juli 2025 17:21 schreef Qarrad het volgende:
Zeven weken geleden heeft een bedoeïenen-fractie de controle overgenomen in het oosten van Rafah. Het effect?
• geen gezeik bij de uitdeelpunten
• geen activiteiten of raketten in dat gebied, dus geen luchtaanvallen
• geen evacuatie-orders en dus continuïteit in de hulpverlening en het dagelijks leven
https://www.wsj.com/opini(...)ular-forces-5d9a6345
Als gaat George Clooney op zo'n boot zitten, ik hoop dat alle socials/media het helemaal doodzwijgen. Dan houdt die ellende snel opquote:Op maandag 28 juli 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
weer een hamasbootje onderschept, ze konden dit keer geen echte beroemdheden voor hun bootje spannen want verder weinig in het nieuws.
Gezien zijn vrouw zou ik daar niet op rekenenquote:Op maandag 28 juli 2025 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als gaat George Clooney op zo'n boot zitten, ik hoop dat alle socials/media het helemaal doodzwijgen. Dan houdt die ellende snel op
Dit. Hoe minder aandacht voor die bootjes hoe beter. Een grote egotrip show.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als gaat George Clooney op zo'n boot zitten, ik hoop dat alle socials/media het helemaal doodzwijgen. Dan houdt die ellende snel op
Eerst heeft Israël alle hulp stopgezet, dan heb je het dus over honderden punten. Daarna hebben ze zelf vier punten opgezet, waarbij ook nog op burgers geschoten wordt.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:08 schreef Vallon het volgende:
Bizar is dan ook hulpverleners wel hulpgoederen willen afwerpen maar die niet willen laten uitgeven door een professioneel ingehuurd GHF die volgens strikte instructies opereert.
Ik sluit dan niet uit dat anderen dan een GHF, voor hamas flink aantrekkelijker is omdat naast toe-eigening, dan ook mogelijkheid is om contrabande te verkirjgen.
(...)
Mensen die niet willen/kunnen (op)vangen kunnen zich vervolgens naar de eetzaal/zorgvoorziening van een GHF begeven.
In Nederland steunt de GHBT+ groep vol de pallies, terwijl als ze daar zouden komen ze gelijk een gebouw afgepleurd worden, mijn god wat een domheid.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:27 schreef bianconeri het volgende:
En ook nog weer meer Israelische organisaties die de genocide erkennen.
Maar goed aan de andere kant moet je ook wel heel erg dom en ziende blind zijn om nu nog de genocide te ontkennen.
Nee hoor, zodra je voedselhulp inzet pikt Hamas alles in, kortom we gaan het helemaal niet op die manier doen, die kans is verspeelt. Jammer, had je niet als volk massaal Terroristen moeten steunen en staan te juichen toen 1200 Israelis werden verkracht, onthoofd, en vermoord, de tijd van eisen is voorbij, ga maar lekker op dieet.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eerst heeft Israël alle hulp stopgezet, dan heb je het dus over honderden punten. Daarna hebben ze zelf vier punten opgezet, waarbij ook nog op burgers geschoten wordt.
Als je GHF serieus neemt, slik je Israëlische propaganda als zoete koek.
propaganda komt aan beide zijden voor. Niks nieuws onder de zon wat dat betreft. En ik kan me toch absoluut niet aan de indruk onttrekken dat het aan Israëlische zijde niet gebeurd, bewijs staat in dit topic. Ik heb 1 door jou geplaatste tweet gechecked en die bleek ook gewoon fake.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
En dit zijn over het algemeen geen 15-jarigen of werkeloze hippies, maar juist mensen die het ogenschijnlijk goed voor elkaar hebben. Het blijft wat dit betreft schrikbarend om te zien hoeveel mensen zijn geradicaliseerd, terwijl men denkt aan de goede kant van de geschiedenis te staan en zich daarom schaart achter een moslimfundamentalistische samenleving, waar terreur en antisemitisme breed omarmd worden.
Amerikaans rapport: geen bewijs dat Hamas structureel voedsel in Gaza steeltquote:Op maandag 28 juli 2025 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, zodra je voedselhulp inzet pikt Hamas alles in,
Oké, met dit soort uitspraken is discussiëren vrij zinloos.quote:kortom we gaan het helemaal niet op die manier doen, die kans is verspeelt. Jammer, had je niet als volk massaal Terroristen moeten steunen en staan te juichen toen 1200 Israelis werden verkracht, onthoofd, en vermoord, de tijd van eisen is voorbij, ga maar lekker op dieet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |