Goede post. Ik wil dat ook weten.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wil weten wat de intentie is met het posten van dit filmpje? Het lijkt namelijk een filmpje wat aan moet tonen dat het in Gaza zo slecht nog niet is. Maar als je de bron, dus het oorspronkelijke filmpje bekijkt, die is 6 jaar oud.
Ergo; homey zegt dat ze dit niet op het NOS-journaal laten zien… maar wat was 6 jaar geleden de nieuwswaarde van het originele filmpje dan.
Ik verbind er dan zelf maar de conclusie aan dat het louter bedoeld is om anderen op t verkeerde pad te zetten.
Misplaatste beeldvorming dat kinderen in Gaza en-masse overlijden door gebrek aan voeding.quote:
Het is ook de VN zelf die niet wil samen werken met de Gaza Humanitarian Foundation.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Misplaatste beeldvorming dat kinderen in Gaza en-masse overlijden door gebrek aan voeding.
//--//
De gevallen waar kinderen dood gaan door gebrek aan "voedsel" zijn naast triest, helaas volstrekt oncontroleerbaar.
Het (over)lijden wordt imo niet direct veroorzaakt door 'honger' als gebrek aan voedsel maar door een onderliggende andere aandoening die bv een speciale behandeling, samenstelling, medicijnen of andere zorg vraagt.
Mensen overlijden (vanwege malabsorptie) omdat ze bepaalde voeding(type) niet kunnen verdragen, verteren, kunnen innemen of simpelweg (door hun directe omgeving) wordt onthouden (te beginnen bij verzorgers en daarmee hamas).
Iets op grond van beeldvorming, hongerdood noemen klopt mogelijk als generieke typering maar staat meestal ver af van een werkelijke reden.
Veel meer kans dat een gebrek aan (ja, ook erg) medische voorzieningen die gericht is behandeling op de aandoening. En ja dat kan ook "voedsel/toediening" van het medisch voorgeschreven type.
Het lullige is dat iemands lichamelijk (over)lijden, altijd wordt veroorzaakt door een gebrek -of een ontoereikende medische voorziening. Zelfs in ons land gaan er jaarlijks 1000 kinderen dood vanwege een medische oorzaak. Laat staan daar waar de voorzieningen sws flink minder zijn.
De vraag is dan weer of een aandoening voorheen, op die locatie wel levensvatbaar werd of kon worden behandeld. Door de verkozen omstandigheden, zijn de kaarten flink anders geschud. Dan overlijdens oorzakelijk toekennen aan honger staat veraf van een realiteit.
Zelf heb ik wat tegen media en organisaties die hun ziek(t)e beelden verspreiden om te shockeren.
Iemand kan wel stellen dat iets aannemelijk is maar nooit dat een valse stelling onmogelijk zal zijn.
Probleem is dat de VN zelf de distributie - op haar gebruikelijke wijze en daarmee voorwaarden - wil doen.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien een idee dat de VN toch gaat samenwerken met de GHF?
Correct.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:16 schreef Vallon het volgende:
Je was mij net voor met dat ik dit aan het typen was.
[..]
Probleem is dat de VN zelf de distributie - op haar gebruikelijke wijze en daarmee voorwaarden - wil doen.
GHF is opgezet als uitvoerende organisatie waar hamas zelf juist geen invloed op kan uitoefenen.
De VN 'methode' is het inzetten van lokale betrokkenen en voorzieningen zoals wijkhoofden tot burgemeesters, waarbij de VN de logistiek opzet en die in samenwerking coördineert.
Die methode van met -en door nooddruftige burgers, geeft juist hamas c.s. weer een troef in handen.
Dat was voor de GHF ook het geval.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
De GHF heeft ook al aangeboden om zelf die VN vrachtwagens te beveiligen tegen Hamas en plunderingen, maar nee hoor. Dat wil de VN niet.
Vooral heel vervelend voor de hongerige onschuldige Gazanen.
Alles om je verkeerde standpunt maar niet toe te hoeven geven hè?quote:Op maandag 28 juli 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
En nog maar eens een ziek kind dat wordt gebruikt voor propaganda. Dit keer in de Italiaanse media.
En anders maar geen vrachtwagens of hulp, gr gr de VN.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:25 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat was voor de GHF ook het geval.
De VN wilde dat vrachtwagens werden beschermd, maar er mochten geen militairen meerijden.
Er willen geen hulporganisaties zich afhankelijk maken van terreurorganisatie GHF. Uiteraard doen ze dat niet, als ze voor dit genocidale regime een uitzondering maken gaat elk land dat straks eisen als voorwaarde om hulp te mogen leveren.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
De GHF heeft ook al aangeboden om zelf die VN vrachtwagens te beveiligen tegen Hamas en plunderingen, maar nee hoor. Dat wil de VN niet.
Vooral heel vervelend voor de hongerige onschuldige Gazanen.
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wil weten wat de intentie is met het posten van dit filmpje? Het lijkt namelijk een filmpje wat aan moet tonen dat het in Gaza zo slecht nog niet is. Maar als je de bron, dus het oorspronkelijke filmpje bekijkt, die is 6 jaar oud.
Ergo; homey zegt dat ze dit niet op het NOS-journaal laten zien… maar wat was 6 jaar geleden de nieuwswaarde van het originele filmpje dan.
Ik verbind er dan zelf maar de conclusie aan dat het louter bedoeld is om anderen op t verkeerde pad te zetten.
ik heb niet genoeg informatie om het te erkennen of te ontkennenquote:Op maandag 28 juli 2025 15:27 schreef bianconeri het volgende:
En ook nog weer meer Israelische organisaties die de genocide erkennen.
Maar goed aan de andere kant moet je ook wel heel erg dom en ziende blind zijn om nu nog de genocide te ontkennen.
Voedselcentra dus. Ben benieuwd.quote:Trump ziet echte hongersnood in de Gazastrook
Volgens de Amerikaanse president Donald Trump is er hongersnood in de door Israël afgegrendelde Palestijnse Gazastrook. Hij zei zich te baseren op tv-beelden: "Dat is echte hongersnood, dat zie ik, en dat kun je niet veinzen." Hij beloofde het opzetten van voedselcentra, samen met andere landen en organisaties, zonder veel details te geven.
Dat is uiteraard wel waar daarom moet het ontkracht worden met 6 jaar oude filmpjes. Net zoals de hongersnood blijkbaar ontkend moet worden. Het doel, Israel buiten schot houden voor de daden van het land heiligt blijkbaar de middelen. Gewoon constant liegen over vrij makkelijk verifieerbare zaken.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.
Ik zie geen foto's en filmpjes waaruit een hongersnood blijkt, ik zie wel patienten met een of andere ziekte waardoor ze uitgemergeld zijn. Gezien de bedrijvigheid van de Hamas propagandatak, al dan niet vermomd als journalist, zou je toch honderden ingevallen wangen voorbij moet zien komen, maar bij de meeste zie je niet eens de aderen op de handen en armen.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is uiteraard wel waar daarom moet het ontkracht worden met 6 jaar oude filmpjes. Net zoals de hongersnood blijkbaar ontkend moet worden. Het doel, Israel buiten schot houden voor de daden van het land heiligt blijkbaar de middelen. Gewoon constant liegen over vrij makkelijk verifieerbare zaken.
quote:Op maandag 28 juli 2025 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, wéér Omer Bartov.
Het blijft bijzonder om te zien dat je zo'n vijf a tien academici hebt die in alle media worden herkauwd.
Shmuel Lederman: Israeli researcher at the Open University of Israelquote:Israëlische mensenrechtengroepen noemen oorlog in Gaza genocide
Twee grote Israëlische mensenrechtenorganisaties stellen dat Israël zich schuldig maakt aan een genocide op de Palestijnse bevolking in de Gazastrook. Volgens nieuwssite The Times of Israel zijn B'Tselem en Physicians for Human Rights de eerste grote Israëlische organisaties die deze beschuldiging uiten.
Ik verwacht ook niet veel anders van een organisatie die zich ten en tot doel heeft gesteld om de Palestijnse zaak te onderzoek, die te behartigen en Israël stelselmatig te bekritiseren.quote:
Uiteraard is deze post weer geliked door de usual suspects.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het had ook van 2 jaar geleden kunnen zijn, het gaat erom dat al dat gelul over Gaza de openluchtgevangenis niet waar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |