Dat is ook precies hoe je pils moet drinken, anders ga je al snel proeven wat voor bocht ze daarvoor door laten gaan.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:17 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ah, Schultenbrau!
Ik hoop maar voor je dat hij goed koud is.😄
Waarom niet? Benieuwd!quote:Op zondag 27 juli 2025 17:27 schreef ToT het volgende:
Op dit moment Palm Dobbel, was ergens in de opruiming.
Niet echt denderend.
Eigenlijk de ultieme test: drink een lauwe Heineken en je gaat praktisch over je nek. Drink een lauw Duits bier en je denkt: ‘oké, die mag koeler.’quote:Op zondag 27 juli 2025 17:30 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat is ook precies hoe je pils moet drinken, anders ga je al snel proeven wat voor bocht ze daarvoor door laten gaan.
Ik zou voor Brand gaan.
Heineken is echt niet te zuipen. Dat was voor mij iets van vorige eeuw voor het laatst.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Eigenlijk de ultieme test: drink een lauwe Heineken en je gaat praktisch over je nek. Drink een lauw Duits bier en je denkt: ‘oké, die mag koeler.’
Brand is (hoewel van Heineken) een topper.
Ik vind het persoonlijk te zoet. Bovendien gebrouwen met Mais.quote:
Bijna alles is met mais tegenwoordig ja.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:46 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk te zoet. Bovendien gebrouwen met Mais.
Niks mis mee, maar hier geen favoriet.
Dommelsch, ja. Eigenlijk een soort van uitgefaseerd door InBev, terwijl het toch best een aardig pils was. Rond 2000 zag je het nog overal: vooral in uitgaansgelegenheden. Nu ligt het als winkeldochter ergens onderin het schap van Appie. Kratten zijn volgens mij niet eens meer verkrijgbaar.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Heineken is echt niet te zuipen. Dat was voor mij iets van vorige eeuw voor het laatst.
Echt waar, de kratjes waren nog geel, dat ik al aan de Dommelsch ging, omdat ik die zo'n stuk lekkerder vond, van de tap in die uitgaansgelegenheid.
Of rijst.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Bijna alles is met mais tegenwoordig ja.
Probeer eens Warsteiner (iets zoeter) of Veltins. Warsteiner regelmatig in de aanbieding.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:48 schreef Chinless het volgende:
Maar eigenlijk is t allemaal zooi tegenwoordig met mais erin. Alleen Pilsner Urquell is nog echt, maar ja dat kost klauwen vol met geld
Bud bier bijvoorbeeld (de Tokkie onder de Amerikaanse pilseners) is met rijst gebrouwen. Men is echter van mening dat het als een premium in de markt kan worden gezet. 😄quote:Op zondag 27 juli 2025 17:50 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Of rijst.
Om de body licht en doordrinkbaarder te maken, zodat jij er meer van kan drinken.
>kuch<Heineken>kuch<quote:Op zondag 27 juli 2025 17:57 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Bud bier bijvoorbeeld (de Tokkie onder de Amerikaanse pilseners) is met rijst gebrouwen. Men is echter van mening dat het als een premium in de markt kan worden gezet. 😄
Mais in Grolsch? Nee toch?quote:Op zondag 27 juli 2025 18:01 schreef marc0871 het volgende:
[..]
>kuch<Heineken>kuch<
Mais in de Grolsch en de rest zal ook niet heiliger zijn.
Of nog erger: glucosestroop gebruiken.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:06 schreef marc0871 het volgende:
En hopextract achteraf toegevoegd, ipv bloemen/pellets meekoken.
Beetje te zwaar van smaak zo in de zomer. Had van mij ook wat zoeter mogen zijn met deze smaak.quote:
Aha, dus meer het type bier. Het is een beetje als rookworst in de zomer, en verklaard denk ik meteen de aanbieding. 😄quote:Op zondag 27 juli 2025 18:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Beetje te zwaar van smaak zo in de zomer. Had van mij ook wat zoeter mogen zijn met deze smaak.
quote:Op zondag 27 juli 2025 18:34 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Aha, dus meer het type bier. Het is een beetje als rookworst in de zomer, en verklaard denk ik meteen de aanbieding. 😄
Urquell blijft het beste. Helaas peperduur.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:35 schreef dimmak het volgende:
IJskoude Heineken is toch wel de favoriet in de zomer. Perfecte doordrinkpils.
En af en toe sla ik wat Pilsener Urquell in over de grens of bij de groothandel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |