Klopt, daar ligt mijn woede dan ook niet.quote:
Net naar de zaterdagmarkt geweest. Er stonden door de vakanties maar 4 kramen. Dan maar geen groenten deze week. Houd ik iig wel geld over.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:30 schreef timmmmm het volgende:
Maar door het basispakket uit te kleden, maken minder mensen gebruik van die zorg en hou je dus per saldo meer handen over.
Tot je zelf in de shit zit. Maar wel boeiende post. Zet de huidige samenleving perfect verwoord neer. Ik, ik, ik.........quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:04 schreef Jahr00n het volgende:
Top partij. Ze doen alles goed voor mij. Lekker de niksnutten uitkleden. Ga maar werken voor je centen
Nee, want Nederlanders slikken het als zoete koek. De wereld is heel eenvoudig als je alleen maar naar beneden hoeft te trappen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:07 schreef Cockwhale het volgende:
Bezuinigen op zorg, how original. Kan die defecte langspeelplaat niet een keertje spontaan van de aardbodem verdwijnen?
Nee, het is met name het zoveelste snijden in de zorg wat de VVD veel stemmen gaat kosten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt, daar ligt mijn woede dan ook niet.
Wat ik ook niet begrijp dat je zo plots opportunistisch van koers verandert. Vreemdelingen beleid was eerst prioriteit en nu er niet mee te scoren valt niet meer cruciaal.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:32 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, het is met name het zoveelste snijden in de zorg wat de VVD veel stemmen gaat kosten.
Je geeft precies aan waarom deze koerswijziging: er valt niet meer te scoren, dus we verzinnen eerst andersquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik ook niet begrijp dat je zo plots opportunistisch van koers verandert. Vreemdelingen beleid was eerst prioriteit en nu er niet mee te scoren valt niet meer cruciaal.
De meeste mensen die werken voor hun centen hebben alsnog niets aan de VVD. Ze noemen zich een volkspartij, maar ze zijn er niet voor de arbeiders en ook niet voor de middenklasse. Het is een rijkeluis- en ondernemerspartij.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:04 schreef Jahr00n het volgende:
Top partij. Ze doen alles goed voor mij. Lekker de niksnutten uitkleden. Ga maar werken voor je centen
Goed verwoord. Ik ga voor SP ditmaal.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:49 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
De meeste mensen die werken voor hun centen hebben alsnog niets aan de VVD. Ze noemen zich een volkspartij, maar ze zijn er niet voor de arbeiders en ook niet voor de middenklasse. Het is een rijkeluis- en ondernemerspartij.
Ik blijf het bizar vinden hoeveel mensen die helemaal niet zoveel hebben op zo'n partij blijven stemmen. Of op de PVV puur vanwege het anti-islam narratief terwijl ze met alles met de VVD meestemmen.
Verkiezingsprogramma's moet je trouwens negeren bij verkiezingen, het gaat om daden. Kortom, hoe stemmen ze in de Kamer: https://www.partijgedrag.nl
Het lijkt erop dat het voor mij SP of PvdD gaat worden.
Welk zwart gat voor charisma gaan ze nu bovenaan de lijst zetten?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goed verwoord. Ik ga voor SP ditmaal.
Jimmy en die gaat gruwelijk scoren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Welk zwart gat voor charisma gaan ze nu bovenaan de lijst zetten?
Ja al die mensen die nu rondlopen met een psychose zorgen al voor heel veel problemen. o.a Zij niet alleen natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:32 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, het is met name het zoveelste snijden in de zorg wat de VVD veel stemmen gaat kosten.
Dat kan. Heb je een linkje ?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De peilingen zeggen tot nu toe wat anders.
Dit komt nog wel goed.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)zingen-2025-1482689/
Minstens. Ik ga voor 80.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat versta je daaronder? 10 zetels?
Heeft niks met Corona te maken. Totaal niks zelfs.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Duidelijk niets geleerd van corona pandemie .
Nooit mee bezuinigen in de zorg
Met een scalpel. VVD is zo origineel en slim bohhhhquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Snijden in de zorg, wat een topidee.
Even kijken voor een huisje in Cuba.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:25 schreef tesssssssss het volgende:
De meneer dit dit post ken ik niet, maar dit zijn de nieuwste peilingen. Ik denk dat we ons moeten voorbereiden ( en dit heeft niks met mijn stemgedrag te maken) op Frans Timmermens als premier.
[ x ]
Door het basispakket te korten, verdwijnt er waarschijnlijk ook heel veel preventieve zorg. Dus alles wat je initieel bespaart, krijg je er later dubbel voor terug. Dus geen mensen die zich laten testen op diabetes bij de huisarts (want kost geld), maar twee jaar later mensen die in het ziekenhuis opgenomen moeten worden vanwege een noodamputatie, revalidatie, en een prothese (totale kosten waarschijnlijk minstens E50.000).quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:30 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind ook niet dat ze moeten bezuinigen op de zorg hoor, daar niet van, maar dat ze handen tekort komen vind ik geen goed argument.
Ze willen bezuinigen door het basispakket uit te kleden. Dat is een slechte zaak omdat die aspecten van de zorg dan voor minder mensen toegankelijk zijn en de zorg bij uitstek iets is wat algemeen toegankelijk moet zijn, hoe weinig geld je ook hebt. Maar door het basispakket uit te kleden, maken minder mensen gebruik van die zorg en hou je dus per saldo meer handen over.
Achterlijke vent, omdattie een paar kilo' s is afgevallen voeltie zich ineens verbonden met hongerende Gazanenquote:Op zondag 27 juli 2025 10:25 schreef tesssssssss het volgende:
De meneer dit dit post ken ik niet, maar dit zijn de nieuwste peilingen. Ik denk dat we ons moeten voorbereiden ( en dit heeft niks met mijn stemgedrag te maken) op Frans Timmermens als premier.
[ x ]
Ah ja, dat zal de reden zijn!quote:Op zondag 27 juli 2025 15:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Achterlijke vent, omdattie een paar kilo' s is afgevallen voeltie zich ineens verbonden met hongerende Gazanen
Keerzijde is dat ze ook weer eerder dood gaan en dat scheelt weer een uitkering.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Door het basispakket te korten, verdwijnt er waarschijnlijk ook heel veel preventieve zorg. Dus alles wat je initieel bespaart, krijg je er later dubbel voor terug. Dus geen mensen die zich laten testen op diabetes bij de huisarts (want kost geld), maar twee jaar later mensen die in het ziekenhuis opgenomen moeten worden vanwege een noodamputatie, revalidatie, en een prothese (totale kosten waarschijnlijk minstens E50.000).
Penny wise, pound foolish.
Dat lijkt me even dramatisch als Yesilgoz als premier.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:25 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Volgens de studies is het bij niet-dodelijke ziektes bijna altijd rendabel om voor preventie te kiezen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Keerzijde is dat ze ook weer eerder dood gaan en dat scheelt weer een uitkering.
De VVD is begonnen met de (gezondheid van) mensenlevens uit te drukken in geld, zodra ze voorstelden om daarop te besparen. Bij besparing in de zorg gaat het simpelweg over geld vs mensenlevens. Dat is de basis van dit topic.quote:We hebben het over mensenlevens, beetje raar dat je daar zo transactioneel over praat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |