Zeker, ik welquote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wir schaffen das heeft 15 miljoen ghanezen een Belgisch paspoort gegeven?
En voor de 3x al in dit topic.
Ik heb nooit gezegd dat ik uit de EU wil stappen of de EU wil opheffen.
Lezen jullie de reacties wel?
Wel ironisch ook dat Trump e.c. hun minachting voor de EU niet onder stoelen of banken hebben gestoken, dreigde de NATO op te blazen waarmee hij duidelijk maakte dat de EU voor zichzelf moest zorgen, en dan nu de EU kapot wil maken. Dat was niet erg slim van hem.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Momo het volgende:
De VS vind natuurlijk niet leuk als er nog een sterk blok bij komt die niet perse naar alles hoeft te luisteren wat de VS zegt. Wel ironisch dat zogenaamde nationalisten dan wel graag alle schijt uit de kont van Trump op willen eten. Trump geeft geen kut om jou of welk Europees land dan ook, die wil gewoon de beste situatie voor hem. Genoeg signalen gehad de laatste maanden dat wij ons vrij moeten maken van de VS.
Nee! Sterker nog onder obama/biden was de instroom lager.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:29 schreef Gunner het volgende:
De claim van Trump dat er geen illegaal meer de VS binnenkomt, is deze eigenlijk wel correct?
We rijden momenteel door veel landen in Europa waaronder voormalige Oostbloklanden, Slovenië, Kroatië, Tsjechië e.d.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel ironisch ook dat Trump e.c. hun minachting voor de EU niet onder stoelen of banken hebben gestoken, dreigde de NATO op te blazen waarmee hij duidelijk maakte dat de EU voor zichzelf moest zorgen, en dan nu de EU kapot wil maken. Dat was niet erg slim van hem.
Verdeling van welvaart is natuurlijk ook goed voorquote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We rijden momenteel door veel landen in Europa waaronder voormalige Oostbloklanden, Slovenië, Kroatië, Tsjechië e.d.
wat opvalt is de nieuwe snelwegen, goede infrastructuur e.d. .
Heb gezocht en dit komt vaak uit EU fondsen die hebben miljarden in deze gebieden gestopt.
Dat deed mij denken aan hoe de EU werkt.
Het is een geldverdelingsapparaat. Eerst wordt er geld gepompt, de welvaart neemt toe, dan wordt er geoogst. De BTW en Afdrachten worden telkens verhoogd. Dat zie je aan de boodschappen e.d. die bijna even duur zijn dan in NL en de relatief nieuwe auto’s die er rondrijden.
Wat me vooral opvalt zijn de vele agrarische projecten, je ziet enorm veel nieuw aangelegde landbouwgronden met ondergrondse hydratie.
Denk dat er land en vee bouw van NL naar die landen moet stromen en eigenlijk is dat logisch.
Ze springen er daar om en werken harder.
Het is eigenlijk geniaal economisch project.
Zo wordt dat ook telkens uitgebreid. En zie je dat de oogstmachine van Europa Oekraïne ook een doel was / is , die zo in die machine mee zou kunnen.
Zonder een EU federatie gaat Duitsland ons annexeren?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt onzin omdat die betrokkenheid ook is nu we niet gefederaliseerd zijn. Omdat wij als nederland dit al zelf doen. plus wanneer Duitsland limburg Gelderland en drente wil annaxeren, dan moet dit ook okee zijn?
Regime change, alle corrupten oppakken en berechten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Zeker, ik welmaar het voorstel uit de topicstart is defacto wel de EU opheffen. Ik heb verder al gereageerd op je stukken
Ben vooral benieuwd hoe je het dan wel voor je ziet en hoe het dan anders is/wordt dan nu.
Hebben ze in het verleden nooit geprobeerd inderdaad…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder een EU federatie gaat Duitsland ons annexeren?
Een federatie vormen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:56 schreef Shotty het volgende:
[..]
Hebben ze in het verleden nooit geprobeerd inderdaad…
Huilie huilie… roepen dat west europa afglijdt naar een dictatuur slaat nergens op, kom maar met bewijs. Het is bewezen dat hongarije en de VS die kant op gaan. Maar de EU? Wat een kansloos statement, maar vast aantoonbaar!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Wij moeten ons met het bevriende Israel bemoeien omdat Pallywood weer los gaat, maar de VS mag zich niet roeren als hun vriend West-Europa afglijdt naar een totalitaire dictatuur die zijn eigen bevolking opoffert aan de derde wereld en de islam? Je deelt essentiele waarden of je doet dat niet.
Ja een van de drijfveren van wat nu de EU is was om Frankrijk en Duitsland uit elkaars haren te houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder een EU federatie gaat Duitsland ons annexeren?
Zoals eerder: een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk. Voor de rest wil het nog niet zeggen dat trump op alle andere zaken en de voorgestelde oplossingen gelijk heeft.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind het heel goed dat Trump gewoon zonder omheendraaien zegt waar het op staat.
De EU heeft migratie niet onder controle
Bekijk deze YouTube-video
Dat klopt. Dat stamt nog uit een tijd dat wij een ander gevoel hadden voor moraal en ethische normen. En goed dat je zegt: één van de drijfveren. De grootste was natuurlijk economisch te gaan samenwerken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja een van de drijfveren van wat nu de EU is was om Frankrijk en Duitsland uit elkaars haren te houden.
Auto's zetten ze nu al af op onze markt. En ik moet zeggen dat ik Tesla heerlijk vind rijden, Apple werkt goed, en met chatGPT ben ik als mens verrijkt. Die kankerverwekkende chloorkippen mogen ze houden. Maar per saldo is Amerika qua import een zegen voor ons.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
En Trump wil natuurlijk een afzetmarkt voor zijn achterlijkheid en Amerikaanse troep, zoals auto's en gemodificeerd "voedsel"
Van een dictatuur is zowel in de EU als in de VS geen sprake.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Huilie huilie… roepen dat west europa afglijdt naar een dictatuur slaat nergens op, kom maar met bewijs. Het is bewezen dat hongarije en de VS die kant op gaan. Maar de EU? Wat een kansloos statement, maar vast aantoonbaar!
Een wannaB dictator en een oligarchie in wording (vs) die ons wil behoeden voor een dictatuur? Eerder een ultraconservatieve rechtse club (heritage foundation) die ten koste van onze vrijheid en welvaart zichzelf wil kunnen verrijken en ons willen kunnen beïnvloeden.
Je mag het wel/niet eens zijn met dingen, maar wat je nu roept is puur populisme en nepinformatie. Anders geformuleerd, je hebt vast betrouwbare analyses waaruit jouw statement blijkt en dat er zaken afglijden en anders zijn dan wettelijk toegestaan binnen de EU?
Ja terecht, ik wil een nieuwe dodge challengerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
En Trump wil natuurlijk een afzetmarkt voor zijn achterlijkheid en Amerikaanse troep, zoals auto's en gemodificeerd "voedsel"
Dat tesla voor jou prima is zegt niets over andere kwaliteitsstandaarden binnen de VS. En dat jij hier amerikaanse producten kunt kopen met een goede basiskwaliteit is oa. Te danken aan EU regulering. En tuurlijk is import een zegen, net als export.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat stamt nog uit een tijd dat wij een ander gevoel hadden voor moraal en ethische normen. En goed dat je zegt: één van de drijfveren. De grootste was natuurlijk economisch te gaan samenwerken.
De afgelopen decennia zijn wij anders gaan denken ten aanzien van waarden en normen, en valt het inpikken van andere landen niet meer in ons moraal.
[..]
Auto's zetten ze nu al af op onze markt. En ik moet zeggen dat ik Tesla heerlijk vind rijden, Apple werkt goed, en met chatGPT ben ik als mens verrijkt. Die kankerverwekkende chloorkippen mogen ze houden. Maar per saldo is Amerika qua import een zegen voor ons.
Klopt, en die seedoils beginnen ook steeds controversieler te worden. en ik begrijp ook steeds meer waarom ik een zak bugles of doritos niet kan wegleggen. Je zal altijd selectief moeten blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:54 schreef inXs het volgende:
[..]
Dat tesla voor jou prima is zegt niets over andere kwaliteitsstandaarden binnen de VS. En dat jij hier amerikaanse producten kunt kopen met een goede basiskwaliteit is oa. Te danken aan EU regulering. En tuurlijk is import een zegen, net als export.
Voedsel en dergelijke is veel slechter in de VS dan hier. Niet alleen de chloorkippen overigens.
De EU is een democratie zoals de lidstaten dit hebben vastgelegd in verdragen. Maar kom met een onderbouwing waarom het geen democratie is? Misschien niet zoals jij het wil, dat kan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Van een dictatuur is zowel in de EU als in de VS geen sprake.
Er is helemaal niemand die de verkiezingen af wilt schaffen.
Van de USA heb ik geen kennis maar de EU is geen echte democratie.
Het is meer een postdemocratische technocratie.
Regels voor bijvoorbeeld veiligheidssystemen voor auto’s die in Europa de weg op mogen. Of bepaalde regels voor privacy qua telefoons/software. En qua eten uiteraard regulatie tav. voedselveiligheid.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en die seedoils beginnen ook steeds controversieler te worden. en ik begrijp ook steeds meer waarom ik een zak bugles of doritos niet kan wegleggen. Je zal altijd selectief moeten blijven.
Op welke manier zorgt eu-regulering ervoor dat Apple en Tesla een goede basiskwaliteit hebben? Die vat ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |